pontosnews.gr
Δευτέρα, 16/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Η Όπερα της Τραπεζούντας και η ακμή του ελληνικού στοιχείου της πόλης στις αρχές του 20ού αι.

Πώς συνδέονται (ή δεν συνδέονται) η Όπερα της Τραπεζούντας, ο κινηματογράφος «Ολύμπια» της Θεσσαλονίκης και η Βίλλα Αλλατίνι; Γράφει η Αλεξία Ιωαννίδου

31/01/2025 - 10:20πμ
Η Όπερα της Τραπεζούντας στην κεντρική πλατεία. Στο βάθος διακρίνουμε επί του Μιθρίου όρους τη Μονή Θεοσκεπάστου (πηγή: gunebakis.com.tr)

Η Όπερα της Τραπεζούντας στην κεντρική πλατεία. Στο βάθος διακρίνουμε επί του Μιθρίου όρους τη Μονή Θεοσκεπάστου (πηγή: gunebakis.com.tr)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Στο περίφημο Μεϊντάν της Τραπεζούντας, την κεντρική πλατεία δηλαδή, στην ανατολική πλευρά προς την πλευρά της Δαφνούντας, ακριβώς απέναντι από το δημαρχείο της πόλης επί της οδού που οδηγούσε στο σταυροδρόμι (Ταξίμ), βρισκόταν η Όπερα της Τραπεζούντας. Τι κι αν έχουμε μια στερεοτυπική εικόνα για την Τραπεζούντα των αρχών του 20ού αι., με τους καμηλιέρηδες να περιμένουν στην πλατεία αυτή για να παραλάβουν τα εμπορεύματα από το λιμάνι και να τα μεταφέρουν στην Ανατολία, το κτήριο της Όπερας κοσμούσε την κεντρική πλατεία της ποντικής χώρας και έκανε επιβλητική την παρουσία του με την πρωτοποριακή για τα δεδομένα της εποχής αρχιτεκτονική του στην καρδιά της πρωτεύουσας των Μεγαλοκομνηνών.

Η Τραπεζούντα λοιπόν είχε Όπερα από το 1905, η οποία διέθετε δύο σειρές θεωρείων.

Ήταν ένα διώροφο κτήριο, σε σχήμα πετάλου που ενσωμάτωνε χαρακτηριστικά της art nouveau, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές τάσεις της εποχής.

Υποδοχή των Ρώσων μπροστά στο κτήριο της όπερας, τον Απρίλιο του 1916 (πηγή:: Αρχείο Μ. Τερζοπούλου/orthodoxiapontos.blogspot.com/2015/03/blog-post_24.html)

Για να αντιληφθούμε το μέγεθος και τη σημαντικότητα του γεγονότος, αρκεί να αναλογιστούμε πως το κτήριο της όπερας Sϋrreya της Κωνσταντινούπολης εγκαινιάστηκε το 1927, ενώ το περίφημο θέατρο της κοσμοπολίτισσας αγαπημένης Σμύρνης ανέβαζε την όπερα Ριγκολέττο του Τζουζέπε Βέρντι το έτος 1917!

Σύμφωνα με την καθηγήτρια αρχιτεκτονικής Παρυσάτιδα Παπαδοπούλου-Συμεωνίδου η οποία επικαλείται πληροφορίες του συναδέλφου της Τούρκου αρχιτέκτονα prof. Dr. M. Sϋmerkan, δύο κτήρια που στέγαζαν παραστάσεις όπερας και θεάτρου χτίστηκαν εκείνη την εποχή κατά διαταγή του Σουλτάνου Αμπντουλχαμίτ Β΄: της Τραπεζούντας στο Μεϊντάν και της Θεσσαλονίκης επί της Λεωφόρου Νίκης (πλησίον της πλατείας Αριστοτέλους).

Κινηματογράφος Ολύμπια (πηγή: culturalsociety.gr)

Ωστόσο ψάχνοντας στα αρχεία της Θεσσαλονίκης διαπιστώσαμε πως το κτήριο στο οποίο αναφέρεται ο Τούρκος αρχιτέκτονας χτίστηκε μεταγενέστερα, μετά το 1911 και έχοντας υπόψη πως η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης έγινε το 1912, ίσως αυτή η πληροφορία να μην είναι σωστή.

Ο κινηματογράφος Ολύμπια μετά την καταστροφική πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης το 1917, που ξεκίνησε από την οδό Ολύμπου και έφτασε μέχρι τη θάλασσα (πηγή:archive.saloni.ca/)

Επιπροσθέτως γνωρίζουμε πως ο Αμπντουλχαμίτ Β΄ καθαιρέθηκε από τους νεότουρκους μετά την εξέγερση της 31ης Μαρτίου του 1909. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε πως εκείνη την εποχή Εβραίοι Θεσσαλονικείς επιχειρηματίες, μονοπωλούσαν την πολιτιστική βιομηχανία της πόλης με αξιόλογες ιδιόκτητες υποδομές. Η πανέμορφη παραλία της Θεσσαλονίκης ήταν το «πεδίο δράσης» τους!

Ο κινηματογράφος «Ολύμπια» στην παραλιακή της Θεσσαλονίκης (πηγή: flickr.com/photos/9679871@N04/1032225926/in/photostream/)

Υποψιαζόμαστε λοιπόν, πως ο Τούρκος αρχιτέκτονας ήθελε να συνδέσει τις δύο πόλεις και την αίγλη τους κάτω από το πολύ υποκειμενικό φάσμα της δικής του πρόσληψης για την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Η Θεσσαλονίκη εξάλλου πάντα ήταν το «μήλο» και το άπιαστο όνειρο τόσο για τους Βούλγαρους όσο και για τους Τούρκους.

Το μόνο βέβαιο είναι πως ο Σουλτάνος Αμπντουλχαμίτ Β΄ από τον οίκο των Οσμανιδών, μετά την εκθρόνισή του από τους νεότουρκους και τον επικεφαλής τους Μουσταφά Κεμάλ –ο οποίος έζησε για κάποια χρόνια στην Θεσσαλονίκη και γλεντούσε στο αγαπημένο στέκι των νεότουρκων Μασλούμ Καφέ[1] (στη σημερινή τοποθεσία του ξενοδοχείου Mediterranean απέναντι από την πύλη του λιμανιού)–εξορίστηκε στη Θεσσαλονίκη και έζησε φυλακισμένος για τρία χρόνια στη Βίλλα Αλλατίνι.

Η Βίλλα Αλλατίνι στην οδό Βασιλίσσης Όλγας στη Θεσσαλονίκη, εκτός από κατοικία της οικογένειας Αλλατίνι (εβραϊκής καταγωγής) και τόπος εξορίας του Σουλτάνου Αμπντουλχαμίτ Β΄ για τρία χρόνια, στέγασε κατά το ακαδημαϊκό έτος 1926-1927, την πρώτη Σχολή (Φιλοσοφική) του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (πηγή: facebook.com/ Παλιές φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης – Old Photos of Thessaloniki- Χρήστος Γιαννουλάκης)

Η Βίλλα Αλλατίνι είναι μια τριώροφη έπαυλη στην περιοχή Ντεπώ, επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας.

Χτίστηκε το 1898 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Vitaliano Poselli [2] για λογαριασμό της εβραϊκής οικογένειας Αλλατίνι προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες στέγασής της.

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια στεγάζονταν σε αυτήν οι υπηρεσίες της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, σήμερα, αυτό το κτήριο που δεν συνδέεται με κανέναν άλλον τρόπο με την Τουρκία πέραν από τη βραχυχρόνια περίοδο εξορίας του Σουλτάνου, εταιρεία τουρκικών συμφερόντων θέλει να την αγοράσει πιθανόν αναπολώντας το «ένδοξο» παρελθόν της!

Δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα εάν η Όπερα της Τραπεζούντας χτίστηκε κατόπιν παραγγελίας του Σουλτάνου. Μπορεί και να είναι αλήθεια καθώς ο Αμπντουλχαμίτ Β΄ ήταν μεταρρυθμιστής και είχε φιλελεύθερες απόψεις. Όμως δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπόψη την αστική τάξη της Τραπεζούντας, αυτήν που γλεντούσε με τη λύρα στα ιδιωτικά τους μουχαμπέτια αλλά άκουγε και ευρωπαϊκά και χόρευε και βαλς εκτός από ποντιακά, όπως επίσης ταξίδευε στην Ευρώπη, ασχολούνταν με το εμπόριο, είχε στην κατοχή της τράπεζες, σπούδαζε στα μεγάλα Πανεπιστήμια της Ευρώπης και δεν είχε να ζηλέψει τίποτα από τους σύγχρονούς της Ευρωπαίους μεγαλοαστούς[3].

Άμαξες με άλογα μπροστά από το κτήριο της Όπερας Τραπεζούντας (πηγή: wikidata.org/wiki/Q109389470)

Δεν γνωρίζουμε ακόμα, τι έργα ανέβηκαν στην όπερα της Τραπεζούντας τα λίγα χρόνια που την χάρηκαν οι Έλληνες φιλόμουσοι πριν από τον ξεριζωμό τους. Μετά τα γεγονότα της Γενοκτονίας, του διωγμού των Ελλήνων και της αρπαγής των περιουσιών τους στον Πόντο, το κτήριο της όπερας λειτούργησε ως κινηματογράφος προφανώς γιατί δεν υπήρχε η δυναμική για να ανέβουν έργα αλλά ούτε και πολυάριθμο φιλοθεάμον κοινό (ο πληθυσμός της Τραπεζούντας αντικαταστάθηκε από εξαθλιωμένους μουσουλμάνους χωρίς παιδεία) για να τα παρακολουθήσει. Μετά το μαρασμό του κατεδαφίστηκε το έτος 1958, μια ακόμα ένδειξη πως το κτήριο είχε συνδεθεί με το ελληνικό παρελθόν της πόλης.

Σύμφωνα με στοιχεία από ηλεκτρονική ειδησεογραφική τουρκική σελίδα, κατεδαφίστηκε με βαριοπούλες μέσα σε δύο εβδομάδες, από 30 εργάτες που εργάζονταν σε έργα διάνοιξης του δρόμου.

Εκτός από την όπερα, η Τραπεζούντα διέθετε και το «Θέατρο Θεοφυλάκτου» το οποίο ιδρύθηκε από τον ευεργέτη Κωστάκη Θεοφύλακτο (Φροντιστήριο Τραπεζούντας, Παρθεναγωγείο, καμπαναριό μητρόπολης κ.τλ.) και βρισκόταν στην ενορία του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης απέναντι από το ρωσικό προξενείο.

Θίασος σε καρτ ποστάλ εποχής από την Τραπεζούντα (πηγή: Wikipedia)

Εκεί παίζονταν παραστάσεις από ντόπιους (ποντιακούς), αθηναϊκούς και άλλους θιάσους από την Ελλάδα. Οι θίασοι από την Ελλάδα επιδίωκαν να παρουσιάζουν τα έργα τους στον Πόντο και την Μ. Ασία καθώς το κοινό είχε θεατρική παιδεία και αγαπούσε πολύ το θέατρο, ως παιδιά αυτών που έγραψαν τα σπουδαία έργα της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας!

Αλεξία Ιωαννίδου

[1] Άνοιξη στη Σαλονίκη, στου Μαζλούμ τον καφενέ, μαυρομάτα μια με ούτι, τραγουδάει τον αμανέ (Σεφραδίτικο τραγούδι που ακούγονταν στα καφέ της Θεσσαλονίκης των αρχών του 20ου αι).
[2] Ήταν αρχιτέκτονας του Διοικητηρίου, του Γ΄ Σώματος Στρατού κι άλλων σημαντικών κτηρίων της Θεσσαλονίκης.
[3] Σχετικό απόσπασμα που αποδεικνύει τα γραφόμενα από την συνέντευξη της Ιφιγένειας Πανίδου, κόρης της Άννας Θεοφυλάκτου για τα 100 χρόνια της Μέριμνας Ποντίων Κυριών: «Η γιαγιά μου η Ιφιγένεια Κογκαλίδου με την μητέρα της Μελπομένη η οποία ήταν κόρη του τραπεζίτη Καπαγιαννίδη, συνάντησαν σε ένα ταξίδι τους στην Ελβετία την κ. Κωνσταντινίδου σύζυγο του μεγαλεμπόρου ξηρών καρπών Κωνσταντινίδη. Καθώς εξιστορούσε η κ. Κωνσταντινίδου πως περνούσε στην Ελβετία ανέφερε μεταξύ άλλων και για ένα γεύμα που απόλαυσε σε ένα ακριβό εστιατόριο. Η Μελπομένη Καπαγιαννίδου-Κογκαλίδου της ζήτησε πληροφορίες για το εστιατόριο αυτό και η Κωνσταντινίδου της απάντησε “χάσον εν ολίγον αλμυρόν”. Τότε η προγιαγιά μου ειδοποίησε όλες τις φίλες της υψηλής κοινωνίας που βρίσκονταν εκείνο το διάστημα στην Ελβετία πως θα τους κάνει το τραπέζι. Μαζεύτηκαν λοιπόν όλες οι πόντιες κυρίες προσκεκλημένες της προγιαγιάς μου και απόλαυσαν ένα πλουσιοπάροχο γεύμα στο πανάκριβο εστιατόριο της Ελβετίας. Όταν ήρθε ο λογαριασμός έβγαλε και πλήρωσε η γιαγιά μου η Ιφιγένεια όλο το ποσό. Λίγο μετά που βρέθηκαν μόνες τους στο κατάλυμά τους, η πρόγιαγιά μου ρώτησε την κόρη της: “Φίκα ντο επλήρωσες”; Της απάντησε τότε η γιαγιά μου το ακριβές ποσό που πλήρωσε για το γεύμα στο πανάκριβο εστιατόριο και τότε η εκείνη μονολόγησε “ατό έτον το αλμυρόν; Τρανόν δουλείαν”! Διαβάστε εδώ.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Εικόνα από τις αρχές του 20ού αιώνα, έξω από χάνι του Γεσίρογλη ή Γεσίρογλου στην Τραπεζούντα (φωτ.: facebook.com/ groups/Zafer Duran/ TRABZONDAN ESİNTİLER)
ΠΟΝΤΟΣ

Η φιλοξενία στον Πόντο ήταν μοναδική και θύμιζε αρχαία Ελλάδα – Ένα βράδυ στα Αμπέλια Τραπεζούντας

15/06/2025 - 9:16μμ
Το χορευτικό τμήμα του Συλλόγου Ποντίων Νταχάου στο θερινό φεστιβάλ που διοργάνωσε ο σύλλογος Bürgertreff-Ost (φωτ.: Facebook / Angeliki Koune)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Γερμανία: Ποντιακός ήχος και βήματα σε φεστιβάλ στην πόλη Νταχάου

15/06/2025 - 4:09μμ
Στιγμιότυπο από την 5η πατινάδα στον Σταυρό Θεσσαλονίκης (φωτ.: Facebook / Βιβή Κουρτίδου)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Η 5η πατινάδα ξεσήκωσε τον Σταυρό Θεσσαλονίκης, με 11 συλλόγους και πολλή… φασαρία

15/06/2025 - 1:56μμ
Στιγμιότυπο από την εμφάνιση του χορευτικού τμήματος της «Τερψιθέας» (φωτ.: YouTube)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Όλα τα βλέμματα στο χορευτικό τμήμα της «Τερψιθέας»

14/06/2025 - 9:56μμ
Στιγμιότυπο από το 1ο Παιδικό-Εφηβικό Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών στην Καστοριά (πηγή: ΣΠοΣ Δυτικής Μακεδονίας & Ηπείρου)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

2ο Παιδικό Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών στην Καστοριά – Δείτε το live

14/06/2025 - 8:10μμ
(Φωτ.: facebook / ΠΜΣ Παλαγίας «Ο Μέγας Αλέξανδρος»)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Ο «Μέγας Αλέξανδρος» Παλαγίας ταξίδεψε τον Πόντο στη Σαμοθράκη

14/06/2025 - 12:56μμ
Ο ποταμός Ίρις (Yeşilırmak) στην Αμάσεια (φωτ: Ahmet Keles /commons. wikimedia.org)
ΠΟΝΤΟΣ

Ποτάμια και παραπόταμοι έδιναν ζωή στον Πόντο, ήταν τα φυσικά, πολιτικά αλλά και φυλετικά σύνορα

14/06/2025 - 9:35πμ
Στιγμιότυπο από το 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου στην Ποντιακή Διάλεκτο, το οποίο είναι μια πρωτοβουλία του Δήμου Εορδαίας (πηγή: Facebook /  Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ποντιακού Θεάτρου Δήμου Εορδαίας)
ΠΟΝΤΟΣ

Το ποντιακό θέατρο στα καλύτερά του, στο 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου στην Ποντιακή Διάλεκτο

13/06/2025 - 11:15μμ
ΠΟΝΤΟΣ

Σύλλογοι Ποντίων Βάδης-Βυρτεμβέργης «Δωδεκάπολις»: Ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας προς την ΟΣΕΠΕ

13/06/2025 - 10:38μμ
(Φωτ.: Μορφωτικός-Πολιτιστικός Σύλλογος Μικροχωρίου «Παναγία Σουμελά»)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Μικροχώρι Δράμας: Γέμισε χρώματα και βήματα της παράδοσης το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

13/06/2025 - 5:42μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Πηγή φωτ.: x.com/Mdais)

Ισραήλ-Ιράν: Νέα εκατέρωθεν πλήγματα μέσα στη νύχτα

5 λεπτά πριν
(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI /Μιχάλης Καραγιάννης)

Καιρός: Βοριάδες έως 7 μποφόρ και θερμοκρασία έως 33 βαθμούς

35 λεπτά πριν
Η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Κάγιας Κάλας (φωτ.: EPA / Julien Warnand)

Έκτακτη Σύνοδος των ΥΠΕΞ της ΕΕ με θέμα την κατάσταση στη Μέση Ανατολή

9 ώρες πριν
Η διάσημη αυτή φωτογραφία της Αρμένιας μάνας τραβήχτηκε από τον Άρμιν Βέγκνερ (πηγή: armenian-genocide.org)

Από τις οθωμανικές γενοκτονίες στο νέο τουρκικό επεκτατισμό: Σκέψεις και προτάσεις

9 ώρες πριν
Εικόνα από παλαιότερο γλέντι του δραστήριου Συλλόγου (πηγή: spfth.wordpress.com)

Αποχαιρετιστήριο γλέντι για τον Σύλλογο Ποντίων Φοιτητών και Σπουδαστών Θεσσαλονίκης

10 ώρες πριν
Το ισραηλινό σύστημα άμυνας «Iron Dome» δεν επέτρεψε σε πολλούς από τους ιρανικούς πυραύλους να πλήξουν την ισραηλινή επικράτεια. Παρόλα αυτά κάποιοι πύραυλοι βρήκαν τους στόχους τους (φωτ.:  EPA/ Atef Safadi)

Ιράν κατά Ισραήλ: Νέα ομοβροντία πυραύλων – Πλήγματα σε αρκετές περιοχές

11 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign