pontosnews.gr
Δευτέρα, 16/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Μπεάτα Ασημακοπούλου: Η… παραπονιάρα αρχοντογυναίκα του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου

Ο μεγάλος έρωτας και οι αποφάσεις ζωής. Γράφει ο Σπύρος Δευτεραίος

20/04/2022 - 4:55μμ
(Φωτ.: Facebook/ Παλιός κλασσικός, ελληνικός κινηματογράφος)

(Φωτ.: Facebook/ Παλιός κλασσικός, ελληνικός κινηματογράφος)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Ξέχωρα από την άποψη που έχει ο καθένας για την δεκαετία του ’60 και την έκρηξη του ελληνικού κινηματογράφου, σίγουρα δεν διαφωνεί σε κάτι: Κανείς και κυρίως καμία δεν έμοιαζε με τον άλλον. Ή την άλλην εάν μιλάμε για τις κυρίες. Πάρτε για παράδειγμα την Μπεάτα Ασημακοπούλου, που «έφυγε» σαν σήμερα, το 2009, στα 77 της.

Ήταν η απόλυτη αρχοντογυναίκα του θεάτρου και του κινηματογράφου! Και ταυτίστηκε με αυτό το ρόλο γιατί πολύ απλά τον υποδυόταν μοναδικά.

Φυσικά «πλήρωσε» το τίμημα. Όχι απλά δεν υποδύθηκε στο σινεμά την ενζενί, αλλά έπαιζε πάντοτε γυναίκες μεγαλύτερες από την ηλικία της.

Όπως για παράδειγμα στο Στουρνάρα 288 όπου υποδυόταν την μητέρα του Νίκου Καζή. Ο τελευταίος ήταν 5 χρόνια μεγαλύτερος της.

(Φωτ.: Facebook/ Παλιός κλασσικός Ελληνικός κινηματογράφος)

Κλασική αξία από την αρχή

Η ιστορία της Μπεάτας Ευδοκίας Ασημακοπούλου –όπως ήταν το πλήρες όνομά της– δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα κορίτσια της γενιάς της.

Σε μικρή ηλικία ανακαλύπτει την αγάπη της για το θέατρο, αλλά πάντα στην ιστορία εκείνων των χρόνων, υπάρχει ένας μπαμπάς που φωνάζει «δεν θα γίνει η κόρη μου θεατρίνα».

Με παρότρυνση όμως της σπουδαίας ηθοποιού Ελένης Χαλκούση, που της παρέδιδε μαθήματα αγγλικών, αποφασίζει να ακολουθήσει το όνειρό της. Και άσε τον Τριπολιτσιώτη πατέρα να φωνάζει. Μέσω της Χαλκούση περνάει από τη σχολή του Εθνικού θεάτρου ως ακροάτρια. Λατρεύει αυτό που βλέπει και αποφασίζει να μπει σε σχολή. Και η πορεία είναι από την αρχή ελπιδοφόρα. Περνάει στη  Σχολή του Τάκη Μουζενίδη και έκανε την πρώτη εμφάνισή της ως μαθήτρια της Σχολής, το 1954, στο σαιξπηρικό Ρωμαίος και Ιουλιέτα, ενώ επαγγελματικά ανέβηκε για πρώτη φορά στο σανίδι το 1955, στη γαλλική μουσική κωμωδία Δημόσιο Σκάνδαλο. Το μουσικό θέατρο την θέλει, αλλά η πρόζα της ταιριάζει. Όμως το μοιραίο θα συμβεί στην επιθεώρηση.

Μπεάτα Ασημακοπούλου, Αντρέας Μπάρκουλης, Σοφία Βέμπο, Νίκος Σταυρίδης, Άννα Φόνσου στην ταινία Όταν γυρίζουν τα χελιδόνια (φωτ.: Facebook/ Παλιός κλασσικός Ελληνικός κινηματογράφος)

Συνέβη στο Ακροπόλ

Τη χειμερινή σεζόν 1955-56, την πρώτη σεζόν που λειτούργησε ως χειμερινό θεάτρο το “Ακροπόλ”, ο επιχειρηματίας Βασίλης Μπουρνέλλης συγκέντρωσε μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της επιθεώρησης. Από γυναίκες, η Νανά Σκιαδά, η Ρένα Βλαχοπούλου, η Σπεράντζα Βρανά, η Γεωργία Βασιλειάδου. Από άντρες, ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Ορέστης Μακρής, ο Κυριάκος Μαυρέας. Και πόσα ακόμα μικρά ονόματα που μεγάλωσαν αργότερα. Μια από αυτές ήταν και η Μπεάτα Ασημακοπούλου, που στο πρόγραμμα της παράστασης αναγράφεται ως Μπέμπα Ασημακοπούλου

(Φωτ.:vlahopoulou.blogspot.com)

Δύο χρόνια αργότερα, στο ίδιο θέατρο αλλάζει η ζωή της. Και συγκεκριμένα την ημέρα που ο Βασίλης Αυλωνίτης, έρχεται ως «ενδιάμεσων»  να της πει ότι ο σκηνοθέτης Ορέστης Λάσκος, θέλει να συναντηθεί μαζί της για να μιλήσουν επαγγελματικά.

Η μεγάλη αγάπη

Ίσως το φιλμ Δάφνης και Χλόη είναι το σημαντικότερο ελληνικό φιλμ της βωβής περιόδου. Σκηνοθέτης ήταν ο Ορέστης Λάσκος. Συγγραφέας, ηθοποιός, ποιητής, σκηνοθέτης, κονφερασιέ και ένας άνθρωπος που είχε ζήσει έντονα την ζωή του. Μάλιστα η πρώτη του σύζυγος ήταν η ηθοποιός και τραγουδίστρια Στέλλα Γκρέκα. Τότε λοιπόν ήθελε να ξαναγυρίσει την ταινία και ήθελε και την Μπεάτα για να παίξει. Εκείνη στην αρχή διστάζει γιατί το σενάριο έχει κάποιες γυμνές σκηνές. Τελικά εκείνη δέχτηκε, αλλά η ταινία δεν γυρίστηκε.

Όμως ο Λάσκος συνέχισε το φλερτ. Και η Μπεάτα γοητεύτηκε από την περσόνα αυτού του ανθρώπου. Κλείνουν και οι δυο τα αυτιά και τα μάτια, γιατί υπάρχουν και 25 χρόνια διαφορά.

Το 1960 παντρεύονται και η ευτυχία τους ολοκληρώνεται με την απόκτηση του γιου τους Βασίλη. Το όνομα του το οφείλει στον χαμένο ήρωα του Β Παγκοσμίου Βασίλη Λάσκο, αδελφό του σκηνοθέτη. Ο γιος, το 2002, συμμετείχε στο reality του Mega, Φάρμα.

Σήμερα γάμος γίνεται (φωτ.: Facebook/ Παλιός κλασσικός Ελληνικός κινηματογράφος)

Αποφάσεις ζωής

Μπορεί κάποιος να πει ελαφρά τη καρδία –και με αρκετή κακία– ότι η Μπεάτα επέλεξε να παίξει κυρίως σε ταινίες του συζύγου της για να είναι πρωταγωνίστρια.

Κοιτάζοντας όμως προσεχτικά τις ταινίες που γύρισαν μαζί, διαπιστώνει ότι η ηθοποιός αδικήθηκε. Εν γνώσει της. Γιατί έβαλε πάνω απ’ όλα την οικογένεια, όχι την καριέρα.

Το ζευγάρι ανήκε στην εταιρεία «Ρουσόπουλος, Σαρρής, Λαζαρίδης» και ελάχιστα πράγματα έκαναν εκτός αυτής.

(Φωτ.: Facebook/ Παλιός κλασσικός Ελληνικός κινηματογράφος)

Η τελευταία ταινία της σε αυτό που λέμε παλιός Ελληνικός κινηματογράφος ήταν στο Αγάπη μου ουάουα. Η μεγάλη επιτυχία του ζευγαριού Αναλυτή-Ρηγόπουλος ήταν πως η Ασημακοπούλου, όχι μόνο έπαιξε και στις 7 σεζόν της παράστασης, αλλά έκανε και προσωπική επιτυχία ως σύζυγος του Ρηγόπουλου.

Στην κινηματογραφική μεταφορά αισθάνθηκε ριγμένη και έκανε τα παράπονά της στον Φιλοποίμην Φίνο. Δεν εισακούστηκε ιδιαίτερα, αλλά τουλάχιστον είπε αυτό που αισθανόταν.

Κρατικές υποθέσεις με Αναλυτή, Ρηγόπουλο, Βουλγαρίδη (φωτ.: Facebook/ Παλιός κλασσικός Ελληνικός κινηματογράφος)

Για πάντα

Μετά το τέλος του παλιού κινηματογράφου, η ηθοποιός δεν έμεινε ξεκρέμαστη. Υπηρέτησε το θέατρο, ενώ ταυτόχρονα είχε και την «μπουτίκ Μπεάτα» στην Φωκίωνος. Μέχρι το 1988 εμφανίζεται στο θέατρο, αλλά μετά αφοσιώνεται στην επιχείρησή της και τον σύζυγό της. Ο τελευταίος «έφυγε» το 1992, βυθίζοντας την στην θλίψη. Δεν θέλει πια να δουλέψει στο χώρο μέχρι που ο Γιώργος Πανουσόπουλος της προτείνει την Ελεύθερη κατάδυση, όπου υποδύθηκε την μητέρα της Καραμπέτη, και την πείθει να βγει από το σπίτι.

https://www.youtube.com/watch?v=66Z2X1y7oJc

Κάνει επιλεγμένες δουλειές σε τηλεόραση ενώ επιστρέφει ύστερα από 12 χρόνια στο θέατρο σε ένα εντελώς διαφορετικό έργο στην Anorexia Nervosa. Κοινό και κριτικοί πιστώνουν ωριμότητα, αλλά εκείνη προτιμά να μένει με τις αναμνήσεις της. Πίσω από το ψυχρό παρουσιαστικό της, συνάδελφοι της κάνουν λόγο για μια γυναίκα με χιούμορ που στεκόταν και βοηθούσε τους συναδέλφους της. Μακριά από τις κάμερες σαν σωστή αρχοντογυναίκα που ήταν.

(Φωτ.: Facebook/ Παλιός κλασσικός Ελληνικός κινηματογράφος)

Σπύρος Δευτεραίος

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ. αρχείου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα το 1987 η Εθνική Ελλάδας μπάσκετ κατακτούσε την κορυφή της Ευρώπης

14/06/2025 - 2:50μμ
Ο πίνακας ζωγραφικής «Μάχη πρώτη των Αθηνών» διά χειρός του Παναγιώτη Ζωγράφου και με την καθοδήγηση του Μακρυγιάννη. Η σκηνή από την Ελληνική Επανάσταση περιγράφεται ως εξής: 1. Η Ακρόπολις των Αθηνών, όπου την εκρατούσαν οι εντόποιοι Τούρκοι. 2. Ο Σαρπετζές, ομοίως τον εκρατούσαν οι Τούρκοι. 3. Οι Έλληνες εις τα ταμπούρια των και πολέμουν τους Τούρκους. 4. Οι Έλληνες έβαλαν τας σκάλας και ορμώντες εμβήκαν και εκυρίευσαν τον Σερπετζέν λεγόμενον. 5. Οι Έλληνες και οι Τούρκοι ανακατώθησαν και σκοτώνονται. 6. Αι γυναίκες περιποιούνται τους άνδρας των και τα τέκνα των και συγγενείς των. 7. Μέρος των οικιών των Αθηνών, η Πύλη του Ανδριανού και αι στήλαι του Ολυμπίου Διός. -8. Το Σέντζος (φωτ.: commons.
wikimedia.org/wiki/ File: Zografos-Makriyannis_ 10_First_battle_of_Athens.jpg)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα, το 1822, έγινε η Άλωση της Ακρόπολης των Αθηνών από τους Έλληνες

10/06/2025 - 3:32μμ
Η συνταγή της οικογένειας Νικολαΐδη (πηγή: Γενικά Αρχεία του Κράτους)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Διεθνής Ημέρα Αρχείων: Συνταγή για… πανάδες

9/06/2025 - 7:43μμ
«Ο Ιερός Λόχος μάχεται για την απελευθέρωση της Ελλάδος». Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Συλλογή Χαρακτικών
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Μάχη του Δραγατσανίου: Το τέλος του Ιερού Λόχου και ο προδομένος Υψηλάντης

7/06/2025 - 5:12μμ
(Φωτ.: aueb.gr & kopa.gr. Εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ηλίας Τσιρκινίδης: Ο Παλαμάς των Ποντίων – Ο Σταυρέτες υμνητής της «ποντιακής νοσταλγίας»

4/06/2025 - 10:17πμ
(Φωτ.: ntng.gr)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ευαγγελία Σαμιωτάκη: Η ηθοποιός που έβαλε σε δεύτερη μοίρα την υποκριτική για την οικογένεια και κέρδισε

3/06/2025 - 1:41μμ
(Εικ.: Χ.Κ.)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ιωσήφ Αντωνόπουλος: Ο εθνομάρτυρας και ιερομάρτυρας μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ένας πεπαιδευμένος και φιλόμουσος κληρικός

3/06/2025 - 12:30μμ
Αντίγραφα των πινακίδων των ναζί υπάρχουν σήμερα στη μαρτυρική Κάνδανο (φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Καραγιάννης)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Το ολοκαύτωμα της Κανδάνου: Οι ναζί αφάνισαν το χωριό στις 3 Ιουνίου 1941

3/06/2025 - 10:15πμ
Οι Λάκης Σάντας και Μανώλης Γλέζος.
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

30 Μαΐου 1941: Πώς ο Γλέζος και ο Σάντας κατέβασαν τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη

30/05/2025 - 9:06πμ
(Εικ.: Αλεξία Ιωαννίδου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος και οι τελευταίες ημέρες της Κωνσταντινούπολης

29/05/2025 - 9:46πμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Καπνός από τη φωτιά στο Άνω Σούλι Μαραθώνα (φωτ.: Ανθή Καρρά)

Μεγάλη φωτιά στο Άνω Σούλι Μαραθώνα – Μήνυμα από το 112 για εκκένωση

25 λεπτά πριν
Η Κλαυδία στον ημιτελικό της EUROVISION (φωτ.: EBU / Sarah Louise Bennett)

Η Εύξεινος Λέσχη Αθηνών τιμά την Κλαυδία με μια μεγάλη εκδήλωση

38 λεπτά πριν
Στιγμιότυπο από τη «στέψη» στην Παλαγία Αλεξανδρούπολης (φωτ.: Facebook / Γιώργος Γκουντινάκης)

Ένας ποντιακός γάμος από τα παλιά στην Παλαγία Αλεξανδρούπολης

1 ώρα πριν
Η αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής (φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)

Προανακριτική για τα Τέμπη: Την Τετάρτη η συζήτηση στη Βουλή, στήνονται 14 κάλπες

2 ώρες πριν
Ιρανοί σε διαδήλωση κατά του Ισραήλ στην Τεχεράνη, 14 Ιουνίου 2025 (φωτ.: EPA / Abedin Taherkenareh)

Ιράν-Ισραήλ: Γιατί η Αθήνα φοβάται την ανατροπή των μουλάδων

2 ώρες πριν
Σέρρα στον «26ο Ακριτικό Κύκλο» (φωτ.: «Ακρίτες» Σταυρούπολης)

28ος Ακριτικός Κύκλος: Έρχεται το φετινό «ταξίδι» στον Πόντο – Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων

2 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign