pontosnews.gr
Παρασκευή, 12/12/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Η dolce vita του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι – Η ζωή, η καριέρα και οι γυναίκες του σπουδαίου Ιταλού ηθοποιού

Έφυγε σαν σήμερα πριν 26 χρόνια, στα 72 του. Γράφει ο Σπύρος Δευτεραίος

19/12/2022 - 2:54μμ
(Φωτ.: Facebook/ Things of the past)

(Φωτ.: Facebook/ Things of the past)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

«Είμαι πολυγαμικός και εγωιστής εραστής, και μάλιστα όχι πολύ καλός». Με αυτά τα άκρως αυτοσαρκαστικά λόγια, ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι περιέγραφε την ερωτική του προσωπικότητα που για αρκετές δεκαετίες είχε την τιμητική της στα ιταλικά και όχι μόνο ΜΜΕ. Ευτυχώς για όλους η καριέρα και οι ερμηνείες του, πέρασαν στην ιστορία περισσότερο από τον προσωπικό του βίο. Και σαν σήμερα το 1996, «έφυγε» στα 72 του βυθίζοντας όλη την Ιταλία στο πένθος. Μάλιστα το σιντριβάνι της Φοντάνα ντι Τρέβι στη Ρώμη, που συνδέεται με το ρόλο του στο La Dolce Vita του Φελίνι, έκλεισε συμβολικά και «ντύθηκε» με μαύρο χρώμα, προς τιμήν του. Την κηδεία του παρακολούθησαν εκατομμύρια Ιταλοί, αποχαιρετώντας τον «Λατίνο εραστή».

Από την αρχή στο κόκκινο

Γεννήθηκε στο χωριό Φοντάνα Λίρι, νότια της Ρώμης και μεγάλωσε στο Τορίνο και τη Ρώμη. Ήταν ανιψιός του διάσημου Ιταλού γλύπτη Ουμπέρτο Μαστρογιάνι.

Τα πρώτα χρόνια κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο εργάστηκε ως βιομηχανικός σχεδιαστής. Συνελήφθη από τους Ναζί, που τον έστειλαν σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας στη βόρεια Ιταλία, ωστόσο κατάφερε να δραπετεύσει. Πήγε στη Βενετία όπου έζησε κρυμμένος μέχρι το τέλος του πολέμου. Μιλώντας για τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια, είχε τονίσει πως «Είμαι ένας πρώην εργάτης. Αυτό έπρεπε να κάνω, εκεί έπρεπε να μείνω: στη γειτονιά με τους χτίστες. Τότε τουλάχιστον κανένας δεν θα μου είχε ζητήσει να γίνω λαμπερός, μοντέρνος, να αποκτήσω προσωπικότητα…» Μετά, άρχισε να εργάζεται ως λογιστής για την Eagle-Lion, μια μικρή αγγλική εταιρεία παραγωγής και διανομής ταινιών.

Όμως ο σπόρος της υποκριτικής είχε μπει μέσα του, προπολεμικά. Στην ταινία του 1939, Μαριονέτες έκανε ένα πέρασμα. Και το 1948 όταν η Ιταλία είχε αρχίσει να συνέρχεται –με τις απώλειές της– από τον πόλεμο, ο νεαρός Μαρτσέλο έχει αρχίσει να κυνηγάει το όνειρό του.

Στο θέατρο πρωτοεμφανίστηκε με το έργο Angelica του 1948 όπου συμπρωταγωνίστησε με την Τζουλιέτα Μασίνα, σύζυγο του Φεντερίκο Φελίνι. Τότε τον ανακάλυψε ένας από τους βοηθούς του Λουκίνο Βισκόντι και ξεκίνησαν μια δεκαετή συνεργασία. Εμφανίστηκε στα έργα: Λεωφορείον ο πόθος, Ο θάνατος του εμποράκου, Θείος Βάνιας. Το 1948 έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στο σινεμά, στο φιλμ του Ρικάρντο Φρέντα, Οι άθλιοι.

Με τη Σοφία Λόρεν, στο «Prêt-à-Porter», το 1994 (φωτ.: Facebook/ Homes in the sky)

Ποιος νοιάζεται για το Χόλιγουντ;

Από το 1949-1956 είχε μικρούς ρόλους σε έργα, ενώ έφτασε στην κορύφωση της καριέρας του με τις κωμωδίες Λευκές Νύχτες (1957) του Λουκίνο Βισκόντι, Ο Κλέψας του Κλέψαντος (1958) του Μάριο Μονιτσέλι. Το 1960 βέβαια τα είχε αλώσει όλα στην ταινία ορόσημο, όχι μόνο του ιταλικού σινεμά, αλλά και παγκοσμίως: Την Dolce vita του Φεντερίκο Φελίνι.

Το Διαζύγιο αλά Ιταλικά του Πιέτρο Τζέρμι, αν και ομιλών την ιταλική, του δίνει την πρώτη του οσκαρική υποψηφιότητα. Όμως εκείνος όχι μόνο δεν παρευρίσκεται στην τελετή, αλλά με δηλώσεις του απαξιώνει το θεσμό. Το 1978 πάντως για τη συγκλονιστική του ερμηνεία στο Μια ξεχωριστή μέρα, κερδίζει τη δεύτερη υποψηφιότητα όπου μάλιστα παρουσιάζει και ένα βραβείο μαζί με την Φάρα Φόσετ. Την τρίτη του υποψηφιότητα την κερδίζει μια 10ετία μετά, το 1988 για τη συγκλονιστική του ερμηνεία στα Μαύρα Μάτια του Νικήτα Μιχάλκοφ, που είχε βραβευτεί και στο Φεστιβάλ των Καννών. Είναι ο μη αγγλόφωνος ηθοποιός με τις περισσότερες οσκαρικές υποψηφιότητες για μη αγγλόφωνες ταινίες.

Στην Αμερική έκανε ελάχιστα πράγματα, αφού οι ρόλοι που του πρότειναν ήταν συνήθως του Ιταλού κομπιναδόρου. Το κάλιο πρώτος στη Ρώμη, παρά άλλος ένας στο Χόλιγουντ, ίσχυε τρελά στην περίπτωσή του.

Και βέβαια δύο φορές ομίλησε και την ελληνική. Και τις δύο σε ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Η πρώτη ήταν στον Μελισσοκόμο, όπου η άφιξή του στη χώρα μας, προκάλεσε πανικό. Η δεύτερη ήταν 5 χρόνια αργότερα με το Μετέωρο βήμα του πελαργού. Εδώ τα γυρίσματα δεν ήταν εύκολα, αφού συνάντησαν την οργή του Αυγουστίνου Καντιώτη για λόγους που έρχονται κατευθείαν από τον μεσαίωνα.

Η σύζυγος και οι άλλες

Μπορεί η Σοφία Λόρεν να ήταν η ηθοποιός με την οποία έκαναν τις περισσότερες ταινίες, αλλά ερωτική σχέση δεν είχαν. Η Ανούκ Εμέ, η Ούρσουλα Άντρες, η Κλαούντια Καρντινάλε, Λορίν Χάτον, ήταν κάποιες από τις ονομαστές κατακτήσεις του. Η θεατρική ηθοποιός Φλόρα Καράμπελα, με την οποία είχαν αποκτήσει μια κόρη, τη Μπάρμπαρα, ήταν η επίσημη σύζυγός του. Ο Μαστρογιάνι όχι μόνο δεν ήταν πιστός σύζυγος, αλλά ζούσε παράλληλες σχέσεις, που γινόντουσαν γνωστές γεγονός που έκανε ακόμα πιο δύσκολο για τη σύζυγό του να ανεχτεί τις εξωσυζυγικές του δραστηριότητες. Μάλιστα, λέγεται ότι, όταν η Ντάναγουεϊ τον χώρισε, ο Μαστρογιάνι ζήτησε από την κόρη του να την πάρει τηλέφωνο και να την παρακαλέσει να το ξανασκεφτεί.

Ναι,η Φαίη Ντάναγουεϊ ήταν ο μεγαλύτερος έρωτάς του όπως είχε δηλώσει. Η Αμερικανίδα ηθοποιός τον εγκατέλειψε, καθώς περίμενε να πάρει διαζύγιο από την πρώην σύζυγό του – κάτι που ως Καθολικός αρνιόταν να κάνει.

Με την Φέι Ντάναγουεϊ στα γυρίσματα του «Ένα μέρος για εραστές»

Και μετά μπαίνει στο κάδρο η Κατρίν Ντενέβ. Στα γυρίσματα του φιλμ Στη σκιά μιας μεγάλης αγάπης, προέκυψε έρωτας. Ωστόσο εκείνος συνεχίζει να αρνείται κατηγορηματικά να χωρίσει τη γυναίκα του. Αλλά στον 4ο μήνα της σχέσης, η Ντενέβ μένει έγκυος. Η συνεργάτης του Μαστρογιάνι Giovanna Cau, σε συνέντευξή της στο Interview, ανέφερε ότι, όταν ο ηθοποιός, ο οποίος ήταν πάντα ειλικρινής με τη σύζυγό του, την ενημέρωσε για τον ερχομό του παιδιού του με την Ντενέβ, εκείνη έγινε έξαλλη. Μπορεί η Φλόρα Καραμπέλλα να ανεχόταν τις περιπέτειες του συζύγου της –έμεινε παντρεμένη μαζί του έως το θάνατό του, το 1996, παρά τις εξωσυζυγικές του σχέσεις– την εγκυμοσύνη της Κατρίν Ντενέβ, ωστόσο, δεν μπορούσε να την ανεχτεί. Η Cau αναφέρει ότι τον απείλησε ότι θα του σπάσει ένα βάζο στο κεφάλι αν το παιδί ήταν αγόρι, επηρεασμένη από τα στερεότυπα της εποχής. Τελικά το 1972 γεννήθηκε η Κιάρα Μαστρογιάνι, με την οποία έπαιξαν μαζί στην τελευταία του ταινία 3 ζωές και μόνο ένας θάνατος.

Με την Ντενέβ χώρισαν δύο χρόνια μετά, το 1974. «Η κοινή μας ζωή έληξε, χωρίς επιτυχία», θα πει η Ντενέβ πολλά χρόνια αργότερα σε συνέντευξή της σε ιταλική εκπομπή. «Γι’ αυτόν, ήμουν Γερμανίδα. Αυτός πολύ τεμπέλης, εγώ πολύ δραστήρια. Κουραζόταν μόνο και μόνο με το να με βλέπει να περπατάω σε ένα δωμάτιο». Οι δυο τους βέβαια θα παραμείνουν πολύ καλοί φίλοι, μέχρι το τέλος της ζωής του Μαστρογιάνι το 1996 από καρκίνο στο πάγκρεας. Η Κατρίν Ντενέβ τον στήριξε στην ασθένειά του, μαζί με τις δύο κόρες του καθώς και την τελευταία του σύντροφο, τη σκηνοθέτη  Άννα Μαρία Τατό.

Σπύρος Δευτεραίος

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Σκηνή από την ταινία «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο» (πηγή: ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

«Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο»: Μια ταινία γεννιέται μέσα από κόντρες, επιμονή και… πολλή λατέρνα

12/12/2025 - 12:12μμ
Η Ελένη Ουράνη το 1945, σε φωτογραφία ταυτότητας από το Στούντιο Ξανθάκη (πηγή: Αρχείο ΕΛΙΑ)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ελένη Ουράνη: Συγγραφέας, κριτικός, φεμινίστρια – Μια γυναίκα (Άλκης) Θρύλος

9/12/2025 - 2:59μμ
Τορπιλοβόλο κλάσης V1 (πηγή: ΕΛΙΝΙΣ)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα, το 1912: Η άφιξη που σημάδεψε την ιστορία του Ελληνικού Ναυτικού

8/12/2025 - 10:09πμ
(Φωτ.: Facebook Παύλος Σιδηρόπουλος)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ο πρίγκιπας της ροκ ήταν Πόντιος! Η ζωή και ο μύθος του Παύλου Σιδηρόπουλου

6/12/2025 - 3:18μμ
(Φωτ.: Facebook/ Νοσταλγία 80ς)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Γιώργος Λαζάνης: Ο «εργάτης του θεάτρου», το σπουδαίο έργο και ο Κάρολος Κουν

5/12/2025 - 1:01μμ
(Φωτ.: Facebook/ Νοσταλγἰα 80ς)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Γιώργος Βελέντζας: Ο ηθοποιός των ρεκόρ που αγάπησαν οι συνάδελφοί του και το κοινό

4/12/2025 - 4:00μμ
Η «Ναυμαχία της Έλλης», με ημερομηνία δημιουργίας του έργου στις 13 Δεκεμβρίου 1912,  από τον Βασίλειο Χατζή, από το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος, στον Πειραιά. Απεικονίζεται το θωρακισμένο καταδρομικό «Αβέρωφ» μπροστά, ενώ ακολουθούν τα τρία παλιά θωρηκτά «Ύδρα», «Σπέτσαι» και «Ψαρά», βάλλοντας εναντίον των οθωμανικών σκαφών (φωτ.: Β. Χατζής/ Ναυτικό Μουσείο Ελλάδας)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα, στα νερά του Ελλήσποντου γράφτηκε ιστορία: Η ελληνική επικράτηση στη Ναυμαχία της Έλλης

3/12/2025 - 3:40μμ
Η Ρόζα Εσκενάζυ σε καρέ από βίντεο της ΕΡΤ (πηγή: Αρχείο της ΕΡΤ)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ρόζα Εσκενάζυ: Η βασίλισσα του ρεμπέτικου, οι μεγάλες στιγμές και τα μυστικά της

2/12/2025 - 5:52μμ
Oι Pink Floyd το 2005 όταν επανενώθηκαν για τελευταία φορά στη συναυλία Live 8 που συγκέντρωσε πάνω από 200.000 άτομα στο Λονδίνο (φωτ.: EPA/Steve Reigate UK AND IRELAND OUT  EPA/STEVE REIGATE UK AND IRELAND OUT)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα κυκλοφορεί το «The Wall» των Pink Floyd και πουλάει μέσα σε δύο εβδομάδες 6 εκατομμύρια αντίτυπα

30/11/2025 - 7:45μμ
(Φωτ.: Κώστας Κατωμέρης/EUROKINISSI)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Δέκα χρόνια χωρίς τον Μηνά Χατζησάββα – Η σύντομη μάχη στην εντατική, η αντισυμβατική ζωή, ο ρόλος στην «Αναστασία» και το θέατρο

30/11/2025 - 3:30μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: ΟΠΑΠ)

Ο Δημήτρης Τσίκλης στο Game Time: Το ντέρμπι με σαΐτες για καλό σκοπό και το μπέρδεμα με τον Οδυσσέα Βλαχοδήμο

2 λεπτά πριν
(Πηγή: bostanistas.gr / Δημήτρης Μπούτος)

Τα γιορτινά ισλί της κυρίας Τραπεζουντίδου – Ποντιακά, εύκολα και ευωδιαστά

20 λεπτά πριν
Στιγμιότυπο από την αίθουσα όπου φιλοξενήθηκε η ημερίδα για το έγκλημα της γενοκτονίας, Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025 (φωτ.:  Facebook / Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων)

Γενοκτονία των Ποντίων: Ηχηρό μήνυμα για διεθνή αναγνώριση από Θεσσαλονίκη

44 λεπτά πριν

Ένα Σάββατο γεμάτο στιλ, λάμψη και festive glam – Το Madwalk Gifting Lounge by ΣΚΡΑΤΣ σε περιμένει να λάμψεις

1 ώρα πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI/Σωτήρης Δημητρόπουλος)

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη: Κύκλωμα αγροτικών επιδοτήσεων με αρχηγό αγροτοσυνδικαλιστή – 15 συλλήψεις

2 ώρες πριν
(Πηγή: facebook.com/enosipontionpierias)

Ποντιακό γλέντι έστησε η Ένωση Ποντίων Πιερίας – Προσκεκλημένα τα μέλη των πολιτιστικών τμημάτων της

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign