pontosnews.gr
Δευτέρα, 16/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Θύμιος Καρακατσάνης: Ο ηθοποιός που λάτρεψε το σανίδι, τον αγάπησε ο κόσμος και τα έλεγε έξω από τα δόντια

Γεννήθηκε σαν σήμερα το 1940. Γράφει ο Σπύρος Δευτεραίος

8/12/2023 - 12:52μμ
(Φωτ.: Facebook/ Αλεξάνδρα Καρακατσάνη)

(Φωτ.: Facebook/ Αλεξάνδρα Καρακατσάνη)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

«Έλα βρε να φωτογραφηθούμε, πριν τσακωθούμε ξανά», είχε πει κάπου στα 80s η Μελίνα Μερκούρη, στον Θύμιο Καρακατσάνη σε μια θεατρική πρεμιέρα. Και αυτή η ατάκα συμβολίζει την περσόνα του μεγάλου ηθοποιού, που δεν είχε πρόβλημα να τα βάλει με καμία εξουσία. Άλλωστε δεν είχε ανάγκη καμία εξουσία, γιατί τις περισσότερες φορές έπαιζε μπροστά σε γεμάτη πλατεία. Και χωρίς προβολή, χωρίς εξώφυλλα, χωρίς PR. Ήταν ο ηθοποιός που ο κόσμος ακολουθούσε σε ό,τι και αν έκανε. Από Δημήτρη Ψαθά μέχρι Νιλ Σάιμον, αλλά και Αριστοφάνη. Όταν είχε ανεβάσει Λυσιστράτη στην Επίδαυρο, κόντεψαν οι θεατές να κάτσουν μπροστά στη σκηνή. Για τόσο κόσμο μιλάμε.

Ηθοποιός αναγνωρισμένου ταλέντου και δημοτικότητας, μίλαγε ανοιχτά –όταν φυσικά του δινόταν βήμα– χωρίς να στρογγυλεύει πράγματα και καταστάσεις. Σήμερα σίγουρα θα ήταν στη μαύρη λίστα των πολιτικώς μη ορθών, ενώ κάποιοι «συνάδελφοι» έχουν μιλήσει για έναν σκληρό άνθρωπο – μετά θάνατον. Πόσο αισχρό! Οι κριτικοί δεν ήταν πάντα στο πλευρό του, αλλά όταν γεμίζεις το θέατρο επί δεκαετίες και με τέτοιο ρεπερτόριο, μάλλον δεν καίγεσαι για τη δίκαιη ή άδικη κριτική του άλλου. Και ο Καρακατσάνης ήταν ένας άνθρωπος που έφτιαξε μόνος τη ζωή και την καριέρα του, πάτησε στα πόδια του και δεν είχε ανάγκη κανέναν.

(Φωτ.: Facebook/ Θέατρα που έκλεισαν)

Στα υπόγεια υπάρχει φως

Το παιδί από τα Ταμπούρια, που γεννήθηκε σαν σήμερα μέσα στην Κατοχή (1940) βρήκε το δρόμο του στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης και με δάσκαλο τον Κάρολο Κουν. Και ήταν από τις φουρνιές που ο μέγας δάσκαλός τους έβαλε στο θεατρικό κλίμα από την αρχή. Είτε σαν ηθοποιούς, είτε σαν τεχνικούς, στα σκηνικά, στο ταμείο παντού. Έτσι στα 19 του ο Καρακατσάνης πήρε το βάφτισμα του πυρός στην Επίδαυρο. Με τους κλασσικούς, σήμερα, Όρνιθες που τότε είχαν δεχτεί απίστευτες αποδοκιμασίες για το μοντέρνο ανέβασμά τους. Και σιγά-σιγά κάνει όνομα και μάλιστα επειδή ήταν γεννημένος ρολίστας πολύ συχνά υποδυόταν ήρωες μεγαλύτερους από την ηλικία του. Φυσικά με το ανάλογο make up. Και κάπως έτσι γνώρισε και παραλίγο να χάσει τη γυναίκα της ζωής του. Να τι είχε διηγηθεί ο ίδιος σε συνέντευξή του:

«Τη γνώρισα ένα βράδυ στο σπίτι ενός φίλου ηθοποιού. Όταν με σύστησαν, επειδή αυτή ήταν λάτρης του Θεάτρου Tέχνης και ερχόταν και έβλεπε παραστάσεις, της είπαν “να ο Καρακατσάνης”, αυτή είπε “Σιγά. Πολύ που θα ήθελε να είναι ο Kαρακατσάνης”. Εγώ ήμουν είκοσι τεσσάρων χρονών, είχα παίξει τον επιστάτη του Πίντερ, έκανα όλο μεγάλους σε ηλικία ρόλους. Και δεν μπορούσε να φανταστεί ότι ήμουν πραγματικά εγώ. Κι όταν λέω “ναι, εγώ είμαι”, άκουσε τη φωνή μου και ξαφνικά τα μάτια μας κάτι είπαν. Και άμα εγώ βλέπω τα μάτια να μιλάνε είμαι πεισματάρης».

Από τότε με τη Ρούλα όχι μόνο έγιναν ζευγάρι, αλλά έκαναν μια ευτυχισμένη οικογένεια, δύο κόρες, την ηθοποιό Αλεξάνδρα Καρακατσάνη και την εικαστικό Κατερίνα Καρακατσάνη και έμειναν μαζί έως το τέλος εκείνου.

Η νέα Ελληνική σκηνή

Το 1978 δημιουργεί την «Νέα Ελληνική σκηνή» και ένας από τους ρόλους που έγραψε ιστορία ήταν αυτός του Φον Δημητράκη του Δημήτρη Ψαθά. Ένα έργο και ένας ρόλος που προϋπήρχαν μεν αλλά λες και γράφτηκαν για εκείνον.

Αλλά πήγε και πιο πέρα. Από ελληνικά έργα, μέχρι Πίντερ. Πόσο συγκλονιστικός ήταν στον Επιστάτη το 1982!  Στην τηλεόραση και στο σινεμά δεν ήταν πολύ θετικός. Στο δεύτερο όσοι τον είχαν δει στο Καραβάν σαράι του Τάσου Ψαρρά είπαν πως ήταν απίστευτος.

Δεν πήρε όμως το βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, άδικα και εκείνος απλά είπε ότι «προτίμησαν να βραβεύσουν ένα νεότερο συνάδελφο».

Στην τηλεόραση πάλι ήταν εκπληκτικός στην ξεχασμένη σήμερα Οδός Ιπποκράτους όπου υποδυόταν έναν καθημερινό άνθρωπο αλλά και μια χαμένη θεία του από την Αλβανία.

Όσο για τους κριτικούς; Ειδικά από τη δεκαετία του ’90 και μετά έβγαζαν έναν απίστευτο αρνητισμό απέναντιί του κατηγορώντας τον ότι εισάγει επιθεωρησιακά κόλπα και ευκολίες. Λες και η επιθεώρηση δεν ήταν θεατρικό είδος και δη από τα δυσκολότερα. Αλλά όπως είπαμε και πιο πάνω όταν έχεις τον κόσμο με το μέρος σου, δεν πολυνοιάζεσαι για αυτά.

Και φυσικά στα έργα του Αριστοφάνη ήταν απλά μοναδικός. Με ένα δικό του στυλ, ξεχωριστικό κατευθείαν από τη σχολή των παλιών ηθοποιών του είδους.

(Φωτ.: Facebook/ Θέατρα που έκλεισαν)

«Στη Δευτέρα Παρουσία»

Κάποια έντονα προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε τον έκαναν να ταξιδέψει ως τη Σουηδία. Και εκεί μαθαίνει, ύστερα από σειρά εξετάσεων την αλήθεια: Καρκίνος. Να πώς το λέει ο ίδιος:

«Τότε, άρχισε να μου λέει ο γιατρός τις πιθανότητες επιβίωσης που έχω, εκεί τα λένε ψυχρά, και έπαθα ένα άσπρο, δεν άκουγα, δεν έβλεπα τίποτα. Το μόνο που σκεφτόμουν, ήταν πως πρέπει να πάω στην Ελλάδα να δω τους δικούς μου. Τίποτα άλλο».

Από τη διάγνωση και ύστερα ξεκίνησε να μετράει η αντίστροφη μέτρηση για τον ταλαντούχο ηθοποιό και σκηνοθέτη. Τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα με την υγεία του. Το βεβαρημένο ιστορικό του με τον καρκίνο και το σοβαρό πρόβλημα με το σάκχαρό του, τον είχαν αναγκάσει να μπαινοβγαίνει στο νοσοκομείο. 

Τελικά, παίρνει την απόφαση να σταματήσει να σταματήσει το θέατρο. Τον Νοέμβριο του 2011, σε συνέντευξή του ο Θύμιος Καρακατσάνης, είχε δηλώσει ότι αποσύρεται από το θέατρο, λόγω των σοβαρών προβλημάτων υγείας που αντιμετώπιζε τα τελευταία χρόνια. Σε ερώτηση εάν θα εμφανισθεί στη σκηνή, απάντησε: «Θα εμφανιστώ στη Δευτέρα Παρουσία. Για μένα η αυλαία έπεσε…».

Δεν ξέρουμε βέβαια τι ετοιμάζει για τη Δευτέρα Παρουσία. Όμως όσο ήταν επί της γης, οι θεατρόφιλοι δεν τον ξέχασαν ποτέ. Και ο ίδιος χωρίς να κρύβει τη λύπη του για τους δρόμους που είχε πάρει η ζωή μας, άφηνε και μια πόρτα ανοιχτή στην αισιοδοξία: «Είναι ζούγκλα ο κόσμος. Κι εμείς άγρια ζώα που τα βάζουν στα κλουβιά. Τα κλουβιά είναι τα σπίτια μας, είναι οι πόλεις μας, η ανοχή μας, το άδειο μυαλό μας. Κι αυτό το άδειο μυαλό προσπαθώ μέσα από το θέατρο να μη μείνει άδειο και να αντιδράσει», είχε δηλώσει.

Σπύρος Δευτεραίος

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ. αρχείου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα το 1987 η Εθνική Ελλάδας μπάσκετ κατακτούσε την κορυφή της Ευρώπης

14/06/2025 - 2:50μμ
Ο πίνακας ζωγραφικής «Μάχη πρώτη των Αθηνών» διά χειρός του Παναγιώτη Ζωγράφου και με την καθοδήγηση του Μακρυγιάννη. Η σκηνή από την Ελληνική Επανάσταση περιγράφεται ως εξής: 1. Η Ακρόπολις των Αθηνών, όπου την εκρατούσαν οι εντόποιοι Τούρκοι. 2. Ο Σαρπετζές, ομοίως τον εκρατούσαν οι Τούρκοι. 3. Οι Έλληνες εις τα ταμπούρια των και πολέμουν τους Τούρκους. 4. Οι Έλληνες έβαλαν τας σκάλας και ορμώντες εμβήκαν και εκυρίευσαν τον Σερπετζέν λεγόμενον. 5. Οι Έλληνες και οι Τούρκοι ανακατώθησαν και σκοτώνονται. 6. Αι γυναίκες περιποιούνται τους άνδρας των και τα τέκνα των και συγγενείς των. 7. Μέρος των οικιών των Αθηνών, η Πύλη του Ανδριανού και αι στήλαι του Ολυμπίου Διός. -8. Το Σέντζος (φωτ.: commons.
wikimedia.org/wiki/ File: Zografos-Makriyannis_ 10_First_battle_of_Athens.jpg)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα, το 1822, έγινε η Άλωση της Ακρόπολης των Αθηνών από τους Έλληνες

10/06/2025 - 3:32μμ
Η συνταγή της οικογένειας Νικολαΐδη (πηγή: Γενικά Αρχεία του Κράτους)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Διεθνής Ημέρα Αρχείων: Συνταγή για… πανάδες

9/06/2025 - 7:43μμ
«Ο Ιερός Λόχος μάχεται για την απελευθέρωση της Ελλάδος». Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Συλλογή Χαρακτικών
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Μάχη του Δραγατσανίου: Το τέλος του Ιερού Λόχου και ο προδομένος Υψηλάντης

7/06/2025 - 5:12μμ
(Φωτ.: aueb.gr & kopa.gr. Εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ηλίας Τσιρκινίδης: Ο Παλαμάς των Ποντίων – Ο Σταυρέτες υμνητής της «ποντιακής νοσταλγίας»

4/06/2025 - 10:17πμ
(Φωτ.: ntng.gr)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ευαγγελία Σαμιωτάκη: Η ηθοποιός που έβαλε σε δεύτερη μοίρα την υποκριτική για την οικογένεια και κέρδισε

3/06/2025 - 1:41μμ
(Εικ.: Χ.Κ.)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ιωσήφ Αντωνόπουλος: Ο εθνομάρτυρας και ιερομάρτυρας μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ένας πεπαιδευμένος και φιλόμουσος κληρικός

3/06/2025 - 12:30μμ
Αντίγραφα των πινακίδων των ναζί υπάρχουν σήμερα στη μαρτυρική Κάνδανο (φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Καραγιάννης)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Το ολοκαύτωμα της Κανδάνου: Οι ναζί αφάνισαν το χωριό στις 3 Ιουνίου 1941

3/06/2025 - 10:15πμ
Οι Λάκης Σάντας και Μανώλης Γλέζος.
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

30 Μαΐου 1941: Πώς ο Γλέζος και ο Σάντας κατέβασαν τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη

30/05/2025 - 9:06πμ
(Εικ.: Αλεξία Ιωαννίδου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος και οι τελευταίες ημέρες της Κωνσταντινούπολης

29/05/2025 - 9:46πμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Καπνός από τη φωτιά στο Άνω Σούλι Μαραθώνα (φωτ.: Ανθή Καρρά)

Μεγάλη φωτιά στο Άνω Σούλι Μαραθώνα – Μήνυμα από το 112 για εκκένωση

18 λεπτά πριν
Η Κλαυδία στον ημιτελικό της EUROVISION (φωτ.: EBU / Sarah Louise Bennett)

Η Εύξεινος Λέσχη Αθηνών τιμά την Κλαυδία με μια μεγάλη εκδήλωση

31 λεπτά πριν
Στιγμιότυπο από τη «στέψη» στην Παλαγία Αλεξανδρούπολης (φωτ.: Facebook / Γιώργος Γκουντινάκης)

Ένας ποντιακός γάμος από τα παλιά στην Παλαγία Αλεξανδρούπολης

55 λεπτά πριν
Η αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής (φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)

Προανακριτική για τα Τέμπη: Την Τετάρτη η συζήτηση στη Βουλή, στήνονται 14 κάλπες

1 ώρα πριν
Ιρανοί σε διαδήλωση κατά του Ισραήλ στην Τεχεράνη, 14 Ιουνίου 2025 (φωτ.: EPA / Abedin Taherkenareh)

Ιράν-Ισραήλ: Γιατί η Αθήνα φοβάται την ανατροπή των μουλάδων

2 ώρες πριν
Σέρρα στον «26ο Ακριτικό Κύκλο» (φωτ.: «Ακρίτες» Σταυρούπολης)

28ος Ακριτικός Κύκλος: Έρχεται το φετινό «ταξίδι» στον Πόντο – Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων

2 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign