pontosnews.gr
Σάββατο, 19/07/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Σαν σήμερα, 1961: Το «Ποτέ την Κυριακή» φέρνει την Ελλάδα στο Χόλιγουντ, και ο Χατζιδάκις κερδίζει Όσκαρ

Το πριν και το μετά της πιο διάσημης ελληνικής ταινίας στο εξωτερικό – Γράφει ο Σπύρος Δευτεραίος

17/04/2024 - 4:21μμ
(Φωτ.: mgm.com)

(Φωτ.: mgm.com)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Μπορεί την τελευταία εικοσαετία τα βραβεία Όσκαρ να απονέμονται Φεβρουάριο ή Μάρτιο, παλαιότερα όμως δίνονταν μέσα στην άνοιξη, δηλαδή τον Απρίλιο. Κάτι τέτοιο συνέβη και το 1961. Και μπορεί στη χώρα μας τότε να φαίνονταν κάτι πολύ αμερικάνικο και μακρινό, όμως εκείνη τη χρονιά για πρώτη φορά μια ελληνική ταινία διεκδικούσε Όσκαρ. Και μάλιστα όχι ένα, αλλά πέντε! Βέβαια εκείνη την περίοδο στη χώρα μας δεν υπήρχε καν τηλεόραση, έτσι με την τεχνολογία της εποχής –τέλεξ, τηλεγραφήματα– οι Έλληνες μπορεί και να μάθαιναν για τα βραβεία έως και 36 ώρες μετά.

Φυσικά μιλάμε για θρίαμβο ακόμα κι αν μείνουμε στις υποψηφιότητες, πόσο μάλλον που η τελετή αποδείχτηκε χρυσοφόρα.

Ούτως ή άλλως το Ποτέ την Κυριακή έχει τέτοιο παρασκήνιο, που άνετα τροφοδοτούσε το σενάριο για μια ακόμη ταινία. Πλούσιου παρασκηνίου, αλλά πολύ φτηνού προϋπολογισμού.

«Πού πάμε»

Η ιστορία είναι κλασική. Το 1955 η Μελίνα Μερκούρη γνωρίζει στο Φεστιβάλ των Καννών τον Ζιλ Ντασέν. Προκύπτει έρωτας, και αρχικά δύο ευρωπαϊκές ταινίες: Ο Χριστός ξανασταυρώνεται και Ο νόμος. Συμπαθητικές κριτικές, χλιαρή πορεία (αρχικά) στα ταμεία. Και λέμε αρχικά, γιατί μετά το θρίαμβο του Ποτέ την Κυριακή, ο Νόμος ξαναβγήκε στις αίθουσες με τη Μελίνα πλέον ως πρώτο όνομα. Αλλά μέχρι που μπήκε μπροστά, το ζευγάρι είχε κυρίως χρέη.

Τη δεκαετία του ’50 το Χόλιγουντ κάνει ένα άνοιγμα, μικρό ομολογουμένως, εκτός αμερικανικής αγοράς. Είναι η δεκαετία που Ευρωπαίοι ηθοποιοί, κυρίως γυναίκες, έχουν μπει στο χώρο δυναμικά κερδίζοντας μάλιστα και Όσκαρ: Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Άννα Μανιάνι, Σιμόν Σινιορέ. Βέβαια και οι τρεις κέρδισαν το βραβείο με αγγλόφωνα φιλμ.

Σε αυτό το άνοιγμα εντοπίζουν και τη Μελίνα. Στην Ελλάδα είναι κορυφαία στο θέατρο, ενώ έχει παίξει και σε παρισινή σκηνή. Εκτός Ελλάδος και Ντασέν έχει παίξει και αλλού, όπως στο αγγλόφωνο Η τσιγγάνα και ο πρίγκιπας, του Τζότζεφ Λόουζι. Το φιλμ δεν έγινε επιτυχία μεν, αλλά πιστώθηκε στα συν η ερμηνεία της Μελίνας.

Επίσης έχουν αλλάξει λίγο και οι εποχές όσον αφορά το πολιτικό σκηνικό. Ο Ντασέν στην ουσία είχε εκδιωχθεί από το Χόλιγουντ ως αριστερός, τότε που κυριαρχούσε ο Μακαρθισμός. Και μάλιστα ένας από αυτούς που επιβεβαίωσαν την…αριστεροσύνη του, ήταν ο Ελίας Καζάν – κάτι που ο Ντασέν δεν του συγχώρεσε ποτέ.

Όταν τη δεκαετία του ’80, για παράδειγμα, ο Καζάν ζήτησε να γυρίσει την τελευταία του ταινία –που τελικά δεν έγινε ποτέ– στην Ελλάδα, η Μελίνα ήθελε, ο Ντασέν όχι.

Ξαναγυρνάμε στο 1959, όπου αρχίζουν οι προσεγγίσεις από Αμερική προς το ζευγάρι. Οι παραγωγοί θέλουν ήλιο, θάλασσα και Ελλάδα. Ο Ντασέν σκαρώνει ένα σενάριο σε μικρό χρονικό διάστημα, οι Αμερικανοί ενθουσιάζονται και του λένε το ΟΚ. Πώς όμως να προχωρήσεις όταν το ταμείο είναι μείον;

Το ζευγάρι συναντά την άρνηση των Ελλήνων παραγωγών να επενδύσουν σε κάτι που τους μοιάζει με ουτοπία, κι έτσι επιστρατεύουν φίλους και συγγενείς για να κάνουν την ταινία. Φανταστείτε ότι η αρχική σκηνή –όπου η Μελίνα πέφτει στη θάλασσα μαζί με τους ναυτεργάτες– γυρίστηκε χειμώνα, γιατί δεν είχαν την οικονομική πολυτέλεια να περιμένουν έστω να έρθει άνοιξη.

Και μπορεί το ζευγάρι να ήθελε αρχικά τον Μάρλον Μπράντο ή τον Τζακ Λέμον για πρωταγωνιστή, αλλά τελικά γίνεται ο ίδιος ο Ντασέν. Όχι για λόγους ναρκισσισμού, αλλά… no money, no honey!

Ο απίστευτος θρίαμβος

Με το που πηγαίνει το φιλμ στις Κάννες, τον Μάιο του 1960, γυρίζει ριζικά η τύχη του. Δεν ήταν μόνο το βραβείο ερμηνείας που κέρδισε η Μελίνα, ούτε η μυθική ελληνική βραδιά που στήθηκε σε χρόνο dt και ακόμα και σήμερα την θυμούνται και την μνημονεύουν. Παραγωγοί και διανομείς ξετρελαίνονται με την ταινία και σπεύδουν να την κλείσουν. Και έρχονται τα πρώτα χρήματα, όταν λίγους μήνες πριν το ζευγάρι μετρούσε και τα κέρματα.

Από τη βράβευση στις Κάννες. Με Φελίνι και Ζαν Μορό (φωτ.: mgm.com)

Και όταν η ταινία βγαίνει στις αίθουσες, λατρεύεται από όλο τον πλανήτη. Φανταστείτε ότι στην Αμερική άρχισαν να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια σχολές χορού που δίδασκαν συρτάκι, χασάπικο, ζεϊμπέκικο και όλα τα σχετικά.

Όπως συνέβη σχεδόν μισό αιώνα μετά, με την επιτυχία του Slumdog millionaire, που ο κόσμος ήθελε να μάθει να χορεύει ινδικά.

Και φυσικά η χώρα μας γίνεται ο υπ’ αριθμόν 1 τουριστικός προορισμός – κάτι που το οφείλουμε ακόμα και σήμερα στο Ποτέ την Κυριακή.

Όσον αφορά την Ελλάδα; Χμ, εδώ είχαμε θεματάκι. Η ταινία ήρθε τρίτη στις εισπράξεις, ενώ υπήρξαν και κριτικές που φλέρταραν ακόμα με την απαξίωση. Ξέρετε, το κλασικό αυτού που βγαίνει από τη χώρα και αντιμετωπίζει την καμουφλαρισμένη ζήλια. Επίσης, εξαιτίας των κινηματογραφικών φορέων, το φιλμ έχασε άλλη μια υποψηφιότητα, πιθανότατα και νίκη.

Εξηγούμε: Για να διεκδικήσει μια ταινία υποψηφιότητα για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, πρέπει να την υποβάλει η χώρα της. Αν δεν την υποβάλει, δεν έχει δικαίωμα διεκδίκησης.

Η χώρα δεν έστειλε το φιλμ, βασικά δεν έστειλε κανένα φιλμ εκείνη τη χρονιά. Είπαμε, στο αγνό 1961, μια ελληνική ταινία να πάει στα Όσκαρ έμοιαζε σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Για την ιστορία, το ίδιο συνέβη και φέτος στα Όσκαρ με τη γαλλική Ανατομία μιας πτώσης, που η Γαλλία έστειλε άλλη. Και η Ανατομία βρέθηκε υποψήφια σε πέντε κατηγορίες, κερδίζοντας το Όσκαρ σεναρίου.

Από το γλέντι στις Κάννες (φωτ.: Ελληνικός κινηματογράφος)

«Είμαι ηθοποιός, δεν είμαι πολιτικός»

Ως συνέχεια του θριάμβου στις αίθουσες και τις κριτικές, έρχονται και οι πέντε οσκαρικές υποψηφιότητες: Σκηνοθεσίας και σεναρίου στον Ζυλ Ντασέν, κοστουμιών στην Ντένη Βαχλιώτη, τραγουδιού στον Μάνο Χατζιδάκι, και α’ γυναικείου ρόλου στη Μελίνα Μερκούρη.

Η πρώτη μη αγγλόφωνη ηθοποιός που μπαίνει υποψήφια για επίσης μη αγγλόφωνη ταινία.

Με το που ανακοινώθηκε η υποψηφιότητά της, άρχισε η σφαγή –κυρίως από σκανδαλοθηρικά περιοδικά– κατά των ξένων ηθοποιών που κλέβουν Όσκαρ από τους Αμερικανούς, με δεδομένο ότι την προηγούμενη χρονιά είχε βραβευτεί η Σιμόν Σινιορέ. Η τρομερή Λουέλα Πάρσονς διαμαρτυρόταν για τον αποκλεισμό της Ντόρις Ντέι στο ρόλο της γλυκιάς Αμερικανίδας, έναντι της πόρνης που υποδυόταν η Μελίνα Μερκούρη.

Never on Sunday (η αφίσα με την οποία κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ η ταινία)

Η αρνητική ατμόσφαιρα που είχε διαμορφωθεί ωθεί τον Ντασέν και τη Μελίνα να παραμείνουν στο Παρίσι και να μην παραστούν στην απονομή: «Στην αρχή ήμουν πολύ χαρούμενη με την υποψηφιότητά μου», λέει η Μελίνα σε συνέντευξή της, «αλλά τι είδους υποψηφιότητα είναι αυτή; Η Λουέλα Πάρσονς λέει οτι δεν πρέπει να δώσουν το Όσκαρ σε μια ξένη αλλά σε ένα καλό κορίτσι από την Αμερική, όπως η Ντόρις Ντέι. Οι υπεύθυνοι της United Artists υποστηρίζουν πως δεν θα κερδίσω αν δεν πάω στο Χόλιγουντ να κάνω καμπάνια για να υποστηρίξω την υποψηφιότητά μου.

»Τι είδους καμπάνια πρέπει να κάνω; Τους είπα ότι δεν είμαι Κένεντι. Είμαι ηθοποιός, δεν είμαι πολιτικός. Τι περιμένουν δηλαδή; Να χτυπάω τις πόρτες στο Χόλιγουντ και να λέω “Καλημέρα, ονομάζομαι Μελίνα Μερκούρη και σας παρακαλώ να με ψηφίσετε ως καλύτερη ηθοποιό της χρονιάς”; Πριν από την υποψηφιότητα ήμουν ευτυχισμένη και άνετη. Όλοι με αγαπούσαν και λάτρευαν το Ποτέ την Κυριακή, τώρα όμως δεν είμαι ούτε ευτυχισμένη ούτε άνετη».

Την επομένη της τελετής, οι New York Times ανέφεραν τις πιέσεις περί ξενοφοβίας από μεριάς κουτσομπολίστικων κύκλων με επιρροή, ενώ οι Los Angeles Times, κριτικάροντας τη βραδιά, γράφουν: «Υπάρχει μια σκηνή στο υπέροχο έργο Ποτέ την Κυριακή, όπου η σταρ Μελίνα Μερκούρη επινοεί ευτυχισμένους διαλόγους σε μεγάλες αρχαίες τραγωδίες, κλείνοντας τη διήγηση της με τη φράση “Και όλοι πήγαν στην ακρογιαλιά”. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για την τηλεοπτική μετάδοση της τελετής».

Ένα Όσκαρ στα σκουπίδια

Ο Μάνος Χατζιδάκις κερδίζει Όσκαρ για τα «Παιδιά του Πειραιά» – η πρώτη φορά που κέρδιζε τραγούδι χωρίς αγγλικούς στίχους. Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, o μεγάλος συνθέτης πέταξε το Όσκαρ στα σκουπίδια και εκεί το βρήκε η οικιακή βοηθός, που το έδωσε στην αδερφή του, Μιράντα. Εκείνη πήρε το χρυσό αγαλματίδιο στο δικό της σπίτι και το επέστρεψε έναν χρόνο μετά το θάνατό του.

Η αλήθεια είναι ότι ο σπουδαίος δημιουργός δεν αισθανόταν άνετα με τα «Παιδιά του Πειραιά». Πίστευε ότι με τις χιλιάδες διασκευές που είχαν γίνει, είχε ξεφύγει από ένα απλό τραγούδι. Επίσης πίστευε ότι «καπέλωνε» το υπόλοιπο έργο του.

Όσον αφορά τις σχέσεις Μελίνας και Χατζιδάκι, τις κατά τις επόμενες τρεις δεκαετίες πέρασαν από πολλές συμπληγάδες, κυρίως λόγω διαφορετικών πολιτικών πεποιθήσεων. Φυσικά υπήρχε μια απίστευτη αγάπη μεταξύ τους, ενώ σίγουρα είναι καρμικό που και οι δύο «έφυγαν» την ίδια χρονιά, το 1994.

Όσο για το τραγούδι; Απολαύστε τους να μιλάνε γι’ αυτό, σε μια συνάντηση που δυστυχώς έμελλε να είναι η τελευταία τους.

Σπύρος Δευτεραίος

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γεώργιος Διλβόης: Ένας σχεδόν άγνωστος Ελληνοαμερικανός ήρωας του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου (φωτο)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Γεώργιος Διλβόης: Ένας (Αλατσατιανός) σχεδόν άγνωστος Ελληνοαμερικανός ήρωας του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου

18/07/2025 - 10:01πμ
«Η νήσος Ικαρία θραύουσα διά του ξίφους της τον μακραίωνα τουρκικόν ζυγό». Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Συλλογή Λαϊκών Εικόνων (πηγή: Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

7 Ιουλίου 1912, η Ικαρία κηρύσσει την ανεξαρτησία της – Είχε Σύνταγμα, σημαία, ύμνο, στρατό και γραμματόσημο!

17/07/2025 - 1:45μμ
(Φωτ.: Facebook / Παλιός κλασικός ελληνικός κινηματογράφος)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Όταν παίζει θέατρο η Μαίρη Αρώνη, το κοινό την καμαρώνει

16/07/2025 - 9:43μμ
«Επιτροπικόν Γράμμα των εν μηνί Ιουλίω 15 του 1857 συνελθόντων εν Τραπεζούντι κρυφίων χριστιανών». Από το έργο του μητροπολίτη Τραπεζούντας Χρύσανθου «Η Εκκλησία της Τραπεζούντος» (πηγή: «Αρχείον Πόντου»)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα, το 1857: Οι Έλληνες κρυπτοχριστιανοί φανερώνονται – Το Χάτι Χουμαγιούν και οι προσδοκίες που διαψεύστηκαν

15/07/2025 - 11:22πμ
Τμήματα του ελληνικού πεζικού περνούν κάτω από την Αψίδα του Θριάμβου, ενώ παρελαύνουν στη Λεωφόρο Ηλυσίων Πεδίων στο Παρίσι. Ελαιογραφία του Δημήτρη Βασιλείου. Εθνικό Ιστορικό Μουσείο I Συλλογή Ζωγραφικών (πηγή: Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ημέρα της Βαστίλης – 14 Ιουλίου 1919: Ελληνικό στρατιωτικό άγημα στην παρέλαση στο Παρίσι

14/07/2025 - 5:26μμ
Άποψη του Βατούμ (πηγή: flickr.com/photos/old_batumi/)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

«Αργοναύτης»: Η εφημερίδα των Ποντίων κυκλοφορεί σαν σήμερα, το 1912, στο Βατούμ

14/07/2025 - 10:32πμ
Αυτοπροσωπογραφία του Φώτη Κόντογλου με τίτλο «Όπως ήμουνα στο Άγιον Όρος» (πηγή: facebook / Fotis Kontoglou Original - Φώτη Κόντογλου Αρχείο)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Φώτης Κόντογλου: «Ο μύθος του χταποδιού ­– Χαμογελαστοί εχθροί»

13/07/2025 - 11:15μμ
(Φωτ.: Χ.Κ.)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα η «Ποντιακή Εστία» αποχαιρετούσε τον ιδρυτή της, Φίλωνα Κτενίδη

13/07/2025 - 9:31μμ
(Φωτ: Νικόλας Βουρβαχάκης)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Η ιερή «τρέλα» των Ποντίων και ο Πυρρίχιος χορός – Όταν οι Πόντιοι θελήσουν κάτι πολύ, «θεοί και δαίμονες» δεν μπορούν να τους σταματήσουν

12/07/2025 - 6:00μμ
12 Ιουλίου γιορτάζει ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης, ο ασυρματιστής του Θεού
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

12 Ιουλίου γιορτάζει ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης, ο ασυρματιστής του Θεού

12/07/2025 - 3:06μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Καταστροφές σε βαν της αστυνομίας κατά τη διάρκεια των επεισοδίων στο Έπινγκ (πηγή: Χ / 
UK News in Pictures)

Αγγλία: Σοβαρά επεισόδια έξω από ξενοδοχείο για αιτούντες άσυλο

3 ώρες πριν
Λεπτομέρεια από την αφίσα

Οι Μικρασιάτες της Μυτιλήνης γιορτάζουν την Αγία Παρασκευή

4 ώρες πριν
(Φωτ.: EPA /
Sean Gallup / POOL)

Στη Σλοβενία έγινε νόμιμη η υποβοηθούμενη αυτοκτονία – Προηγήθηκε δημοψήφισμα

5 ώρες πριν
Το μπαλκόνι του διαμερίσματος του Πέτρου Φιλιππίδη (φωτ.: EUROKINISSI / Κώστας Τζούμας)

Σενάρια εμπρησμού για τη φωτιά στο σπίτι του Πέτρου Φιλιππίδη

5 ώρες πριν
Αφίσα για το 27ο Συναπάντημα Νεολαίας Ποντιακών Σωματείων (πηγή: ΕΡΤ3)

27ο Συναπάντημα Νεολαίας Ποντιακών Σωματείων: Δήλωση παρουσίας από το Βέρμιο, στη συνάντηση-θεσμό

5 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)

Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα στίβου Κ23: «Χάλκινη» η Εμμανουηλίδου

6 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign