pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Ένα ποτήρι κρασί κάθε μέρα κόβει έξι μήνες ζωής!

13/04/2018 - 4:12μμ
Ένα ποτήρι κρασί κάθε μέρα κόβει έξι μήνες ζωής!
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Κάθε έξτρα ποτό κρύβει κινδύνους για την υγεία. Ακόμα και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη διεθνή επιστημονική έρευνα με τη συμμετοχή Ελλήνων ερευνητών. Ένα μόνο ποτήρι κρασιού ή άλλου ποτού τη μέρα μπορεί να κόψει έως έξι μήνες ζωής από έναν 40χρονο. Η ακόμη πιο συχνή κατανάλωση αλκοόλ κόβει περισσότερα χρόνια ζωής, όπως συμβαίνει και με το τσιγάρο, προειδοποιούν οι επιστήμονες. Έτσι, πάνω από δέκα αλκοολούχα ποτά την εβδομάδα συνδέονται με ένα έως δύο χρόνια συντομότερη ζωή, ενώ για πάνω από 18 ποτά την εβδομάδα το προσδόκιμο ζωής μικραίνει κατά τέσσερα έως πέντε χρόνια. 

Η νέα έρευνα έρχεται να αμφισβητήσει την ευρέως διαδεδομένη άποψη ότι η κατανάλωση αλκοόλ (κυρίως κόκκινου κρασιού) με μέτρο είναι ωφέλιμη για την καρδιαγγειακή υγεία.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ Άντζελα Γουντ του Πανεπιστημίου Cambridge, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό The Lancet, ανέλυσαν στοιχεία για 83 μελέτες που αφορούσαν συνολικά περίπου 660.000 άτομα σε 19 χώρες. Ως ανώτατο ασφαλές όριο κατανάλωσης αλκοόλ βρέθηκαν να είναι τα πέντε ποτήρια κρασιού την εβδομάδα ή περίπου 100 γραμμάρια καθαρού αλκοόλ. Οποιοδήποτε ποτό πέρα από αυτό το όριο συνδέεται με μειωμένο προσδόκιμο ζωής.

Έτσι, ένας 40χρονος που πίνει 100-200 γραμμάρια αλκοόλ την εβδομάδα χάνει έως έξι μήνες ζωής, με 200 έως 350 γραμμάρια αλκοόλ χάνει ένα έως δύο χρόνια, ενώ για πάνω από 350 γραμμάρια αλκοόλ εβδομαδιαίως χάνει τέσσερα έως πέντε χρόνια ζωής.


(Φωτ.: pixabay.com)

Όσο περισσότερο πίνει κανείς τόσο αυξάνει ο κίνδυνος εγκεφαλικού, ανευρύσματος, υπέρτασης, καρδιακής ανεπάρκειας και πρόωρου θανάτου. Μόνο για τα μη θανατηφόρα εμφράγματα φαίνεται το αλκοόλ να μικραίνει ελαφρά τον κίνδυνο.

Συγκεκριμένα, για κάθε πέντε παραπάνω ποτά την εβδομάδα υπολογίστηκε ότι ο κίνδυνος εγκεφαλικού αυξάνεται κατά 14%, θανατηφόρας υπέρτασης κατά 24%, καρδιακής ανεπάρκειας κατά 9% και θανατηφόρου αορτικού ανευρύσματος κατά 15%.

«Το μήνυμα-κλειδί από τη νέα μελέτη είναι ότι αν ήδη πίνετε αλκοόλ, το να πιείτε λιγότερο θα σας βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο και να μειώσετε τον κίνδυνο για σοβαρές καρδιαγγειακές καταστάσεις», δήλωσε η Γουντ.

Από ελληνικής πλευράς στην έρευνα συμμετείχαν η Παγώνα Λάγιου (Πανεπιστήμιο Αθηνών – Ελληνικό Ίδρυμα Υγείας – Harvard), ο καθηγητής Δημοσθένης Παναγιωτάκος (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών), η καθηγήτρια Αντωνία Τριχοπούλου (Πανεπιστήμιο Αθηνών – Ελληνικό Ίδρυμα Υγείας) και η Άννα Καρακατσάνη (Πανεπιστήμιο Αθηνών – Ελληνικό Ίδρυμα Υγείας).

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Παύλος Δρακόπουλος.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

O σεισμολόγος Κώστας Παπαζάχος
(φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)

Κώστας Παπαζάχος: Ο σεισμός στην Κολομβία και οι ομοιότητες με εκείνους σε Κύθηρα και Λεωνίδιο

3 λεπτά πριν
(Φωτ.: pixabay.com /users/startupstockphotos-690514/)

Ανεργία: Νέα κρίση στην απασχόληση των νέων σε παγκόσμια κλίμακα

26 λεπτά πριν
(Φωτ. αρχείου: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Μετρό: Διακοπή δρομολογίων στη Γραμμή 2 λόγω απόπειρας αυτοκτονίας στον Άγιο Αντώνιο

55 λεπτά πριν
Ο Ζώρας Μελισσανίδης, στο Αρχονταρίκι του περίβλεπτου κτηρίου που ανεγέρθη στη μνήμη του από τους γιους Δημήτρη και Ιάκωβο Μελισσανίδη, στην Παναγία Σουμελά (φωτ.: Πόπη Παπαγεωργίου)

Μελισσανίδειον Μέλαθρον: Ένα σύγχρονο κτήριο στην Παναγία Σουμελά, σημείο αναφοράς για τον ποντιακό ελληνισμό

1 ώρα πριν
Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς  στην αίθουσα ενημέρωσης του Λευκού Οίκου στην Ουάσιγκτον (φωτ.: EPA/JIM LO SCALZO)

Financial Times: Ο Τζέι ντι Βανς ζήτησε από την Ουκρανία να σταματήσει τις επιθέσεις με drone στον Εύξεινο Πόντο

2 ώρες πριν
Σκίτσο που απεικονίζει τα όμορφα σπίτια της Ίμερας (εικ.: «Τραπεζούς, στα Ίχνη των Μεγάλων Κομνηνών τομ. Β΄, Μίλητος»)

Οι οκτώ Πόντιοι και οι εννέα φωτιές: Χαριτωμένο ανέκδοτο για τους Ιμεραίους

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign