pontosnews.gr
Κυριακή, 14/06/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Πώς συνδέεται ο πρόωρος θάνατος με την κατανάλωση κόκκινου κρέατος

13/06/2019 - 12:50μμ
Πώς συνδέεται ο πρόωρος θάνατος με την κατανάλωση κόκκινου κρέατος
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Αυτοί που αυξάνουν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, ιδιαίτερα επεξεργασμένου, αυξάνουν επίσης τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από σοβαρές νόσους, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη αμερικανοκινεζική επιστημονική έρευνα. Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύτηκαν στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal (BMJ), δείχνουν πως η υψηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί) συσχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, καρδιαγγειακών ασθενειών, κάποιων τύπων καρκίνου και με πρώιμο θάνατο.

Αντίστοιχα, η μείωση του κόκκινου κρέατος, και η αντικατάστασή του από άλλες πηγές πρωτεϊνών (αυγά, ψάρι, λαχανικά, πλήρη δημητριακά), ελαχιστοποιεί αυτόν τον κίνδυνο.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Φρανκ Χου της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Harvard, εξέτασαν τη συσχέτιση ανάμεσα στις μεταβολές κατανάλωσης κόκκινου κρέατος και θνησιμότητας την περίοδο 1986 έως 2010. Συνέλεξαν δεδομένα από 53.553 νοσοκόμες ηλικίας 30 έως 55 ετών, και από 27.916 άνδρες επαγγελματίες του τομέα υγείας, ηλικίας 40 έως 75 ετών. Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν υγιείς όταν ξεκίνησε η έρευνα.

Κάθε τέσσερα χρόνια, όσοι έλαβαν μέρος συμπλήρωναν ένα Ερωτηματολόγιο Συχνότητας Τροφίμων, όπου ρωτούνταν πόσο συχνά κατανάλωσαν τον περασμένο χρόνο ένα φαγητό και ποια ήταν η ποσότητα μιας μέσης μερίδας. Κατά την περίοδο της έρευνας πέθαναν 14.019 συμμετέχοντες, κυρίως από καρδιαγγειακές και αναπνευστικές νόσους, καρκίνους και νευροεκφυλιστικές διαταραχές.

Βρέθηκε ότι όταν κάποιος καταναλώνει πάνω από 3,5 μερίδες κόκκινου κρέατος την εβδομάδα –είτε αυτό είναι επεξεργασμένο είτε όχι– για μια περίοδο άνω των οκτώ ετών, αυξάνει την πιθανότητα θανάτου του κατά μέσο όρο 10% για τα επόμενα οκτώ χρόνια. Λαμβάνοντας υπόψη το αν το κρέας είναι επεξεργασμένο ή μη, η αύξηση του κινδύνου είναι 13% και 9% αντίστοιχα.

Παράλληλα, η αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος από άλλες πηγές πρωτεΐνης, όπως το ψάρι, φαίνεται να είναι ωφέλιμη. Για παράδειγμα, η αντικατάσταση μιας μερίδας κρέατος με μια μερίδα ψάρι για οκτώ χρόνια συνδέεται με 17% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου μέσα στα επόμενα οκτώ χρόνια.

Οι μελετητές κατέληξαν ότι «ενώ η συγκεκριμένη έρευνα δεν μπορεί να εξάγει ντετερμινιστικά αποτελέσματα, είναι εμφανές πως η αλλαγή στην πηγή πρωτεϊνών και η αύξηση της κατανάλωσης φυτικών τροφών, όπως λαχανικών ή δημητριακών ολικής άλεσης, μπορεί να αυξήσει τη μακροζωία».

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΜΛΥ-ΠΔΡ.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Παιδιά παίζουν στο προαύλιο του σχολείου Amaranta στο Σαντιάγο της Χιλής, 9 Μαΐου 2019 (φωτ.: EPA / Alberto Valdes)
ΥΓΕΙΑ

Το «πείραμα» της Χιλής κατά της παιδικής παχυσαρκίας φαίνεται να αποδίδει: Τι έδειξε έρευνα σε 300.000 παιδιά

13/06/2026 - 1:17μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)
ΥΓΕΙΑ

Γιατί ο Τραμπ πιέζει για να ακριβύνουν τα φάρμακα στην Ευρώπη

12/06/2026 - 4:01μμ
Γυναίκα κάνει ένεση με φάρμακο της κατηγορίας GLP-1
ΥΓΕΙΑ

Φάρμακα για αδυνάτισμα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δείχνει μεγάλη μελέτη

6/06/2026 - 12:51μμ
(Φωτ.: pexels.com)
ΥΓΕΙΑ

ΠΟΥ: 1,5 εκατομμύριο θάνατοι ετησίως από μολυσμένα τρόφιμα – Στο «στόχαστρο» τα παιδιά κάτω των 5 ετών

4/06/2026 - 7:42μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/matthiasboeckel-3930681/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΦΕΤ: Άμεση ανάκληση παρτίδας γνωστής συσκευασμένης σαλάτας λόγω λιστέριας

3/06/2026 - 5:37μμ
Στιγμιότυπο από την κεντρική αγορά Πειραιά (φωτ.: EUROKINISSI / Αναστάσιος Ναρεκιάν)
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ και υγεία: Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση με αυξημένο κίνδυνο για 20 παθήσεις

3/06/2026 - 12:34μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Νέα ελπίδα για τον καρκίνο στο πάγκρεας: Χάπι φαίνεται να διπλασιάζει τον χρόνο επιβίωσης των ασθενών

1/06/2026 - 8:33μμ
Συντονιστής του προγράμματος U-Report της UNICEF φορά προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια εκστρατείας ενημέρωσης για τον Έμπολα στην Γκόμα, στην επαρχία Βόρειο Κίβου της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Marie Jeanne Munyerenkana)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προκρίνει πειραματικές θεραπείες και νέα εμβόλια για το στέλεχος που πλήττει το Κονγκό

30/05/2026 - 11:23μμ
Διάφορες εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο, για πρόσβαση στα social media (φωτ.: EPA / Andy Rain)
ΥΓΕΙΑ

«Τα social media είναι σαν το κάπνισμα για τα παιδιά»: Σήμα κινδύνου από Βρετανούς γιατρούς

27/05/2026 - 5:54μμ
Μέρος της εξωτερικής άποψης της έδρας του ΠΟΥ στη Γενεύη (φωτ. αρχείου: EPA/ Salvatore di Nolfi)
ΥΓΕΙΑ

Συναγερμός από τον ΠΟΥ για τον έμπολα: Η επιδημία μάς ξεπερνά σε ρυθμό, είμαστε ένα βήμα πίσω

25/05/2026 - 6:50μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: EPA / Benjamin Fanjoy)

Μουντιάλ 2026: Το Κατάρ «τσίμπησε» ιστορικό βαθμό κόντρα στην Ελβετία

4 ώρες πριν
(Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αρχείο)

Κακουργηματική δίωξη στον παππού του 18 μηνών κοριτσιού που πέθανε στο ΠΑΓΝΗ

4 ώρες πριν
(Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αρχείο)

ASCO 2026: Οι νέες θεραπείες που φέρνουν ελπίδα σε επιθετικές μορφές καρκίνου

5 ώρες πριν
(Φωτ.: Ένωση Ποντίων Μελισσίων Αττικής/Facebook)

Οι σύγχρονες προκλήσεις του ποντιακού ελληνισμού στο επίκεντρο εκδήλωσης της Ένωσης Ποντίων Μελισσίων

5 ώρες πριν
(Φωτ.: Facebook/Ένωση Ποντίων Ν. Κιλκίς «Οι Αργοναύτες»)

Η Ένωση Ποντίων Κιλκίς «Οι Αργοναύτες» στον Εσπερινό για τους Αγίους Βαρθολομαίο, Βαρνάβα και Λουκά τον Ιατρό

6 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI)

CEV European League: Διατήρησε το αήττητο η Εθνική γυναικών

6 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign