pontosnews.gr
Δευτέρα, 16/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Κορτσόπον: Το ποντιακό κέντρο που έμεινε στην ιστορία ως ο «ναός του Πόντου» (φωτο, βίντεο)

30/07/2017 - 10:37πμ
Κορτσόπον: Το ποντιακό κέντρο που έμεινε στην ιστορία ως ο «ναός του Πόντου» (φωτο, βίντεο)
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Παράλληλα με το «Φάρο» Περιστερίου και για αρκετά χρόνια, οι Πόντιοι διασκέδαζαν και στο «Κορτσόπον», στο Μοσχάτο. Ένα «κέντρο διασκέδασης με ταυτότητα», που αναστήθηκε το 1987, όταν πήγε στα χέρια του Νίκου Ζουρνατζίδη και του Βασίλη Τριανταφυλλίδη.

Το ταξίδι του κέντρου ξεκινά αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν βρισκόταν ακόμη στο υπόγειο της οδού Πλάτωνος της Καλλιθέας με το όνομα «Βιολέτα», ιδιοκτησίας του Κώστα Σωπίδη.

Από τον Κώστα Σωπίδη περνά το 1972 στα χέρια του λυράρη Κωστίκα Τσακαλίδη, ο οποίος μετά από πρόταση της γυναίκας του Βασίλη Τριανταφυλλίδη το ονομάζει «Κορτσόπον». Ο κυρ-Βασίλης για χρόνια λειτουργούσε ως μάνατζερ και έφερνε στο κέντρο διάφορα καλλιτεχνικά σχήματα, ενώ παρουσίαζε και το πρόγραμμα.

Η διαφημιστική κάρτα του «Κορτσόπον»

Έτος ορόσημο για το «Κορτσόπον» το 1978, όταν μεταφέρθηκε στην οδό Πειραιώς στο Μοσχάτο, καθώς η ιδιοκτήτρια του μαγαζιού στην Πλάτωνος ζητούσε τότε περισσότερα χρήματα. Μια δεκαετία μετά, συνέταιροι γίνονται και ο Νίκος Ζουρνατζίδης με τον Βασίλη Τριανταφυλλίδη. Από τότε ο «ναός του Πόντου», όπως τον αποκαλεί ο Ν. Ζουρνατζίδης, χτίστηκε από την αρχή και έγινε ένα από τα πιο γνωστά σημεία αναφοράς στη νυχτερινή διασκέδαση των Ποντίων στην Αθήνα. Η όψη του και η διακόσμησή του μένουν χαρακτηριστικές για δεκαετίες, ενώ αρκετές φορές οι 550 καρέκλες του κέντρου αποδεικνύονταν λίγες.

Εκείνη την εποχή οι πίστες στα ποντιακά κέντρα διασκέδασης γέμιζαν ασφυκτικά από κόσμο

Το κέντρο από τη δημιουργία του και για αρκετά χρόνια θα περάσει από πολλούς συνεταίρους, ανάμεσα στους οποίους ο Γρηγόρης Τσαλγατίδης, ο Ιερόθεος Υφαντίδης, ο Στάθης Νικολαΐδης, ο Θανάσης Τσολερίδης κ.ά.

Γώγος Πετρίδης, Χρήστος Παπαδόπουλος, Μάκης Γραντσίδης και Στάθης Νικολαΐδης ήταν το πρώτο καλλιτεχνικό σχήμα στην Πειραιώς.

Το 1998 ο Βασίλης Τριανταφυλλίδης βγαίνει στη σύνταξη και βάζει τον γιο του Δημήτρη συνέταιρο με το Νίκο Ζουρνατζίδη. «Από το ’98 μετά που βγήκε ο πατέρας μου σύνταξη, το δούλευα εγώ με τον Νίκο», μας λέει ο Δημήτρης, αν και κατά τη διάρκεια που ήταν ο πατέρας του στα ηνία, εκείνος πρότεινε τα καλλιτεχνικά σχήματα. Μας αναφέρει πως η πρώτη κάρτα του καταστήματος έγραφε «Οικογενειακό κέντρο διασκέδασης», κάτι που άλλαξε λίγα χρόνια αργότερα. Τότε δούλευε Παρασκευή έως Κυριακή και δεν δινόταν σε χορούς και γάμους. «Ο χαρακτήρας του κέντρου άλλαξε μετά το 1989 που αρχίσαν οι χοροεσπερίδες», μας λέει. Από το 1988 και μετά, δειλά-δειλά το έδιναν κάποιες Κυριακές για γάμους ή χορούς, «άντε Παρασκευή, Κυριακή», μας λέει. «Σάββατο ποτέ». Από το 1992 περίπου και μετά άρχισαν να το δίνουν μόνο Παρασκευή και Κυριακή για χορούς, ενώ μετά το 1997 μας λέει πως έγινε διήμερο (λειτουργούσε Παρασκευή και Σάββατο). Τις Κυριακές το έδιναν μόνο αν υπήρχε κάποιος ετήσιος χορός, και κάπου εκεί άλλαξε το στιλ του «Κορτσόπον». Ύστερα έγινε γνωστό το μαγαζί για τα παραδοσιακά του σχήματα και «δεν υπήρχε τέτοια σκηνή στην Αθήνα», καταλήγει.

Το καλλιτεχνικό σχήμα στο κέντρο επί της Πειραιώς

«Άντεξε μέχρι το 2011 λόγω της οικονομικής κρίσης», μας λέει ο Ν. Ζουρνατζίδης, εξηγώντας μας ότι ένας επιπλέον επιβαρυντικός παράγοντας ήταν πως στην Αθήνα δεν υπήρχαν αρκετοί καλλιτέχνες που θα μπορούσαν να στηρίξουν το κέντρο, και έτσι αναγκαζόταν να φέρνει από τη βόρεια Ελλάδα, πράγμα που αύξανε τα έξοδά του. «Τα δύο τελευταία χρόνια “μπήκε μέσα” πάνω από 60.000 ευρώ».

Την εποχή του «Κορτσόπον» ανθούσε η ποντιακή διασκέδαση και σε άλλα κέντρα: Τον «Φάρο Ποντίων» στο Περιστέρι, τη «Λεμόνα» και την «Τρυγόνα» στο Μενίδι, ένα ποντιακό στην Πέτρου Ράλλη και ένα στη λεωφόρο Καβάλας, του Τσιμαχίδη. Έτσι τα θυμάται ο Ν. Ζουρνατζίδης. «Υπήρχαν και άλλα πιο μικρά […] Χαμός γινόταν. Σκέψου, η Θεσσαλονίκη είχε 13-14 κέντρα!».

Στο «Κορτσόπον» είχε την έδρα του ο Χορευτικός Όμιλος Ποντίων «Σέρρα».

Στο «ναό» των Ποντίων το πρώτο διάστημα λειτουργίας του απαγορευόταν διά ροπάλου το νεοποντιακό τραγούδι και το πρόγραμμα ήταν καθαρά παραδοσιακό, στην πορεία όμως προσαρμόστηκε στα δεδομένα των εποχών με ντραμς, αρμόνια και διάφορα άλλα σύγχρονα όργανα. «Δεν αντιπροσώπευε το γούστο το δικό μου» μας λέει ο Ν. Ζουρνατζίδης, «ο κόσμος το επέβαλε. […] Για την εποχή του ήταν πρωτοποριακό».


Στιγμές από ποντιακό γλέντι της εποχής

Από το «Κορτσόπον» πέρασαν τα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής: «Χρύσανθος Θεοδωρίδης, Γώγος Πετρίδης, Γιώργος Αμαραντίδης, Μιχάλης Καλιοντζίδης, Γιάννης Κουρτίδης, Δημήτρης Καρασαββίδης, Αλέξης Παρχαρίδης, Γιώργος Σοφιανίδης, αδελφοί Ιωαννίδη, Κυριάκος Τριανταφυλλίδης, κ.ά.». Τώρα πια, οι καλλιτέχνες παίζουν σε εκδηλώσεις και «οι νέοι βρίσκουν πλέον διέξοδο στους συλλόγους και στα μουχαπέτια μεταξύ τους» λέει ο τελευταίος ιδιοκτήτης του «Κορτσόπον». Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Δημήτρης Τριανταφυλλίδης: «Άλλαξε ο τρόπος διασκέδασης», μας λέει, αναφερόμενος στα μικρά γλέντια που γίνονται στους συλλόγους, και έτσι ο κόσμος δεν έχει διάθεση να πάει σε κέντρο, νιώθει χορτασμένος. Αναφέρει επίσης και καλοκαιρινά πανηγύρια που γίνονται πλέον σε μεγάλο βαθμό, τα οποία επηρεάζουν και αυτά με το ποσοστό τους. «Πολύ διαφορετικά γλεντούσαν», λέει ο πατέρας του Δημήτρη, Βασίλης. Η έξοδος τότε ήταν οικογενειακή και το γλέντι κρατούσε μέχρι τις πρωινές ώρες. Βέβαια τονίζει και το γεγονός ότι κάποιες δεκαετίες πίσω υπήρχε μια οικονομική άνεση στον κόσμο. «Το “Κορτσόπον” ήταν ένα στέκι που όλοι το θαύμαζαν», θυμάται. Τη διακόσμηση του κέντρου την είχε αναλάβει ο Νίκος Ζουρνατζίδης, ο οποίος ήθελε να θυμίζει έντονα τον Πόντο σε όποιον έμπαινε μέσα.

«Κορτσόπον»: Ένα κέντρο που κράτησε στην οδό Πειραιώς από το 1978 μέχρι το 2011!

Σήμερα στο κτήριο που κάποτε γλεντούσαν οι Πόντιοι γλεντούν Κρήτες, κρατώντας την παράδοση του κτηρίου με διαφορετικό όμως όνομα. Ανακαινισμένο και με διαφορετική διακόσμηση, δεν είναι λίγες οι φορές που φιλοξενεί εκδηλώσεις ποντιακών σωματείων, θυμίζοντας τις πάλαι ποτέ μεγάλες ημέρες του «Κορτσόπον».

Εδώ, στην οδό Πειραιώς, κάποτε ήταν το οικογενειακό κέντρο διασκέδασης «Κορτσόπον» (φωτ.: Βασίλης Καρυοφυλλίδης)

Στη συνέχεια ένα άλλο ποντιακό κέντρο διασκέδασης που δημιουργήθηκε σε συνοικίες με έντονο το στοιχείο των προσφύγων από τον Πόντο –15 χλμ περίπου βορειότερα–, η «Λεμόνα», φτιάχνει τη δική της καλλιτεχνική ιστορία και αφήνει το δικό της στίγμα στην ποντιακή διασκέδαση…

Κείμενο: Βασίλης Καρυοφυλλίδης.

• Οι φωτογραφίες είναι από το αρχείο του Δημήτρη Τριανταφυλλίδη.

Συνεχίζεται…

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Εικόνα από τις αρχές του 20ού αιώνα, έξω από χάνι του Γεσίρογλη ή Γεσίρογλου στην Τραπεζούντα (φωτ.: facebook.com/ groups/Zafer Duran/ TRABZONDAN ESİNTİLER)
ΠΟΝΤΟΣ

Η φιλοξενία στον Πόντο ήταν μοναδική και θύμιζε αρχαία Ελλάδα – Ένα βράδυ στα Αμπέλια Τραπεζούντας

15/06/2025 - 9:16μμ
Το χορευτικό τμήμα του Συλλόγου Ποντίων Νταχάου στο θερινό φεστιβάλ που διοργάνωσε ο σύλλογος Bürgertreff-Ost (φωτ.: Facebook / Angeliki Koune)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Γερμανία: Ποντιακός ήχος και βήματα σε φεστιβάλ στην πόλη Νταχάου

15/06/2025 - 4:09μμ
Στιγμιότυπο από την 5η πατινάδα στον Σταυρό Θεσσαλονίκης (φωτ.: Facebook / Βιβή Κουρτίδου)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Η 5η πατινάδα ξεσήκωσε τον Σταυρό Θεσσαλονίκης, με 11 συλλόγους και πολλή… φασαρία

15/06/2025 - 1:56μμ
Στιγμιότυπο από την εμφάνιση του χορευτικού τμήματος της «Τερψιθέας» (φωτ.: YouTube)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Όλα τα βλέμματα στο χορευτικό τμήμα της «Τερψιθέας»

14/06/2025 - 9:56μμ
Στιγμιότυπο από το 1ο Παιδικό-Εφηβικό Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών στην Καστοριά (πηγή: ΣΠοΣ Δυτικής Μακεδονίας & Ηπείρου)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

2ο Παιδικό Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών στην Καστοριά – Δείτε το live

14/06/2025 - 8:10μμ
(Φωτ.: facebook / ΠΜΣ Παλαγίας «Ο Μέγας Αλέξανδρος»)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Ο «Μέγας Αλέξανδρος» Παλαγίας ταξίδεψε τον Πόντο στη Σαμοθράκη

14/06/2025 - 12:56μμ
Ο ποταμός Ίρις (Yeşilırmak) στην Αμάσεια (φωτ: Ahmet Keles /commons. wikimedia.org)
ΠΟΝΤΟΣ

Ποτάμια και παραπόταμοι έδιναν ζωή στον Πόντο, ήταν τα φυσικά, πολιτικά αλλά και φυλετικά σύνορα

14/06/2025 - 9:35πμ
Στιγμιότυπο από το 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου στην Ποντιακή Διάλεκτο, το οποίο είναι μια πρωτοβουλία του Δήμου Εορδαίας (πηγή: Facebook /  Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ποντιακού Θεάτρου Δήμου Εορδαίας)
ΠΟΝΤΟΣ

Το ποντιακό θέατρο στα καλύτερά του, στο 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου στην Ποντιακή Διάλεκτο

13/06/2025 - 11:15μμ
ΠΟΝΤΟΣ

Σύλλογοι Ποντίων Βάδης-Βυρτεμβέργης «Δωδεκάπολις»: Ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας προς την ΟΣΕΠΕ

13/06/2025 - 10:38μμ
(Φωτ.: Μορφωτικός-Πολιτιστικός Σύλλογος Μικροχωρίου «Παναγία Σουμελά»)
ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Μικροχώρι Δράμας: Γέμισε χρώματα και βήματα της παράδοσης το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

13/06/2025 - 5:42μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Κάγιας Κάλας (φωτ.: EPA / Julien Warnand)

Έκτακτη Σύνοδος των ΥΠΕΞ της ΕΕ με θέμα την κατάσταση στη Μέση Ανατολή

3 ώρες πριν
Η διάσημη αυτή φωτογραφία της Αρμένιας μάνας τραβήχτηκε από τον Άρμιν Βέγκνερ (πηγή: armenian-genocide.org)

Από τις οθωμανικές γενοκτονίες στο νέο τουρκικό επεκτατισμό: Σκέψεις και προτάσεις

4 ώρες πριν
Εικόνα από παλαιότερο γλέντι του δραστήριου Συλλόγου (πηγή: spfth.wordpress.com)

Αποχαιρετιστήριο γλέντι για τον Σύλλογο Ποντίων Φοιτητών και Σπουδαστών Θεσσαλονίκης

5 ώρες πριν
Το ισραηλινό σύστημα άμυνας «Iron Dome» δεν επέτρεψε σε πολλούς από τους ιρανικούς πυραύλους να πλήξουν την ισραηλινή επικράτεια. Παρόλα αυτά κάποιοι πύραυλοι βρήκαν τους στόχους τους (φωτ.:  EPA/ Atef Safadi)

Ιράν κατά Ισραήλ: Νέα ομοβροντία πυραύλων – Πλήγματα σε αρκετές περιοχές

6 ώρες πριν
Εικόνα από τις αρχές του 20ού αιώνα, έξω από χάνι του Γεσίρογλη ή Γεσίρογλου στην Τραπεζούντα (φωτ.: facebook.com/ groups/Zafer Duran/ TRABZONDAN ESİNTİLER)

Η φιλοξενία στον Πόντο ήταν μοναδική και θύμιζε αρχαία Ελλάδα – Ένα βράδυ στα Αμπέλια Τραπεζούντας

6 ώρες πριν

Έκτακτο: Σειρήνες ηχούν στην Ιερουσαλήμ

7 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign