pontosnews.gr
Δευτέρα, 16/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Γιώργος Στεφανίδης: Με τη μουσική μου αισθάνομαι ότι υπηρετώ την πατρίδα της καρδιάς μου, τον Πόντο

Μίλησε στο pontosnews.gr για την ποντιακή μουσική, τη λύρα αλλά και τους ανθρώπους με τους οποίους έχει σχέση ζωής. Γράφει ο Ρωμανός Κοντογιαννίδης

4/01/2024 - 9:42πμ
(Φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

(Φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Η λύρα μας είναι το σύμβολο, ο μπροστάρης της ποντιακής μουσικής. Όταν την πιάνω στα χέρια μου, έρχονται κοντά μου οι πρόγονοί μας, ζωντανεύουν στο μυαλό και την ψυχή μου τα βιώματα που απέκτησα από παιδί. Την αγάπησα και την αγαπώ πολύ τη λύρα και τη βλέπω ως κάτι πολύ μεγαλύτερο από ένα μουσικό όργανο.

Μεγαλωμένος στο Ανατολικό Πτολεμαΐδας, ένα προσφυγοχώρι όπου η ποντιακή παράδοση και η διάλεκτος παραμένουν ακόμα και σήμερα ζωντανές, ο λυράρης και τραγουδιστής Γιώργος Στεφανίδης ένιωσε από μικρό παιδί το σκίρτημα και τη γοητεία που προκαλεί στα άτομα ποντιακής καταγωγής –και όχι μόνο– ο ήχος της κεμεντζέ. Δε θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά, μια και μέλη της οικογένειάς του ως καλλίφωνοι απέδιδαν ποντιακά τραγούδια ή έπαιζαν λύρα, έστω και σε ερασιτεχνικό επίπεδο.

(Φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Βλέποντας την αγάπη του για τη μουσική, οι γονείς του αγόρασαν ακορντεόν και στη συνέχεια μπουζούκι, προκειμένου να μάθει να παίζει. Γρήγορα τα έκανε πέρα, αφού το μάτι του αλλά και η ψυχή του συνεχώς «σκάλωναν» στην κεμεντζέ που ήταν κρεμασμένη σε τοίχο του σπιτιού του.

Στα δώδεκα χρόνια του αποφάσισε να την ξεκρεμάσει και άρχισε, με δέος αλλά και λαχτάρα, να τη γρατζουνάει με το δοξάρι. Το συνεσταλμένο παιδί δεν μπορούσε να φανταστεί εκείνη τη στιγμή ότι η συγκεκριμένη κίνηση θα ήταν η απαρχή μιας σχέσης ζωής.

«Άρχισα να μαθαίνω μόνος μου να παίζω λύρα σιγά-σιγά, χωρίς δάσκαλο. “Πολεμούσα” πολλές ώρες κάθε μέρα. Μ’ άρεζε τόσο πολύ, που αδυνατούσα να συνειδητοποιήσω πόσο δύσκολο ήταν να μάθω, χωρίς να μου δείχνει κάποιος. Το μόνο που ήθελα, ήταν να κρατώ τη λύρα στα χέρια μου. Ο πατέρας μου και οι παππούδες μου χάρηκαν πάρα πολύ, όταν έμαθαν ότι προσπαθώ να μάθω λύρα και η γιαγιά μου έκλαιγε, όταν άκουγε τον ήχο της. Εγώ ντρεπόμουν να παίζω μπροστά τους αλλά όταν ήμουν μόνος μου σε ένα δωμάτιο, δεν τους άφηνα να κοιμηθούν. Ήμουν συνεσταλμένο παιδί και δεν ήθελα να με βλέπει κανένας να παίζω», λέει στο pontosnews.gr o Γιώργος Στεφανίδης.

Στο τέλος των γυμνασιακών του χρόνων άρχισε να ξεχωρίζει παίζοντας με φίλους του σε μικρά γλέντια σε καφενεία και σε σπίτια και συνέχισε με εμφανίσεις σε τοπικές ποντιακές γιορτές.

«Βουτηγμένος» στην ποντιακή παράδοση

Από το χωριό Καρμούτ της Αργυρούπολης του Πόντου έλκουν την καταγωγή τους και οι δύο γονείς του Γιώργου Στεφανίδη.

Η εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων στο Καρμούτ της Αργυρούπολης του Πόντου (φωτ.: Αρχείου Γ. Στεφανίδη)

Μετά τον ξεριζωμό η πλευρά του πατέρα του εγκαταστάθηκε στο Περίβλεπτο Δράμας και εκείνη της μητέρας του στο Ανατολικό. Το 1967 ο πατέρας του μετοίκησε στο Ανατολικό, οι δύο οικογένειες έσμιξαν και το 1970 γεννήθηκε ο Γιώργος Στεφανίδης.

Βρύση στο Καρμούτ της Αργυρούπολης του Πόντου (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

«Το Ανατολικό είναι προσφυγικό χωριό αλλά όχι αμιγώς ποντιακό. Όμως, τα ποντιακά μιλούνται πολύ συχνά και τηρούνται οι παραδόσεις μας και τα έθιμα. Εγώ τα βίωσα όλα αυτά πολύ βαθιά, αφού οι γονείς μου έφυγαν για δουλειά στη Γερμανία και μεγάλωσα με παππούδες και γιαγιάδες. Έχω πολλά βιώματα από γλέντια στο σπίτι και μουχαπέτια με ποντιακή μουσική. Στο χωριό πολλοί πρώτης γενιάς πρόσφυγες έπαιζαν λύρα και στο σπίτι μας είχαμε συνέχεια μουσική ποντιακή. Άλλωστε, ένας προπάππους μου και ο πατέρας μου τραγουδούσαν πολύ καλά και θείοι μου έπαιζαν λύρα. Βέβαια, όλοι σε ερασιτεχνικό επίπεδο.

(Φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

»Εγώ ήμουν ο πρώτος λυράρης που έβγαλε μετά από πολλά χρόνια το χωριό μας, μετά από τους παππούδες της πρώτης γενιάς. Σήμερα περισσότερα από είκοσι παιδιά στο χωριό παίζουν λύρα. Εγώ έγινα λυράρης, χωρίς να το πάρω χαμπάρι, χωρίς να το επιδιώξω και χωρίς να με σπρώξει κάποιος», τονίζει ο Γιώργος Στεφανίδης.

Η ιδιαίτερη σχέση του με τον Χρήστο Χρυσανθόπουλο

Από πολύ μικρή ηλικία, ακούγοντας τα τραγούδια του σε κασέτες, ο Γιώργος Στεφανίδης έτρεφε έναν ιδιαίτερο θαυμασμό στον λυράρη, τραγουδιστή και συνθέτη Χρήστο Χρυσανθόπουλο.

Είχε γίνει το πρότυπό του και όταν τελείωσε το σχολείο και έμαθε ότι ο Χρυσανθόπουλος διδάσκει οδοντοτεχνική στη Σχολή ΠΑΣΤΕΡ της Θεσσαλονίκης, μετοίκησε στην πόλη και γράφτηκε στη σχολή μόνο και μόνο για να τον γνωρίσει.

«Δυστυχώς, όταν γράφτηκα εγώ, είχε σταματήσει να διδάσκει στη σχολή. Όμως, λίγο καιρό αργότερα γνωριστήκαμε στο ποντιακό κέντρο “Ξενιτέας“, όπου πήγαινα και διασκέδαζα μαζί με ξαδέρφια μου. Μετά έγινα για μία δεκαετία υπάλληλός του στο εργαστήριο οδοντοτεχνικής που διατηρούσε. Η γνωριμία μου με τον Χρήστο Χρυσανθόπουλο αποτέλεσε σταθμό στη ζωή μου. Τόσο ως καλλιτέχνης όσο και ως προσωπικότητα με δίδαξε πάρα πολλά πράγματα. Μετά το τέλος του προγράμματος του “Ξενιτέα” μου έλεγε να παίξω λύρα, για να κάνω συντροφιά στον κόσμο, μέχρι να φύγει», αναφέρει ο Γιώργος Στεφανίδης.

Το «Παρακάθ’» και ο Χρήστος Αντωνιάδης

Το 1994, μετά από προτροπή δύο μουσικών, που μέχρι σήμερα παραμένουν φίλοι και συνεργάτες του, του τραγουδιστή Αχιλλέα Βασιλειάδη και του λυράρη Κώστα Σιαμίδη, ο Γιώργος Στεφανίδης ξεκινάει την επαγγελματική του καριέρα στο ποντιακό κέντρο «Παρακάθ’». Λίγο αργότερα, μέσω του Χρήστου Χρυσανθόπουλου, ο Γιώργος Στεφανίδης γνωρίζει το μεγάλο στιχουργό Χρήστο Αντωνιάδη.

Με τον Κώστα Σιαμίδη και τον Χρήστο Αντωνιάδη στο παλιό «Παρακάθ’» (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

«Η παρουσία μου στο “Παρακάθ” και η γνωριμία μου με αυτούς τους δύο εκπληκτικούς ανθρώπους, τον Χρήστο Χρυσανθόπουλο και τον Χρήστο Αντωνιάδη, αποτέλεσαν σταθμούς όχι μόνο για την επαγγελματική μου σταδιοδρομία αλλά και για ολόκληρη τη ζωή μου. Ο Χρυσανθόπουλος και ο Αντωνιάδης με άλλαξαν προς το καλύτερο. Θεωρώ τον καθένα ως δεύτερο πατέρα μου.

»Δε θα τους ξεχάσω ποτέ και όπου κι αν παίζω τα τραγούδια τους, είναι πάντοτε κοντά μου. Δε με δίδαξαν μόνο με τις συμβουλές τους αλλά με το παράδειγμά τους, με ολόκληρη τη ζωή τους. Ό,τι είδα και έμαθα από αυτούς τους δύο ανθρώπους, αποτελούν θεμελιώδη στηρίγματα για ολόκληρη τη ζωή μου», σημειώνει ο Γιώργος Στεφανίδης.

Όπως λέει, θεωρεί ως μεγάλη του τιμή το γεγονός ότι ο Χρήστος Αντωνιάδης τον εμπιστεύτηκε, για να πει όλα τα τραγούδια του δίσκου «Πισάγκωνα δεμένος», ο οποίος κυκλοφόρησε το 2010.

Εξώφυλλο του δίσκου «Πισάγκωνα δεμένος» (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

«Έναν ολόκληρο χρόνο βρισκόμασταν κάθε εβδομάδα με τον Χρήστο Αντωνιάδη και τον Κώστα Σιαμίδη, που έπαιξε λύρα στο δίσκο, για να τον ετοιμάσουμε. Με τη συνεργασία μας αυτή δεθήκαμε ακόμα περισσότερο. Ο Χρήστος Αντωνιάδης μου είπε “θέλω να τραγουδήσεις εσύ αυτά τα τραγούδια” και το θεωρώ αυτό μεγάλη μου τιμή», υπογραμμίζει ο Γιώργος Στεφανίδης.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2014, ο καλλιτέχνης, σε συνεργασία με τον γνωστό Πόντιο εκδότη Τάσο Κυριακίδη –ήταν μακρινός θείος του Γιώργου Στεφανίδη– δημιουργούν CD με παραδοσιακά ποντιακά τραγούδια από την περιοχή της Αργυρούπολης.

Τάσος Κυριακίδης (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Του έδωσαν το όνομα Τραγούδια της Αργυρούπολης του Πόντου και το διένειμαν με διάφορα βιβλία του εκδοτικού οίκου, αφού δεν τους ενδιέφερε να βγάλουν κέρδη από αυτήν τη μουσική δουλειά.

«Όσα ‘κ επρόφτασα να λέω» και η παράξενη ιστορία

Ιδιαίτερα περήφανος αισθάνεται ο Γιώργος Στεφανίδης και για τη συμμετοχή του στο CD Όσα ‘κ επρόφτασα να λέω, το οποίο συνοδεύει μία παράξενη ιστορία. Η έκδοσή του ήταν ιδέα του Χρήστου Χρυσανθόπουλου, ο οποίος ζήτησε από τον τραγουδιστή Φίκο Καλλιφατίδη να συμμετάσχει σε αυτόν.

Το εξώφυλλο του δίσκου «Όσα ‘κ πρόφτασα να λέω» (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

«Έκαναν ηχογραφήσεις σε ένα στούντιο, στην Τούμπα, όμως, πλημμύρισε και τους έμεινε μόνο μία κασέτα. Τελικά δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν το CD, αφού… συγχωρέθηκαν και οι δύο. Μάλιστα, ο Φίκος Καλλιφατίδης έπεσε νεκρός την ώρα που έκανε πρόβα.

Φίκος Καλλιφατίδης και Κωστάκης Πετρίδης (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

»Ο Χρήστος Αντωνιάδης είχε δικά του τραγούδια στο συγκεκριμένο CD και μου είπε ότι αυτό πρέπει να το ολοκληρώσουμε. Μου πρότεινε και είπα τρία τραγούδια, ενώ ένα ακόμα είπα μαζί με τον Φίκο Καλλιφατίδη. Τελικά η συγκεκριμένη μουσική δουλειά ολοκληρώθηκε το 2001», λέει ο Γιώργος Στεφανίδης.

Επίσης, μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Στεφανίδης διετέλεσε λυράρης στην Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης τη δεκαετία του ’90, ενώ εδώ και εφτά χρόνια είναι χοράρχης στη χορωδία του Συλλόγου Καυκασίων Καλαμαριάς «Ο Προμηθέας». Έχει συμμετάσχει σε μουσικές εκδηλώσεις της ομογένειας σε ΗΠΑ, Καναδά, Γερμανία, Σουηδία και Τσεχοσλοβακία καθώς και σε θεατρικές παραστάσεις, με αποκορύφωμα τη Λυσιστράτη, σε διασκευή και απόδοση στα ποντιακά του Κώστα Διαμαντίδη. Τη σκηνοθεσία του έργου έκανε η Ελένη Γερασιμίδου.

Το «Αναλλαγάδ’» και η παρέα του «Παρακάθ’»

Το 2003 ο Γιώργος Στεφανίδης άφησε τη Θεσσαλονίκη και εγκαταστάθηκε στην Πτολεμαΐδα, όπου άνοιξε το ποντιακό κέντρο «Αναλλαγάδ’», το οποίο στην ποντιακή διάλεκτο σημαίνει στολίδι.

Θεόφιλος Πουταχίδης και Λάμπης Παυλίδης στο «Αναλλαγάδ’» (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Κράτησε το μαγαζί για εφτά χρόνια και πέρασαν από αυτό σχεδόν όλοι οι γνωστοί Πόντιοι καλλιτέχνες. Ανάμεσά τους ο «πατριάρχης» της ποντιακής μουσικής Χρύσανθος Θεοδωρίδης αλλά και ο Κωστάκης Πετρίδης (Γωγοπούλ’), ο οποίος πραγματοποίησε εκεί την τελευταία του ζωντανή εμφάνιση.

Κυριάκος Ιωσηφίδης, Χρύσανθος Θεοδωρίδης, Γιώργος Στεφανίδης, Κώστας Μαυρόπουλος (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Το 2011 ο Γιώργος Στεφανίδης επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη και από το 2013 ξανάσμιξε η μουσική παρέα του «Παρακάθ’». Μαζί με Αχιλλέα Βασιλειάδη και Κώστα Σιαμίδη παίζουν σε καταστήματα ποντιακή μουσική.

Αχιλλέας Βασιλειάδης και Γιώργος Στεφανίδης (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Για οκτώ χρόνια έπαιζαν κάθε εβδομάδα στο κέντρο «Λαζίκας» της Πολίχνης, ενώ πλέον είναι ο τρίτος χρόνος που εμφανίζονται στο «Καφέ Μελέτης», στους Αμπελόκηπους.

Με τον Άλκη Μαυροκεφαλίδη (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Κώστας Σιαμίδης, Γιώργος Στεφανίδης και Γιάννης Πολυχρονίδης (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

«Προσεγγίζουμε το πρόγραμμά μας με ιδιαίτερη αγάπη για τη μουσική του Πόντου. Η επαγγελματική προσέγγιση μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Μπορεί να μη γεννηθήκαμε στον Πόντο αλλά έχουμε πολλά βιώματα από την πλούσια παράδοσή του και στόχος μας είναι να υπηρετήσουμε την πατρίδα της καρδιάς μας. Και αυτήν την υπηρετούμε με τη μουσική μας. Θέλουμε, στους χώρους που παίζουμε, να υπάρχει μία μυσταγωγία, μία επικοινωνία και να κυριαρχεί η μουσική», τονίζει ο Γιώργος Στεφανίδης.

Σε εκδήλωση με τον Γιώργο Πουλαντσακλή (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Στο Ανατολικό τον Ιούλιο του 2015 με τον Γιάννη Κοσκερίδη (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Στην κηδεία του Χάρρυ Κλυνν

Με τον Δημήτρη Πιπερίδη και παιδιά του Συλλόγου Ποντίων Ηρακλείου Κρήτης (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

(Φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Ο Γιώργος Στεφανίδης στο παλιό «Παρακάθ’»

Με το Γωγοπούλ’ στην Αστόρια της Νέας Υόρκης (φωτ.: Αρχείο Γ. Στεφανίδη)

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

⇒Επιμέλεια: Πόπη Παπαγεωργίου.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Εικόνα από τις αρχές του 20ού αιώνα, έξω από χάνι του Γεσίρογλη ή Γεσίρογλου στην Τραπεζούντα (φωτ.: facebook.com/ groups/Zafer Duran/ TRABZONDAN ESİNTİLER)
ΠΟΝΤΟΣ

Η φιλοξενία στον Πόντο ήταν μοναδική και θύμιζε αρχαία Ελλάδα – Ένα βράδυ στα Αμπέλια Τραπεζούντας

15/06/2025 - 9:16μμ
Το χορευτικό τμήμα του Συλλόγου Ποντίων Νταχάου στο θερινό φεστιβάλ που διοργάνωσε ο σύλλογος Bürgertreff-Ost (φωτ.: Facebook / Angeliki Koune)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Γερμανία: Ποντιακός ήχος και βήματα σε φεστιβάλ στην πόλη Νταχάου

15/06/2025 - 4:09μμ
Στιγμιότυπο από την 5η πατινάδα στον Σταυρό Θεσσαλονίκης (φωτ.: Facebook / Βιβή Κουρτίδου)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Η 5η πατινάδα ξεσήκωσε τον Σταυρό Θεσσαλονίκης, με 11 συλλόγους και πολλή… φασαρία

15/06/2025 - 1:56μμ
Στιγμιότυπο από την εμφάνιση του χορευτικού τμήματος της «Τερψιθέας» (φωτ.: YouTube)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Όλα τα βλέμματα στο χορευτικό τμήμα της «Τερψιθέας»

14/06/2025 - 9:56μμ
Στιγμιότυπο από το 1ο Παιδικό-Εφηβικό Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών στην Καστοριά (πηγή: ΣΠοΣ Δυτικής Μακεδονίας & Ηπείρου)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

2ο Παιδικό Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών στην Καστοριά – Δείτε το live

14/06/2025 - 8:10μμ
(Φωτ.: facebook / ΠΜΣ Παλαγίας «Ο Μέγας Αλέξανδρος»)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Ο «Μέγας Αλέξανδρος» Παλαγίας ταξίδεψε τον Πόντο στη Σαμοθράκη

14/06/2025 - 12:56μμ
Ο ποταμός Ίρις (Yeşilırmak) στην Αμάσεια (φωτ: Ahmet Keles /commons. wikimedia.org)
ΠΟΝΤΟΣ

Ποτάμια και παραπόταμοι έδιναν ζωή στον Πόντο, ήταν τα φυσικά, πολιτικά αλλά και φυλετικά σύνορα

14/06/2025 - 9:35πμ
Στιγμιότυπο από το 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου στην Ποντιακή Διάλεκτο, το οποίο είναι μια πρωτοβουλία του Δήμου Εορδαίας (πηγή: Facebook /  Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ποντιακού Θεάτρου Δήμου Εορδαίας)
ΠΟΝΤΟΣ

Το ποντιακό θέατρο στα καλύτερά του, στο 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου στην Ποντιακή Διάλεκτο

13/06/2025 - 11:15μμ
ΠΟΝΤΟΣ

Σύλλογοι Ποντίων Βάδης-Βυρτεμβέργης «Δωδεκάπολις»: Ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας προς την ΟΣΕΠΕ

13/06/2025 - 10:38μμ
(Φωτ.: Μορφωτικός-Πολιτιστικός Σύλλογος Μικροχωρίου «Παναγία Σουμελά»)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Μικροχώρι Δράμας: Γέμισε χρώματα και βήματα της παράδοσης το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

13/06/2025 - 5:42μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Κάγιας Κάλας (φωτ.: EPA / Julien Warnand)

Έκτακτη Σύνοδος των ΥΠΕΞ της ΕΕ με θέμα την κατάσταση στη Μέση Ανατολή

1 ώρα πριν
Η διάσημη αυτή φωτογραφία της Αρμένιας μάνας τραβήχτηκε από τον Άρμιν Βέγκνερ (πηγή: armenian-genocide.org)

Από τις οθωμανικές γενοκτονίες στο νέο τουρκικό επεκτατισμό: Σκέψεις και προτάσεις

2 ώρες πριν
Εικόνα από παλαιότερο γλέντι του δραστήριου Συλλόγου (πηγή: spfth.wordpress.com)

Αποχαιρετιστήριο γλέντι για τον Σύλλογο Ποντίων Φοιτητών και Σπουδαστών Θεσσαλονίκης

3 ώρες πριν
Το ισραηλινό σύστημα άμυνας «Iron Dome» δεν επέτρεψε σε πολλούς από τους ιρανικούς πυραύλους να πλήξουν την ισραηλινή επικράτεια. Παρόλα αυτά κάποιοι πύραυλοι βρήκαν τους στόχους τους (φωτ.:  EPA/ Atef Safadi)

Ιράν κατά Ισραήλ: Νέα ομοβροντία πυραύλων – Πλήγματα σε αρκετές περιοχές

3 ώρες πριν
Εικόνα από τις αρχές του 20ού αιώνα, έξω από χάνι του Γεσίρογλη ή Γεσίρογλου στην Τραπεζούντα (φωτ.: facebook.com/ groups/Zafer Duran/ TRABZONDAN ESİNTİLER)

Η φιλοξενία στον Πόντο ήταν μοναδική και θύμιζε αρχαία Ελλάδα – Ένα βράδυ στα Αμπέλια Τραπεζούντας

4 ώρες πριν

Έκτακτο: Σειρήνες ηχούν στην Ιερουσαλήμ

4 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign