pontosnews.gr
Τρίτη, 9/06/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Πώς συνδέονται οι γλυκαντικές ουσίες με τις καρδιακές παθήσεις

Νέα επιστημονική μελέτη αποκαλύπτει ακόμα περισσότερα για τα υποκατάστατα της ζάχαρης

8/09/2022 - 11:32πμ
Το μοριακό μοντέλο της ασπαρτάμης, μιας εκ των ουσιών που μελετήθηκαν (φωτ.: WikimediaImages)

Το μοριακό μοντέλο της ασπαρτάμης, μιας εκ των ουσιών που μελετήθηκαν (φωτ.: WikimediaImages)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Ο κατάλογος με τα πιθανά προβλήματα για την υγεία, λόγω των τεχνητών γλυκαντικών, ο οποίος ήδη περιλαμβάνει τον διαβήτη, την παχυσαρκία, την υπέρταση κ.ά., πρέπει μάλλον να διευρυνθεί, καθώς μια νέα μεγάλη γαλλική επιστημονική έρευνα συνδέει μερικά από αυτά τα δημοφιλή υποκατάστατα της ζάχαρης με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Οι ερευνητές του Γαλλικού Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας και Ιατρικής Έρευνας (INSERM) και του Πανεπιστημίου του Παρισιού Sorbonne Paris Nord, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal (BMJ), συμπέραναν ότι οι εν λόγω γλυκαντικές ουσίες, οι οποίες συχνά υπάρχουν στα τρόφιμα και ποτά με χαμηλές θερμίδες, «δεν πρέπει να θεωρηθούν μια πραγματικά υγιής και ασφαλής εναλλακτική λύση σε σχέση με την ζάχαρη».

Διαπιστώθηκε ότι όσο αυξάνει η συνολική κατανάλωση τεχνητών γλυκαντικών, τόσο μεγαλώνει ο εν γένει καρδιαγγειακός κίνδυνος.

Η μελέτη, που ανέλυσε τις διατροφικές συνήθειες 103.338 ανθρώπων με μέση ηλικία 42 ετών, εστίασε στις γλυκαντικές ουσίες, όπως η ασπαρτάμη, η σουκραλόζη και η ακεσουλφάμη καλίου, προερχόμενες από κάθε είδους διατροφικές πηγές. Το 37% των συμμετεχόντων κατανάλωνε τέτοιες ουσίες με μέση ποσότητα τα 42 μιλιγκράμ ημερησίως. Τη μεγαλύτερη χρήση γλυκαντικών βρέθηκαν να κάνουν πιο νέοι άνθρωποι, με μεγαλύτερο σωματικό βάρος, καπνιστές και λιγότερο σωματικά δραστήριοι, οι οποίοι γενικά τρώνε λιγότερα φρούτα και λαχανικά, αλλά περισσότερα επεξεργασμένα κρέατα, γαλακτοκομικά και ποτά.

Στη διάρκεια των επόμενων εννέα ετών, καταγράφηκαν 1.502 καρδιαγγειακά περιστατικά, όπως έμφραγμα, στηθάγχη, εγκεφαλικό κ.ά. Γενικά η κατανάλωση τεχνητών γλυκαντικών εκτιμήθηκε ότι σχετίζεται με αυξημένο κατά 9% κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Ειδικότερα η ασπαρτάμη βρέθηκε να σχετίζεται με αυξημένο κατά 17% κίνδυνο για αγγειοεγκεφαλικά επεισόδια, ενώ η σουκραλόζη και η ακεσουλφάμη καλίου με μεγαλύτερη πιθανότητα στεφανιαίας νόσου.

Η παγκόσμια αγορά τεχνητών γλυκαντικών εκτιμάται ότι έφθασε τα 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να αυξηθεί στα 9,7 δισ. δολ. έως το 2027. Παρά πάντως την εκτεταμένη χρήση τους, οι ουσίες αυτές παραμένουν επίμαχες, σύμφωνα με τους Γάλλους επιστήμονες. Επεσήμαναν ότι επρόκειτο για μια μελέτη παρατήρησης που βρήκε μια συσχέτιση και όχι μια σχέση αιτίας-αποτελέσματος ανάμεσα στα γλυκαντικά και στον καρδιαγγειακό κίνδυνο, συνεπώς δεν μπορεί να αποκλεισθεί ότι και άλλοι παράγοντες μπορεί να παίζουν ρόλο. Γι’ αυτό τόνισαν την ανάγκη να γίνουν περαιτέρω μελέτες πάνω στο θέμα αυτό.

  • Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://www.bmj.com/content/378/bmj-2022-071204
  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΔΡ.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γυναίκα κάνει ένεση με φάρμακο της κατηγορίας GLP-1
ΥΓΕΙΑ

Φάρμακα για αδυνάτισμα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δείχνει μεγάλη μελέτη

6/06/2026 - 12:51μμ
(Φωτ.: pexels.com)
ΥΓΕΙΑ

ΠΟΥ: 1,5 εκατομμύριο θάνατοι ετησίως από μολυσμένα τρόφιμα – Στο «στόχαστρο» τα παιδιά κάτω των 5 ετών

4/06/2026 - 7:42μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/matthiasboeckel-3930681/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΦΕΤ: Άμεση ανάκληση παρτίδας γνωστής συσκευασμένης σαλάτας λόγω λιστέριας

3/06/2026 - 5:37μμ
Στιγμιότυπο από την κεντρική αγορά Πειραιά (φωτ.: EUROKINISSI / Αναστάσιος Ναρεκιάν)
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ και υγεία: Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση με αυξημένο κίνδυνο για 20 παθήσεις

3/06/2026 - 12:34μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Νέα ελπίδα για τον καρκίνο στο πάγκρεας: Χάπι φαίνεται να διπλασιάζει τον χρόνο επιβίωσης των ασθενών

1/06/2026 - 8:33μμ
Συντονιστής του προγράμματος U-Report της UNICEF φορά προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια εκστρατείας ενημέρωσης για τον Έμπολα στην Γκόμα, στην επαρχία Βόρειο Κίβου της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Marie Jeanne Munyerenkana)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προκρίνει πειραματικές θεραπείες και νέα εμβόλια για το στέλεχος που πλήττει το Κονγκό

30/05/2026 - 11:23μμ
Διάφορες εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο, για πρόσβαση στα social media (φωτ.: EPA / Andy Rain)
ΥΓΕΙΑ

«Τα social media είναι σαν το κάπνισμα για τα παιδιά»: Σήμα κινδύνου από Βρετανούς γιατρούς

27/05/2026 - 5:54μμ
Μέρος της εξωτερικής άποψης της έδρας του ΠΟΥ στη Γενεύη (φωτ. αρχείου: EPA/ Salvatore di Nolfi)
ΥΓΕΙΑ

Συναγερμός από τον ΠΟΥ για τον έμπολα: Η επιδημία μάς ξεπερνά σε ρυθμό, είμαστε ένα βήμα πίσω

25/05/2026 - 6:50μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/nickype-10327513/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΟΦ: Νέο «μπλόκο» στη λιανική πώληση ξηρού άνθους κάνναβης

21/05/2026 - 10:00μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Με τρία νέα δωρεάν προγράμματα πρόληψης διευρύνεται το «Προλαμβάνω»

16/05/2026 - 3:08μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η επίσημη μπάλα του Μουντιάλ 2026 και ένα αναμνηστικό κύπελλο σε επίσημο κατάστημα της FIFA στην Καλιφόρνια, στη Σάντα Μόνικα (φωτ.: EPA / Chris Torres)

Το Μουντιάλ ξεκινά την Πέμπτη – Και για πρώτη φορά ακούγονται σενάρια ακόμη και για το τέλος του

3 λεπτά πριν
Ο Κυριάκος Σαχανίδης στην εκδήλωση προς τιμήν του, Σάββατο 6 Ιουνίου 2026 (φωτ.: Facebook / Σύλλογος Ποντίων Νέας Φιλαδέλφειας «Δημήτριος Υψηλάντης»

Τίμησαν τον Κυριάκο Σαχανίδη για την προσφορά του στον ποντιακό ελληνισμό

27 λεπτά πριν
Ολοήμερο party στα εγκαίνια του νέου καταστήματος Allwyn στο Σύνταγμα

Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κατάστημα της Allwyn στο Σύνταγμα

44 λεπτά πριν
(Φωτ.: Facebook/Σύλλογος Ποντίων «Αργοναύται - Κομνηνοί»)

Με την «Ιφιγένεια εν… μαύροις» πέφτει η αυλαία του Μήνα Θεάτρου των «Αργοναυτών-Κομνηνών»

1 ώρα πριν
Νεκροί εντοπίστηκαν μέσα στο σπίτι τους στην Αιγιάλεια μητέρα και γιος, Τρίτη 9 Ιουνίου 2026  (φωτ.: EUROKINISSI / Ανδρέας Αλεξόπουλος)

Διπλό έγκλημα συγκλονίζει το Αίγιο – Μητέρα και γιος βρέθηκαν νεκροί μέσα στο σπίτι τους

2 ώρες πριν
(Φωτ.: otavoice.gr)

Νέα «κιβωτός» για την παράδοση και την ιστορία του Πόντου – Οι «Αργοναύτες» Κιλκίς απέκτησαν το δικό τους Πολιτιστικό Κέντρο

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign