pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Κάνει θαύματα ένα φλιτζάνι κακάο. Πώς βοηθάει την υγεία μας

9/08/2013 - 8:47πμ
Κάνει θαύματα ένα φλιτζάνι κακάο. Πώς βοηθάει την υγεία μας
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Κάνει θαύματα ένα φλιτζάνι κακάο. Πώς βοηθάει την υγεία μας

Η κατανάλωση δύο φλιτζανιών ζεστής σοκολάτας – κακάο κάθε ημέρα, μπορεί να βοηθήσει τους ηλικιωμένους να διατηρήσουν πιο υγιή τη μνήμη τους και γενικότερα τον εγκέφαλό τους, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το ρόφημα του κακάο συσχετίζεται με την υγεία των αγγείων του αίματος.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ιρανικής καταγωγής νευρολόγο Φαρζανέχ Σορόντ της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Neurology» της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, σύμφωνα με το ΒΒC, μελέτησαν 60 ανθρώπους με μέση ηλικία 73 ετών, που δεν είχαν άνοια.

Οι εθελοντές έπιναν δύο φλιτζάνια ζεστού κακάο καθημερινά επί 30 μέρες και δεν κατανάλωναν σοκολάτα σε οποιαδήποτε άλλη μορφή στη διάρκεια αυτού του μήνα.

Παράλληλα, υποβάλλονταν σε μνημονικά και νοητικά τεστ, ενώ μέσω υπερήχων καταγραφόταν η ποσότητα του αίματος που κυκλοφορούσε στον εγκέφαλό τους. Εξάλλου, η απεικόνιση του εγκεφάλου των εθελοντών με τομογραφία έδειξε ότι όσοι είχαν ήδη πριν την έναρξη της μελέτης μειωμένη κυκλοφορία αίματος στον εγκέφαλό τους, ήταν επίσης πιο πιθανό να εμφανίζουν εγκεφαλικές βλάβες.

Η μελέτη έδειξε ότι, μετά από έναν μήνα κατανάλωσης κακάο, είχε βελτιωθεί κατά μέσο όρο κατά 8,3% η κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο των εθελοντών εκείνων (18 άτομα) που στο ξεκίνημα της έρευνας είχαν μειωμένη ροή αίματος (μια ένδειξη πιθανής προϊούσας άνοιας και Αλτσχάιμερ).

Αντίθετα, δεν φάνηκε να βελτιώνεται ανάλογα η κυκλοφορία του αίματος σε όσους εξ αρχής δεν είχαν τέτοια προβλήματα.

Ακόμα, οι άνθρωποι με μειωμένη κυκλοφορία αίματος στον εγκέφαλο εμφάνισαν βελτιωμένη επίδοση στα τεστ μνήμης μετά τη συστηματική κατανάλωση κακάο, ενώ πάλι ήταν μικρότερη η ωφέλεια σε όσους η κυκλοφορία του αίματος εξαρχής ήταν φυσιολογική.

Οι ερευνητές είχαν χωρίσει τους εθελοντές σε δύο ομάδες, από τις οποίες η μία έπινε κακάο πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες (φλαβονόλες) και η άλλη χωρίς αυτές, αλλά δεν υπήρξαν διαφορές στην εικόνα των δύο ομάδων μετά το πείραμα.

«Περισσότερες έρευνες απαιτούνται για να αποδείξουμε ότι υπάρχει όντως σχέση ανάμεσα στο κακάο, στα προβλήματα της κυκλοφορίας του αίματος και στην έκπτωση των νοητικών λειτουργιών. Όμως η εν λόγω μελέτη αποτελεί ένα σημαντικό πρώτο βήμα που θα καθοδηγήσει τα επόμενα», δήλωσε ο Πολ Ρόζενμπεργκ της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς σε ξεχωριστό άρθρο γνώμης στο ίδιο ιατρικό περιοδικό.

Πηγή: tanea.gr

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)

Μύθος του στίβου ο Μίλτος Τεντόγλου – Πρωταθλητής Ευρώπης για 4η φορά!

3 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Klodian Lato)

Champions League: Αποχαιρέτησε τα… αστέρια ο Ολυμπιακός και πάει στη League Phase του Europa League

3 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI)

Conference League: Λυτρώθηκε στην παράταση ο Παναθηναϊκός

3 ώρες πριν
Απαραίτητα τα ειδικά γυαλιά για να δει κανείς την έκλειψη Ηλίου (φωτ. αρχείου: EPA / Rodrigo Sura)

12 Αυγούστου: Ολική έκλειψη Ηλίου – Από ποιες περιοχές θα περάσει το «μονοπάτι της ολότητας»

4 ώρες πριν
Τα κατάλοιπα της ρωμαϊκής έπαυλης της Αγίας Ευφημίας (φωτ.: ΥΠΠΟ)

Κεφαλονιά: Η ρωμαϊκή έπαυλη με τα ψηφιδωτά που έγινε χώρος ταφής

5 ώρες πριν
Συντροφιά Ελλήνων στα Κοτύωρα. Ανάμεσά τους ο Βασίλης Χατσιπαυλίδης. Καρτ ποστάλ με ημερομηνία 6 Ιουλίου 1929 (φωτ.: Ελληνικό Μωσαϊκό / Ιωάννα Πασαλίδου)

Κοτύωρα: Όταν το καλοκαίρι δεν είχε όνομα – Οι «σάπιες μέρες» του Αυγούστου

5 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign