pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Ποια τα ευεργετικά οφέλη της σοκολάτας στον εγκέφαλο

2/07/2017 - 5:39μμ
Ποια τα ευεργετικά οφέλη της σοκολάτας στον εγκέφαλο
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

 Η σοκολάτα είναι γνωστό πως κάνει καλό στην καρδιά και βελτιώνει τον ύπνο και τώρα επιστήμονες από την Ιταλία έρχονται να επισημάνουν πως έχει μία ακόμη σημαντική ευεργετική επίδραση, στον εγκέφαλο, αυτή τη φορά. Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύουν οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Λ’ Άκουιλα στην επιθεώρηση Frontiers in Nutrition, το κακάο από το οποίο προέρχεται η σοκολάτα είναι πλούσιο σε φλαβανόλες, μια κατηγορία φυσικών ουσιών με νευροπροστατευτικά οφέλη.

Όσο λοιπόν μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητα της σοκολάτας σε κακάο (κατά προτίμηση 70% και πάνω) τόσο πιο ευεργετική είναι.

Η μελέτη περιλάμβανε επισκόπηση (μετα-ανάλυση) των διαθέσιμων ερευνητικών δεδομένων σχετικά με τα άμεσα και μακροπρόθεσμα οφέλη που παρέχουν οι φλαβανόλες, όσον αφορά διάφορες πτυχές της γνωστικής λειτουργίας. Με άλλα λόγια, στόχος των επιστημόνων ήταν να διαπιστώσουν τι συμβαίνει στον εγκέφαλο λίγες ώρες μετά την κατανάλωση σοκολάτας και όταν η σοκολάτα καταναλώνεται συστηματικά για πολύ καιρό.

Τα διαθέσιμα δεδομένα υποδεικνύουν μια ωφέλιμη επίδραση στη γνωστική επίδοση, όπως βελτίωση της λειτουργικής (ενεργής) μνήμης και της ικανότητας επεξεργασίας οπτικών πληροφοριών. Συγκεκριμένα στις γυναίκες έχει παρατηρηθεί επίσης ότι η κατανάλωση σοκολάτας μετά από μια νύχτα χωρίς καθόλου ύπνο μπορεί να «εξουδετερώσει» την έλλειψη συγκέντρωσης και την πνευματική σύγχυση που κατ’ εξοχήν συνοδεύουν την έλλειψη ύπνου.

Όσο για τα μακροπρόθεσμα οφέλη της συστηματικής κατανάλωσης σοκολάτας (σε διάστημα 5 ημερών έως 3 μηνών), οι περισσότερες έρευνες έχουν εστιάσει στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Σε αυτήν την υποομάδα του πληθυσμού φαίνεται πως η συχνή –ακόμη και καθημερινή– κατανάλωση σοκολάτας οδηγεί σε βελτίωση της γνωστικής επίδοσης και συγκεκριμένα της προσοχής, της ταχύτητας επεξεργασίας των πληροφοριών, της λειτουργικής μνήμης και της γλωσσικής δεινότητας.

Μάλιστα, οι θετικές επιδράσεις φαίνεται να είναι εντονότερες σε άτομα μεγάλης ηλικίας που έχουν αρχίσει να εμφανίζουν αποδυνάμωση της μνήμης τους ή ήπια γνωστική κατάπτωση.

Αυτό το τελευταίο εύρημα είναι εξαιρετικά σημαντικό και ελπιδοφόρο, αφού υποδεικνύει ότι οι φλαβανόλες είναι δυνατό να δράσουν προστατευτικά ή κατασταλτικά σε ομάδες υψηλού κινδύνου για Αλτσχάιμερ και άλλες νευροεκφυλιστικές παθήσεις.

Θα πρέπει λοιπόν, με βάση όλα τα παραπάνω, η σοκολάτα να χορηγείται με… συνταγή γιατρού; Μάλλον ναι. «Η συστηματική κατανάλωση κακάο και σοκολάτας μπορεί πράγματι να έχει θετικές επιδράσεις στη γνωστική λειτουργία σε βάθος χρόνου» αναφέρουν οι επιστήμονες και μάλιστα δεν μένουν στα λόγια, αλλά κάνουν τη συμβουλή τους πράξη, δηλώνοντας: «Η μαύρη σοκολάτα είναι εξαιρετικά πλούσια σε φλαβανόλες. Έτσι, πάντα τρώμε λίγη μαύρη σοκολάτα. Κάθε μέρα».

Πηγή: onmed.gr

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς  στην αίθουσα ενημέρωσης του Λευκού Οίκου στην Ουάσιγκτον (φωτ.: EPA/JIM LO SCALZO)

Financial Times: Ο Τζέι ντι Βανς ζήτησε από την Ουκρανία να σταματήσει τις επιθέσεις με drone στον Εύξεινο Πόντο

4 λεπτά πριν
Σκίτσο που απεικονίζει τα όμορφα σπίτια της Ίμερας (εικ.: «Τραπεζούς, στα Ίχνη των Μεγάλων Κομνηνών τομ. Β΄, Μίλητος»)

Οι οκτώ Πόντιοι και οι εννέα φωτιές: Χαριτωμένο ανέκδοτο για τους Ιμεραίους

28 λεπτά πριν
(Φωτ.: Μαρίλια Βασιλακοπούλου / EUROKINISSI)

Μίλτος Τεντόγλου: Ξέχασα το χρυσό μετάλλιο! – Απολαυστικός ο Γρεβενιώτης πρωταθλητής

55 λεπτά πριν
Στιγμιότυπο από το περσινό, 2ο Ποντιακό Πανοΰρ (φωτ.: facebook / Σύλλογος Ποντίων Λαυρίου «Ο Μιθριδάτης»)

«Μιθριδάτης» Λαυρίου: 3ο Ποντιακό Πανοΰρ και εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου με το πάτριο ημερολόγιο

1 ώρα πριν
Άνθρωποι περπατούν κοντά στα συντρίμμια ενός σπιτιού στη γειτονιά Κοροσίτο της Περέιρα, στην Κολομβία (φωτ.: EPA/CARLOS ORTEGA)

Κολομβία: Διάσωση γυναίκας 30 ώρες μετά τον σεισμό των 7,4 βαθμών

2 ώρες πριν
(Φωτ.: ΕΟΚ)

Ευρωπαϊκό U16: Στην Α’ κατηγορία η Εθνική κορασίδων!

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign