pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Μπορεί το κόκκινο κρέας να προκαλέσει καρκίνο του μαστού;

11/06/2014 - 10:42πμ
Ανακάλυψαν την πρωτεΐνη που πυροδοτεί την μετάσταση του καρκίνου
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ ανέφεραν ότι αν μία γυναίκα αντικαταστήσει το κόκκινο κρέας με ένα συνδυασμό οσπρίων, πουλερικών, ξηρών καρπών και ψαριών, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου.

Οι γυναίκες που τρώνε πολύ κόκκινο κρέας στην αρχή της ενήλικης ζωής τους, κινδυνεύουν περισσότερο να εμφανίσουν καρκίνο του μαστού, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, για την οποία όμως διατυπώνονται αρκετές ενστάσεις από άλλους ειδικούς, οι οποίοι δεν θεωρούν ότι είναι πειστικά τα νέα ευρήματα.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τη δρα Μάριαμ Φάρβιντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό “British Medical Journal”, σύμφωνα με το BBC και τη «Γκάρντιαν», ανέφεραν ότι αν μία γυναίκα αντικαταστήσει το κόκκινο κρέας με ένα συνδυασμό οσπρίων, πουλερικών, ξηρών καρπών και ψαριών, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου.

Οι Αμερικανοί επιστήμονες ανέλυσαν επί αρκετά χρόνια στοιχεία για περίπου 89.000 γυναίκες ηλικίας 24 έως 43 ετών, από τις οποίες σχεδόν 3.000 ανέπτυξαν καρκίνο του μαστού. Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, η υψηλότερη κατανάλωση κόκκινου κρέατος σχετιζόταν με μια αύξηση 22% κατά μέσο όρο του κινδύνου για καρκίνο του μαστού, με κάθε πρόσθετη ημερήσια μερίδα κόκκινου κρέατος να αυξάνει κατά 13% τον κίνδυνο.

Όμως ουκ ολίγοι βρετανοί ειδικοί αντέτειναν πως άλλες σχετικές μελέτες δεν έχουν δείξει κάποια ξεκάθαρη συσχέτιση ανάμεσα στο κόκκινο κρέας και στον καρκίνο του μαστού. Προηγούμενες μελέτες έχουν συσχετίσει το κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας μόνο με αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου και στα δύο φύλα.

Ο καθηγητής επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Τιμ Κέι επεσήμανε πως η αμερικανική μελέτη δεν διαπίστωσε παρά μία «ασθενή» μόνο σχέση ανάμεσα στο κόκκινο κρέας και στον καρκίνο του μαστού, «η οποία δεν είναι αρκετά ισχυρή για να αλλάξει τα υπάρχοντα δεδομένα, σύμφωνα με τα οποία δεν έχει διαπιστωθεί σαφής συσχέτιση ανάμεσα σε αυτά τα δύο». «Οι γυναίκες μπορούν να μειώσουν ον κίνδυνο καρίνου του μαστού διατηρώντας σε υγιή επίπεδα το βάρος τους, πίνοντας λιγότερο αλκοόλ και κάνοντας σωματική άσκηση – ενώ είναι κακή ιδέα να μειώσουν το κόκκινο κρέας, που συνδέεται με τον καρκίνο του εντέρου, τρώγοντας περισσότερο λευκό κρέας, όσπρια ή ψάρι», πρόσθεσε.

Η καθηγήτρια Βάλερι Μπέραλ, διευθύντρια της Μονάδας Επιδημιολογίας Καρκίνου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, επεσήμανε και αυτή ότι «όλα τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν πως η κατανάλωση κόκκινου κρέατος έχει μικρή ή καθόλου επίπτωση στον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, συνεπώς τα αποτελέσματα από μία μόνο έρευνα (σ.σ. την αμερικανική) δεν μπορούν να αξιολογηθούν μεμονωμένα».

Ο καθηγητής επιδημιολογίας του καρκίνου Πολ Φάροου του Πανεπιστημίου Κέμπριτζ υπογράμμισε ότι, σε κάθε περίπτωση, αυτό που δείχνει η αμερικανική μελέτη, είναι μια πολύ μικρή αύξηση του κινδύνου και πρόσθεσε ότι το να υπάρχει μια συσχέτιση, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη πως το ένα πράγμα (κόκκινο κρέας) αποτελεί την αιτία για το άλλο (καρκίνο του μαστού).

Από την άλλη, οι Αμερικανοί ερευνητές αντέτειναν ότι οι παλαιότερες έρευνες στο θέμα είχαν εστιάσει την προσοχή τους στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος κατά την μέση ή τρίτη ηλικία και όχι στην αρχή της ενήλικης ζωής.

Εξάλλου, μια ξεχωριστή επιστημονική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες με μεγάλο αριθμό από ελιές στο δέρμα τους μπορεί να κινδυνεύουν περισσότερο από καρκίνο του μαστού, χωρίς να είναι σαφές γιατί αυτό συμβαίνει.

Πηγή: skai.gr

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)

Μύθος του στίβου ο Μίλτος Τεντόγλου – Πρωταθλητής Ευρώπης για 4η φορά!

5 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Klodian Lato)

Champions League: Αποχαιρέτησε τα… αστέρια ο Ολυμπιακός και πάει στη League Phase του Europa League

5 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI)

Conference League: Λυτρώθηκε στην παράταση ο Παναθηναϊκός

6 ώρες πριν
Απαραίτητα τα ειδικά γυαλιά για να δει κανείς την έκλειψη Ηλίου (φωτ. αρχείου: EPA / Rodrigo Sura)

12 Αυγούστου: Ολική έκλειψη Ηλίου – Από ποιες περιοχές θα περάσει το «μονοπάτι της ολότητας»

6 ώρες πριν
Τα κατάλοιπα της ρωμαϊκής έπαυλης της Αγίας Ευφημίας (φωτ.: ΥΠΠΟ)

Κεφαλονιά: Η ρωμαϊκή έπαυλη με τα ψηφιδωτά που έγινε χώρος ταφής

7 ώρες πριν
Συντροφιά Ελλήνων στα Κοτύωρα. Ανάμεσά τους ο Βασίλης Χατσιπαυλίδης. Καρτ ποστάλ με ημερομηνία 6 Ιουλίου 1929 (φωτ.: Ελληνικό Μωσαϊκό / Ιωάννα Πασαλίδου)

Κοτύωρα: Όταν το καλοκαίρι δεν είχε όνομα – Οι «σάπιες μέρες» του Αυγούστου

8 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign