pontosnews.gr
Κυριακή, 14/06/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Καθηγητής του Yale: Το ελαιόλαδο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό

Νέα ερευνητικά προγράμματα εξετάζουν την επίδραση του ελαιολάδου υψηλής περιεκτικότητας σε φαινόλες σε άτομα με προδιαβήτη και διαβήτη

14/06/2026 - 6:14μμ
Παραγωγή ελαιόλαδου σε ελαιοτριβείο στη Βουλιαγμένη Ηλείας (φωτ.: EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)

Παραγωγή ελαιόλαδου σε ελαιοτριβείο στη Βουλιαγμένη Ηλείας (φωτ.: EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Ενθαρρυντικά είναι τα ευρήματα ερευνητικής ομάδας του Yale σχετικά με τα οφέλη του ελαιολάδου υψηλής περιεκτικότητας σε φαινολικές ενώσεις, καθώς, σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Τάσο Κυριακίδη, μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη, στη βελτίωση δεικτών του μεταβολικού συνδρόμου και στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ο διεθνούς φήμης επιστήμονας, του οποίου το ερευνητικό έργο εστιάζει στη σχέση διατροφής, υγείας και ελαιολάδου, μίλησε στο Πρακτορείο FM με αφορμή τη συμμετοχή του ως κεντρικός ομιλητής στο 3ο «ELIA Lesvos Confest – Έλαιον Πάντων Βάλσαμον Εστί», που πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη με τη στήριξη του ΕΚΠΑ, του Yale University και του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιοκομίας.

Ο ρόλος του ελαιόλαδου στο ανοσοποιητικό

Όπως εξήγησε ο Τάσος Κυριακίδης, τόσο εργαστηριακές μελέτες όσο και νεότερες κλινικές έρευνες δείχνουν ότι το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο μπορεί να επηρεάζει θετικά τη σύνθεση του εντερικού μικροβιώματος.

Οι αλλαγές αυτές φαίνεται να ευνοούν την ανάπτυξη βακτηρίων που συνδέονται με καλύτερους δείκτες υγείας, δημιουργώντας ένα πιο προστατευτικό περιβάλλον για τον οργανισμό.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το μικροβίωμα συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, γεγονός που σημαίνει ότι κάθε παρέμβαση που συμβάλλει στη βελτίωσή του μπορεί να έχει ευρύτερα οφέλη για την υγεία και να επηρεάσει ακόμη και νοσήματα που σχετίζονται με το ανοσοποιητικό.

Θετικά αποτελέσματα στο μεταβολικό σύνδρομο

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα της ερευνητικής ομάδας του Yale για το μεταβολικό σύνδρομο.

Όπως ανέφερε ο καθηγητής, μελέτες έχουν δείξει ότι η συστηματική κατανάλωση ελαιολάδου υψηλής περιεκτικότητας σε φαινολικές ενώσεις, ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής, μπορεί να οδηγήσει σε σταθεροποίηση ή ακόμη και μείωση βασικών δεικτών του μεταβολικού συνδρόμου μέσα σε διάστημα 12 έως 16 εβδομάδων.

Πρόκειται για μια εξέλιξη που, όπως σημειώνει, μπορεί να μεταφραστεί σε καλύτερη πρόγνωση για τους ασθενείς και σε αποτελεσματικότερη διαχείριση παραγόντων κινδύνου που σχετίζονται με καρδιαγγειακά νοσήματα και διαβήτη.

Στο επίκεντρο ο προδιαβήτης και ο διαβήτης

Με βάση τα αποτελέσματα των έως τώρα ερευνών, η ομάδα του Yale προχωρά σε νέα επιστημονικά προγράμματα που θα εξετάσουν αν το ελαιόλαδο υψηλής περιεκτικότητας σε φαινόλες μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη σε άτομα με προδιαβήτη ή αυξημένο μεταβολικό κίνδυνο.

Παράλληλα, οι ερευνητές διερευνούν κατά πόσο μπορεί να βοηθήσει άτομα που έχουν ήδη διαγνωστεί με διαβήτη, συμβάλλοντας στη σταθεροποίηση της νόσου και στη βελτίωση της κλινικής τους εικόνας.

Το επόμενο ερευνητικό πρόγραμμα της ομάδας θα επικεντρωθεί σε διαβητικούς ασθενείς, με στόχο να αξιολογηθεί εάν η συστηματική χρήση ελαιολάδου υψηλής περιεκτικότητας σε φαινόλες μπορεί να επιβραδύνει την εξέλιξη της νόσου και να περιορίσει τις επιπτώσεις της.

Τα νέα δεδομένα ενισχύουν το αυξανόμενο επιστημονικό ενδιαφέρον γύρω από τη μεσογειακή διατροφή και το ρόλο του ελαιόλαδου στην πρόληψη και διαχείριση χρόνιων νοσημάτων, σε μια περίοδο κατά την οποία ο διαβήτης και το μεταβολικό σύνδρομο αποτελούν από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη δημόσια υγεία παγκοσμίως.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Παιδιά παίζουν στο προαύλιο του σχολείου Amaranta στο Σαντιάγο της Χιλής, 9 Μαΐου 2019 (φωτ.: EPA / Alberto Valdes)
ΥΓΕΙΑ

Το «πείραμα» της Χιλής κατά της παιδικής παχυσαρκίας φαίνεται να αποδίδει: Τι έδειξε έρευνα σε 300.000 παιδιά

13/06/2026 - 1:17μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)
ΥΓΕΙΑ

Γιατί ο Τραμπ πιέζει για να ακριβύνουν τα φάρμακα στην Ευρώπη

12/06/2026 - 4:01μμ
Γυναίκα κάνει ένεση με φάρμακο της κατηγορίας GLP-1
ΥΓΕΙΑ

Φάρμακα για αδυνάτισμα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δείχνει μεγάλη μελέτη

6/06/2026 - 12:51μμ
(Φωτ.: pexels.com)
ΥΓΕΙΑ

ΠΟΥ: 1,5 εκατομμύριο θάνατοι ετησίως από μολυσμένα τρόφιμα – Στο «στόχαστρο» τα παιδιά κάτω των 5 ετών

4/06/2026 - 7:42μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/matthiasboeckel-3930681/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΦΕΤ: Άμεση ανάκληση παρτίδας γνωστής συσκευασμένης σαλάτας λόγω λιστέριας

3/06/2026 - 5:37μμ
Στιγμιότυπο από την κεντρική αγορά Πειραιά (φωτ.: EUROKINISSI / Αναστάσιος Ναρεκιάν)
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ και υγεία: Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση με αυξημένο κίνδυνο για 20 παθήσεις

3/06/2026 - 12:34μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Νέα ελπίδα για τον καρκίνο στο πάγκρεας: Χάπι φαίνεται να διπλασιάζει τον χρόνο επιβίωσης των ασθενών

1/06/2026 - 8:33μμ
Συντονιστής του προγράμματος U-Report της UNICEF φορά προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια εκστρατείας ενημέρωσης για τον Έμπολα στην Γκόμα, στην επαρχία Βόρειο Κίβου της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Marie Jeanne Munyerenkana)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προκρίνει πειραματικές θεραπείες και νέα εμβόλια για το στέλεχος που πλήττει το Κονγκό

30/05/2026 - 11:23μμ
Διάφορες εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο, για πρόσβαση στα social media (φωτ.: EPA / Andy Rain)
ΥΓΕΙΑ

«Τα social media είναι σαν το κάπνισμα για τα παιδιά»: Σήμα κινδύνου από Βρετανούς γιατρούς

27/05/2026 - 5:54μμ
Μέρος της εξωτερικής άποψης της έδρας του ΠΟΥ στη Γενεύη (φωτ. αρχείου: EPA/ Salvatore di Nolfi)
ΥΓΕΙΑ

Συναγερμός από τον ΠΟΥ για τον έμπολα: Η επιδημία μάς ξεπερνά σε ρυθμό, είμαστε ένα βήμα πίσω

25/05/2026 - 6:50μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Παραγωγή ελαιόλαδου σε ελαιοτριβείο στη Βουλιαγμένη Ηλείας (φωτ.: EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)

Καθηγητής του Yale: Το ελαιόλαδο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό

5 δευτερόλεπτα πριν
(Φωτ.: The cycling journal / Νάσος Τριανταφύλλου)

Βαλκανικό πρωτάθλημα ορεινής ποδηλασίας: Χρυσό μετάλλιο η Χουρδάκη

23 λεπτά πριν
Υπερορθόδοξοι Εβραίοι από το Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης παρακολουθούν την πλευρά του Λιβάνου από τη Μετούλα, στα σύνορα Ισραήλ-Λιβάνου, στη βόρεια Γαλιλαία (φωτ.: EPA / Atef Safadi)

ΗΠΑ-Ιράν: Κοντά σε συμφωνία, αλλά το Ισραήλ ανεβάζει ξανά το θερμόμετρο στη Μέση Ανατολή

46 λεπτά πριν
Μαθητές ελληνικής καταγωγής του International European School της Βαρσοβίας τιμούν την 25η Μαρτίου με παρέλαση, παραδοσιακούς χορούς και μουσική (φωτ.: International European School Warsaw)

Ιστορική απόφαση στην Πολωνία: Οι Έλληνες αναγνωρίζονται ως εθνική μειονότητα

1 ώρα πριν
Το ανοιχτό μάθημα έγινε μια μικρή γιορτή στην Πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό, Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026 (πηγή: Facebook / Ηλίας Υφαντίδης)

Από την πρόβα στο γλέντι: Ο Σύλλογος Ποντίων Κορυδαλλού γέμισε μουσικές την Πλατεία Ελευθερίας

2 ώρες πριν
Προεκλογική αφίσα του δεξιού Ελβετικού Λαϊκού Κόμματος (SVP) υπέρ της πρωτοβουλίας «Όχι σε μια Ελβετία των 10 εκατομμυρίων», σε αμπελώνα στο Σαμοζόν (φωτ.: EPA / Jean-Christophe Bott)

Ελβετία: Απορρίφθηκε το όριο των 10 εκατ. κατοίκων, αλλά το 45% ψήφισε υπέρ

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign