pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Ιατρική βόμβα: Τα αντιοξειδωτικά και η βιταμίνη Ε επιταχύνουν τον καρκίνο

30/01/2014 - 6:31μμ
Έλληνες ερευνητές πιο κοντά στην θεραπεία του καρκίνου
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Τα αντιοξειδωτικά συμπληρώματα διατροφής, όπως η βιταμίνη Ε, διαφημίζονται ως προστατευτικά για την υγεία και γι’ αυτό τα παίρνουν εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, όμως μια νέα σουηδική επιστημονική έρευνα έρχεται να αμφισβητήσει -σε ένα τουλάχιστον βαθμό – τις ωφέλειες τους, καθώς έδειξε, ότι οι εν λόγω ουσίες ενισχύουν και επιταχύνουν την ανάπτυξη των καρκινικών όγκων σε ποντίκια.

Η διαπίστωση αυτή -κατά τους επιστήμονες- θέτει το κρίσιμο ερώτημα, μήπως τελικά τα αντιοξειδωτικά ενέχουν παραγνωρισμένους κινδύνους και μπορούν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Αυτό ισχύει κυρίως για τους ανθρώπους εκείνους που καπνίζουν ή έχουν καρκίνο των πνευμόνων, οι οποίοι, κατά τους ερευνητές, θα πρέπει να το σκεφτούν διπλά προτού πάρουν βιταμίνες και άλλα αντιοξειδωτικά συμπληρώματα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον μοριακό βιολόγο Μάρτιν Μπέργκο του πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “Science Translational Medicine”, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το «Science» και το “New Scientist”, χορήγησαν στα πειραματόζωα δύο αντιοξειδωτικά, βιταμίνη Ε και N-ακετυλοκυστεϊνη (NAC), τα οποία οδήγησαν στον πρόωρο θάνατο των ζώων λόγω της πολύ ταχύτερης ανάπτυξης των όγκων τους, σε σχέση με όσα ποντίκια δεν είχαν πάρει τις ίδιες ουσίες.

«Τα αντιοξειδωτικά προκάλεσαν τριπλάσια αύξηση στον αριθμό των όγκων και μεγαλύτερη επιθετικότητά τους, με συνέπεια τα αντιοξειδωτικά να οδηγήσουν στο θάνατο των ζώων με διπλάσιο ρυθμό. Όταν χορηγούσαμε μικρή δόση, οι όγκοι αυξάνονταν λίγο και όταν δίναμε μεγάλη δόση, αυξάνονταν πολύ», δήλωσε ο Μπέργκο.

Αλλά και η εργαστηριακή έρευνα με ανθρώπινα καρκινικά κύτταρα από όγκους του πνεύμονα έδειξε ότι τα αντιοξειδωτικά οδηγούσαν σε ταχύτερο πολλαπλασιασμό αυτών των κυττάρων.

Αν και πρέπει να γίνουν περαιτέρω έρευνες για να επιβεβαιώσουν τα ευρήματα στους ανθρώπους, οι σουηδοί ερευνητές συνέστησαν στους καπνιστές και στους καρκινοπαθείς, καθώς και σε όσους πάσχουν από χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, να είναι επιφυλακτικοί με τα αντιοξειδωτικά.

Από την άλλη, δεν είναι σαφές από τη νέα έρευνα, ποιά είναι η επίπτωση των αντιοξειδωτικών σε υγιείς οργανισμούς που δεν έχουν καθόλου καρκινικούς όγκους. Η εικόνα είναι ακόμα συγκεχυμένη και, σύμφωνα με ορισμένους επιστήμονες, είναι πιθανό πως τα αντιοξειδωτικά σε πρώτη φάση βοηθούν το σώμα να προστατευτεί από τον καρκίνο, όμως από τη στιγμή που σχηματίζονται οι πρώτοι όγκοι (οι οποίοι πιθανώς δεν έχουν ακόμα διαγνωστεί), τα αντιοξειδωτικά επιταχύνουν την εξέλιξη και εξάπλωση της νόσου.

Το σώμα παράγει τις δικές του αντιοξειδωτικές ουσίες για να εμποδίζει τις βλάβες στο DNA του από τις χημικές ουσίες που λέγονται «ελεύθερες ρίζες». Ο οργανισμός μπορεί επίσης να πάρει πρόσθετα αντιοξειδωτικά μέσω της υγιεινής διατροφής με φρούτα και λαχανικά. Όμως η λήψη αντιοξειδωτικών διατροφικών συμπληρωμάτων και βιταμινών (με χάπια κ.α.) αποτελεί ένα πιο επίμαχο ζήτημα και οι έως τώρα επιστημονικές έρευνες έχουν καταλήξει σε ανάμικτα συμπεράσματα.

Μερικές προηγούμενες μελέτες συμπέραναν, ότι αυτά τα συμπληρώματα μπορεί να αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου στους ανθρώπους. Όμως, οι επιστήμονες δεν έχουν ακόμα καταλήξει ποιές βιταμίνες μπορεί να ενισχύουν τον καρκίνο και ποιές, αντίθετα, να τον αποτρέπουν. Η νέα σουηδική μελέτη γέρνει πάντως τη ζυγαριά υπέρ όσων υποστηρίζουν, ότι τα αντιοξειδωτικά μπορούν «να γυρίσουν μπούμερανγκ», ιδίως στους ήδη καρκινοπαθείς.

Σύμφωνα με τη σουηδική έρευνα, μπορεί μεν τα αντιοξειδωτικά να προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες και από τις γενετικές βλάβες, όμως, ταυτόχρονα, προστατεύουν επίσης τα καρκινικά κύτταρα από τις άμυνες του οργανισμού και έτσι τα βοηθούν να αναπτυχθούν. Αυτό συμβαίνει, επειδή τα αντιοξειδωτικά απενεργοποιούν στα καρκινικά κύτταρα το γονίδιο p53, τον θεωρούμενο κυριότερο «φρουρό του γονιδιώματος», η δουλειά του οποίου είναι να καταστρέφει τα κύτταρα με ελαττωματικό DNA.

Στα αντιοξειδωτικά ανήκουν οι βιταμίνες Α, C και E, το βήτα καροτένιο κ.α.

Πηγή: imerisia.gr

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)

Μύθος του στίβου ο Μίλτος Τεντόγλου – Πρωταθλητής Ευρώπης για 4η φορά!

4 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Klodian Lato)

Champions League: Αποχαιρέτησε τα… αστέρια ο Ολυμπιακός και πάει στη League Phase του Europa League

4 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI)

Conference League: Λυτρώθηκε στην παράταση ο Παναθηναϊκός

5 ώρες πριν
Απαραίτητα τα ειδικά γυαλιά για να δει κανείς την έκλειψη Ηλίου (φωτ. αρχείου: EPA / Rodrigo Sura)

12 Αυγούστου: Ολική έκλειψη Ηλίου – Από ποιες περιοχές θα περάσει το «μονοπάτι της ολότητας»

5 ώρες πριν
Τα κατάλοιπα της ρωμαϊκής έπαυλης της Αγίας Ευφημίας (φωτ.: ΥΠΠΟ)

Κεφαλονιά: Η ρωμαϊκή έπαυλη με τα ψηφιδωτά που έγινε χώρος ταφής

6 ώρες πριν
Συντροφιά Ελλήνων στα Κοτύωρα. Ανάμεσά τους ο Βασίλης Χατσιπαυλίδης. Καρτ ποστάλ με ημερομηνία 6 Ιουλίου 1929 (φωτ.: Ελληνικό Μωσαϊκό / Ιωάννα Πασαλίδου)

Κοτύωρα: Όταν το καλοκαίρι δεν είχε όνομα – Οι «σάπιες μέρες» του Αυγούστου

7 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign