pontosnews.gr
Σάββατο, 22/11/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Σαν σήμερα, 1961: Το «Ποτέ την Κυριακή» φέρνει την Ελλάδα στο Χόλιγουντ, και ο Χατζιδάκις κερδίζει Όσκαρ

Το πριν και το μετά της πιο διάσημης ελληνικής ταινίας στο εξωτερικό – Γράφει ο Σπύρος Δευτεραίος

17/04/2024 - 4:21μμ
(Φωτ.: mgm.com)

(Φωτ.: mgm.com)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Μπορεί την τελευταία εικοσαετία τα βραβεία Όσκαρ να απονέμονται Φεβρουάριο ή Μάρτιο, παλαιότερα όμως δίνονταν μέσα στην άνοιξη, δηλαδή τον Απρίλιο. Κάτι τέτοιο συνέβη και το 1961. Και μπορεί στη χώρα μας τότε να φαίνονταν κάτι πολύ αμερικάνικο και μακρινό, όμως εκείνη τη χρονιά για πρώτη φορά μια ελληνική ταινία διεκδικούσε Όσκαρ. Και μάλιστα όχι ένα, αλλά πέντε! Βέβαια εκείνη την περίοδο στη χώρα μας δεν υπήρχε καν τηλεόραση, έτσι με την τεχνολογία της εποχής –τέλεξ, τηλεγραφήματα– οι Έλληνες μπορεί και να μάθαιναν για τα βραβεία έως και 36 ώρες μετά.

Φυσικά μιλάμε για θρίαμβο ακόμα κι αν μείνουμε στις υποψηφιότητες, πόσο μάλλον που η τελετή αποδείχτηκε χρυσοφόρα.

Ούτως ή άλλως το Ποτέ την Κυριακή έχει τέτοιο παρασκήνιο, που άνετα τροφοδοτούσε το σενάριο για μια ακόμη ταινία. Πλούσιου παρασκηνίου, αλλά πολύ φτηνού προϋπολογισμού.

«Πού πάμε»

Η ιστορία είναι κλασική. Το 1955 η Μελίνα Μερκούρη γνωρίζει στο Φεστιβάλ των Καννών τον Ζιλ Ντασέν. Προκύπτει έρωτας, και αρχικά δύο ευρωπαϊκές ταινίες: Ο Χριστός ξανασταυρώνεται και Ο νόμος. Συμπαθητικές κριτικές, χλιαρή πορεία (αρχικά) στα ταμεία. Και λέμε αρχικά, γιατί μετά το θρίαμβο του Ποτέ την Κυριακή, ο Νόμος ξαναβγήκε στις αίθουσες με τη Μελίνα πλέον ως πρώτο όνομα. Αλλά μέχρι που μπήκε μπροστά, το ζευγάρι είχε κυρίως χρέη.

Τη δεκαετία του ’50 το Χόλιγουντ κάνει ένα άνοιγμα, μικρό ομολογουμένως, εκτός αμερικανικής αγοράς. Είναι η δεκαετία που Ευρωπαίοι ηθοποιοί, κυρίως γυναίκες, έχουν μπει στο χώρο δυναμικά κερδίζοντας μάλιστα και Όσκαρ: Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Άννα Μανιάνι, Σιμόν Σινιορέ. Βέβαια και οι τρεις κέρδισαν το βραβείο με αγγλόφωνα φιλμ.

Σε αυτό το άνοιγμα εντοπίζουν και τη Μελίνα. Στην Ελλάδα είναι κορυφαία στο θέατρο, ενώ έχει παίξει και σε παρισινή σκηνή. Εκτός Ελλάδος και Ντασέν έχει παίξει και αλλού, όπως στο αγγλόφωνο Η τσιγγάνα και ο πρίγκιπας, του Τζότζεφ Λόουζι. Το φιλμ δεν έγινε επιτυχία μεν, αλλά πιστώθηκε στα συν η ερμηνεία της Μελίνας.

Επίσης έχουν αλλάξει λίγο και οι εποχές όσον αφορά το πολιτικό σκηνικό. Ο Ντασέν στην ουσία είχε εκδιωχθεί από το Χόλιγουντ ως αριστερός, τότε που κυριαρχούσε ο Μακαρθισμός. Και μάλιστα ένας από αυτούς που επιβεβαίωσαν την…αριστεροσύνη του, ήταν ο Ελίας Καζάν – κάτι που ο Ντασέν δεν του συγχώρεσε ποτέ.

Όταν τη δεκαετία του ’80, για παράδειγμα, ο Καζάν ζήτησε να γυρίσει την τελευταία του ταινία –που τελικά δεν έγινε ποτέ– στην Ελλάδα, η Μελίνα ήθελε, ο Ντασέν όχι.

Ξαναγυρνάμε στο 1959, όπου αρχίζουν οι προσεγγίσεις από Αμερική προς το ζευγάρι. Οι παραγωγοί θέλουν ήλιο, θάλασσα και Ελλάδα. Ο Ντασέν σκαρώνει ένα σενάριο σε μικρό χρονικό διάστημα, οι Αμερικανοί ενθουσιάζονται και του λένε το ΟΚ. Πώς όμως να προχωρήσεις όταν το ταμείο είναι μείον;

Το ζευγάρι συναντά την άρνηση των Ελλήνων παραγωγών να επενδύσουν σε κάτι που τους μοιάζει με ουτοπία, κι έτσι επιστρατεύουν φίλους και συγγενείς για να κάνουν την ταινία. Φανταστείτε ότι η αρχική σκηνή –όπου η Μελίνα πέφτει στη θάλασσα μαζί με τους ναυτεργάτες– γυρίστηκε χειμώνα, γιατί δεν είχαν την οικονομική πολυτέλεια να περιμένουν έστω να έρθει άνοιξη.

Και μπορεί το ζευγάρι να ήθελε αρχικά τον Μάρλον Μπράντο ή τον Τζακ Λέμον για πρωταγωνιστή, αλλά τελικά γίνεται ο ίδιος ο Ντασέν. Όχι για λόγους ναρκισσισμού, αλλά… no money, no honey!

Ο απίστευτος θρίαμβος

Με το που πηγαίνει το φιλμ στις Κάννες, τον Μάιο του 1960, γυρίζει ριζικά η τύχη του. Δεν ήταν μόνο το βραβείο ερμηνείας που κέρδισε η Μελίνα, ούτε η μυθική ελληνική βραδιά που στήθηκε σε χρόνο dt και ακόμα και σήμερα την θυμούνται και την μνημονεύουν. Παραγωγοί και διανομείς ξετρελαίνονται με την ταινία και σπεύδουν να την κλείσουν. Και έρχονται τα πρώτα χρήματα, όταν λίγους μήνες πριν το ζευγάρι μετρούσε και τα κέρματα.

Από τη βράβευση στις Κάννες. Με Φελίνι και Ζαν Μορό (φωτ.: mgm.com)

Και όταν η ταινία βγαίνει στις αίθουσες, λατρεύεται από όλο τον πλανήτη. Φανταστείτε ότι στην Αμερική άρχισαν να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια σχολές χορού που δίδασκαν συρτάκι, χασάπικο, ζεϊμπέκικο και όλα τα σχετικά.

Όπως συνέβη σχεδόν μισό αιώνα μετά, με την επιτυχία του Slumdog millionaire, που ο κόσμος ήθελε να μάθει να χορεύει ινδικά.

Και φυσικά η χώρα μας γίνεται ο υπ’ αριθμόν 1 τουριστικός προορισμός – κάτι που το οφείλουμε ακόμα και σήμερα στο Ποτέ την Κυριακή.

Όσον αφορά την Ελλάδα; Χμ, εδώ είχαμε θεματάκι. Η ταινία ήρθε τρίτη στις εισπράξεις, ενώ υπήρξαν και κριτικές που φλέρταραν ακόμα με την απαξίωση. Ξέρετε, το κλασικό αυτού που βγαίνει από τη χώρα και αντιμετωπίζει την καμουφλαρισμένη ζήλια. Επίσης, εξαιτίας των κινηματογραφικών φορέων, το φιλμ έχασε άλλη μια υποψηφιότητα, πιθανότατα και νίκη.

Εξηγούμε: Για να διεκδικήσει μια ταινία υποψηφιότητα για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, πρέπει να την υποβάλει η χώρα της. Αν δεν την υποβάλει, δεν έχει δικαίωμα διεκδίκησης.

Η χώρα δεν έστειλε το φιλμ, βασικά δεν έστειλε κανένα φιλμ εκείνη τη χρονιά. Είπαμε, στο αγνό 1961, μια ελληνική ταινία να πάει στα Όσκαρ έμοιαζε σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Για την ιστορία, το ίδιο συνέβη και φέτος στα Όσκαρ με τη γαλλική Ανατομία μιας πτώσης, που η Γαλλία έστειλε άλλη. Και η Ανατομία βρέθηκε υποψήφια σε πέντε κατηγορίες, κερδίζοντας το Όσκαρ σεναρίου.

Από το γλέντι στις Κάννες (φωτ.: Ελληνικός κινηματογράφος)

«Είμαι ηθοποιός, δεν είμαι πολιτικός»

Ως συνέχεια του θριάμβου στις αίθουσες και τις κριτικές, έρχονται και οι πέντε οσκαρικές υποψηφιότητες: Σκηνοθεσίας και σεναρίου στον Ζυλ Ντασέν, κοστουμιών στην Ντένη Βαχλιώτη, τραγουδιού στον Μάνο Χατζιδάκι, και α’ γυναικείου ρόλου στη Μελίνα Μερκούρη.

Η πρώτη μη αγγλόφωνη ηθοποιός που μπαίνει υποψήφια για επίσης μη αγγλόφωνη ταινία.

Με το που ανακοινώθηκε η υποψηφιότητά της, άρχισε η σφαγή –κυρίως από σκανδαλοθηρικά περιοδικά– κατά των ξένων ηθοποιών που κλέβουν Όσκαρ από τους Αμερικανούς, με δεδομένο ότι την προηγούμενη χρονιά είχε βραβευτεί η Σιμόν Σινιορέ. Η τρομερή Λουέλα Πάρσονς διαμαρτυρόταν για τον αποκλεισμό της Ντόρις Ντέι στο ρόλο της γλυκιάς Αμερικανίδας, έναντι της πόρνης που υποδυόταν η Μελίνα Μερκούρη.

Never on Sunday (η αφίσα με την οποία κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ η ταινία)

Η αρνητική ατμόσφαιρα που είχε διαμορφωθεί ωθεί τον Ντασέν και τη Μελίνα να παραμείνουν στο Παρίσι και να μην παραστούν στην απονομή: «Στην αρχή ήμουν πολύ χαρούμενη με την υποψηφιότητά μου», λέει η Μελίνα σε συνέντευξή της, «αλλά τι είδους υποψηφιότητα είναι αυτή; Η Λουέλα Πάρσονς λέει οτι δεν πρέπει να δώσουν το Όσκαρ σε μια ξένη αλλά σε ένα καλό κορίτσι από την Αμερική, όπως η Ντόρις Ντέι. Οι υπεύθυνοι της United Artists υποστηρίζουν πως δεν θα κερδίσω αν δεν πάω στο Χόλιγουντ να κάνω καμπάνια για να υποστηρίξω την υποψηφιότητά μου.

»Τι είδους καμπάνια πρέπει να κάνω; Τους είπα ότι δεν είμαι Κένεντι. Είμαι ηθοποιός, δεν είμαι πολιτικός. Τι περιμένουν δηλαδή; Να χτυπάω τις πόρτες στο Χόλιγουντ και να λέω “Καλημέρα, ονομάζομαι Μελίνα Μερκούρη και σας παρακαλώ να με ψηφίσετε ως καλύτερη ηθοποιό της χρονιάς”; Πριν από την υποψηφιότητα ήμουν ευτυχισμένη και άνετη. Όλοι με αγαπούσαν και λάτρευαν το Ποτέ την Κυριακή, τώρα όμως δεν είμαι ούτε ευτυχισμένη ούτε άνετη».

Την επομένη της τελετής, οι New York Times ανέφεραν τις πιέσεις περί ξενοφοβίας από μεριάς κουτσομπολίστικων κύκλων με επιρροή, ενώ οι Los Angeles Times, κριτικάροντας τη βραδιά, γράφουν: «Υπάρχει μια σκηνή στο υπέροχο έργο Ποτέ την Κυριακή, όπου η σταρ Μελίνα Μερκούρη επινοεί ευτυχισμένους διαλόγους σε μεγάλες αρχαίες τραγωδίες, κλείνοντας τη διήγηση της με τη φράση “Και όλοι πήγαν στην ακρογιαλιά”. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για την τηλεοπτική μετάδοση της τελετής».

Ένα Όσκαρ στα σκουπίδια

Ο Μάνος Χατζιδάκις κερδίζει Όσκαρ για τα «Παιδιά του Πειραιά» – η πρώτη φορά που κέρδιζε τραγούδι χωρίς αγγλικούς στίχους. Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, o μεγάλος συνθέτης πέταξε το Όσκαρ στα σκουπίδια και εκεί το βρήκε η οικιακή βοηθός, που το έδωσε στην αδερφή του, Μιράντα. Εκείνη πήρε το χρυσό αγαλματίδιο στο δικό της σπίτι και το επέστρεψε έναν χρόνο μετά το θάνατό του.

Η αλήθεια είναι ότι ο σπουδαίος δημιουργός δεν αισθανόταν άνετα με τα «Παιδιά του Πειραιά». Πίστευε ότι με τις χιλιάδες διασκευές που είχαν γίνει, είχε ξεφύγει από ένα απλό τραγούδι. Επίσης πίστευε ότι «καπέλωνε» το υπόλοιπο έργο του.

Όσον αφορά τις σχέσεις Μελίνας και Χατζιδάκι, τις κατά τις επόμενες τρεις δεκαετίες πέρασαν από πολλές συμπληγάδες, κυρίως λόγω διαφορετικών πολιτικών πεποιθήσεων. Φυσικά υπήρχε μια απίστευτη αγάπη μεταξύ τους, ενώ σίγουρα είναι καρμικό που και οι δύο «έφυγαν» την ίδια χρονιά, το 1994.

Όσο για το τραγούδι; Απολαύστε τους να μιλάνε γι’ αυτό, σε μια συνάντηση που δυστυχώς έμελλε να είναι η τελευταία τους.

Σπύρος Δευτεραίος

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STR)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

70 χρόνια πριν: Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα η θρυλική ταινία του Κακογιάννη, «Στέλλα»

21/11/2025 - 5:30μμ
(Φωτ.: Facebook/ Fairuz)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Φαϊρούζ: «Το αηδόνι του Λιβάνου» με την ελληνορθόδοξη πίστη άγγιξε τα 90

21/11/2025 - 11:26πμ
Εναέρια λήψη που δείχνει τη δεύτερη θέση εκτόξευσης μεσαίου βεληνεκούς βαλλιστικών πυραύλων, στη Σαγουά λα Γκράντε. Κούβα, 17 Οκτωβρίου 1962 (πηγή: Wikipedia / Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Η Κρίση των Πυραύλων: Η μέρα που η Κούβα έκρινε το μέλλον του κόσμου

20/11/2025 - 4:20μμ
Η πολιορκία της Αμμοχώστου διά χειρός Giovanni Francesco Camocio (πηγή: travelogues.gr / commons.wikimedia.org)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Στρατηγός Άντζελο Γκάττο: Η φυλακή στον Εύξεινο Πόντο και η μαρτυρία μιας ηρωικής πολιορκίας

20/11/2025 - 10:23πμ
(Φωτ.: instagram / jamie_warfield)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Χριστίνα Ωνάση: Το τραγικό τέλος της γυναίκας που παρά τα πλούτη, δεν κατάφερε να αγοράσει την αγάπη

19/11/2025 - 3:47μμ
Οι κατηγορούμενοι από τα αριστερά, Μ. Γούδας, Γ. Μπαλτατζής, Ξ. Στρατηγός, Δ. Γούναρης, Ν. Στράτος, Ν. θεοτόκης, Π. Πρωτοπαπαδάκης (πηγή: Bibliothèque nationale de France)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Μικρασιατική Καταστροφή: Σαν σήμερα, στις 15 Νοεμβρίου 1922, εκδόθηκε η ετυμηγορία για τη Δίκη των Έξι

15/11/2025 - 8:57πμ
Γνωστοί ερμηνευτές τραγουδούν στη συναυλία-αφιέρωμα στον Λευτέρη Παπαδόπουλο, στο Καλλιμάρμαρο την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2024 (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Γιάννης Κολεσίδης)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Λευτέρης Παπαδόπουλος: Ο μεγάλος δημιουργός με τις ποντιακές ρίζες γίνεται σήμερα 90 χρονών

14/11/2025 - 1:51μμ
Φωτογραφίες από τη «μάχη της παράγκας» στον Τύπο (οι συγκεκριμένες είχαν δημοσιευτεί στην εφ. «Αυγή»)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Δραπετσώνα, 14 Νοεμβρίου 1960: Η «Μάχη της παράγκας» κορυφώνεται

14/11/2025 - 10:15πμ
«Θα το γράψω στον Ψαθά», ήταν μία απο τις τρομερές απειλές των πολιτών της εποχής εκείνης, που έβρισκαν στο χρονογράφημα του Ψαθά σανίδα σωτηρίας. Οι όγκοι των επιστολών το αποδεικνύουν... (φωτ.: Αρχείο Λένας Νίτσου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ο Πόντιος καζανόβας του Δημήτρη Ψαθά: Από την Τραπεζούντα στην Αθήνα και στο εδώλιο του κατηγορουμένου

13/11/2025 - 4:17μμ
Ρεκλάμες, δίσκοι και η είδηση του θανάτου του Πυθαγόρα στον Τύπο της εποχής (εικ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Πυθαγόρας: Ο στιχουργός του «Υπάρχω» έζησε μια σύντομη αλλά γεμάτη ζωή

12/11/2025 - 2:26μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: facebook/Pontian Brotherhood of SA Inc.)

Ολονύχτιο ποντιακό γλέντι υπόσχεται η Ποντιακή Αδελφότητα Νότιας Αυστραλίας για τα 67α γενέθλιά της

7 λεπτά πριν
(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)

Σέρρες: Νεκρός εντοπίστηκε 86χρονος που αγνοούνταν από χθες στο Καλόκαστρο

38 λεπτά πριν
Η Ιωάννα Ζαχαράκη, δεύτερη φορά αντιδήμαρχος Ζόλινγκεν (φωτ.: facebook / Ioanna Zacharaki)

Ιωάννα Ζαχαράκη: Εξελέγη εκ νέου αντιδήμαρχος Ζόλινγκεν – Με το βλέμμα στραμμένο στον ελληνισμό της Γερμανίας

1 ώρα πριν

Το Σωματείο «Οι Μωμόγεροι» γιορτάζει τα 40 χρόνια του λίγο πριν κλείσει το 2025

2 ώρες πριν
Υπερχείλιση του ποταμού Καλαμά στη Θεσπρωτία (φωτ.: apohxos.gr / EUROKINISSI)

Κακοκαιρία στη δυτική Ελλάδα: Εκτεταμένα προβλήματα – Κλιμάκιο της Πολιτικής Προστασίας στην Κέρκυρα

2 ώρες πριν
Την ώρα που συζειτείται το σχέδιο Τραμπ, οι ρωσικές επιθέσεις συνεχίζονται (φωτ.: EPA / Maxym Marusenko)

Το Σχέδιο Τραμπ για την Ουκρανία και η πολιτική της Αθήνας

3 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign