Ρώσοι μηχανικοί έχουν ξεκινήσει μια 72ωρη επιχείρηση για να τοποθετήσουν μια σιδηροδρομική γέφυρα μήκους 227 μέτρων στις προβλήτες της Κριμαίας που βρίσκονται στον πορθμό του Κερτς [το αρχαίο Παντικάπαιον], κάτι που θεωρείται «μοναδική επιχείρηση» στην παγκόσμια κατασκευή γεφυρών. Το τόξο, το οποίο έχει μήκος 227 μ. και ύψος 45 μ., συναρμολογήθηκε στη χερσόνησο του Κερτς. Την Κυριακή οι κατασκευαστικές ομάδες άρχισαν να μεταφέρουν ολόκληρη την κατασκευή, η οποία ζυγίζει περισσότερους από 6.000 τόνους στο στενό του Κερτς, όπου θα εγκατασταθεί σε ειδικές προβλήτες ύψους 35 μ. και έτσι θα αποτελέσει μία από τις αψίδες της γέφυρας της Κριμαίας.
«Η ναυτιλιακή επιχείρηση που σχεδιάζεται στο έργο κατασκευής της γέφυρας της Κριμαίας είναι, χωρίς υπερβολή, μοναδική στον τομέα κατασκευής γεφυρών στον κόσμο», ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος για τα έργα υποδομής της εταιρείας Stroygazmontazh, που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία, όπως ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων RIA.
Ολόκληρη η επιχείρηση, η οποία περιλαμβάνει τη μεταφορά του τόξου, την ανύψωση και την τοποθέτησή του, έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει 72 ώρες, κατά τη διάρκεια των οποίων η κίνηση στον πορθμό θα ανασταλεί. Οι εργασίες ξεκίνησαν νωρίς την Κυριακή, όταν η κατασκευή τοποθετήθηκε σε ειδικά πλωτά φράγματα.
Μέχρι το πρωί της Δευτέρας η κατασκευή είχε ολοκληρωθεί κατά περίπου 5 χλμ, μέσω μιας διαδρομής κατά μήκος της οποίας βυθίστηκαν κάποιες βάσεις σε ορισμένα σημεία, για να επιτρέψουν στην πλωτή πλατφόρμα να περάσει.
Σε αυτό το σημείο οι μηχανικοί άρχισαν να συνδέουν σε αυτές καλώδια από τους γερανούς που θα ανυψώσουν την αψίδα πριν να τοποθετηθούν στη γέφυρα. Η διαδικασία ανύψωσης είναι αρκετά αργή, με ρυθμό μόλις 5 μ. ανά ώρα.
Αφού εγκατασταθεί το τόξο, θα επιτρέψει μια αμφίδρομη διαδρομή τρένων πάνω σε αυτήν, ενώ από κάτω θα διέρχονται πλοία στον πορθμό του Κερτς. Μια δεύτερη καμάρα για τις μηχανοκίνητες μετακινήσεις πρόκειται να εγκατασταθεί σε παρόμοια επιχείρηση αργότερα.
Μόλις τελειώσει, η Γέφυρα της Κριμαίας, μήκους 19 χλμ, θα γίνει μία από τις μεγαλύτερες της Ρωσίας και της Ευρώπης. Το φιλόδοξο έργο, πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα συνδέσει την Κριμαία με την Περιφέρεια Κράσνονταρ στην ηπειρωτική Ρωσία, επιτρέποντας τη γρήγορη, αξιόπιστη και οικονομικά αποδοτική μεταφορά επιβατών, αγαθών και υπηρεσιών.
Η γέφυρα θα διαθέτει έναν αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων και έναν σιδηρόδρομο δύο λωρίδων και θα είναι σε θέση να παρέχει πρόσβαση σε έως και 40.000 άτομα και δεκάδες τρένα την ημέρα στη χερσόνησο πάνω από το στενό του Κερτς. Είναι προγραμματισμένο να ανοίξει μέχρι τα τέλη του 2018 και να τεθεί σε πλήρη λειτουργία έως το 2019.
- Πηγή: protothema.gr.