pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Το ζεστό τσάι μπορεί να προστατέψει από το γλαύκωμα

15/12/2017 - 11:45πμ
Το ζεστό τσάι μπορεί να προστατέψει από το γλαύκωμα
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Σημαντικά μικρότερος είναι ο κίνδυνος γλαυκώματος στα μάτια για όσους πίνουν τουλάχιστον ένα ζεστό τσάι τη μέρα, σύμφωνα με μια νέα μικρή αμερικανική έρευνα. Περιέργως το κρύο τσάι, αλλά και ο καφές, δεν φαίνεται να έχουν εξίσου ευεργετικό αποτέλεσμα στο γλαύκωμα.

Το γλαύκωμα αυξάνει την πίεση του υγρού στο εσωτερικό του ματιού, προκαλώντας έτσι ζημιά στο οπτικό νεύρο, και αποτελεί μία από τις κυριότερες αιτίες απώλειας της όρασης διεθνώς.

Ο κίνδυνος αυξάνει με την ηλικία, αλλά η πάθηση μπορεί να εμφανιστεί ακόμη και σε μωρά. Περίπου 57,5 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πάσχουν από γλαύκωμα, και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στα 65,5 εκατομμύρια έως το 2020.

Οι ερευνητές –με επικεφαλής τη δρ Αν Κόουλμαν της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας– που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό οφθαλμολογίας British Journal of Ophthalmology, ανέλυσαν στοιχεία για 1.678 άτομα άνω των 40 ετών, εκ των οποίων τα 84 είχαν διαγνωστεί με γλαύκωμα.


(Φωτ.: commons.wikimedia.org)

Μέσω ερωτηματολογίων οι επιστήμονες κατέγραψαν πόσο συχνά και σε ποιες ποσότητες οι ασθενείς έπιναν διάφορα ροφήματα κατά τον προηγούμενο χρόνο. Διαπιστώθηκε ότι όσοι έπιναν καθημερινά ζεστό τσάι, είχαν κατά μέσο όρο 74% μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσουν γλαύκωμα.

Οι ερευνητές παραδέχθηκαν πάντως ότι, εφόσον επρόκειτο μόνο για μελέτη παρατήρησης, προκύπτει μεν μια συσχέτιση ανάμεσα στο ζεστό τσάι και στον μειωμένο κίνδυνο για γλαύκωμα, αλλά δεν είναι δυνατό να αποδειχθεί ότι μεταξύ τους υπάρχει όντως σχέση αιτίας-αποτελέσματος. Επίσης το δείγμα των ασθενών ήταν μικρό, συνεπώς η μελέτη θα πρέπει να επιβεβαιωθεί με περισσότερους συμμετέχοντες.

«Όσοι πίνουν τσάι, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι τα ευρήματα είναι προκαταρκτικά και η κατανάλωση τσαγιού μπορεί να μην αποτρέπει το γλαύκωμα» δήλωσε η Κόουλμαν.

Το τσάι περιέχει αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και νευροπροστατευτικές χημικές ουσίες, που έχουν στο παρελθόν συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο για διάφορες παθήσεις – όπως καρδιοπάθειες, καρκίνους και διαβήτη. Προηγούμενες έρευνες επίσης έχουν συσχετίσει την οξείδωση και τη νευροεκφύλιση με την ανάπτυξη γλαυκώματος.

Επιφυλακτικό εμφανίσθηκε πάντως το βρετανικό Βασιλικό Κολέγιο Οφθαλμιάτρων, σύμφωνα με την εφ. Guardian, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει ακόμη καμία απόδειξη για την προστατευτική δράση του τσαγιού στο γλαύκωμα. Εκπρόσωπος του Κολεγίου επισήμανε ότι όλοι όσοι είναι άνω των 40 ετών πρέπει να εξετάζουν τα μάτια τους μία έως δύο φορές ετησίως για τυχόν γλαύκωμα, ενώ όσοι ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου, όπως οι διαβητικοί και εκείνοι με οικογενειακό ιστορικό γλαυκώματος, πρέπει να επισκέπτονται τον οφθαλμίατρο ακόμη συχνότερα.

Όταν διαγνωστεί, το γλαύκωμα μπορεί να τεθεί υπό έλεγχο (αλλά όχι να αναστραφεί και να θεραπευθεί) με σταγόνες και άλλα φάρμακα.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Παύλος Δρακόπουλος.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ. αρχείου: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Μετρό: Διακοπή δρομολογίων στη Γραμμή 2 λόγω απόπειρας αυτοκτονίας στον Άγιο Αντώνιο

10 λεπτά πριν
Ο Ζώρας Μελισσανίδης, στο Αρχονταρίκι του περίβλεπτου κτηρίου που ανεγέρθη στη μνήμη του από τους γιους Δημήτρη και Ιάκωβο Μελισσανίδη, στην Παναγία Σουμελά (φωτ.: Πόπη Παπαγεωργίου)

Μελισσανίδειον Μέλαθρον: Ένα σύγχρονο κτήριο στην Παναγία Σουμελά, σημείο αναφοράς για τον ποντιακό ελληνισμό

34 λεπτά πριν
Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς  στην αίθουσα ενημέρωσης του Λευκού Οίκου στην Ουάσιγκτον (φωτ.: EPA/JIM LO SCALZO)

Financial Times: Ο Τζέι ντι Βανς ζήτησε από την Ουκρανία να σταματήσει τις επιθέσεις με drone στον Εύξεινο Πόντο

60 λεπτά πριν
Σκίτσο που απεικονίζει τα όμορφα σπίτια της Ίμερας (εικ.: «Τραπεζούς, στα Ίχνη των Μεγάλων Κομνηνών τομ. Β΄, Μίλητος»)

Οι οκτώ Πόντιοι και οι εννέα φωτιές: Χαριτωμένο ανέκδοτο για τους Ιμεραίους

1 ώρα πριν
(Φωτ.: Μαρίλια Βασιλακοπούλου / EUROKINISSI)

Μίλτος Τεντόγλου: Ξέχασα το χρυσό μετάλλιο! – Απολαυστικός ο Γρεβενιώτης πρωταθλητής

2 ώρες πριν
Στιγμιότυπο από το περσινό, 2ο Ποντιακό Πανοΰρ (φωτ.: facebook / Σύλλογος Ποντίων Λαυρίου «Ο Μιθριδάτης»)

«Μιθριδάτης» Λαυρίου: 3ο Ποντιακό Πανοΰρ και εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου με το πάτριο ημερολόγιο

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign