pontosnews.gr
Σάββατο, 12/07/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Μαρτυρία Χαράλαμπου Θωμαΐδη: Εκεί ήμασταν αιχμάλωτοι των Τούρκων, δεν ξέραμε αν θα ξυπνήσουμε το πρωί ζωντανοί…

Από τη χαρά τους που θα έρχονταν στην Ελλάδα, έσφαζαν κάθε μέρα κότες. Και στη διάρκεια του ταξιδιού τους, είδαν για πρώτη φορά αυτοκίνητο και θάλασσα

10/02/2024 - 6:42μμ
Σκίτσο του προηγούμενου αιώνα με λεζάντα «Οι Τούρκοι επιτρέπουν στα χριστιανικά σχολεία να ξανανοίξουν στην επαρχία της Μερσίνας, προς μεγάλη χαρά των ιεραποστόλων και των κατοίκων της πόλης» (φωτ.: levantineheritage.com)

Σκίτσο του προηγούμενου αιώνα με λεζάντα «Οι Τούρκοι επιτρέπουν στα χριστιανικά σχολεία να ξανανοίξουν στην επαρχία της Μερσίνας, προς μεγάλη χαρά των ιεραποστόλων και των κατοίκων της πόλης» (φωτ.: levantineheritage.com)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Ο Χαράλαμπος Θωμαΐδης γεννήθηκε στο Ταστσί, 61 χλμ νοτιοανατολικά της Καισάρειας και 43 χλμ βορειοανατολικά από τα Φάρασα, στην κοιλάδα του Ζαμάντη. Οι κάτοικοι ήταν Έλληνες τουρκόφωνοι και είχαν σχέσεις και συναλλαγές τόσο με ελληνικούς όσο και με τουρκικούς οικισμούς.

Η μαρτυρία που ακολουθεί περιλαμβάνεται στο Αρχείο Προφορικής Παράδοσης του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, της μεγαλύτερης και παλαιότερης συλλογής προφορικής ιστορίας στην Ελλάδα και μίας από τις σημαντικότερες της Ευρώπης.

≈

Το 1920 ήρθαν στο χωριό μας Πόντιοι πρόσφυγες. Εξόριστοι ήταν. Καθώς περπατούσαν στα μέρη μας, ρωτούσαν απ’ εδώ κι απ’ εκεί πού υπάρχει ρωμέικο χωριό. Και όταν ακούσαν ότι στο Ταστσί κάθονταν χριστιανοί, ήρθαν και μας βρήκαν.

Από το Εbές του Πόντου ήταν οι πρόσφυγες αυτοί, λάζικα μιλούσαν. Ήταν ψωμάδες, χτίστες. Κάθισαν μαζί μας τρία χρόνια. Το 1922 πήγαν στο Ζιντζίdερε1 για να γίνουν Ανταλλαγή. Τότε για πρώτη φορά ακούσαμε τη λέξη Μουbαdελέ, που θα πει τουρκικά Ανταλλαγή.

Επίσημα από το Φέκε2 μάθαμε ότι θα φύγουμε για την Ελλάδα. Εκεί, στο Φέκε, ήταν ο καζάς μας. Ήταν αρχές του 1923. Χαρήκαμε πολύ, πανηγυρίζαμε, κάθε μέρα σφάζαμε κότες. Οι Τούρκοι των γύρω χωριών λέγανε: «Γκιαβουρλάρ κεφλίdιρ».3 Αρχίσαμε και πουλούσαμε στο Έβερεκ τα ζώα μας και τα έπιπλά μας.

Τον Φεβρουάριο του 1923 οι Τούρκοι έκαναν σφαγή στην Γκϋρϋμτζέ.4 Φοβηθήκαμε μην τυχόν πάθουμε κι εμείς τα ίδια. Είχαμε δικά μας αμάξια. Φορτώσαμε τα πράγματά μας και τραβήξαμε για το Έβερεκ.5

Φεύγαμε χαρούμενοι. Είχαμε πια μπουχτίσει με τη ζωή που κάναμε. Όλο φόβο είχαμε να μη μας σκοτώσουν οι Τούρκοι.

Λέγανε οι Τούρκοι των γύρω χωριών: «Γκέλινιζ μπουρdά κάλινιζ. Γκιdμεΐνιζ Γιουνανιστανά. Πισμάν ολατζάκσινιζ. Ορασί νταρ γερ. Κετσιγί ίπιλεν γιαγιατζάκσινιζ».6 Εμάς όμως ποιος μας έπιανε! Φεύγαμε χαρούμενοι. Ήτανε Μάιος του 1923. Οι πιο πολλοί τότε φύγαμε. Μερικοί έμειναν ως τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου.

Στο Έβερεκ άρχισε η καταγραφή των περιουσιών μας. Μας ρωτούσαν τι χτήματα έχουμε (χωράφια, μπαχτσέδες, μποστάνια) καθώς και για τα σπίτια μας. Δίνανε στο χέρι μας ένα πράσινο χαρτί, όπου ήταν καταχωρημένες οι δηλώσεις μας.

Μείναμε στο Έβερεκ δώδεκα-δεκατέσσερις μήνες. Φιλοξενούμασταν σε σπίτια Ελλήνων και Αρμένηδων. Δουλεύαμε εκεί, δεν καθόμασταν. Τσαπίζαμε τα αμπέλια τους, κάναμε διάφορες δουλειές.

Τον Σεπτέμβριο του 1923, εφτά οικογένειες γυρίσαμε πίσω στο Ταστσί για να σπείρουμε τα χωράφια μας. Μας ενθάρρυναν οι Τούρκοι αγάδες του Έβερεκ. Μας είπαν ότι δεν υπάρχει φόβος. Μείναμε στο Ταστσί όλο το φθινόπωρο. Το χειμώνα πήγαμε πάλι στο Έβερεκ.

Την εποχή του θερισμού ξαναγυρίσαμε στο Ταστσί. Θερίσαμε και πουλήσαμε στο Έβερεκ τη σοδειά μας. Εκεί στο Έβερεκ συναντήσαμε Τούρκους πρόσφυγες που είχαν έρθει από τα μέρη της Θεσσαλονίκης. Ξέρανε και ελληνικά. Μαζί τους τούρκικα μιλούσαμε. Μας είπαν να μην πάμε στα Γιαννιτσά, γιατί εκεί έχει ελονοσία. Καλοί άνθρωποι ήταν· τους πουλήσαμε τα πράγματά μας.

Μπήκαμε πάλι στους αραμπάδες και τραβήξαμε στη Νίγδη. Τρεις μέρες μείναμε εκεί. Μετά πήγαμε στο Ουλούκισλα. Εκεί είδαμε για πρώτη φορά αυτοκίνητο. Μας φάνηκε παράξενο πράμα. Λέγαμε μεταξύ μας με θαυμασμό: «Νταγ ουστή, γκελίορ. Γκöζελρίdε βαρίμις!».7

Μπήκαμε στο τρένο και πήγαμε στη Μερσίνα. Εκεί μείναμε δεκαπέντε μέρες. Στεγαστήκαμε στην αρμένικη εκκλησία και σε εργοστάσιο.

Μόλις είδαμε τη θάλασσα, μας φάνηκε παράξενη. Νομίζαμε ότι είναι δήθεν ο ουρανός που κατέβηκε στη γη!

Με βάρκα φτάσαμε στο ελληνικό πλοίο «Πελαγία», που ήταν στ’ ανοιχτά της Μερσίνας. Οι φελάχοι βαρκάρηδες μας φέρθηκαν πολύ άσχημα. Μας ζητούσαν ξεχωριστά βαρκαδιάτικα, απειλώντας να μας ρίξουν στη θάλασσα αν δεν τους τα δώσουμε. Οι γυναίκες τσίριζαν απ’ το φόβο τους. Αναγκαστήκαμε να τους πληρώσουμε όσα-όσα, για να ‘χουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

Μόλις πατήσαμε το πόδι μας στο πλοίο, χαρήκαμε πολύ. Είπαμε ότι τελειώσανε τα βάσανά μας. Πολύς κόσμος ήτανε στο πλοίο. Πέντε χιλιάδες λαός. Ήταν Μιστιλήδες, Χασακιολήδες, Φαρασαλήδες, Εβερεκλήδες. Οι Μιστιλήδες ήταν οι πιο πολλοί απ’ όλους. Εμείς ήμασταν κάπου πενήντα οικογένειες. Είχαμε μαζί μας κι έναν Τούρκο από το Κίσκε, που είχε παντρευτεί χριστιανή από το Σατί. Έφυγε κρυφά, σαν Έλληνας ανταλλάξιμος. Τώρα μένει στα Γιαννιτσά. Βαφτίστηκε και έγινε χριστιανός, τον λένε Ελευθέριο Παπαδόπουλο. Στο ίδιο πλοίο ήτανε και ο δεσπότης της Καισάρειας, ο Νικόλαος.

Πω, πω! Τι ακάθαρτοι, τι ελεεινοί που ήταν οι Μιστιλήδες. Μισκίνηδες8 άνθρωποι! Αυτοί ήτανε στην κουβέρτα του πλοίου από πάνω μας, εμείς από κάτω, στο αμπάρι. Χέζανε τα παιδιά τους και κατουρούσανε πάνω μας. Εμείς φωνάζαμε από κάτω, διαμαρτυρόμασταν. Αυτοί, ατάραχοι μάς λέγανε περιπαιχτικά: «Ελάτε να τα φάτε…». Στο τέλος δεν βαστήξαμε, τσακωθήκαμε. Το πλοίο ταξίδευε στο μεταξύ… Για να μας χωρίσει ο καπετάνιος, μας περίβρεξε με ζεστό νερό. Πάντως πήραν ένα καλό μάθημα από μας τους Αdαναλήδες9 οι Μιστιλήδες. Στο εξής μας φοβόντουσαν. Όταν πηγαίναμε να πάρουμε νερό, παραμέριζαν, παίρναμε πρώτα εμείς, μετά αυτοί. Παράξενη ήταν και ντυμασιά των Μιστιλήδων. Φορούσαν πουκάμισο μακρύ μ’ ένα κόκκινο φαρδύ ζουνάρι στο μέση και μακριά σώβρακα.

Το ταξίδι διάρκεσε εννιά μέρες. Πέθαναν μερικοί στο πλοίο. Τους βάλανε σίδερο στο λαιμό και τους πετάξανε στη θάλασσα.

Πρώτη σκάλα που πιάσαμε ήτανε ο Πειραιάς. Δεν μας αφήσανε να βγούμε, μείναμε στο πλοίο τέσσερις-πέντε μέρες. Μας έστειλαν πίσω στη Θεσσαλονίκη. Μείναμε εκεί δυο-τρεις μήνες στην Αγία Παρασκευή, στο ύπαιθρο κάτω από τσαντίρια, έξω από το Λεμπέτ. Κι εκεί πέθαναν μερικοί, δεν άνθεξαν στις ταλαιπωρίες.

Ψάχναμε να βρούμε χωριό για μόνιμη εγκατάσταση, μαζί με τους Γκϋρϋμτζελήδες. Μας συστήσανε τον Μυλότοπο. «Εκεί, λένε, έχει πολλά νερά, έξω απ’ το χωριό τρέχει ποτάμι. Εκεί βγαίνουν μεγάλα παντζάρια και κρομμύδια, ποτιστικά». Σαστισμένοι καθώς ήμασταν, ήρθαμε και καθίσαμε εδώ. Υποφέραμε τα πρώτα χρόνια από ελονοσία. Πέθαναν κάμποσοι, μετά στρώσαμε. Ξεχερσώσαμε τη γη, κάναμε χωράφια, φυτέψαμε δέντρα.

Να σου πω, καλά έγινε η Ανταλλαγή. Εδώ ζούμε καλύτερα. Ποιος μπουνταλάς ήθελε να μείνει εκεί; Εδώ τουλάχιστον έχουμε την ελευθερία μας, εδώ είναι η πατρίδα μας. Εκεί ήμασταν αιχμάλωτοι των Τούρκων, δεν ξέραμε αν θα ξυπνήσουμε το πρωί ζωντανοί…

______
1. Οικισμός 12 ΝΑ της Καισάρειας.
2. Κωμόπολη της Κιλικίας, έδρα καΐμακάμη.
3. «Οι άπιστοι είναι χαρούμενοι».
4. Κουρούμζα.
5. Κωμόπολη Βερέκι ή Αϊ-Κωνσταντίνος, 24 ΒΔ του Μπεσκαρdάς.
6. «Ελάτε να μείνετε εδώ. Μην πάτε στην Ελλάδα. Θα μετανοιώσετε. Εκεί είναι στενός τόπος. Την κατσίκα θα τη βοσκήσετε δεμένη με σκοινί», εννοώντας ότι στην Ελλάδα δεν υπήρχαν βοσκοτόπια.
7. «Πέταξε το βουνό κι έρχεται. Έχει και κάτι μάτια!».
8. Ακαθαρτος, λεπρός, ανεπρόκοπος (τουρκ. miskin).
9. Οι των αποικιών Φαράσων αποκαλούσαν εαυτούς έτσι, επεδή άνηκαν διοικητικά στα Άδανα.

• Το κείμενο, στο οποίο έχει διατηρηθεί η πρωτότυπη γραφή, βρίσκεται στην έκδοση του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών Η Έξοδος, τόμος Δ’, Μαρτυρίες από τις επαρχίες της κεντρικής και νότιας Μικρασίας. Επανέκδοση: εφ. Καθημερινή, σειρά «1922-2022 – Βιβλιοθήκη Μνήμης».

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Με ανταλλαγή δώρων και ουσιαστική συζήτηση έγινε η συνάντηση με την τουρκική αντιπροσωπεία στο Δημοτικό Μέγαρο Νέας Αρτάκης (φωτ.: Facebook / Δημοτική Ενότητα Νέας Αρτάκης)
ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ

Από την Αρτάκη στη Νέα Αρτάκη: Τουρκική αντιπροσωπεία σε μια συγκινητική επίσκεψη

11/07/2025 - 3:01μμ
O Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Αγια-Σοφιά λίγο προτού μετατραπεί σε τζαμί (φωτ.: Γραφείο Τύπου της Προεδρίας της Τουρκίας)
ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ

Πανηγυρισμοί Ερντογάν για τα 5 χρόνια της Αγια-Σοφιάς ως τζαμί

10/07/2025 - 9:36μμ
Λιτάνευση της εικόνας της Παναγίας της Τριχερούσας, στη Νέα Κίο (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Ευάγγελος Μπουγιώτης)
ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ

Η Νέα Κίος γιόρτασε την Παναγία «Τριχερούσα» – Η σπάνια εικόνα ήρθε από τη Βιθυνία

10/07/2025 - 6:47μμ
Άποψη του λιμανιού της Σμύρνης σε σχέδιο του Joseph Pitton De Tournefort  (1717, p.
195) (πηγή:  Caner Yüksel, Ç., &
Katipoğlu Özmen, C. (2024). «Seventeenth
century European travel accounts of
İzmir: Narrating orient before
orientalism» PLANARCH - Design and
Planning Research, 8(1),38-45. DOI:
10.5152/Planarch.2023.2320)
ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ

Σμύρνη: Σαν σήμερα ξέσπασε η μεγάλη πυρκαγιά που έκαψε τα δύο τρίτα της πόλης αλλά σταμάτησε την πανούκλα

9/07/2025 - 3:05μμ
Ντιβιτζής με την καμήλα του σε αναβίωση του εθίμου στη Φιλιππούπολη της Λάρισας (φωτ. αρχείου: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Απόστολος Ντόμαλης)
ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ

ΥΠΠΟ: Ντιβιτζήδες και καμήλες στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς  

8/07/2025 - 6:02μμ
(Πηγή: facebook.com/groups/ ΟΠΣΕ (Ομοσπονδία Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδας)
ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ

ΟΠΣΕ: Νέο 11μελές ΔΣ και 3μελής Εξελεγκτική Επιτροπή

8/07/2025 - 2:15μμ
Το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης (φωτ.: Phasma / A. Michailidis)
ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ

Κωνσταντινούπολη: Το Ζωγράφειο επιστρέφει στη μορφή του 1893

6/07/2025 - 1:36μμ
Στιγμιότυπο από την επετειακή εκδήλωση για τα 100 χρόνια της Νέας Αλικαρνασσού (φωτ.: Δήμος Ηρακλείου)
ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ

100 χρόνια Νέα Αλικαρνασσός: Την ξεκίνησαν Μικρασιάτες πρόσφυγες, «μέσα στη φτώχεια και στη γύμνια»

3/07/2025 - 8:09μμ
Στιγμιότυπο από την εκδήλωση «Μια αγκαλιά τραγούδια, από τις πατρίδες της Ανατολής» (φωτ.: Δήμος Καβάλας / Κώστας Σαραϊδάρης)
ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ

«Μια αγκαλιά τραγούδια, από τις πατρίδες της Ανατολής» στην καρδιά της Καβάλας

2/07/2025 - 4:13μμ
Προσφυγόπουλα και οικογένειες που έφτασαν από τη Μικρασία στην Ελλάδα το 1922, πιθανώς υπό την επίβλεψη του Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού (φωτ.: Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου)
ΠΟΛΙΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ

Σύρος, το νησί που καλοδέχτηκε τους πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής

1/07/2025 - 8:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: amnesty.org)

Ιράν: Δημόσιος απαγχονισμός ενόχου για βιασμό και φόνο ενός μικρού κοριτσιού

51 λεπτά πριν
Εθελοντική αιμοδοσία (φωτ. αρχείου: Eurokinissi/Γιάννης Παναγόπουλος)

Νοσοκομεία Θεσσαλονίκης: Ανάγκη για δεκάδες χιλιάδες μονάδες αίματος κάθε χρόνο

2 ώρες πριν
(Πηγή: RADIOTHIVA.gr)

Ριτσώνα: Φωτιά σε εργοστάσιο πλαστικών στη βιομηχανική περιοχή

2 ώρες πριν
Στο πρόσωπο του μητροπολίτη Πολυανής και Κιλκισίου Βαρθολομαίου είναι ζωγραφισμένη η αγαλλίαση του ανθρώπου που συναντά την πατρίδα του (φωτ.: facebook)

Κιλκισίου Βαρθολομαίος: Τα άγια χώματα του Πόντου μέσα από τα μάτια του

3 ώρες πριν
(Εικ.: Χ.Κ)

Μεταεθνοκρατικό αφήγημα των ΗΠΑ για την Τουρκία και τη Μέση Ανατολή

3 ώρες πριν
Η θεατρική ομάδα του δήμου Βριλησσίων στο καταπράσινο Ανοιχτό Πέτρινο Θέατρο Αργυρούπολης. Στο κέντρο η εγγονή του Δ. Ψαθά, Λένα Νίτσου-Ψαθά ανάμεσα στους πρωταγωνιστές Γιώργο Ασπιώτη (βουλευτή Φερέκη) και Νατάσσα Χαιδά (Τζένη Φερέκη) και Αποστόλη Παπανικολάου (Ψευτοθόδωρο) (φωτ.: Αρχείο δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης/ Ζήσης Κυριακίδης)

Γέλιο και ανατροπές για καλό σκοπό στο «Ζητείται ψεύτης» του Δημήτρη Ψαθά

4 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign