pontosnews.gr
Τρίτη, 17/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Georges Seurat, ο καλλιτέχνης που άφησε το «στίγμα» του στη ζωγραφική

Γεννήθηκε στο Παρίσι στις 2 Δεκεμβρίου 1859, έζησε μόλις 31 χρόνια αλλά κατάφερε να καινοτομήσει

2/12/2021 - 12:00πμ
«Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί της Γκραντ Ζατ».  Σικάγο, Art Institute (πηγή: Wikipedia)

«Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί της Γκραντ Ζατ». Σικάγο, Art Institute (πηγή: Wikipedia)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

«Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί της Γκραντ Ζατ». Αυτός είναι ο τίτλος του έργου του Georges Seurat (Ζωρζ Σερά) που θεωρείται από τους κριτικούς ότι άλλαξε την κατεύθυνση της σύγχρονης τέχνης προς τον νεοϊμπρεσιονισμό.

Ο Γάλλος ζωγράφος γεννήθηκε στο Παρίσι στις 2 Δεκεμβρίου 1859. Πατέρας του ήταν ένας πλούσιος γαιοκτήμονας από την Καμπανία και μητέρα του μία βέρα Παριζιάνα.

Ενηλικιώθηκε ανάμεσα σε πινέλα και χρώματα και έτσι η φοίτηση στην Καλών Τεχνών ήταν σχεδόν μονόδρομος. Το έργο των ιμπρεσιονιστών είναι αυτό που τον εντυπωσίαζε, γι’ αυτό μελετούσε σκληρά στη βιβλιοθήκη της σχολής, αναζητώντας τη συγκίνηση της αληθινής ζωγραφικής και τις αρχές της.

Το έργο που διαμόρφωσε τον τρόπο σκέψης του Ζωρζ Σερά ήταν το Περί των αδιάψευστων σημείων της τέχνης του Ιμπέρ ντε Σορβίλ» (1827). Έτσι, σιγά-σιγά αποκρυσταλλώθηκε μέσα του η πεποίθηση ότι πρέπει να κάνει τέχνη με καθορισμένους νόμους, απόλυτη απέναντι στη ρευστότητα του κόσμου.

Όταν διαπίστωσε ότι η Καλών Τεχνών δεν συμβάδιζε με τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες, την εγκατέλειψε.

Με τα χρόνια, και όσο συνέχιζε να ζωγραφίζει, άρχισε να απομακρύνεται από την ανησυχία των ιμπρεσιονιστών για τη φευγαλέα στιγμή. Αν και δανείστηκε κάποια στοιχεία (γι’ αυτό και θεωρείται νεοϊμπρεσιονιστής), έγινε πρωτοπόρος της τεχνικής που είναι ευρέως γνωστή ως ντιβιζιονισμός (από τη γαλλική λέξη division που σημαίνει διαίρεση), ή πουαντιγισμός (από τη γαλλική λέξη point που σημαίνει κουκκίδα ή στίγμα).

Πρόκειται για μια προσέγγιση που σχετίζεται με μία επιφάνεια που «τρεμοπαίζει» με μικρές βούλες ή πινελιές χρώματος. «Κάποιοι λένε ότι βλέπουν την ποίηση στους πίνακές μου· εγώ βλέπω μόνο την επιστήμη», είναι μία φράση που του αποδίδεται.

Οι καινοτομίες του Ζωρζ Σερά σχετίζονται με τις νέες σχεδόν επιστημονικές θεωρίες σχετικά με το χρώμα και την έκφραση, όμως η κατευναστική ομορφιά των έργων του εξηγείται από την επιρροή πολλών διαφορετικών πηγών.

Αρχικά πίστευε ότι η σπουδαία μοντέρνα τέχνη θα έδειχνε τη σύγχρονη ζωή με τρόπο παρόμοιο με την κλασική τέχνη, μόνο που θα χρησιμοποιούσε νέες τεχνικές. Πίστευε ακόμα ότι γραμμές που τείνουν προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις και τα ζεστά ή ψυχρά χρώματα θα μπορούσαν να έχουν συγκεκριμένα εκφραστικά αποτελέσματα.

Επίσης, δούλεψε πάνω στο πώς αντίθετα ή συμπληρωματικά χρώματα μπορούν να αναμιχθούν οπτικά για να αποδώσουν πολύ πιο έντονους τόνους.

«Η παρέλαση του τσίρκου». Νέα Υόρκη, Μητροπολιτικό Μουσείο (πηγή: Wikipedia)

Ο Ζωρζ Σερά αποκαλούσε την τεχνική του chromo-luminism (χρωμο-φωτισμό), δηλαδή το παλλόμενο αποτέλεσμα στις επιφάνειές του καμβά από τις απειροελάχιστες πινελιές μπογιάς.

Το μνημειώδες «Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί της Γκραντ Ζατ» ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 1884, μετά από δύο χρόνια που πέρασε στο πάρκο δημιουργώντας τα περιγράμματα. Σε αυτό το έργο παρουσιάζονται μέλη όλων των κοινωνικών τάξεων, σε διαφορετικές σκηνές. Οι μικροσκοπικές κουκίδες επιτρέπουν στο μάτι του θεατή να συνδυάσει τα χρώματα οπτικά.

Αργότερα, το ενδιαφέρον του στράφηκε στη γοτθική τέχνη και στις δημοφιλείς αφίσες, πρωτοπορώντας και πάλι, με αποτέλεσμα να αναγνωριστεί από τους σουρεαλιστές ως ένας εκκεντρικός, ανορθόδοξος και ταλαντούχος καλλιτέχνης.

Ο Ζωρζ Σερά πέθανε σε ηλικία 31 ετών, μάλλον από μολυσματική ασθένεια. Το έργο που άφησε, αν και μικρό σε ποσότητα, είχε αντίκτυπο διαρκείας. Οι καινοτομίες που εισήγαγε στη ζωγραφική αποτέλεσαν έμπνευση για καλλιτέχνες όπως ο Βίνσεντ βαν Γκογκ, ενώ επηρέασε και τους Ιταλούς φουτουριστές.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Μέλη των μονάδων Kuva-yı Milliye στο Αϊδίνι, περίπου το 1919. Ήταν παραστρατιωτικές ομάδες εθελοντών που οργανώθηκαν για να αντισταθούν, μεταξύ άλλων, στον Ελληνικό Στρατό που αποβιβάστηκε στη Σμύρνη (πηγή: gurkantuna.com)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

17 Ιουνίου 1919: Ο Ελληνικός Στρατός παραδίδει το Αϊδίνι στη μανία των τσετών – Η σφαγή κράτησε δύο μέρες

17/06/2025 - 9:50πμ
(Φωτ. αρχείου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα το 1987 η Εθνική Ελλάδας μπάσκετ κατακτούσε την κορυφή της Ευρώπης

14/06/2025 - 2:50μμ
Ο πίνακας ζωγραφικής «Μάχη πρώτη των Αθηνών» διά χειρός του Παναγιώτη Ζωγράφου και με την καθοδήγηση του Μακρυγιάννη. Η σκηνή από την Ελληνική Επανάσταση περιγράφεται ως εξής: 1. Η Ακρόπολις των Αθηνών, όπου την εκρατούσαν οι εντόποιοι Τούρκοι. 2. Ο Σαρπετζές, ομοίως τον εκρατούσαν οι Τούρκοι. 3. Οι Έλληνες εις τα ταμπούρια των και πολέμουν τους Τούρκους. 4. Οι Έλληνες έβαλαν τας σκάλας και ορμώντες εμβήκαν και εκυρίευσαν τον Σερπετζέν λεγόμενον. 5. Οι Έλληνες και οι Τούρκοι ανακατώθησαν και σκοτώνονται. 6. Αι γυναίκες περιποιούνται τους άνδρας των και τα τέκνα των και συγγενείς των. 7. Μέρος των οικιών των Αθηνών, η Πύλη του Ανδριανού και αι στήλαι του Ολυμπίου Διός. -8. Το Σέντζος (φωτ.: commons.
wikimedia.org/wiki/ File: Zografos-Makriyannis_ 10_First_battle_of_Athens.jpg)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα, το 1822, έγινε η Άλωση της Ακρόπολης των Αθηνών από τους Έλληνες

10/06/2025 - 3:32μμ
Η συνταγή της οικογένειας Νικολαΐδη (πηγή: Γενικά Αρχεία του Κράτους)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Διεθνής Ημέρα Αρχείων: Συνταγή για… πανάδες

9/06/2025 - 7:43μμ
«Ο Ιερός Λόχος μάχεται για την απελευθέρωση της Ελλάδος». Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Συλλογή Χαρακτικών
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Μάχη του Δραγατσανίου: Το τέλος του Ιερού Λόχου και ο προδομένος Υψηλάντης

7/06/2025 - 5:12μμ
(Φωτ.: aueb.gr & kopa.gr. Εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ηλίας Τσιρκινίδης: Ο Παλαμάς των Ποντίων – Ο Σταυρέτες υμνητής της «ποντιακής νοσταλγίας»

4/06/2025 - 10:17πμ
(Φωτ.: ntng.gr)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ευαγγελία Σαμιωτάκη: Η ηθοποιός που έβαλε σε δεύτερη μοίρα την υποκριτική για την οικογένεια και κέρδισε

3/06/2025 - 1:41μμ
(Εικ.: Χ.Κ.)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ιωσήφ Αντωνόπουλος: Ο εθνομάρτυρας και ιερομάρτυρας μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ένας πεπαιδευμένος και φιλόμουσος κληρικός

3/06/2025 - 12:30μμ
Αντίγραφα των πινακίδων των ναζί υπάρχουν σήμερα στη μαρτυρική Κάνδανο (φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Καραγιάννης)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Το ολοκαύτωμα της Κανδάνου: Οι ναζί αφάνισαν το χωριό στις 3 Ιουνίου 1941

3/06/2025 - 10:15πμ
Οι Λάκης Σάντας και Μανώλης Γλέζος.
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

30 Μαΐου 1941: Πώς ο Γλέζος και ο Σάντας κατέβασαν τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη

30/05/2025 - 9:06πμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

H Κλαυδία Παπαδοπούλου στη σκηνή των βραβείων του ΜAD (πηγή: Glomex)

Κλαυδία: Μια νέα «Αστερομάτα» στη σκηνή των MAD

13 λεπτά πριν
(Φωτ.: Pixabay)

Θεσσαλονίκη: Άφησαν το μωρό στο μπαλκόνι και πήγαν για ύπνο!

36 λεπτά πριν
Ο Πετρολούκας Χαλκιάς στο «Φεστιβάλ στη Θάλασσα» στον Πολυχώρο Λιπασμάτων Δραπετσώνας, 12 Ιουλίου 2019 (φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Στεργιόπουλος)

Πετρολούκας Χαλκιάς: Σε λαϊκό προσκύνημα η σορός, την Πέμπτη η κηδεία

1 ώρα πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI - MOTION TEAM / Βασίλης Βερβερίδης)

Κίνηση Μυστακίδη για τη Νέα Τούμπα: «Θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα γήπεδα της Ευρώπης»

1 ώρα πριν
Θρήνος στα συντρίμμια πολυκατοικίας στο Κίεβο. Η οικογένεια του άνδρα βρισκόταν μέσα στο κτήριο που χτυπήθηκε (φωτ.: radiosvoboda.org)

Η Ρωσία χτύπησε το Κίεβο – Ο μεγαλύτερος απολογισμός νεκρών από την έναρξη του πολέμου

2 ώρες πριν
Μέλη των μονάδων Kuva-yı Milliye στο Αϊδίνι, περίπου το 1919. Ήταν παραστρατιωτικές ομάδες εθελοντών που οργανώθηκαν για να αντισταθούν, μεταξύ άλλων, στον Ελληνικό Στρατό που αποβιβάστηκε στη Σμύρνη (πηγή: gurkantuna.com)

17 Ιουνίου 1919: Ο Ελληνικός Στρατός παραδίδει το Αϊδίνι στη μανία των τσετών – Η σφαγή κράτησε δύο μέρες

2 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign