pontosnews.gr
Δευτέρα, 16/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Ο Κώστας Γαβράς που έμαθε στον πλανήτη τι σημαίνει πολιτικό σινεμά γίνεται σήμερα 91 ετών

Από τα βοσκοτόπια της Πελοποννήσου στην κορυφή του σινεμά, αλλά και στην αμφισβήτηση. Του Σπύρου Δευτεραίου

12/02/2024 - 2:57μμ
Ο Κώστας Γαβράς το 2019 κατά τη διάρκεια συνέντευξης για την ταινία «Ενήλικοι στην αίθουσα» (φωτ.: EUROKINISSI / Στέλιος Μισίνας)

Ο Κώστας Γαβράς το 2019 κατά τη διάρκεια συνέντευξης για την ταινία «Ενήλικοι στην αίθουσα» (φωτ.: EUROKINISSI / Στέλιος Μισίνας)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Φθινόπωρο του 2019. Στο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Βενετίας κάνει πρεμιέρα η ταινία Ενήλικοι στην αίθουσα, η ταινία του Κώστα Γαβρά που έχει βασιστεί στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη και έχει θέμα την πρώτη περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ. Το 2015 δεν έμοιαζε και τόσο μακρινό με όλα όσα είχαν συμβεί τότε.

Στη χώρα μας (τι πρωτότυπο) ξαφνικά όλοι αποκτούν άποψη για μια ταινία που δεν έχει ακόμα προβληθεί. Φυσικά τα ΜΜΕ ακολουθούν, γιατί θέμα με ολίγον από… international glam δεν προκύπτει κάθε μέρα στην εγχώρια ειδησεογραφία.

Η παράνοια χτυπάει ταβάνι, με μυθεύματα του στιλ ότι η ταινία είχε χρηματοδοτηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ενδεικτικό της γελοιότητας που επικρατεί: το φιλμ το κατακεραυνώνει πανελατζής «ελαφρών» εκπομπών, ο οποίος αναρωτήθηκε γιατί δεν πρέπει να έχει άποψη για κάτι που δεν έχει δει!

Ο Κώστας Γαβράς τιμάται για το σύνολο της καριέρας του στο 67ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Σεμπαστιάν, τον Σεπτέμβριο του 2019 (φωτ.: EPA / Juan Herrero)

Όταν προβλήθηκε στις αίθουσες κοινό και κριτικό διχάζονται –όπως ήταν αναμενόμενο–, αλλά ταμειακά πάει καλά, ενώ στην Γαλλία φτάνει να διεκδικεί βραβείο Σεζάρ (τα γαλλικά κινηματογραφικά βραβεία). Όσο για τον Γαβρά; Μάλλον θα πρέπει να το διασκέδασε όλο αυτό.

Άλλωστε του έχει συμβεί στην Ελλάδα αρκετές φορές. Δηλαδή, ενώ έχει γράψει ξεχωριστή ιστορία στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα, στη χώρα του να μην έχει τύχει της αναγνώρισης που του αξίζει. Ούτως ή άλλως ο Γαβράς είναι ένας τόσο χορτασμένος άνθρωπος που αγαπάει τη χώρα του χωρίς να περιμένει ανταπόδοση.

Από τη στάνη στο Παρίσι

Οκτώβριος του 1955. Ο 22χρονος Κώστας Γαβράς βρίσκεται στο Παρίσι. Για ένα παιδί κυνηγημένου αριστερού χωρίς πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων το να εγκαταλείψει τη μετεμφυλιακή Ελλάδα «δεν σήμαινε “έναν μικρό θάνατο”, αλλά το να ξαναγεννηθείς».

Σήμαινε «να ξεφύγεις από τη μιζέρια –όχι την οικονομική μιζέρια, που το πολύ-πολύ την συνηθίζεις–, αλλά την άλλη, αυτή στην οποία κάθε ελπίδα για μελλοντικά σχέδια είναι αδιανόητη. Το να φύγεις ήταν να πας προς το φως», όπως τονίζει στην αυτοβιογραφία του με τίτλο Πήγαινε εκεί που μπορείς να πας.

Ο Κώστας Γαβράς τον Μάιο του 2011 στις Κάννες κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου (φωτ.: EPA / Ian Langsdon)

Γεννήθηκε στα Λουτρά Ηραίας στην Αρκαδία στις 12 Φεβρουαρίου 1933. Η οικογένειά του ζει εκεί τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά μετακομίζει στην Αθήνα. Ο πατέρας του είναι μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος και φυλακίζεται κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου.

Ως εκ τούτου, για τον Κώστα είναι αδύνατο να φοιτήσει σε κάποιο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα ή να πάρει βίζα για τις ΗΠΑ. Ούτως ή άλλως από μικρός δουλεύει παράλληλα με το σχολείο – και κάνει σχεδόν τα πάντα από δουλειές. Μέχρι και στο χορευτικό συγκρότημα της Δόρας Στράτου βρέθηκε όταν ήταν στην Αθήνα.

Παράλληλα με τα μαθήματα και την επιβίωση ανακαλύπτει ότι με τη σκηνοθεσία ασχολείται μια νεολαία που ανήκει κυρίως στην οικονομική ελίτ. Σε αντίθεση με εκείνον. 

«Ποτέ στο εξής δεν ξανααισθάνθηκα τόσο πλούσιος» γράφει στο βιβλίο του για τη στιγμή που πήρε τον πρώτο μισθό του ως βοηθός σκηνοθέτη. Και λίγο αργότερα η βραβευμένη με Όσκαρ Σιμόν Σινιορέ να τον προτρέπει να της απευθύνεται με το μικρό της όνομα. «Ευχαρίστως Σιμόν» απάντησε, νιώθοντας την ίδια στιγμή «λίγο βλαχαδερό».

Φάκελος Ζ

1970 και στις οσκαρικές υποψηφιότητες φιγουράρει η ταινία Ζ. Μάλιστα είναι η πρώτη φορά που ένα φιλμ είναι υποψήφιο για Όσκαρ ξενόγλωσσης αλλά και καλύτερης ταινίας.

Είναι η τρίτη δουλειά του Κώστα Γαβρά· παρόλο που έρχεται από την Ευρώπη με αφρικανική σημαία (είναι αλγερινή παραγωγή και για λογαριασμό της Αλγερίας κέρδισε το ξενόγλωσσο), κατακτά το Χόλιγουντ.

Η ταινία έχει θέμα τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη και την αναζήτηση των ενόχων από τον ανακριτή Χρήστο Σαρτζετάκη, μετέπειτα Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Το σενάριο, διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος που έγραψε το 1966 ο Βασίλης Βασιλικός, υπέγραψε ο Ισπανός συγγραφέας Χόρχε Σεμπρούν, ο οποίος αργότερα έγινε υπουργός Πολιτισμού της Ισπανίας.

Πρόθεση των δημιουργών ήταν το «Ζ» του τίτλου να προφέρεται «ζει» και όχι «ζήτα», καθώς ήθελαν να εκφράζει ηχητικά το ρήμα που ακουγόταν στις διαδηλώσεις που ακολούθησαν: «Λαμπράκη ζεις, εσύ μας οδηγείς» και «Ζει, ζει, ζει».

Ο αδελφός του Κώστα Γαβρά είχε υπηρετήσει στο στρατό μαζί με τον Βασίλη Βασιλικό και ήταν φίλοι. Όταν διάβασε το Ζ το πρότεινε αμέσως στον αδελφό του. Εκείνος το είδε θετικά, αλλά δεν βιάστηκε να το υλοποιήσει. Εντούτοις όταν έγινε το πραξικόπημα των συνταγματαρχών τον Απρίλη του 1967, ο σκηνοθέτης πήρε αμέσως την απόφαση.

Η ταινία είναι γαλλόφωνη, ενώ τα γυρίσματα έγιναν στην Αλγερία (η τότε σοσιαλιστική αλγερινή κυβέρνηση του FLN βοήθησε με προθυμία). Πρωταγωνιστούν κυρίως Γάλλοι ηθοποιοί με ορισμένες εξαιρέσεις, όπως η  Ειρήνη Παππά. Στο φιλμ δεν αναφέρεται η Ελλάδα, αλλά αυτό διαφαίνεται από διάφορα ελληνικά στοιχεία.

Περιττό να πούμε ότι όλος ο πλανήτης αποθέωσε το Ζ, πλην Ελλάδος αφού προβλήθηκε στη Μεταπολίτευση, λόγω χούντας.

Ο μεγάλος δρόμος

Στη δεκαετία του 1970 το πολιτικό θρίλερ, το είδος που υπερασπίζεται ο Κώστας Γαβράς, όχι μόνο γνωρίζει δόξες αλλά βρίσκει πολλούς μιμητές σε όλο τον κόσμο. Κατάσταση πολιορκίας, Ομολογία, Ειδικό δικαστήριο είναι οι ταινίες του που γίνονται ορόσημο και σημείο αναφοράς.

Και το 1982 με τον Αγνοούμενο φτάνει στα ύψη. Αυτή τη φορά ο χώρος όπου ξετυλίγεται η δράση είναι η στρατοκρατούμενη Χιλή επί Πινοσέτ, με φόντο το ρόλο που διαδραμάτισαν οι ΗΠΑ.

Στις Κάννες το φιλμ κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα εξ ημισείας με τον Τοίχο του Τούρκου Γιλμάζ Γκιουνεϊ. Το πρώτο «Ελλάς-Τουρκία» είναι γεγονός, ασχέτως αν οι δύο δημιουργοί δεν συναντήθηκαν ποτέ καθώς ο Τούρκος σκηνοθέτης ήταν τότε φυλακή και δεν μπορούσε να παραστεί στο φεστιβάλ.

Και λίγους μήνες αργότερα ο Γαβράς κερδίζει το Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου.

Από εκεί και πέρα οι δουλειές που παρουσίασε για μια 20ετία –εκτός από το Μουσικό κουτί του 1989– δεν είχαν την επιτυχία των προηγούμενων ταινιών. Μάλιστα το Mad City του 1997 κατακρεουργήθηκε από τους κριτικούς, έστω και αν εκ των υστέρων αναγνωρίστηκε καθώς καυτηρίαζε τη σχέση και την επιρροή των ΜΜΕ στη σύγχρονη κοινωνία.

Είναι ανθρώπινο για έναν δημιουργό να μην είναι πάντα στις επάλξεις. Στην ουσία αυτό που μένει είναι το σύνολο του έργου του. Έλα όμως που ο… συμπατριώτης μας δεν είχε πει την τελευταία του λέξη.

Η αναγέννηση

Το 2002 προβάλλεται το Αμήν, η κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού που δείχνει την αδιαφορία της καθολικής κοινότητας στα όσα έγιναν επί Ολοκαυτώματος. Θρίαμβος.

Ο Γαβράς στα 79 του επιστρέφει και δείχνει ότι δεν έχει πει την τελευταία λέξη. Ακολουθεί το σπουδαίο όσο και προφητικό Τσεκούρι: στην αγνή Γαλλία του 2005 το φάντασμα της ανεργίας αρχίζει να απλώνει τα φτερά του και ο οικογενειάρχης υπόδειγμα γίνεται δολοφόνος προκειμένου να μην χάσει την ελπίδα να κερδίσει μια νέα δουλειά.

Το 2008 έχουμε την πρώτη ελληνική παραγωγή, το γλυκόπικρο Ο παράδεισος είναι στη Δύση. Ακολουθεί το Κεφάλαιο, υπόδειγμα μοντέρνας ταινίας, και φυσικά το Ενήλικοι στην αίθουσα που αγαπήθηκε στο εξωτερικό αλλά εδώ… ξέρετε. Ούτως ή άλλως ο Γαβράς δεν χρειαζόταν από ένα σημείο και μετά καμία επιβεβαίωση.

Έγραψε ιστορία με την αξία του, έζησε και ζει μια ευτυχισμένη ζωή. Και αυτή η πατρίδα… Το 2014 του πρότεινε να αναλάβει το ύπατο αξίωμα, να γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Μόνο που το παιδί που έβοσκε πρόβατα στην Αρκαδία δεν είχε ποτέ του τέτοιες φιλοδοξίες.

Σπύρος Δευτεραίος

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ. αρχείου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα το 1987 η Εθνική Ελλάδας μπάσκετ κατακτούσε την κορυφή της Ευρώπης

14/06/2025 - 2:50μμ
Ο πίνακας ζωγραφικής «Μάχη πρώτη των Αθηνών» διά χειρός του Παναγιώτη Ζωγράφου και με την καθοδήγηση του Μακρυγιάννη. Η σκηνή από την Ελληνική Επανάσταση περιγράφεται ως εξής: 1. Η Ακρόπολις των Αθηνών, όπου την εκρατούσαν οι εντόποιοι Τούρκοι. 2. Ο Σαρπετζές, ομοίως τον εκρατούσαν οι Τούρκοι. 3. Οι Έλληνες εις τα ταμπούρια των και πολέμουν τους Τούρκους. 4. Οι Έλληνες έβαλαν τας σκάλας και ορμώντες εμβήκαν και εκυρίευσαν τον Σερπετζέν λεγόμενον. 5. Οι Έλληνες και οι Τούρκοι ανακατώθησαν και σκοτώνονται. 6. Αι γυναίκες περιποιούνται τους άνδρας των και τα τέκνα των και συγγενείς των. 7. Μέρος των οικιών των Αθηνών, η Πύλη του Ανδριανού και αι στήλαι του Ολυμπίου Διός. -8. Το Σέντζος (φωτ.: commons.
wikimedia.org/wiki/ File: Zografos-Makriyannis_ 10_First_battle_of_Athens.jpg)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα, το 1822, έγινε η Άλωση της Ακρόπολης των Αθηνών από τους Έλληνες

10/06/2025 - 3:32μμ
Η συνταγή της οικογένειας Νικολαΐδη (πηγή: Γενικά Αρχεία του Κράτους)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Διεθνής Ημέρα Αρχείων: Συνταγή για… πανάδες

9/06/2025 - 7:43μμ
«Ο Ιερός Λόχος μάχεται για την απελευθέρωση της Ελλάδος». Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Συλλογή Χαρακτικών
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Μάχη του Δραγατσανίου: Το τέλος του Ιερού Λόχου και ο προδομένος Υψηλάντης

7/06/2025 - 5:12μμ
(Φωτ.: aueb.gr & kopa.gr. Εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ηλίας Τσιρκινίδης: Ο Παλαμάς των Ποντίων – Ο Σταυρέτες υμνητής της «ποντιακής νοσταλγίας»

4/06/2025 - 10:17πμ
(Φωτ.: ntng.gr)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ευαγγελία Σαμιωτάκη: Η ηθοποιός που έβαλε σε δεύτερη μοίρα την υποκριτική για την οικογένεια και κέρδισε

3/06/2025 - 1:41μμ
(Εικ.: Χ.Κ.)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ιωσήφ Αντωνόπουλος: Ο εθνομάρτυρας και ιερομάρτυρας μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ένας πεπαιδευμένος και φιλόμουσος κληρικός

3/06/2025 - 12:30μμ
Αντίγραφα των πινακίδων των ναζί υπάρχουν σήμερα στη μαρτυρική Κάνδανο (φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Καραγιάννης)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Το ολοκαύτωμα της Κανδάνου: Οι ναζί αφάνισαν το χωριό στις 3 Ιουνίου 1941

3/06/2025 - 10:15πμ
Οι Λάκης Σάντας και Μανώλης Γλέζος.
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

30 Μαΐου 1941: Πώς ο Γλέζος και ο Σάντας κατέβασαν τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη

30/05/2025 - 9:06πμ
(Εικ.: Αλεξία Ιωαννίδου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος και οι τελευταίες ημέρες της Κωνσταντινούπολης

29/05/2025 - 9:46πμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Κάγιας Κάλας (φωτ.: EPA / Julien Warnand)

Έκτακτη Σύνοδος των ΥΠΕΞ της ΕΕ με θέμα την κατάσταση στη Μέση Ανατολή

4 ώρες πριν
Η διάσημη αυτή φωτογραφία της Αρμένιας μάνας τραβήχτηκε από τον Άρμιν Βέγκνερ (πηγή: armenian-genocide.org)

Από τις οθωμανικές γενοκτονίες στο νέο τουρκικό επεκτατισμό: Σκέψεις και προτάσεις

4 ώρες πριν
Εικόνα από παλαιότερο γλέντι του δραστήριου Συλλόγου (πηγή: spfth.wordpress.com)

Αποχαιρετιστήριο γλέντι για τον Σύλλογο Ποντίων Φοιτητών και Σπουδαστών Θεσσαλονίκης

5 ώρες πριν
Το ισραηλινό σύστημα άμυνας «Iron Dome» δεν επέτρεψε σε πολλούς από τους ιρανικούς πυραύλους να πλήξουν την ισραηλινή επικράτεια. Παρόλα αυτά κάποιοι πύραυλοι βρήκαν τους στόχους τους (φωτ.:  EPA/ Atef Safadi)

Ιράν κατά Ισραήλ: Νέα ομοβροντία πυραύλων – Πλήγματα σε αρκετές περιοχές

6 ώρες πριν
Εικόνα από τις αρχές του 20ού αιώνα, έξω από χάνι του Γεσίρογλη ή Γεσίρογλου στην Τραπεζούντα (φωτ.: facebook.com/ groups/Zafer Duran/ TRABZONDAN ESİNTİLER)

Η φιλοξενία στον Πόντο ήταν μοναδική και θύμιζε αρχαία Ελλάδα – Ένα βράδυ στα Αμπέλια Τραπεζούντας

7 ώρες πριν

Έκτακτο: Σειρήνες ηχούν στην Ιερουσαλήμ

7 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign