pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Ποια η σχέση των αυγών με τις καρδιοπάθειες

22/05/2018 - 10:00μμ
Ποια η σχέση των αυγών με τις καρδιοπάθειες
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Οι άνθρωποι που καταναλώνουν ένα αυγό τη μέρα έχουν σημαντικά μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων σε σχέση με όσους δεν τρώνε καθόλου αυγά, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη κινεζοβρετανική επιστημονική έρευνα. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Λιμίνγκ Λι της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Πεκίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό Heart, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 416.000 άτομα ηλικίας 30 έως 79 ετών, οι οποίοι δεν είχαν καρδιοπάθεια στην αρχή της έρευνας. Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν επί περίπου εννέα χρόνια και η κατάσταση της υγείας τους συσχετίσθηκε με τη διατροφή τους.

Στο διάστημα αυτό σχεδόν 84.000 άτομα εκδήλωσαν καρδιοπάθεια ή είχαν έμφραγμα ή εγκεφαλικό, ενώ σχεδόν 10.000 πέθαναν από αυτές τις καρδιαγγειακές αιτίες.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έτρωγαν καθημερινά κατά μέσο όρο ένα αυγό (το 13% των συμμετεχόντων), είχαν 26% μικρότερο κίνδυνο αιμορραγικού εγκεφαλικού, 28% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από αιμορραγικό εγκεφαλικό, 12% μικρότερο κίνδυνο για ισχαιμική καρδιοπάθεια και γενικότερα 18% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια, σε σχέση με όσους έτρωγαν αυγά σπανιότατα ή ποτέ (το 9% του συνόλου).

«Η μελέτη δείχνει ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στη μέτρια κατανάλωση αυγών, έως ένα τη μέρα, και τη μικρότερη συχνότητα καρδιαγγειακών περιστατικών», ανέφεραν οι ερευνητές. Η μελέτη δεν δίνει στοιχεία για το πώς η μεγάλη κατανάλωση αυγών (πάνω από ένα τη μέρα) σχετίζεται με τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Αντίθετα με τα ισχαιμικά επεισόδια (κυρίως εμφράγματα και εγκεφαλικά) που αποτελούν την κυριότερη αιτία πρόωρου θανάτου στις περισσότερες δυτικές χώρες, στην Κίνα οι θάνατοι από εγκεφαλικά είναι περισσότεροι σε σχέση με τα εμφράγματα. Επίσης τα αιμορραγικά εγκεφαλικά είναι αναλογικά περισσότερα στην Κίνα από ό,τι στη Δύση.

Τα αυγά αποτελούν βασική πηγή χοληστερόλης, αλλά επίσης περιέχουν πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας, πολλές βιταμίνες και άλλα ωφέλιμα συστατικά, όπως φωσφολιπίδια και καροτενοειδή. Προηγούμενες μελέτες πάνω στην επίπτωση της κατανάλωσης των αυγών στην υγεία είχαν καταλήξει σε μάλλον αμφιλεγόμενα αποτελέσματα.

Παρόλο που κάθε αυγό περιέχει περίπου 200 μιλιγκράμ χοληστερίνης, γι’ αυτό αρκετοί ειδικοί δεν το συνιστούν σε καρδιοπαθείς και διαβητικούς, νεότερες μελέτες έχουν δώσει ενδείξεις ότι τα αυγά μπορεί να «φρενάρουν» την παραγωγή «κακής» χοληστερίνης (LDL) στο ήπαρ και αντίθετα να ευνοούν την παραγωγή «καλής» χοληστερίνης.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Παύλος Δρακόπουλος.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

O σεισμολόγος Κώστας Παπαζάχος
(φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)

Κώστας Παπαζάχος: Ο σεισμός στην Κολομβία και οι ομοιότητες με εκείνους σε Κύθηρα και Λεωνίδιο

10 λεπτά πριν
(Φωτ.: pixabay.com /users/startupstockphotos-690514/)

Ανεργία: Νέα κρίση στην απασχόληση των νέων σε παγκόσμια κλίμακα

33 λεπτά πριν
(Φωτ. αρχείου: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Μετρό: Διακοπή δρομολογίων στη Γραμμή 2 λόγω απόπειρας αυτοκτονίας στον Άγιο Αντώνιο

1 ώρα πριν
Ο Ζώρας Μελισσανίδης, στο Αρχονταρίκι του περίβλεπτου κτηρίου που ανεγέρθη στη μνήμη του από τους γιους Δημήτρη και Ιάκωβο Μελισσανίδη, στην Παναγία Σουμελά (φωτ.: Πόπη Παπαγεωργίου)

Μελισσανίδειον Μέλαθρον: Ένα σύγχρονο κτήριο στην Παναγία Σουμελά, σημείο αναφοράς για τον ποντιακό ελληνισμό

1 ώρα πριν
Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς  στην αίθουσα ενημέρωσης του Λευκού Οίκου στην Ουάσιγκτον (φωτ.: EPA/JIM LO SCALZO)

Financial Times: Ο Τζέι ντι Βανς ζήτησε από την Ουκρανία να σταματήσει τις επιθέσεις με drone στον Εύξεινο Πόντο

2 ώρες πριν
Σκίτσο που απεικονίζει τα όμορφα σπίτια της Ίμερας (εικ.: «Τραπεζούς, στα Ίχνη των Μεγάλων Κομνηνών τομ. Β΄, Μίλητος»)

Οι οκτώ Πόντιοι και οι εννέα φωτιές: Χαριτωμένο ανέκδοτο για τους Ιμεραίους

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign