pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Πώς η μεσογειακή διατροφή βοηθά στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή

30/01/2018 - 6:22μμ
Πώς η μεσογειακή διατροφή βοηθά στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Οι γυναίκες έως 35 ετών που ακολουθούν μεσογειακή διατροφή επί ένα εξάμηνο προτού κάνουν θεραπεία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, έχουν σημαντικά αυξημένες πιθανότητες να έχουν μια επιτυχημένη εξωσωματική γονιμοποίηση και μια εξίσου καλή εγκυμοσύνη, γεννώντας τελικά ένα υγιές μωρό, σε σχέση με όσες δεν κάνουν την ίδια διατροφή.

Δεν φαίνεται να υπάρχει όμως το ίδιο όφελος για τις μεγαλύτερες γυναίκες άνω των 35 ετών.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας ελληνικής επιστημονικής έρευνας, που έγινε από ερευνητές του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου και της Μονάδας Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής «Εμβρυογένεσις» της Αθήνας. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Νίκο Γιαννακούρη, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Human Reproduction της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ανθρώπινης Αναπαραγωγής και Εμβρυολογίας, μελέτησαν 244 μη παχύσαρκες γυναίκες ηλικίας 22 έως 41 ετών, οι οποίες είχαν κάνει την πρώτη θεραπεία εξωσωματικής γονιμοποίησης μεταξύ 2013-2016.

Συνολικά, από τις 244 γυναίκες, στις 229 (το 94%) τουλάχιστον ένα έμβρυο εμφυτεύθηκε στη μήτρα τους, στις 138 (56%) η εμφύτευση ήταν επιτυχής, οι 104 (43%) είχαν εγκυμοσύνη και οι 99 (41%) γέννησαν ένα ζωντανό μωρό.

Οι επιστήμονες συσχέτισαν τη διατροφή των γυναικών πριν από την εξωσωματική, με το αποτέλεσμά της. Η προσκόλληση των γυναικών στη μεσογειακή διατροφή «βαθμολογήθηκε» με βάση τον δείκτη MedDiet Score, με «σκορ» από μηδέν έως 55. Οι συμμετέχουσες χωρίσθηκαν σε τρεις διατροφικές ομάδες (18-30, 31-35 και 36-47), ανάλογα με τη διατροφή τους. Διαπιστώθηκε ότι όσες είχαν την υψηλότερη βαθμολογία (36-47), δηλαδή έκαναν πιο πιστά μια μεσογειακού τύπου διατροφή τρώγοντας περισσότερο λάδι, λαχανικά, φρούτα, πλήρη δημητριακά, όσπρια και ψάρια, αλλά λιγότερο κόκκινο κρέας, είχαν 65% έως 68% μεγαλύτερη πιθανότητα για επιτυχή γονιμοποίηση, κύηση και τοκετό, σε σχέση με τις γυναίκες που ακολουθούσαν πολύ λιγότερο τη μεσογειακή διατροφή (18-30).

Οι 79 γυναίκες της τελευταίας αυτής ομάδας είχαν σημαντικά μικρότερα ποσοστά κυήσεων (29% έναντι 50%) και γεννήσεων (27% έναντι 49%) έναντι της πρώτης ομάδας.

Οι γυναίκες κάτω των 35 ετών είχαν σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχούς κύησης και τοκετού για κάθε πέντε μονάδες υψηλότερη βαθμολογία στο δείκτη μεσογειακής διατροφής MedDiet.

«Το σημαντικό μήνυμα από τη μελέτη μας είναι ότι οι γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυες πρέπει να ενθαρρυνθούν να κάνουν μια υγιεινή διατροφή, όπως η μεσογειακή, επειδή αυτό μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες επιτυχούς εγκυμοσύνης και της γέννησης ενός ζωντανού μωρού» δήλωσε ο Ν. Γιαννακούρης.

«Όταν πρόκειται για τη σύλληψη ενός μωρού, η διατροφή και ο τρόπος ζωής είναι εξίσου σημαντικά για τους άνδρες όπως και για τις γυναίκες. Προηγούμενη μελέτη από την ερευνητική ομάδα μας μεταξύ των ανδρών έχει δείξει ότι η τήρηση της μεσογειακής διατροφής μπορεί επίσης να βελτιώσει την ποιότητα των σπερματοζωαρίων», πρόσθεσε.

Οι ερευνητές δεν βρήκαν συσχέτιση ανάμεσα στη διατροφή και στις πιθανότητες επιτυχούς εγκυμοσύνης για τις γυναίκες άνω των 35 ετών.

Πιστεύουν ότι αυτό οφείλεται στις ορμονικές αλλαγές, στην ύπαρξη λιγότερων πλέον ωαρίων και σε άλλους παράγοντες που συμβαίνουν στις μεγαλύτερες γυναίκες και «σκεπάζουν» τις επιδράσεις της διατροφής και άλλων περιβαλλοντικών παραγόντων.

«Το γεγονός ότι η μελέτη μας βρήκε μια θετική επίδραση της μεσογειακής διατροφής μόνο στις νεότερες γυναίκες έως 35 ετών, δεν σημαίνει ότι μια υγιεινή διατροφή δεν είναι σημαντική και για τις μεγαλύτερες» τόνισε ο Ν. Γιανακούρης. Υπογράμμισε ότι τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή πρέπει να μελετηθούν περαιτέρω γενικά, αλλά και ειδικότερα σε επιμέρους ομάδες όπως οι παχύσαρκες γυναίκες.

Στη μελέτη συμμετείχαν επίσης οι Δημήτρης Καραγιάννης και Μερόπη Μενδώρου από το Χαροκόπειο, καθώς και οι Χριστίνα Μενδώρου και Μηνάς Μαστρομηνάς από την «Εμβρυογένεση».

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Παύλος Δρακόπουλος.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: pixabay.com /users/startupstockphotos-690514/)

Ανεργία: Νέα κρίση στην απασχόληση των νέων σε παγκόσμια κλίμακα

1 λεπτό πριν
(Φωτ. αρχείου: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Μετρό: Διακοπή δρομολογίων στη Γραμμή 2 λόγω απόπειρας αυτοκτονίας στον Άγιο Αντώνιο

31 λεπτά πριν
Ο Ζώρας Μελισσανίδης, στο Αρχονταρίκι του περίβλεπτου κτηρίου που ανεγέρθη στη μνήμη του από τους γιους Δημήτρη και Ιάκωβο Μελισσανίδη, στην Παναγία Σουμελά (φωτ.: Πόπη Παπαγεωργίου)

Μελισσανίδειον Μέλαθρον: Ένα σύγχρονο κτήριο στην Παναγία Σουμελά, σημείο αναφοράς για τον ποντιακό ελληνισμό

55 λεπτά πριν
Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς  στην αίθουσα ενημέρωσης του Λευκού Οίκου στην Ουάσιγκτον (φωτ.: EPA/JIM LO SCALZO)

Financial Times: Ο Τζέι ντι Βανς ζήτησε από την Ουκρανία να σταματήσει τις επιθέσεις με drone στον Εύξεινο Πόντο

1 ώρα πριν
Σκίτσο που απεικονίζει τα όμορφα σπίτια της Ίμερας (εικ.: «Τραπεζούς, στα Ίχνη των Μεγάλων Κομνηνών τομ. Β΄, Μίλητος»)

Οι οκτώ Πόντιοι και οι εννέα φωτιές: Χαριτωμένο ανέκδοτο για τους Ιμεραίους

2 ώρες πριν
(Φωτ.: Μαρίλια Βασιλακοπούλου / EUROKINISSI)

Μίλτος Τεντόγλου: Ξέχασα το χρυσό μετάλλιο! – Απολαυστικός ο Γρεβενιώτης πρωταθλητής

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign