Μια ιστορική εξέλιξη, που αναμένεται να αλλάξει οριστικά την εικόνα και την καθημερινότητα στην Καλαμαριά, σηματοδοτεί η επίσημη ένταξη της κατασκευής της οδού Πόντου στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 24,6 εκατομμυρίων ευρώ, το μεγαλύτερο έργο που σχεδιάστηκε ποτέ στην πόλη περνά πλέον από τη φάση των διεκδικήσεων και των υποσχέσεων στη φάση της κατασκευής.
Η δέσμευση του υπουργείου γίνεται πράξη και μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για τη δημιουργία μιας σύγχρονης οδικής αρτηρίας. Το έργο, που παρέμενε ζητούμενο και «βαλτωμένο» για δεκαετίες ταλαιπωρώντας τους κατοίκους, παίρνει σάρκα και οστά χάρη στην πολύμηνη προετοιμασία και τη στενή συνεργασία της δημοτικής αρχής με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
Μια σύγχρονη και πράσινη αρτηρία στη θέση των χωραφιών
Η διοίκηση του Δήμου Καλαμαριάς, έχοντας θέσει την οδό Πόντου ως πρώτη προτεραιότητα, κινήθηκε με ταχείς ρυθμούς για την ωρίμανση του έργου. Συγκεκριμένα:
- Ολοκληρώθηκαν γρήγορα οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις.
- Παραχωρήθηκαν στον δήμο τα ακίνητα του Δημοσίου που βρίσκονταν εντός του εύρους του δρόμου.
- Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για τη διαμόρφωση μιας σύγχρονης οδού, η οποία θα περιλαμβάνει ποδηλατόδρομο και κυκλικούς κόμβους.
Σε λίγους μήνες, τα χωράφια που υποβάθμιζαν την περιοχή θα δώσουν τη θέση τους σε έναν πράσινο άξονα. Η οδός Πόντου λειτουργεί ως το «δίδυμο» έργο του μετρό και, σε συνδυασμό με τις νέες στάσεις, τη μεγάλη ανάπλαση της Ανατολικής Καλαμαριάς στον Φοίνικα και την αναβάθμιση της παραλίας της Κρήνης, υπόσχεται να διαμορφώσει μια εντελώς νέα κυκλοφοριακή και αστική πραγματικότητα.
«Τώρα είναι η ώρα να εργαστούμε πάνω σε αυτή τη μεγάλη επιτυχία και να οργανώσουμε τη ζωή της πόλης στα νέα δεδομένα που φέρνει η Πόντου και το Μετρό», επισημαίνει η διοίκηση του Δήμου, εκφράζοντας παράλληλα τις ευχαριστίες της προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, και τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, για τη συμβολή τους.
Στόχος η σύνδεση με τη Γεωργική Σχολή και ο υπερτοπικός χαρακτήρας
Κρίσιμη προϋπόθεση για την πλήρη αξιοποίηση του νέου οδικού άξονα αποτελεί η μελλοντική σύνδεσή του με τη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής.
Στόχος είναι η οδός Πόντου να λειτουργήσει ως η βασική συλλεκτήρια οδός για ολόκληρη την ανατολική Θεσσαλονίκη.
Για τον λόγο αυτό, ο Δήμος Καλαμαριάς βρίσκεται ήδη σε ανοιχτή γραμμή και συνεχίζει τη συνεργασία του με τον Δήμο Πυλαίας–Χορτιάτη, τον ΟΣΕΘ και όλους τους αρμόδιους φορείς. Η υλοποίηση αυτού του ευρύτερου σχεδιασμού θα προσδώσει στο έργο υπερτοπικό χαρακτήρα, αναβαθμίζοντας τις μετακινήσεις και την ποιότητα ζωής σε ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή.
















