pontosnews.gr
Πέμπτη, 11/06/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Τα ζυμαρικά επισπεύδουν την εμμηνόπαυση, όχι όμως τα λιπαρά ψάρια

2/05/2018 - 4:00μμ
Τα ζυμαρικά επισπεύδουν την εμμηνόπαυση, όχι όμως τα λιπαρά ψάρια
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Η κατανάλωση ρυζιού και ζυμαρικών αυξάνει την πιθανότητα πρόωρης εμμηνόπαυσης στις γυναίκες, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, ενώ τα πολλά λιπαρά ψάρια όπως και τα όσπρια τείνουν να την καθυστερούν. Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Τζάνετ Κέιντ του Πανεπιστημίου του Λιντς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό επιδημιολογίας Journal of Epidemiology and Community Health, ανέλυσαν στοιχεία για 914 γυναίκες που είχαν εμμηνόπαυση σε ηλικία 40 έως 65 ετών (στη μέση ηλικία των 51 ετών). Η ηλικία της εμμηνόπαυσης συσχετίσθηκε με τη διατροφή κάθε γυναίκας.

Διαπιστώθηκε ότι όσες έτρωγαν μια έξτρα μερίδα ζυμαρικών ή ρυζιού τη μέρα, έφθαναν σε εμμηνόπαυση περίπου ενάμισι έτος νωρίτερα από τον μέσο όρο. Επίσης, με πρόωρη εμμηνόπαυση σχετίζονταν και τα πολλά σνακ.

Αντίθετα, η καθημερινή κατανάλωση μίας μερίδας λιπαρού ψαριού (με πολλά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα) σχετιζόταν με καθυστέρηση της εμμηνόπαυσης κατά τουλάχιστον τρία χρόνια. Επίσης η διατροφή που είναι πλούσια σε όσπρια, καθώς και η λήψη αυξημένων ποσοτήτων βιταμίνης Β6 και ψευδάργυρου, καθυστερούν την εμμηνόπαυση κατά περίπου ένα έτος. Με καθυστερημένη εμμηνόπαυση κατά ένα έτος σχετίζεται και η μεγάλη κατανάλωση κρέατος, σε αντίθεση με τη φυτοφαγική διατροφή.

Οι γυναίκες που έχουν πρόωρη εμμηνόπαυση αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο οστεοπόρωσης και καρδιοπάθειας, ενώ από την άλλη η καθυστερημένη εμμηνόπαυση συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού, της μήτρας και των ωοθηκών.

Οι επιστήμονες διευκρίνισαν ότι η ηλικία της εμμηνόπαυσης επηρεάζεται από την πολύπλοκη αλληλεπίδραση γενετικών, περιβαλλοντικών και διατροφικών παραγόντων, καθώς και του τρόπου ζωής.  

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Παύλος Δρακόπουλος.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γυναίκα κάνει ένεση με φάρμακο της κατηγορίας GLP-1
ΥΓΕΙΑ

Φάρμακα για αδυνάτισμα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δείχνει μεγάλη μελέτη

6/06/2026 - 12:51μμ
(Φωτ.: pexels.com)
ΥΓΕΙΑ

ΠΟΥ: 1,5 εκατομμύριο θάνατοι ετησίως από μολυσμένα τρόφιμα – Στο «στόχαστρο» τα παιδιά κάτω των 5 ετών

4/06/2026 - 7:42μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/matthiasboeckel-3930681/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΦΕΤ: Άμεση ανάκληση παρτίδας γνωστής συσκευασμένης σαλάτας λόγω λιστέριας

3/06/2026 - 5:37μμ
Στιγμιότυπο από την κεντρική αγορά Πειραιά (φωτ.: EUROKINISSI / Αναστάσιος Ναρεκιάν)
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ και υγεία: Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση με αυξημένο κίνδυνο για 20 παθήσεις

3/06/2026 - 12:34μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Νέα ελπίδα για τον καρκίνο στο πάγκρεας: Χάπι φαίνεται να διπλασιάζει τον χρόνο επιβίωσης των ασθενών

1/06/2026 - 8:33μμ
Συντονιστής του προγράμματος U-Report της UNICEF φορά προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια εκστρατείας ενημέρωσης για τον Έμπολα στην Γκόμα, στην επαρχία Βόρειο Κίβου της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Marie Jeanne Munyerenkana)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προκρίνει πειραματικές θεραπείες και νέα εμβόλια για το στέλεχος που πλήττει το Κονγκό

30/05/2026 - 11:23μμ
Διάφορες εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο, για πρόσβαση στα social media (φωτ.: EPA / Andy Rain)
ΥΓΕΙΑ

«Τα social media είναι σαν το κάπνισμα για τα παιδιά»: Σήμα κινδύνου από Βρετανούς γιατρούς

27/05/2026 - 5:54μμ
Μέρος της εξωτερικής άποψης της έδρας του ΠΟΥ στη Γενεύη (φωτ. αρχείου: EPA/ Salvatore di Nolfi)
ΥΓΕΙΑ

Συναγερμός από τον ΠΟΥ για τον έμπολα: Η επιδημία μάς ξεπερνά σε ρυθμό, είμαστε ένα βήμα πίσω

25/05/2026 - 6:50μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/nickype-10327513/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΟΦ: Νέο «μπλόκο» στη λιανική πώληση ξηρού άνθους κάνναβης

21/05/2026 - 10:00μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Με τρία νέα δωρεάν προγράμματα πρόληψης διευρύνεται το «Προλαμβάνω»

16/05/2026 - 3:08μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.:  FIFA / X)

Ξεκινά η γιορτή του παγκόσμιου ποδοσφαίρου – Απόψε η σέντρα του Μουντιάλ 2026

23 λεπτά πριν
Οι εγκαταστάσεις της ΑΑΔΕ (φωτ. αρχείου: EUROKINISSI/Γιώργος Κονταρίνης)

ΑΑΔΕ: Επιπλέον 6 δισ. ευρώ οφειλών περνούν στην κατηγορία των μη εισπράξιμων

51 λεπτά πριν
Θαλασσινη καλοκαιρινή εικόνα (φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)

Ο καιρός σήμερα: Έως 35°C ο υδράργυρος, αλλά και τοπικές καταιγίδες στα ορεινά

1 ώρα πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Klodian Lato)

LEN Champions League: Για έβδομη φορά στον τελικό τα κορίτσια του Ολυμπιακού

9 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Δημήτρης Μπίρνταχας)

Greek Basketball League: Σε πέμπτο ματς ο τίτλος – Ο Παναθηναϊκός έκανε το 2-2 στη δεύτερη παράταση

10 ώρες πριν
Τεθωρακισμένο όχημα της αστυνομίας σε περιπολία στην περιοχή Ντάνκερν Γκάρντενς του Μπέλφαστ στη Βόρεια Ιρλανδία, στις 10 Ιουνίου 2026 (φωτ.: EPA / Adam Vaughan)

Νέα νύχτα έντασης στο Μπέλφαστ: Εκτοξευτήρες νερού απέναντι σε διαδηλωτές – Φόβοι για επέκταση των ταραχών

10 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign