pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Η μαστίχα Χίου μπορεί να μειώνει την περίμετρο μέσης σε διαβητικούς ασθενείς

7/05/2017 - 10:44πμ
Η μαστίχα Χίου μπορεί να μειώνει την περίμετρο μέσης σε διαβητικούς ασθενείς
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Πολλά γράφτηκαν το τελευταίο διάστημα για τις θετικές επιδράσεις της μαστίχας Χίου στον οργανισμό μας. Με την επίδραση της κατανάλωσης μαστίχας Χίου στη γλυκαιμική ρύθμιση και στα λιπίδια σε ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, ασχολήθηκαν οι Έλληνες επιστήμονες, Ελευθερία Παπαχριστοφόρου, Σταματία Χωρεψιμά, Χ. Παπαδημητρίου, Παναγιώτα Κατσάνου, Α. Κόκκινος, Ν. Κατσιλάμπρος  και Ν. Τεντολούρης από της Α’ Προπαιδευτική Παθολογική Κλινική και Ειδική Νοσολογία του Νοσοκομείου «Λαϊκό» και η Δέσποινα Περρέα από το Εργαστήριο Πειραματικής Χειρουργικής και Χειρουργικής Ερεύνης «ΝΣ Χρηστέας» του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σκοπός της μελέτης ήταν να ερευνηθεί αναλυτικά η επίδραση της κατανάλωσης μαστίχας Χίου στη γλυκαιμική ρύθμιση, στο λιπιδαιμικό προφίλ και σε δείκτες φλεγμονής (CRP) διαβητικών ασθενών.

Τα μόνα δεδομένα που είχαν οι ερευνητές ήταν ότι η μαστίχα Χίου παράγεται από τον κορμό του δέντρου Pistacia lentiscus, της οικογένειας Anacardiaceae. Επίσης, ότι η ρητίνη της μαστίχας έχει χρησιμοποιηθεί στην παραδοσιακή θεραπευτική, ενώ πρόσφατα αναφέρθηκε πως είναι ιδιαίτερα δραστική έναντι του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού. Ενώ εκχυλίσματα της μαστίχας αναστέλλουν την οξειδωτική τροποποίηση της λιποπρωτεϊνης χαμηλής πυκνότητας, μία ακόμα πρόσφατη μελέτη ανέδειξε το ολεανολικό οξύ ως ασθενή αγωνιστή των ενεργοποιημένων υποδοχέων πολλαπλασιασμού των υπεροξεισωματίων-γ που συσχετίζονται με την οξείδωση των λιπαρών οξέων και τη διεργασία της φλεγμονής.

Στη νέα μελέτη εξετάστηκαν 24 άτομα (9 γυναίκες και 15 άνδρες) με μέσο όρο ηλικίας τα 64 έτη οι οποίοι είχαν διαβήτη τύπου 2.

Τους χορηγήθηκε μια σειρά από κάψουλες placebo (εικονικό φάρμακο) και κάψουλες μαστίχας Χίου περιεκτικότητας 350 mg για 3 φορές τη μέρα επί 2 μήνες. Μετρήθηκε συγχρόνως το βάρος τους, η περίμετρος της μέσης στους, η αρτηριακή τους πίεση, τιμή της HbA1c, της CRP, του σακχάρου και των λιπιδίων τους τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος της μελέτης. Επιπλέον, το είδος της αντιδιαβητικής τους ή της αντιυπερτασικής και της υπολιπιδαιμικής αγωγής τους παρέμεινε το ίδιο καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η χορήγηση της μαστίχας σχετίστηκε με την τάση για βελτίωση της τιμής της HbA1c και με μείωση της περιμέτρου της μέσης. Ωστόσο, δεν βρέθηκε σημαντική επίδραση της χορήγησης μαστίχας Χίου στο σωματικό βάρος, στην αρτηριακή πίεση, στο σάκχαρο νηστείας, στην ολική χοληστερόλη, στα τριγλυκερίδια, στην LDL και HDL χοληστερόλη, στον δείκτη αντίστασης στην ινσουλίνη ούτε στη CRP. Η χορήγηση του εικονικού φαρμάκου δεν είχε επίσης καμία επίδραση στις μελετηθείσες παραμέτρους.

Το συμπέρασμα των επιστημόνων είναι ότι τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι η βραχυχρόνια χορήγηση μαστίχας Χίου σχετίζεται με μικρή βελτίωση της γλυκαιμικής ρύθμισης και με μείωση της περιμέτρου της μέσης σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, ανεξάρτητα από την αντιδιαβητική αγωγή που παίρνουν.

  • Αναδημοσίευση: naftemporiki.gr.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: Μαρίλια Βασιλακοπούλου / EUROKINISSI)

Μίλτος Τεντόγλου: Ξέχασα το χρυσό μετάλλιο! – Απολαυστικός ο Γρεβενιώτης πρωταθλητής

26 λεπτά πριν
Στιγμιότυπο από το περσινό, 2ο Ποντιακό Πανοΰρ (φωτ.: facebook / Σύλλογος Ποντίων Λαυρίου «Ο Μιθριδάτης»)

«Μιθριδάτης» Λαυρίου: 3ο Ποντιακό Πανοΰρ και εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου με το πάτριο ημερολόγιο

51 λεπτά πριν
Άνθρωποι περπατούν κοντά στα συντρίμμια ενός σπιτιού στη γειτονιά Κοροσίτο της Περέιρα, στην Κολομβία (φωτ.: EPA/CARLOS ORTEGA)

Κολομβία: Διάσωση γυναίκας 30 ώρες μετά τον σεισμό των 7,4 βαθμών

1 ώρα πριν
(Φωτ.: ΕΟΚ)

Ευρωπαϊκό U16: Στην Α’ κατηγορία η Εθνική κορασίδων!

2 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)

Μέσα Αυγούστου: Μαντέψτε τι καιρό θα κάνει!

2 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)

Μύθος του στίβου ο Μίλτος Τεντόγλου – Πρωταθλητής Ευρώπης για 4η φορά!

10 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign