Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο είσπραξης των δημοτικών τελών προανήγγειλε στη Βουλή ο Θεόδωρος Λιβάνιος, κατά τη συζήτηση του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια μόνο με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, από την 1η Ιανουαρίου 2028 τα δημοτικά τέλη θα πάψουν να εισπράττονται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.
Το νέο σύστημα προβλέπει ότι κάθε Ιανουάριο οι πολίτες θα λαμβάνουν έναν ετήσιο λογαριασμό από το δήμο τους, στον οποίο θα αναγράφονται τα συνολικά δημοτικά τέλη. Το ποσό θα μπορεί να εξοφλείται σε 12 μηνιαίες δόσεις, ενώ θα προβλέπεται έκπτωση για εφάπαξ καταβολή.
Για την εφαρμογή του μέτρου απαιτείται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο αναμένεται το επόμενο διάστημα.
Σύμφωνα με τον Θεόδωρο Λιβάνιο, η μεταρρύθμιση ενισχύει τη διαφάνεια και την οικονομική αυτοτέλεια των δήμων και εντάσσεται στο συνολικό πλαίσιο αλλαγών που φέρνει ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης.
«Είναι μια μοναδική ευκαιρία να λυθούν προβλήματα δεκαετιών», ανέφερε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι κλείνει ένας κύκλος νομοθέτησης και ανοίγει ο κύκλος της εφαρμογής.
Σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση στη Βουλή
Η συζήτηση για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης εξελίχθηκε σε έντονη πολιτική αντιπαράθεση, με την αντιπολίτευση να ασκεί κριτική τόσο στις αλλαγές στην εκλογή των δημάρχων όσο και στα ζητήματα οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ.
Ιδιαίτερη αντιπαράθεση προκάλεσε η πρόβλεψη για την εκλογή δημάρχων σε έναν μόνο γύρο.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «αποδυναμώνει τη δημοκρατική νομιμοποίηση» και δεσμεύτηκε ότι, εφόσον μεσολαβήσουν εθνικές εκλογές και το κόμμα του αναλάβει τη διακυβέρνηση, ο νέος εκλογικός νόμος δεν θα εφαρμοστεί.
Ο υπουργός Εσωτερικών πάντως υποστήριξε ότι το προηγούμενο σύστημα είχε εξαντλήσει τα όριά του, επικαλούμενος τη χαμηλή συμμετοχή στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών και τις καθυστερήσεις στην έκδοση των αποτελεσμάτων.
Τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης, από την πλευρά τους, υποστήριξαν ότι ο νέος Κώδικας περιορίζει το ρόλο των δημοτικών συμβουλίων και ενισχύει υπέρμετρα τις εξουσίες των δημάρχων.
















