pontosnews.gr
Παρασκευή, 12/12/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Μαρτυρία Σάββα Μιχαηλίδη: «Τους κλείσανε σ’ ένα σπίτι ρωμαίικο τον έναν πάνω στον άλλο και βάλανε φωτιά – Τέσσερα χωριά μαζικά χαθήκανε»

Στη διάρκεια του διωγμού, είδε τους συγχωριανούς του να πέφτουν νεκροί στο δρόμο από τις κακουχίες. Αναγκάστηκε να δουλέψει για τον Τοπάλ Οσμάν, κρύφτηκε στα βουνά και ανέβηκε λαθρεπιβάτης σε τουρκικό πλοίο για να μπορέσει να έρθει στην Ελλάδα

26/05/2024 - 10:18πμ
Μαρτυρία Σάββα Μιχαηλίδη: «Τους κλείσανε σ' ένα σπίτι ρωμαίικο τον έναν πάνω στον άλλο και βάλανε φωτιά. Τέσσερα χωριά μαζικά χαθήκανε»

Ζευγάρι από το χωριό Κιρκ-χαρμάν ή Γουρχ-χαρμάν σε φωτογραφείο της Κερασούντας (φωτ.: Βιβλιοθήκη Μνήμης της «Καθημερινής», «Η Έξοδος», τόμος Ι')

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Ο Σάββας Μιχαηλίδης γεννήθηκε στον οικισμό Γαγιάσαρ (Γαάσαρη, Καγιάσαρ, Γαάσαρ), κτισμένο στην κοιλάδα παραπόταμου του Damu, 22 χλμ νοτιοδυτικά της Κερασούντας. Η ονομασία αποτελεί παραφθορά του αρχικού ονόματος του οικισμού που ήταν Καγιά-Χισάρ, (kaya hisar) που σημαίνει το Κάστρο του Βράχου. Εκκλησιαστικά άνηκε στη δικαιοδοσία της Μητροπόλεως Χαλδίας και Χερροιάνων.

Ο οικισμός αριθμούσε περίπου 300 Έλληνες κατοίκους, που κατάγονταν από την περιοχή της Αργυρούπολης και μιλούσαν ποντιακά. Συντηρούσαν εκκλησία, αφιερωμένη στον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο, καθώς και δημοτικό σχολείο.

Η οικονομία του οικισμού βασιζόταν κυρίως στη γεωργία, ενώ τα φουντούκια που παρήγαγαν, τα εμπορεύονταν αποκλειστικά στην αγορά της Πουλαντζάκης, η οποία λειτουργούσε ως οικονομικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής.

Η μαρτυρία του Σάββα Μιχαηλίδη περιλαμβάνεται στο Αρχείο Προφορικής Παράδοσης του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, της μεγαλύτερης και παλαιότερης συλλογής προφορικής ιστορίας στην Ελλάδα και μίας από τις σημαντικότερες της Ευρώπης.

◊◊◊

Χειμώνας, αρχή του 1916 ήτανε. Χιόνι στρωμένο ενάμισο μέτρο είχε. Βράδυ ήρθανε τζανταρμάδες απ’ την Πουλαντζάκη και είπανε: «Αύριο το πρωί όλοι πρέπει να σηκωθείτε να φύγετε». Μαζί μας δικαίωμα είχαμε να πάρουμε ό,τι σηκώνεται στην πλάτη. Τ’ άλλα τα αφήσαμε όλα στα σπίτια μας, ρουχισμό, τροφήματα, ζώα, όλα μείνανε. Οι τζανταρμάδες μείνανε. Το πρωί κινήσαμε όλοι μαζί, άντρες, γυναίκες, παιδιά, όλοι. Το χωριό έμεινε έρημο. Τούρκος γείτονας δεν παρουσιάστηκε κανείς. Τι να κάνουνε; Βοήθεια να δώσουνε δεν μπορούσανε, δε θέλανε να βλέπουνε το κακό μας. Νοτίως βαδίζαμε. Περάσαμε την Κουλάκκαγια και κατεβαίναμε προς τη Γαράσαρη. Τη νύχτα καθίζαμε σε τούρκικα χωριά. Σε στάβλους μάς βάζανε, στο ύπαιθρο μάς αφήνανε. Σε κάθε καρακόλι αλλάζαμε τζανταρμάδες. Ο ένας μας παράδινε στους άλλους. Περάσαμε Σούσεχιρ, Γκιολέχισαρ, Ρεσάdια.

Τριανταμία μέρες βαδίζαμε μέσ’ στα χιόνια. Βρόμικα νερά πίναμε, μολυσμένα απ’ τα πτώματα των Αρμένηδων που σαπίζανε μέσ’ τα ρέματα.

Αρρώστια και θάνατος έπεσε. Γέροι, παιδιά, αδύνατοι άνθρωποι, έγκυες γυναίκες, κάθε μέρα πέφτανε πεθαμένοι. Τούς σκέπαζε το χιόνι. Ούτε οι μισοί δεν μείναμε.

Άμα φτάσαμε στη Ρεσάdια, εγώ μαζί με άλλα εφτά-οχτώ παλικάρια φύγαμε κρυφά και, νυχτοβαδίζοντας, φτάσαμε στην Αμάσεια. Οι άλλοι, όσοι απομείνανε από την αρρώστια και το θανατικό, στα 1918 που υπογράφηκε η Ανακωχή, φύγανε κι αυτοί και γυρίσανε στο χωριό μας. Από τους εκατό ανθρώπους, είκοσι το πολύ πολύ να γυρίσανε πίσω. Παιδιά και γέροι χαθήκανε. Εγώ από την Αμάσεια πήγα Κάβζα, Μερτζιφούν, Τσορούμ, Γιοσγάτ, Ακdαγμαdέν, Σαμψούν κι από ‘κει Πουλαντζάκ και Κερασούντα. Στα κρυφά βάδιζα, στα κρυφά δούλευα λίγο, στα κρυφά έφευγα.

Στην Κερασούντα που πήγα, δούλεψα στον Τοπάλ Οσμάν. Πολλά παλικάρια Ρωμαίοι δουλεύαμε αναγκαστικά σ’ αυτόν. Η χρονιά ήτανε 1920. Ο Τοπάλ Οσμάν μάς είχε και γκρεμίζαμε τα ρωμαίικα σπίτια. Όλους τους πλούσιους Ρωμαίους της Κερασούντας τούς είχε κάνει εξορία. Με τις πέτρες που κουβαλούσαμε, φτιάχναμε τον δημόσιο δρόμο. Κουβαλούσαμε πάνω στις πλάτες μας, μέσα σε πυκνά κοφίνια, άμμο. Πυρώναμε από τη ζέστη. Ούτε φαΐ μάς έδινε. Κάθε δεκαπέντε μόνο είχαμε άδεια να πάμε στα σπίτια μας, να πάρουμε λίγα τρόφιμα.

Έξι μήνες δουλεύαμε στον Τοπάλ. Μια Κυριακή που πηγαίναμε στο Γαγιάσαρ για τρόφιμα, μας βρήκε στο δρόμο μια Ρωμιά από το Τσορλίκ και μας είπε πως οι Τούρκοι πιάνουνε όλους τους άντρες από δεκατεσσάρω χρονώ και άνω.

Δέκα άτομα ήμαστε, άντρες, όλοι, και πήραμε την απόφαση να βγούμε στο βουνό. Στο Γιουλντούς ανεβήκαμε. Κάναμε μια πρόχειρη καλύβα εκεί και μέναμε. Χιόνι είχε και τρόφιμα δεν είχαμε τίποτε. Κάναμε συνεννόηση με τους δικούς μας στο χωριό –γυναίκες και παιδιά ήτανε– άμα είναι κίνδυνος, άμα είναι Τούρκοι, να σηκώνουνε κόκκινο πανί, κι άμα είναι ησυχία, άσπρο. Βλέπαμε άσπρο και πηγαίναμε και παίρναμε λίγο αλεύρι, λίγο ψωμί και φεύγαμε πάλι στο βουνό. Μια Κυριακή πήγα και πήρα τρόφιμα και η γυναίκα μου με είπε: «Ήρθανε Τούρκοι να μας πειράξουνε, τους έδωσα εξήντα λίρες και φύγανε. Είπανε θα ‘ρθούνε πάλι». Τότες ήτανε αρχές Φεβρουαρίου 1921. Το χιόνι πάνω στα βουνά είχε πάει δύο μέτρα.

Πρώτες μέρες Μαρτίου ήτανε, μια Κυριακή μέρα καθόμαστε και παίζαμε κεμεντζέ μέσ’ στο καλύβι και ήρθε ένα παιδί και μας είπε τα φοβερά πράματα που γίνανε. Το παιδί γλίτωσε από θαύμα Θεού, πήρε τα βουνά κρυφά, με το πολύ χιόνι δεν είδανε τα πατήματά του και ήρθε και μας τα είπε όλα. Πιάσανε όλους, γυναίκες και παιδιά από τα τρία χωριά, Γαγιάσαρ, Τσορλίκ και Γαλέκιοϊ και τους πήγανε στο Ντεμιρτζήκιοϊ. Πιασμένες είχανε κι εκεί τις γυναίκες. Τους κλείσανε όλους στην εκκλησία.

Εξήντα Τσετέδες του Τοπάλ ήτανε. Πήρανε εξήντα γυναίκες τη νύχτα, τις κλείσανε στο σπίτι του Κυνηγόπουλου και τις βιάσανε.

Όλη νύχτα τις κρατήσανε. Την άλλη μέρα τούς πήρανε όλους από την εκκλησία, τους κλείσανε σ’ άλλο σπίτι ρωμαίικο. Τον ένα πάνω στον άλλο τούς ρίξανε να χωρέσουνε. Κλείσανε καλά πόρτες και παράθυρα και βάλανε φωτιά. Καήκανε όλοι, κι αυτοί πετροβολούσανε κιόλας απ’ έξω. Τέτοιο κακό τρομερό έγινε. Τέσσερα χωριά μαζικά χαθήκανε. Το παιδί μπόρεσε και ξέφυγε όταν τους παίρνανε απ’ την εκκλησία. Έκανε τον πεθαμένο και ύστερα σιγά-σιγά σούρθηκε και ήρθε μέχρις εμάς και μας είπε τη συμφορά.

Κυκλωμένοι στα χιόνια ήμαστε και τρόφιμο δεν είχαμε τίποτε. Άμα αρχίσανε και λιώνουνε λίγο, κατεβήκαμε στα ρέματα και στου ποταμού την άκρη. Είπανε να πάμε σε τούρκικο χωριό, να ζητήσουμε από γνωστούς Τούρκους λίγη βοήθεια. Στο Τεπεράν θα πήγαιναν μερικοί. Εγώ και τρεις άλλοι είπαμε θα πάμε στη Σαρίμουσα. Εκεί με χρωστούσε ένας Τούρκος σαράντα λίρες, θα πήγαινα να τις πάρω. Στον Αϊ-Γιώργη κοντά βρήκαμε μια Τουρκάλα με δύο παιδιά, μας έδωσε λίγα φασόλια και φάγαμε. Μπήκαμε στη Σαρίμουσα. Ο Τούρκος μάς δέχτηκε. Μας έδωσε μια ολάκερη πίτα και φάγαμε. Νηστικοί ήμαστε κι απ’ το πολύ φαΐ πάθαμε. Ο Τούρκος χρήματα δεν είχε να μου δώσει. Για το χρέος αντίς για λίρες έδωσε τρία ζευγάρια τσαρούχια, επτά ψωμιά, ένα σαχάνι και μισή οκά καπνά. Γυρίσαμε πάλι στο βουνό στο καλύβι μας. Μείναμε ως να λιώσουνε τα χιόνια, Απρίλιο μήνα.

Δεκαοχτώ μήνες μείναμε στο βουνό. Και νηστικοί καθίσαμε. Πότες μας δίνανε από τούρκικα χωριά λίγα τρόφιμα, πότε ληστεύαμε. Ούτε την Ανταλλαγή δε θα καταλαβαίναμε που γίνηκε.

Αρρωστήσαμε όμως οι περισσότεροι κι αναγκαστικά κατεβήκαμε στην Πουλαντζάκη. Μόνο γυναίκες ήτανε κι εκεί, μικρά παιδιά και λίγοι γέροι. Τις γυναίκες τις είχανε επιστρατεμένες οι Τούρκοι και δούλευαν στο δρόμο. Κουβαλούσανε πέτρες. Ό,τι δουλειά αντρίκια μπορούσανε, κάνανε. Καθίσαμε σε δύο σπίτια ρωμαίικα. Χρήματα δεν είχαμε. Κι αυτοί εκεί τίποτε δεν είχανε, όλα τους τα είχανε πάρει οι Τσετέδες του Τοπάλ. Τα πολλά φουντούκια τα είχανε πια οι Τούρκοι. Ένα μήνα σκέτα λάχανα με νερό τρώγαμε. Ύστερα φύγαμε στην Ορdού με το σκοπό να μπορέσουμε να βρούμε τρόπο να φύγουμε από θαλάσσης.

Τρεις μέρες κάναμε να πάμε. Μείναμε κι εκεί σε Ρωμιές γυναίκες. Άντρες δεν είχε. Τότες ήρθε η είδηση της Ανταλλαγής. Έρχονταν καράβια και παίρνανε τον κόσμο. Έπρεπε να πληρώσεις για να μπεις. Εμείς δεν είχαμε πεντάρα να δώσουμε. Κρυφά μπήκαμε στο τούρκικο πλοίο «Ακ ντενίζ» και φύγαμε (το 1922). Μας πήγε στην Πόλη. Εκεί βγήκαμε όλοι, το καράβι γύριζε πίσω. Οι μισοί μείνανε στην Πόλη, οι άλλοι μισοί λίγες μέρες καθίσαμε και φύγαμε με πλοίο. Δε θυμούμαι τ’ όνομά του, ξενικό ήτανε. Τριανταμία μέρες μείναμε στη θάλασσα για να φτάσουμε στην Ελλάδα. Μας βγάλανε στη Βόνιτσα.

Αυτή είναι η ιστορία μας. Μέχρι τα 1914 είχαμε ησυχία και καλοσύνη. Τα σπίτια μας γεμάτα καλά κι όλοι μας χαρούμενοι με τα παιδιά μας, με την οικογένεια όλη. Όποιος να μας το έλεγε τι κακό μάς μέλλεται, δε θα τον πιστεύαμε. Τρελός, θα λέγαμε, είναι…

______
Το κείμενο, στο οποίο έχει διατηρηθεί η πρωτότυπη γραφή, βρίσκεται στην έκδοση του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών Η Έξοδος, τόμος Ι’, Μαρτυρίες από τον Δυτικό Παράλιο Πόντο και την Παφλαγονία. Επανέκδοση: εφ. Καθημερινή, σειρά «1922-2022 – Βιβλιοθήκη Μνήμης».
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Άποψη του οικισμού της Ίμερας στον Πόντο (φωτ.: «Η Έξοδος» τόμος Ζ')
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

Μαρτυρία Χαράλαμπου Γαλανού (ή Τσαχουρίδη): Εις όλο το διάστημα της λειτουργίας της καραντίνας απέθανον περί τις είκοσι χιλιάδες πρόσφυγες

11/12/2025 - 8:45μμ
Η εμβληματική φωτογραφία του αρμενικού ξεριζωμού (Armenian National Institute / Armin T. Wegner. Επεξεργασία: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

Η αρμενική και η ποντιακή νεολαία ενώνουν τις φωνές τους για μια βραδιά μνήμης για τις Γενοκτονίες των λαών

11/12/2025 - 11:57πμ
Το έγκλημα της Γενοκτονίας δεν έχει πατρίδα και δεν συμβαίνει μόνο σε μια εποχή. Εδώ νεκροταφείο θυμάτων Γενοκτονίας στη Ρουάντα (φωτ.: United Nations)
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

9 Δεκεμβρίου: Πόντιοι, Μικρασιάτες, Αρμένιοι και Ασσύριοι τιμούν τα θύματα του εγκλήματος της Γενοκτονίας

6/12/2025 - 6:14μμ
Τα Κοτύωρα το 1920  (φωτ.: eskiturkiye.net)
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

Μαρτυρία Θεοχάρη Αλωνίδη: «Κανένας δε θα γυρίσει ζωντανός. Εγώ τον είδα τον κομήτη. Και θα χυθεί πολύ χριστιανικό αίμα»

4/12/2025 - 8:33μμ
Γενική άποψη της Τοκάτης το 1915 (φωτ.: Βιβλιοθήκη Μνήμης της «Καθημερινής», «Η Έξοδος», τόμος Στ')
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

Μαρτυρία Γεώργιου Παπαδόπουλου: Ο Τούρκος πολύ φόβο είχε τον δικό μας τσετέ

30/11/2025 - 8:16μμ
Άποψη της Άγκυρας τον προηγούμενο αιώνα (φωτ.: eskiturkiye.net)
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

Μαρτυρία Σταύρου Λιγερίδη: Τρία ολόκληρα χρόνια ξυπνούσαμε και κοιμόμαστε με την αγωνία

29/11/2025 - 10:25μμ
Σαμψούντα. Κάτοικοι με τοπικές ενδυμασίες (πηγή: Φωτογραφικό Αρχείο Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών)
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

Σαν σήμερα, 26 Νοεμβρίου 1916 – Η ημέρα που καταγράφηκε η πρόθεση εξόντωσης των Ελλήνων του Πόντου

26/11/2025 - 2:27μμ
(Φωτ.: Βασίλης Καρυοφυλλίδης)
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

Μαρτυρία Παύλου Τζιτιρίδη: Όλα αυτά τα χωριά τα έκαψαν με τους ανθρώπους μέσα στα σπίτια

22/11/2025 - 11:19μμ
Παλιά γέφυρα στην περιοχή της Κεπέκκλησας (φωτ.: facebook / Ihsan Tursun)
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

Μαρτυρία Θεόδωρου Ξανθόπουλου: Στο βουνό πέθαναν πολλοί, άλλοι από το κρύο, άλλοι απ’ την πείνα. Μερικούς τους έφαγαν οι λύκοι και τα σκυλιά

21/11/2025 - 8:58μμ
Καρτ ποστάλ των αρχών του περασμένου αιώνα με την αγορά της Τραπεζούντας
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

Μαρτυρία Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου: Καθημερινώς πεθαίνανε και τους ρίχνανε ομαδικά σε λάκκο – Ούτε παπάς να διαβάσει, ούτε τίποτε

14/11/2025 - 9:54μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: ΕΛΟΤ)

Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ταεκβοντό U21: Ασημένιο ο Δόμπας, χάλκινο ο Νικολαΐδης

3 λεπτά πριν

Η βασιλοπούλλα και τα πέντε αδέλφια – Ένα ποντιακό παραμύθι από τη συλλογή του Σίμου Λιανίδη

40 λεπτά πριν
Υποστηρικτές του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP) κρατούν φωτογραφίες του Εκρέμ Ιμάμογλου στη διάρκεια συγκέντρωσης έξω από το δικαστικό μέγαρο της Κωνσταντινούπολης (φωτ.: EPA/Erdem Sahin)

Τουρκία: Στις 9 Μαρτίου αρχίζει η δίκη του Εκρέμ Ιμάμογλου – Αντιμετωπίζει ποινή… 2.352 ετών

1 ώρα πριν
Το τουρκικής ιδιοκτησίας «CENK T» στο λιμάνι Τσερνομόρσκ, στις φλόγες έπειτα από τη ρωσική επίθεση (πηγή: Χ)

Ρωσική επίθεση σε λιμάνι της Οδησσού: Ζημιές σε τρία τουρκικά πλοία

2 ώρες πριν
Φωτογραφία που παραχώρησε ο Δήμος Αριστοτέλη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στη Χαλκιδική κρύβεται το μεγαλύτερο περσικό έργο της Ευρώπης – Και τώρα ανακαλύπτεται ξανά

2 ώρες πριν
Χοροί του Πόντου στην Κλαυθμώνος, από την Αδελφότητα Ποντίων «Η Παναγία Γουμερά» (φωτ.: Facebook / Κρήτη Η μεγάλη συνάντηση)

Η «Παναγία Γουμερά» έφερε τον Πόντο στην Πλατεία Κλαυθμώνος

3 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign