Στην άμεση αναστολή της άδειας λειτουργίας της αεροπορικής εταιρείας Lamia, στην οποία ανήκε το μοιραίο αεροσκάφος που συνετρίβη στα βουνά της Κολομβίας, με αποτέλεσμα 75 άνθρωποι να βρουν τραγικό θάνατο –μεταξύ αυτών και όλα σχεδόν τα μέλη της ομάδας Σαπεκοένσε της Βραζιλίας– προχώρησε την Πέμπτη η υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Βολιβίας (DGAC). Όπως έγινε γνωστό το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν το μοναδικό επιχειρησιακό αεροσκάφος που διέθετε η εταιρεία, η οποία ειδικευόταν στις πτήσεις τσάρτερ.
Η απόφαση έρχεται σε συνέχεια της αποκάλυψης ότι το αεροσκάφος δεν είχε καθόλου καύσιμα τη στιγμή της πρόσκρουσης, σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα της υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Τα ευρήματα αυτά που δημοσιοποιήθηκαν αργά το βράδυ της Τετάρτης επιβεβαίωσαν τα τελευταία λόγια του Βολιβιανού πιλότου Μιγκέλ Κουιρόγκα προς τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου του Μεντεγίν, όπως καταγράφηκαν σε ένα ηχητικό ντοκουμέντο που μετέδωσαν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της Κολομβίας.
«Όταν φθάσαμε στο σημείο του δυστυχήματος και καταφέραμε να επιθεωρήσουμε τα συντρίμμια, επιβεβαιώσαμε ότι το αεροσκάφος δεν είχε καύσιμα τη στιγμή της πρόσκρουσης» δήλωσε ο Φρέντι Μπονίγα, γραμματέας ασφαλείας των αεροπορικών μεταφορών της αρχής Πολιτικής Προστασίας της Κολομβίας.
Από την τελετή μνήμης για τα θύματα της τραγωδίας σε στάδιο του Μεντεγίν στην Κολομβία (EPA / M. D. Castaneda)
Σε ένα ηχητικό ντοκουμέντο με τις τελευταίες επικοινωνίες του, ο πιλότος ακούγεται να λέει προς τον πύργο ελέγχου ότι «όλα τα συστήματα του αεροσκάφους έχουν καταρρεύσει, τα ηλεκτρολογικά συστήματα έχουν παύσει να λειτουργούν, δεν έχουμε καύσιμα».
Ο ίδιος ζητά να προσγειωθεί επειγόντως. Κατόπιν δεν ακούγεται τίποτα. Το αεροσκάφος έχει καταπέσει στην πλαγιά ενός βουνού κοντά στην πόλη Λα Ουνιόν έξω από το Μεντεγίν.
Οι διεθνείς κανονισμοί πτήσεων προβλέπουν το αεροσκάφος να διαθέτει επαρκή αποθέματα καυσίμων προκειμένου να μπορεί να πετάει για 30 λεπτά αφού φθάσει στον προορισμό του, ώστε να έχει τη δυνατότητα να κάνει κύκλους πριν από την προσγείωση ή να κατευθυνθεί προς ένα άλλο αεροδρόμιο. «Σ’ αυτήν την περίπτωση, δυστυχώς, το αεροσκάφος δεν είχε αρκετά καύσιμα ώστε να τηρεί τους κανονισμούς που πρέπει να εφαρμοστούν σε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης», τόνισε ο Φρέντι Μπονίγα.