pontosnews.gr
Δευτέρα, 16/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Νίνα Ιωαννίδη: Η Ελληνίδα ζωγράφος της Ρωσίας που ονειρεύεται να πάει στην Παναγία Σουμελά (photos)

Η ελληνική ομορφιά διεκδικεί τη θέση της στην έκθεση «Γήινη ομορφιά: Ο κόσμος της Γυναίκας» στο Κρασνοντάρ. Γράφει η Χριστίνα Χαφουσίδου

6/05/2021 - 8:09πμ
Η Νίνα Ιωαννίδη ποζάρει με φόντο τους πίνακές της και μέλη του χορευτικού συγκροτήματος «Πόντος», στα εγκαίνια έκθεσής της στο Κρασνοντάρ, τον Μάρτιο του 2018 (φωτ.: rusgreek.ru)

Η Νίνα Ιωαννίδη ποζάρει με φόντο τους πίνακές της και μέλη του χορευτικού συγκροτήματος «Πόντος», στα εγκαίνια έκθεσής της στο Κρασνοντάρ, τον Μάρτιο του 2018 (φωτ.: rusgreek.ru)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Περίτεχνα κοσμήματα, συλλεκτικές γυναικείες παραδοσιακές φορεσιές και καπέλα 19ου-20ού αι., φωτογραφίες γυναικείων μορφών, αλλά και έργα ζωγραφικής που απεικονίζουν τις εκπροσώπους του «ωραίου φύλου», παρουσιάζονται στην έκθεση «Γήινη ομορφιά: Ο κόσμος της Γυναίκας» που θα λειτουργήσει στο Κρατικό Ιστορικό-Αρχαιολογικό Μουσείο του Κρασνοντάρ «Ε. Ντ. Φελίτσιν» μέχρι τις 30 Μαΐου.

Ο παραδοσιακός πολιτισμός και η καθημερινότητα της Ρωσίδας, της Τσερκέζας, της Αρμένισσας, της Εσθονής, αλλά και της Ελληνίδας «προστάτιδας της εστίας» ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια των επισκεπτών, οι οποίοι πλέον έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν και δέκα έργα της γνωστής Ελληνίδας ζωγράφου Νίνας Ιωαννίδη, που προστέθηκαν στη συλλογή.

Η ελληνική γωνιά στην έκθεση «Γήινη ομορφιά: Ο κόσμος της Γυναίκας». Μεταξύ των επίσημων συνεργατών του Μουσείου για την παρούσα έκθεση, το Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο του Γκελεντζίκ (φωτ.: Αρχείου Μουσείου «Ε. Ντ. Φελίτσιν» / felicina.ru)

Προσωπογραφίες σύγχρονων Ελληνίδων ενσωματωμένων στο ύφος εποχών από την αρχαιότητα μέχρι τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, από τον χιτώνα μέχρι τη ζιπούνα, που όλες τους ενώνει η θηλυκότητα, η τρυφερότητα, η υπερηφάνεια και η δύναμη ψυχής, μαγνητίζουν με το βλέμμα, την έκφραση του προσώπου, την κορμοστασιά.

Κατά τη δημιουργό, οι σύγχρονες ηρωίδες της φαίνονται εξίσου φυσικά στην κάθε εποχή που ενσωματώθηκαν, αναδεικνύοντας ίσως τη διαχρονικότητα της «γήινης ομορφιάς» και τη συνέχεια των ελληνικών χαρακτηριστικών τους.

Η Νίνα Ιωαννίδη είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Κρατικού Πανεπιστημίου του Κουμπάν. Παρά το νεαρό της ηλικίας της, είναι κάτοχος πολλών βραβείων, όπως για τη συμμετοχή της στις εκθέσεις αφιερωμένες στην Ημέρα της πόλης Γιεσεντουκί, στην Ημέρα της Νίκης (9 Μαΐου), στη διεθνή φοιτητική έκθεση «Κόσμος χωρίς σύνορα».

Έλαβε σπουδαίες διακρίσεις στον διεθνή διαγωνισμό «Art Week» στο Μινσκ και το Καζάν, διπλώματα α’ και β’ βαθμού στην πρώτη διεθνή έκθεση-διαγωνισμό Δημιουργικών Έργων, 1η και 2η θέση στο φεστιβάλ «Σε τραγουδώ, Κουμπάν μου». Τα έργα της κοσμούν κάθε χρόνο από το 2015 τις αίθουσες του κινηματογράφου «Κουμπάν-κινό» κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Εβδομάδας Κινηματογράφου που λαμβάνει χώρα εκεί.

Μάλιστα, το 2016, η Νίνα Ιωαννίδη συμμετείχε σε ένα μεγαλειώδες πρότζεκτ που απευθυνόταν σε ολόκληρη τη νότια Ρωσία, στο διαγωνισμό παιδικής ζωγραφικής «Ελλάδα. Θέα από τη Ρωσία», ως μέλος της κριτικής επιτροπής.

Εμείς αποφασίσαμε να γνωρίσουμε καλύτερα τη δημιουργό, ποιες οι καταβολές της, ποια η πηγή έμπνευσής της και τι έχουμε ακόμα να περιμένουμε.

Για αρχή, θα ήθελα να σας συγχαρώ για τη γέννηση του γιου σας. Οδυσσέας, προς τιμήν του παππού του. Σύμφωνα με την παράδοση.
Ευχαριστώ πολύ! Από παιδί με ενθουσιάζει η ελληνική μυθολογία. Κατά τη γνώμη μου, το όνομα Οδυσσέας ταιριάζει πολύ σε έναν άντρα με ισχυρό χαρακτήρα. Ο Οδυσσέας μου έχει ήδη εκδηλώσει «ψήγματα» πείσματος, ισχυρής βούλησης και ευρηματικότητας, σχεδόν πονηριάς! Αυτό το όνομα του ταιριάζει πάρα πολύ. Όλα ήρθαν βολικά – και οι παραδόσεις τηρήθηκαν και το όνομα είναι όμορφο.

Πείτε μας για την οικογένειά σας. Από πού κατάγεστε, οι γονείς σας, οι παππούδες; Πού είναι η απαρχή σας;
Αν σκάψεις βαθιά οι ρίζες των γονιών μου φτάνουν στο Καρς και το Ερζερούμ. Εγώ κατάγομαι από το χωριό Μπεστασένι (σ.σ. οικισμός στα νότια της Γεωργίας, κοντά στην Τσάλκα, που κτίστηκε από Έλληνες της Αργυρούπολης το 1830), αν και γεννήθηκα στο Όρενμπουργκ. Μέχρι την ηλικία των 18 έζησα στο Γιεσεντουκί και τώρα στο Κρασνοντάρ. Έχουμε μια πολυεθνική οικογένεια: η προγιαγιά από την πλευρά του πατέρα μου είναι Ρωσίδα, ενώ από την πλευρά της μητέρας μου, Γερμανίδα.

Επομένως, παρ’ όλο τον ελληνικό πατριωτισμό μου, βαθιά στην ψυχή είμαι μια κοσμοπολίτισσα!

Η διατήρηση των οικογενειακών παραδόσεων και των εθίμων του λαού σας – πόσο σημαντικό είναι αυτό για εσάς; Ακολουθείτε τις ελληνικές παραδόσεις, στις τελετές, στην κουζίνα, στις κοινωνικές σας επαφές;
Οι παραδόσεις είναι πράγμα ιερό! Στην τήρηση των παραδόσεων σαν να κρύβεται μια πολύ βαθιά ριζωμένη αίσθηση του «ανήκειν». Για παράδειγμα τώρα το Πάσχα, που για την οικογένειά μας είναι μια πολύ μεγάλη γιορτή, και το γιορτάζουμε αυστηρά σύμφωνα με το καθιερωμένο σενάριο. Φυσικά, τα χρόνια που ζήσαμε στη Γεωργία και στη Ρωσία, δεν θα μπορούσαν να μην αφήσουν κάποιο αποτύπωμα στην καθημερινότητά μας.

Παράλληλα με την ελληνική κουζίνα το τραπέζι μας θα έχει και πελμένι, και μπλινί, και χατσαπούρι, και σατσίβι, και τσουρτσχέλα.

Όμως τα «γκολουμπτσί» των Ρώσων η μητέρα μου τα λέει πανηγυρικά «ντολμάδες», για να τονίσει πως η σπεσιαλιτέ του τραπεζιού μας είναι ελληνικής καταγωγής. Φυσικά, παρούσες ανελλιπώς οι ελιές, σε όλες τις εκδοχές: τουρσί, μαριναρισμένες, θρούμπες, απίστευτα όμορφων χρωμάτων – αυτό με την καλλιτεχνική μου ματιά το παρατηρώ!

Για μένα, λοιπόν, την καλλιτέχνιδα που σκοπεύει να συνεχίσει τη σειρά έργων με τίτλο «Γιορτή», είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο να γνωρίζω τις παραδόσεις και τα έθιμα του λαού μου, αλλά και να τα τηρώ.

«Προσωπογραφίες παιδιών το Πάσχα»

Η καταγωγή σας αντικατοπτρίζεται σαφώς στα έργα σας. Με ποια σειρά συνέβη αυτό: Θελήσατε να εκφραστείτε και αρχίσατε να ζωγραφίζετε πίνακες με ελληνικά θέματα ή ήρθε πρώτη η αγάπη για τη ζωγραφική και μόνο στη συνέχεια η θεματική σας εμπλουτίστηκε με μορφές Ελλήνων;
Ασχολήθηκα με το σχέδιο και τη ζωγραφική αρκετά αργά· τουλάχιστον, σύμφωνα με γενικά αποδεκτά πρότυπα, δεν ξεκινάει κανείς στο Λύκειο. Αλλά αυτό συνέβη. Η υπέροχη δασκάλα Τατιάνα Γιούριεβνα Ρούντινα κατάφερε να με πείσει ότι ο προορισμός μου είναι οι εικαστικές τέχνες. Το θέμα της Ελλάδας προέκυψε στη συνέχεια και έμεινε για πάντα, όταν βυθίστηκα στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής τέχνης, η οποία μέχρι σήμερα αποτελεί για μένα μια ισχυρότατη πηγή έμπνευσης.

«Απόλλωνας» και «Αφροδίτη»

Οι μορφές των Ελλήνων του Πόντου επίσης εμφανίστηκαν αργότερα στην τέχνη μου. Ο επιστημονικός διευθυντής μου Ολέγκ Μστισλάβοβιτς Γκαβρίλοφ με συμβούλεψε να συμπεριλάβω στη διατριβή μου μια σύνθεση με θέμα τον παραδοσιακό γάμο. Αποφάσισα πως θα ήταν ποντιακός ο γάμος.

Το αποφάσισα μεν, αλλά δεν σκέφτηκα από πού θα βρω το υλικό. Τελετουργίες, φορεσιές, συμβολισμοί – με αυτά ήθελα να γεμίσω τον καμβά. Χρειάζονταν παλιές φωτογραφίες, όμως πού ο χρόνος για αναζήτηση! Μέσω διαδικτύου γνωρίστηκα με έναν εκπρόσωπο της ελληνικής διασποράς στην Αυστραλία, τον Στέφανο Ελευθεριάδη, και μέσα σε 24 ώρες έλαβα ένα πλουσιότατο υλικό για να δουλέψω πάνω στη σύνθεση. Ήταν φωτογραφίες από αναπαράσταση ποντιακού γάμου.

Οι σύγχρονοί μας με παραδοσιακές ποντιακές φορεσιές σε γαμήλια τελετή – ένα πραγματικό εύρημα!

Συνεπώς, οι πρωταγωνιστές στη σύνθεσή μου «Ποντιακός γάμος» είναι Έλληνες της Αυστραλίας, σύγχρονοί μας. Ο άντρας με το παιδί στην αγκαλιά είναι ο ίδιος ο Στέφανος, ενώ το κορίτσι με κλαδί ανθισμένης αμυγδαλιάς είναι η κόρη του Ιωάννα.

«Ποντιακός γάμος»

Επιστρέφοντας, λοιπόν, στην ερώτησή σας, μάλλον θα το θέσω έτσι: παρά το γεγονός ότι το θέμα της Ελλάδας και του Πόντου ακολούθησε την απόφασή μου να γίνω επαγγελματίας ζωγράφος, έχει πλέον συνυφάνει την τέχνη μου σοβαρώς και για πολύ.

«Απόλλωνας και λύρα»

Είστε γνωστή ως «Ελληνίδα ζωγράφος» στη Ρωσία; Πώς εκφράζονται τα έργα σας σε νούμερο ή σε ποσοστό, με ελληνική και άλλη θεματολογία; Το ελληνικό θέμα είναι ατού ή περιορισμός του κοινού;
Δεν το έχω σκεφτεί, αλλά η ερώτησή σας με οδηγεί στο να κάνω μια μικρή στατιστική ανάλυση του έργου μου. Αν φτιάξουμε έναν πίνακα με τρεις στήλες, αρχαιότητα, Πόντος και άλλα, κάτω από κάθε κατηγορία θα έβαζα 25%.

Φυσικά, το έργο του καλλιτέχνη σχετίζεται άμεσα με τις επιθυμίες του πελάτη, όμως κανείς δεν κατάργησε την ελεύθερη δημιουργία. Και για μένα, όπως έχω πει, η αρχαιότητα είναι μια τεράστια πηγή δημιουργικής έμπνευσης!

Η Αρχαία Ελλάδα εμπνέει όλο τον κόσμο και αναμφίβολα οι Ρώσοι εκτιμούν και θαυμάζουν τις μορφές των αρχαίων Ελλήνων, άρα πρόκειται για «ασφαλές» και «δημοφιλές» θέμα. Όμως, με την εικόνα των Ελλήνων του Ευξείνου Πόντου προφανώς δεν είναι εξοικειωμένοι. Τι σας έσπρωξε να πάρετε το ρίσκο και να «δυσκολέψετε» το κοινό με νέες μορφές και νέα ιστορία;
Ομολογώ πως κι εγώ η ίδια ήξερα πολύ επιφανειακά την ιστορία του λαού μου. Η διείσδυση στο θέμα ξεκίνησε από το ενδιαφέρον για την ιστορία των προγόνων μου. Θέλησα πολύ να ζωγραφίσω πορτραίτα ενός άνδρα και μιας γυναίκας με παραδοσιακή φορεσιά του Πόντου. Ζήτησα φορεσιές από τον ελληνικό σύλλογο του Κρασνοντάρ, ενώ μου πόζαραν φοιτητές της Ιατρικής Ακαδημίας, πραγματικοί Έλληνες ποντιακής καταγωγής, η Μέλη και ο Γιάννης.

Προσωπογραφίες άνδρα και γυναίκας (ρεαλισμός)

Στην ουσία, από τα δύο αυτά πορτρέτα ξεκίνησε η σειρά έργων μου με παραδοσιακές φορεσιές. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω θερμά τον αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων της Ρωσίας Ηλία Γ. Κανακίδη για την εμπιστοσύνη προς το πρόσωπό μου ως επαγγελματία.

Το τελευταίο μας πρότζεκτ είναι ένα σκίτσο για μνημείο θυμάτων της γενοκτονίας του ελληνικού λαού από την Τουρκία.

Παρεμπιπτόντως, στην τελευταία μου έκθεση στο Μουσείο «Ε. Ντ. Φελίτσιν» του Κρασνοντάρ παρουσιάζονται πορτρέτα γυναικών με παραδοσιακές φορεσιές.

Απ’ όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, οι πίνακές σας, αν και περιλαμβάνουν ιστορικές λεπτομέρειες, εκπέμπουν κυρίως χαρά. Όμως, ο ποντιακός λαός έχει τη «μαύρη σελίδα» του. Εκτός από το σκίτσο για το μνημείο, έχετε άλλες δημιουργίες αφιερωμένες στο θέμα της Γενοκτονίας;
Σωστά το παρατηρήσατε. Προσπαθώ να ζωγραφίζω αισιόδοξα πράγματα. Αυτό είναι το πιστεύω μου. Πρέπει να προσελκύουμε φως και καλοσύνη και μετά να τα χαρίζουμε στους ανθρώπους. Αλλά είναι αδύνατον να αγνοήσει κανείς τις τραγικές σελίδες της ιστορίας του λαού του.

Οι συνθέσεις από τη σειρά «Χαμένη γη» χρησιμοποιήθηκαν στη συνέχεια σε εξώφυλλα βιβλίων της μεγάλης Ελληνίδας συγγραφέως Διδώς Σωτηρίου Ματωμένα χώματα και Οι νεκροί περιμένουν, που κυκλοφόρησαν χάρη στην πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας των Ελλήνων της Ρωσίας.

Δουλεύοντας πάνω στους πίνακες αυτούς βυθίστηκα στην ιστορία της μικρασιατικής τραγωδίας, με όλη τη φρίκη που τη χαρακτηρίζει, με κάθε λεπτομέρεια. Φυσικά, οφείλουμε να τα θυμόμαστε. Είναι η ιστορία μας.

Ποιοι είναι οι ήρωές σας;
Οι ήρωές μου είναι εκπρόσωποι διαφορετικών κοινωνικών ομάδων, αλλά ένα στοιχείο πρέπει απαραιτήτως να τους χαρακτηρίζει, και είναι η ευγένεια, σε όλες τις εκφάνσεις της.

Έχετε επισκεφτεί την Ελλάδα; Τον Πόντο; Τι σημαίνει για σας το ταξίδι στην Ελλάδα ή στον Πόντο;
Επισκέπτομαι την Ελλάδα όχι και τόσο συχνά, όμως χαίρομαι πολύ όταν το καταφέρνω, διότι τώρα ζει εκεί η γιαγιά μου Νίνα Γκεροντότοβνα (σ.σ. του Ηροδότου)· ο παππούς, δυστυχώς, δεν είναι πια κοντά μας.

Το κάθε ταξίδι στην Ελλάδα σημαίνει υποχρεωτικά επίσκεψη σε συγγενείς. Είναι απαραίτητο να δω τους συγγενείς από την πλευρά και της μητέρας μου και του πατέρα μου, για να μην στεναχωρήσω κανέναν. Και απαραιτήτως το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσκεψη σε μουσεία, σε εκθέσεις, ενώ αν είμαι τυχερή, θα πάω και θάλασσα.

Λατρεύω αυτόν τον ηλιόλουστο παράδεισο. Δυστυχώς, δεν έχω πάει στον Πόντο. Ονειρεύομαι να επισκεφτώ την Παναγία Σουμελά. Έχω ζωγραφίσει επανειλημμένως αυτό το υπέροχο μοναστήρι από φωτογραφία. Θέλω πραγματικά να το κάνω εκ του φυσικού.

«Παναγία Σουμελά»

«Ιερός Ναός Αγίας Σοφίας»

Το ενδιαφέρον είναι ότι προσωπικά αισθάνομαι συγκίνηση και όταν επισκέπτομαι τα ελληνικά χωριά στη Γεωργία. Η συναισθηματική φόρτιση είναι πάντα μεγάλη. Είναι η ιστορική μου πατρίδα και το νιώθω πολύ έντονα. Καταπληκτική φύση και ένας τεράστιος αριθμός μνημείων.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη στιγμή που φτάσαμε, μέσω της αποξηραμένης δεξαμενής της Τσάλκας, σε μια πλημμυρισμένη εκκλησία, τα τείχη της οποίας ήταν κατασκευασμένα από πέτρες με σχέδια που χρονολογούνται από την εποχή του μεγάλου αποικισμού των ακτών της Μαύρης Θάλασσας.

Αυτές οι πέτρες μεταφέρθηκαν εδώ από τους μετανάστες από τον Πόντο.

Στην οικογένειά μας υπάρχει ο θρύλος ότι ένας από τους μακρινούς προγόνους μας από την πλευρά της μητέρας μου, ο ιερέας Νικόλαος Σίμονοφ, τοποθέτησε στα τείχη του ναού πέτρες που έφεραν οι γονείς του από τον τόπο τους στον Πόντο.

«Προσωπογραφία αδελφού»

«Αντίνοος»

Ποιον από τους ζωγράφους θαυμάζετε και γιατί;
Είμαι πολύ προσεκτική σε τέτοια θέματα. Δεν σας έχουν ρωτήσει ποτέ όταν ήσασταν παιδί ποιον αγαπάτε περισσότερο, τη μαμά ή τον μπαμπά; Δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτήν την ερώτηση, γιατί για κάθε κατεύθυνση, για κάθε εποχή, για κάθε είδος, έχω τον δάσκαλό μου. Φοβάμαι να ξεχαστώ και να παραλείψω να αναφερθώ σε κάποιον, και μετά θα έχω τύψεις.

Ας έρθουμε στην έκθεση στο Μουσείο «Φελίτσιν». Πώς ήλθε η πρόταση; Τι έργα εκθέτετε και γιατί;
Τον Σεπτέμβριο δέχθηκα μια πρόταση να πάρω μέρος στο διαγωνισμό για συμμετοχή στην έκθεση. Οι άνθρωποι του μουσείου έμαθαν για μένα όταν συνέλεγαν το υλικό για την περιφερειακή έκθεση «Γήινη ομορφιά: Ο κόσμος της Γυναίκας».

Η συντονίστρια του πρότζεκτ Αλίκινα Ιουλία πληροφορήθηκε για τα έργα μου από την εκτελεστική διευθύντρια του Εθνικο-πολιτιστικού οργανισμού του Δήμου Γκελέντζικ Νέλλη Μαρφουτένκο, με την οποία γνωρίστηκα στα εγκαίνια του Ελληνικού Πολιτιστικού Κέντρου του Γκελεντζίκ το 2017. Έτσι τα έργα μου μπήκαν στο διαγωνισμό και κέρδισαν τη συμμετοχή. Το θέμα της έκθεσης είναι μορφές γυναικών, γι’ αυτό παρουσίασα στο κοινό πορτρέτα γυναικών με εθνικές φορεσιές.

«Αλεξάνδρα, η κυρία του αμπελώνα»

Αναμφίβολα, ο κάθε πίνακας για τον καλλιτέχνη είναι σαν παιδί του. Όμως, αγαπάτε το ίδιο όλα τα έργα σας; Αν έπρεπε να προτείνετε έναν μόνο πίνακα που να μιλάει περισσότερο για τη Νίνα Ιωαννίδη, ποιος θα ήταν αυτός;
Μια ακόμα ερώτηση κάπως δύσκολη. Αλλά εδώ μπορούμε να πούμε ότι μου αρέσουν οι συνθέσεις μου ως είδος, με πληθώρα χρωμάτων του ήλιου, της θάλασσας, του ουρανού και πολλές αλληγορίες. Μέχρι στιγμής, είναι μια σειρά έργων που ονομάζεται «Η χρονική συνέχεια».

«Αρχαία νεκρή φύση»

Σας ευχαριστώ πολύ!
Εγώ σας ευχαριστώ θερμά για το ενδιαφέρον προς την τέχνη μου!

Χριστίνα Χαφουσίδου

  • Όλες οι φωτογραφίες έχουν παραχωρηθεί από τη Νίνα Ιωαννίδη για τις ανάγκες του άρθρου.
  • Επιμέλεια: Γεωργία Βορύλλα.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Εικ.: Αλεξία Ιωαννίδου)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Παρθένα Ιορδανίδου: Η πρόεδρος της ΟΣΕΠΕ μιλά για το έργο των ξενιτεμένων Ποντίων και τη δυναμική του νέου ΔΣ της Ομοσπονδίας

21/02/2025 - 9:42πμ
Από αριστερά ο Κώστας Σιώπης και ο γιος του, Μιχάλης (φωτ.: Έλλη Τσολάκη)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κώστας και Μιχάλης Σιώπης: Το ποντιακό κλαρίνο είναι οικογενειακή υπόθεση

18/12/2023 - 9:33πμ
Ο Γουμενισσιώτης μουσικός στο περιστύλιο του Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Γουμένισσας (φωτ.: Αλεξία Ιωαννίδου)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αντώνης Ζώρας: Ο «Τσολιάς» των Χάλκινων της Γουμένισσας

1/10/2023 - 11:22πμ
Ο Γαβρίλος Σιδηρόπουλος σε μια από τις αγαπημένες του στιγμές, ανάμεσα στον κόσμο που διασκεδάζει με τα τραγούδια του (φωτ.: Γαβρίλος Σιδηρόπουλος)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γαβρίλος Σιδηρόπουλος: Χρωστάω τα πάντα στην ποντιακή ανατροφή μου, είναι το σημαντικότερο όπλο μου

27/08/2023 - 10:51πμ
Ο Στάθης Γράψας με την ομάδα του στις φυλακές Αυλώνα (φωτ.: Αρχείο Στάθη Γράψα)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Στάθης Γράψας: Το θέατρο, «φάρμακο» για τις ψυχές των κρατουμένων – Η παράσταση «Μέσα στην ελευθερία του έξω»

4/02/2023 - 9:00μμ
(Φωτ.: Shendl Copitman. Τη φωτογραφία παραχώρησε στο pontosnews.gr η Σοφία Παπάζογλου)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Σοφία Παπάζογλου: Οι μουσικές που έχουν βαθιά παράδοση είναι άνθη αμάραντα

15/01/2023 - 9:47πμ
Ο Βασίλης Μακρίδης έτοιμος για κατάβαση σε σπήλαιο (φωτ.: Αρχείο Βασίλη Μακρίδη)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Βασίλης Μακρίδης: Ο «άνθρωπος του σπηλαίου» του Αϊ-Γιώργη Κιλκίς

11/12/2022 - 1:12μμ
Η Ελένη Σιδηροπούλου (αριστερά) και η Ναταλία Στούμπου (δεξιά) στο ατελιέ της σχολής τους (φωτ: Αλεξία Ιωαννίδου)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ελένη Σιδηροπούλου – Ναταλία Στούμπου: Με ρίζες από τον Πόντο και την Καππαδοκία, στην κορυφή της Ευρώπης

20/11/2022 - 10:10πμ
Ο δήμαρχος Καλυμνίων Δημήτρης Διακομιχάλης (φωτ.: Νίκος Χριστοφορίδης)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κάλυμνος: Ο Δημήτρης Διακομιχάλης για τα διδάγματα της Μικρασιατικής Καταστροφής, τον τουρκικό αναθεωρητισμό και την πρόοδο του νησιού

3/11/2022 - 10:00πμ
(Φωτ.: Αρχείο Ίνγκας Μαλαμπάνοβα)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ίνγκα Μπαλαμπάνοβα: Η Πόντια σοπράνο που έφερε τον Πόντο και τη Μικρά Ασία πιο κοντά στην Ευρώπη

30/10/2022 - 9:12πμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στιγμιότυπο από εκδήλωση της ΟΣΕΠΕ στο Βερολίνο (φωτ.: Facebook /

Η ΟΣΕΠΕ απαντά: Διαστρεβλώθηκε η δήλωση της Αναστασίας Ντικ, καμία συγγνώμη από τα θύματα της Γενοκτονίας των Ποντίων

12 λεπτά πριν
Το Ιερό Προσκύνημα της Παναγίας Σουμελά Βερμίου (φωτ.: Γραφείο Τύπου ΙΜΒΝΚ)

Εκδρομή στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο οργανώνουν οι «Τραντέλλενες» της Ξάνθης

41 λεπτά πριν

Το παραθέρισμα στα Κοτύωρα – Το θέρετρο που διάλεγαν Έλληνες, Αρμένιοι και Τούρκοι

1 ώρα πριν
(Φωτ.: glomex)

Ημαθία: Τροχαίο με έναν νεκρό και έξι τραυματίες στην Εγνατία Οδό

2 ώρες πριν

Ποντιακή βραδιά με τον Ματθαίο Τσαχουρίδη στο Κ. Σχολάρι

2 ώρες πριν
(Πηγή φωτ.: x.com/Mdais)

Ισραήλ-Ιράν: Νέα εκατέρωθεν πλήγματα μέσα στη νύχτα

3 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign