pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Τα καρύδια, ένα όπλο της φύσης κατά της κακής χοληστερίνης

31/03/2018 - 3:31μμ
Τα καρύδια, ένα όπλο της φύσης κατά της κακής χοληστερίνης
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Πολύτιμος «σύμμαχος» ενάντια στην κακή χοληστερίνη αποδεικνύονται τα καρύδια, σύμφωνα με αμερικανική επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition. Μια μικρή ποσότητα του νόστιμου ξηρού καρπού την ημέρα είναι αρκετή για να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και σοβαρών επιπλοκών, όπως ένα έμφραγμα, διαπίστωσαν ερευνητές του Ερευνητικού Οργανισμού Βιοεπιστημών (LSRO).

Τα καρύδια είναι πλούσια σε ακόρεστα λιπαρά, πρωτεΐνες, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία.

«Τα αποτελέσματα της μελέτης μας συμπληρώνουν τον διαθέσιμο όγκο ερευνητικών δεδομένων που δείχνουν ότι οι ξηροί καρποί όπως τα καρύδια είναι δυνατό να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου» δηλώνει ο δρ Μάικλ Φαλκ, ένας εκ των συντακτών της μελέτης. «Οι ξηροί καρποί παρέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά, τα καρύδια είναι όμως ο μόνος καρπός που παρέχει σημαντική ποσότητα (2,5 γραμμάρια ανά μερίδα 30 γραμμαρίων) α-λινολενικού οξέος (ALA), της φυτικής μορφής των Ω-3 λιπαρών οξέων» επισημαίνει.


(Φωτ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Ο Φαλκ και οι συνεργάτες του πραγματοποίησαν συστηματική επισκόπηση και μετα-ανάλυση 61 ελεγχόμενων δοκιμών σε συνολικό δείγμα 2.582 ατόμων, ώστε να καταλήξουν σε μια ακριβή εκτίμηση σχετικά με τα οφέλη που παρέχουν τα καρύδια και το ρόλο τους στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου. Διαπιστώθηκε ότι ο ξηρός καρπός συμβάλλει στη μείωση της ολικής χοληστερίνης, της κακής χοληστερίνης (LDL) αλλά και της πρωτεΐνης ApoB, συστατικό της κακής χοληστερίνης.

Οι τρεις αυτοί δείκτες λαμβάνονται υπόψη από τους γιατρούς όταν προχωρούν σε εκτίμηση του καρδιαγγειακού κινδύνου για έναν ασθενή. Τα ευρήματα της μελέτης υποδεικνύουν ότι τουλάχιστον δύο μερίδες καρύδια την ημέρα, δηλαδή ποσότητα περίπου 60 γραμμαρίων, είναι η ποσότητα που συνδέεται με αξιοσημείωτη μείωση στα επίπεδα ολικής και κακής χοληστερίνης.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών αποδεικνύεται ιδιαιτέρως ευεργετική για τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 όσον αφορά τη μείωση του κινδύνου καρδιοπάθειας.

Περισσότερα από 20 χρόνια επιστημονικής έρευνας έχουν καταδείξει ότι τα καρύδια είναι ωφέλιμα για τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου, καθώς συμβάλλουν στη μείωση της κακής χοληστερίνης και της διαστολικής πίεσης. Μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι οι περισσότεροι ξηροί καρποί βοηθούν να μειωθεί η ολική χοληστερίνη και παράλληλα να αυξηθεί η καλή χοληστερίνη (HDL), με αποτέλεσμα να μειώνονται οι δείκτες φλεγμονής και να βελτιώνεται η λειτουργία των αρτηριών.

Πώς να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας τα καρύδια
Μια καλή ιδέα είναι να τα προσθέσουμε στο πρωινό μας. Για παράδειγμα να γεμίσουμε 1 ποτήρι γάλα με κουάκερ ή δημητριακά ολικής άλεσης, μέλι, ψιλοκομμένα αποξηραμένα φρούτα και ψιλοκομμένα καρύδια.

Στο δεκατιανό μας μπορούμε σε ένα μικρό μπολ να ψιλοκόψουμε φρέσκα φρούτα ή αποξηραμένα, και να προσθέσουμε μέλι και θρυμματισμένα καρύδια. Εναλλακτικά μπορούμε να πιούμε 1 ποτήρι φυσικό χυμό σε συνδυασμό με 1 μικρό κομμάτι σπιτική καρυδόπιτα χρησιμοποιώντας για την παρασκευή της μη επεξεργασμένα υλικά, ή κέικ με θρυμματισμένα καρύδια και μαύρη ζάχαρη, ή 1 γιαούρτι με θρυμματισμένα καρύδια, μέλι και φρέσκο ψιλοκομμένο φρούτο.

Για τα κυρίως γεύματα (μεσημεριανό-βραδινό), κυκλοφορούν πολλές συνταγές που μπορείτε να βρείτε σε βιβλία μαγειρικής ή ζαχαροπλαστικής, στο ίντερνετ και σε διάφορα περιοδικά.

Κάποιες ιδέες για πιάτα ημέρας θα μπορούσαν να είναι: γλώσσα με πέστο καρυδιού και πουρέ καρότου, κιμαδόπιτα με κασέρι και καρύδια, ταλιατέλες με καρύδια, ψωμί με καρύδια, χοιρινό με δαμάσκηνα και καρύδια, ρυζότο με λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα, κολοκυθόσπορο και καρύδια και πολλά άλλα.

Και αν ο χρόνος σας είναι πολύ λίγος και η λύση για ανεύρεση νέων συνταγών αποτελεί πολυτέλεια, τότε η λύση του να συνοδεύετε απλώς τις σαλάτες σας με θρυμματισμένα καρύδια είναι ίσως η πιο εύκολη, λιγότερο χρονοβόρα και πιο σωτήρια για την προάσπιση της υγείας σας. Προσθέστε αποξηραμένα φρούτα, ξίδι μπαλσάμικο, μέλι και ελαιόλαδο ώστε να δέσετε τις σαλάτες με μια ελκυστική σος και να δώσετε στα πιάτα σας λίγη δόση ενός «καλού εστιατορίου».

ΥΓ: Θωρακίστε τον οργανισμό σας με τους ωφέλιμους καρπούς της φύσης καταναλώνοντας όχι περισσότερο από 40-60 γρ./ημέρα, διότι η υπερβολή ενδέχεται να σας οδηγήσει σε πρόσληψη βάρους.

  • Πηγή: giatros-in.gr.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

O σεισμολόγος Κώστας Παπαζάχος
(φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)

Κώστας Παπαζάχος: Ο σεισμός στην Κολομβία και οι ομοιότητες με εκείνους σε Κύθηρα και Λεωνίδιο

4 λεπτά πριν
(Φωτ.: pixabay.com /users/startupstockphotos-690514/)

Ανεργία: Νέα κρίση στην απασχόληση των νέων σε παγκόσμια κλίμακα

27 λεπτά πριν
(Φωτ. αρχείου: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Μετρό: Διακοπή δρομολογίων στη Γραμμή 2 λόγω απόπειρας αυτοκτονίας στον Άγιο Αντώνιο

56 λεπτά πριν
Ο Ζώρας Μελισσανίδης, στο Αρχονταρίκι του περίβλεπτου κτηρίου που ανεγέρθη στη μνήμη του από τους γιους Δημήτρη και Ιάκωβο Μελισσανίδη, στην Παναγία Σουμελά (φωτ.: Πόπη Παπαγεωργίου)

Μελισσανίδειον Μέλαθρον: Ένα σύγχρονο κτήριο στην Παναγία Σουμελά, σημείο αναφοράς για τον ποντιακό ελληνισμό

1 ώρα πριν
Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς  στην αίθουσα ενημέρωσης του Λευκού Οίκου στην Ουάσιγκτον (φωτ.: EPA/JIM LO SCALZO)

Financial Times: Ο Τζέι ντι Βανς ζήτησε από την Ουκρανία να σταματήσει τις επιθέσεις με drone στον Εύξεινο Πόντο

2 ώρες πριν
Σκίτσο που απεικονίζει τα όμορφα σπίτια της Ίμερας (εικ.: «Τραπεζούς, στα Ίχνη των Μεγάλων Κομνηνών τομ. Β΄, Μίλητος»)

Οι οκτώ Πόντιοι και οι εννέα φωτιές: Χαριτωμένο ανέκδοτο για τους Ιμεραίους

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign