pontosnews.gr
Κυριακή, 16/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Μελέτη: Ο πρωινός καφές μπορεί να προστατεύσει την καρδιά καλύτερα

Μια πιθανή εξήγηση ίσως βρίσκεται στη διαταραχή των κιρκάδιων ρυθμών και των επιπέδων των ορμονών, όπως η μελατονίνη

9/01/2025 - 10:14πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μαριάνθη Τσομπανοπούλου)

(Φωτ.: EUROKINISSI / Μαριάνθη Τσομπανοπούλου)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Όσοι πίνουν καφέ το πρωί φαίνεται να έχουν χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν από καρδιαγγειακά νοσήματα και χαμηλότερο συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας σε σύγκριση με όσους πίνουν καφέ όλη την ημέρα, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας European Heart Journal.

Συμμετείχαν 40.725 ενήλικες που έλαβαν μέρος στην Εθνική Έρευνα Υγείας και Διατροφής των ΗΠΑ την περίοδο 1999-2018.

Στο πλαίσιο της μελέτης οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για όλα τα τρόφιμα και ποτά –συμπεριλαμβανομένου του καφέ–, που κατανάλωναν τουλάχιστον για μία ημέρα. Σε μια υποομάδα 1.463 ατόμων ζητήθηκε να συμπληρώσουν λεπτομερές ημερολόγιο κατανάλωσης τροφίμων και ποτών για μία εβδομάδα. Στη συνέχεια οι ερευνητές συνέδεσαν αυτές τις πληροφορίες με τα αρχεία των θανάτων και την αιτία θανάτου για μια περίοδο εννιά έως δέκα ετών.

Περίπου το 36% των ατόμων που συμμετείχαν στη μελέτη έπιναν καφέ το πρωί, το 16% έπιναν καφέ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και το 48% δεν έπιναν καφέ.

Όσοι έπιναν καφέ το πρωί είχαν 16% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από οποιαδήποτε αιτία και 31% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιαγγειακά νοσήματα σε σύγκριση με όσους δεν έπιναν καφέ. Αυτό το όφελος διαπιστώθηκε τόσο σε όσους έπιναν μέτριες ποσότητες καφέ (2-3 φλιτζάνια) όσο και σε όσους έκαναν μεγαλύτερη κατανάλωση (περισσότερα από τρία φλιτζάνια). Οι συμμετέχοντες που έπιναν ένα φλιτζάνι ή λιγότερο καφέ επωφελήθηκαν από μικρότερη μείωση του κινδύνου. Αντίθετα, δεν παρατηρήθηκε μείωση του κινδύνου για όσους έπιναν καφέ όλη την ημέρα.

«Αυτή η μελέτη δεν μας λέει γιατί η κατανάλωση καφέ το πρωί μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα. Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι η κατανάλωση καφέ το απόγευμα ή το βράδυ μπορεί να διαταράξει τους κιρκάδιους ρυθμούς και τα επίπεδα ορμονών, όπως η μελατονίνη. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε αλλαγές στους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, όπως η φλεγμονή και η αρτηριακή πίεση.

»Χρειάζονται όμως περαιτέρω μελέτες για να επικυρώσουμε τα ευρήματά μας σε άλλους πληθυσμούς, καθώς και κλινικές δοκιμές για να ελέγξουμε τις πιθανές επιπτώσεις της αλλαγής του χρονικού διαστήματος μέσα στην ημέρα κατά το οποίο οι άνθρωποι πίνουν καφέ», ανέφερε ο επικεφαλής της μελέτης, Λου Κι, καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας και Τροπικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Tulane στη Νέα Ορλεάνη των ΗΠΑ.

• Αναδημοσίευση από το ΑΠΕ-ΜΠΕ / Μ. Κουζινοπούλου.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Πηγή: YouTube/EviaVima)

Μάχη με τις φλόγες στη Σκύρο: Εκκενώσεις και ενεργοποίηση του Copernicus

4 ώρες πριν
(Φωτ.: hellenicnavy.gr)

Συγκίνηση στην Τήνο: Τιμήθηκαν η Παναγία και οι ήρωες του «Έλλη»

5 ώρες πριν
(Φωτ.: facebook/Σύλλογος Ποντίων Απιδεώνας)

Λαϊκοποντιακή βραδιά στον Απιδεώνα

5 ώρες πριν
(Πηγή: facebook.com/paokagiouandrea?locale=el_GR)

Ποντιακή βραδιά με τον ΠΑΟΚ Αγίου Ανδρέα στην Καβάλα

6 ώρες πριν
Απίστευτες εικόνες από το Καραβοστάσι της Ανατολικής Μάνης (εικ.: facebook.com/pantelis.apostolakos)

Πλημμύρες και απεγκλωβισμοί οδηγών στην Ανατολική Μάνη

6 ώρες πριν
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στην Αστυνομική Ακαδημία της Κομητείας Νάσο, στο Γκάρντεν Σίτι του Λονγκ Άιλαντ (φωτ.:  EPA/Olga Fedorova)

Ντόναλντ Τραμπ: «Θα ανακηρύξω τα Στενά του Ορμούζ ως έδαφος των ΗΠΑ», είπε χαμογελώντας

7 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

Ναυτεμπορική TV
Ναυτεμπορική TV