pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Αμερικανική έρευνα δείχνει ότι ακόμα και ένα ποτήρι κρασί τη μέρα γερνάει τον εγκέφαλο

Ακόμη και επίπεδα κατανάλωσης που οι περισσότεροι θεωρούν ασφαλή στην πραγματικότητα μπορεί να ενέχουν κινδύνους

6/03/2022 - 3:37μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
 
 
 
 
 
 (ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI)

(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης) (ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Τη συσχέτιση της κατανάλωσης κρασιού με την ηλικία του εγκεφάλου έκαναν για πρώτη φορά Αμερικανοί επιστήμονες, οι οποίοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι από τη μέση ηλικία και μετά η αύξηση από το μισό ποτήρι κρασί την ημέρα στο ένα ισοδυναμεί με δύο επιπλέον χρόνια γήρανσης!

Μάλιστα, η ακόμα μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ σε καθημερινή βάση φαίνεται ότι συρρικνώνει ακόμα περισσότερο τον εγκέφαλο.

Αφετηρία για την έρευνα των Πανεπιστημίων της Πενσιλβάνιας και του Ουισκόσιν είναι παλαιότερο εύρημα σύμφωνα με το οποίο άνθρωποι που πίνουν πολύ εμφανίζουν γνωστική εξασθένηση λόγω αλλοιώσεων στο μέγεθος και στη δομή του εγκεφάλου τους. Όμως η νέα μελέτη δείχνει ότι ακόμη και επίπεδα κατανάλωσης που οι περισσότεροι θεωρούν ασφαλή – π.χ. λίγες μπίρες ή λίγα ποτηράκια κρασί την εβδομάδα– στην πραγματικότητα μπορεί να ενέχουν κινδύνους.

«Όσο περισσότερο πίνει κανείς, τόσο χειρότερα γίνονται τα πράγματα», δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης, καθηγητής Ρεμί Νταβιέτ. Από τη μεριά του ο ερευνητής Χάνρι Κράντσλερ σημείωσε: «Τα ευρήματα μας έρχονται σε αντίθεση με τις έως τώρα επιστημονικές και κυβερνητικές οδηγίες για τα όρια ασφαλούς κατανάλωσης αλκοόλ».

Για τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Communications αναλύθηκαν μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου 36.678 ατόμων μέσης και τρίτης ηλικίας, και έγινε συσχέτιση της λευκή και φαιάς ουσία με τη συχνότητα κατανάλωσης αλκοόλ.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έπιναν κατά μέσο όρο μισό ποτήρι τη μέρα δεν εμφάνιζαν εγκεφαλικές διαφορές από αυτούς που δεν έπιναν καθόλου αλκοόλ. Όμως όσοι έπιναν από ένα ποτήρι και πάνω αναλογικά είχαν μικρότερο εγκεφαλικό όγκο και λιγότερες εγκεφαλικές διασυνδέσεις.

Και ενώ στο παρελθόν άλλοι ερευνητές είχαν συμπεράνει ότι η με μέτρο κατανάλωση αλκοόλ δεν έχει επίπτωση ή μπορεί ακόμη και να ωφελεί τον εγκέφαλο των ηλικιωμένων, η νέα έρευνα οδήγησε στο συμπέρασμα ότι ακόμη και μισή μπίρα τη μέρα ισοδυναμεί με έξτρα χρόνο γήρανσης του εγκεφάλου, ενώ τέσσερα ποτά τη μέρα ισοδυναμούν με τουλάχιστον 10 χρόνια πιο γερασμένο εγκέφαλο.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: Pexels)

Πολωνία: Κυβερνοεπίθεση στη MyDr εξέθεσε τη μισή χώρα – Διέρρευσαν δεδομένα 19 εκατ. πολιτών

18 λεπτά πριν
Τανκ σε γραμμή παραγωγής (πηγή: naftemporiki.gr)

Μεγάλα deals με στολή παραλλαγής

42 λεπτά πριν
Κλειστή η πρόσβαση στον Υμηττό, Παρασκευή 21 Ιουνίου 2024 
(φωτ.: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)

Ακραίος κίνδυνος πυρκαγιάς την Πέμπτη: Στο «5» έξι περιοχές – Κλείνουν Λυκαβηττός και δάση στη Χαλκιδική

1 ώρα πριν
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν και ο Σεχμπάζ Σαρίφ μετά την υπογραφή της «Συμφωνίας Κοινής Άμυνας της Μέκκας». Παρασκευή 7 Αυγούστου 2026 (φωτ.: Προεδρία της Δημοκρατίας της Τουρκίας)

Το «ΝΑΤΟ της Μέκκας» οραματίζεται ο Ερντογάν – Θέλει μέσα την Αίγυπτο, αλλά το Κάιρο διστάζει

1 ώρα πριν
Ο Τάσος Χαλκιάς στο εξώφυλλο του δίσκου  «Ο Τάσος Χαλκιάς και το κλαρίνο του», που κυκλοφόρησε το 1984 (πηγή: Μουσική βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη»)

Τάσος Χαλκιάς: Ο μουσικός που άλλαξε την ελληνική παράδοση και την έβγαλε εκτός συνόρων

2 ώρες πριν
(Φωτ. αρχείου: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ Βασίλης Βερβερίδης)

Σίνδος: Δίωξη σε βαθμό κακουργήματος κατά 59χρονου που έβαλε έξι φωτιές

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign