pontosnews.gr
Τετάρτη, 12/08/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Αμύγδαλα, η μαγική τροφή

5/03/2014 - 11:30πμ
Αμύγδαλα, η μαγική τροφή
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp
Στηρίξτε το Pontos News Επιλέξτε μας ως προτιμώμενη πηγή στην Αναζήτηση Google
Προσθήκη πηγής

Μία μαγική τροφή χαρακτηρίζονται τα αμύγδαλα από τους διατροφολόγους, καθώς μπορούν να μειώσουν σημαντικά την πείνα, χωρίς να προκαλέσουν αύξηση βάρους.

Ήδη σχετική μελέτη δημοσιεύεται στο European Journal of Clinical Nutrition η οποία καταδεικνύει το γεγονός αυτό, υποστηρίζοντας ότι είναι ιδανική η καθημερινή κατανάλωση 15-20 αμυγδάλων.

Η τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη κλινική μελέτη διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων, που πραγματοποιήθηκε από τους ερευνητές του πανεπιστημίου Purdue, ερεύνησε τον τρόπο επιρροής της κατανάλωσης αμυγδάλων στο σωματικό βάρος και την όρεξη. Στη μελέτη συμμετείχαν 137 ενήλικες με υψηλό κίνδυνο για την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2.
Οι συμμετέχοντες κατανεμήθηκαν τυχαία σε μία από τις πέντε ομάδες για τις τέσσερις εβδομάδες: μια ομάδα ελέγχου που δεν κατανάλωσε τα καρύδια ή σπόρους κατά τη διάρκεια της μελέτης, και δύο ομάδες γεύματος και δύο ομάδες ενδιάμεσων γευμάτων που κατανάλωσαν 43 γρ. ολόκληρων αμυγδάλων καθημερινά σε καθορισμένους χρόνους πρωινού ή μεσημεριανού γεύματος, ή στο δεκατιανό ή στο απογευματινό, αντίστοιχα.

Οι στοματικές εξετάσεις ανοχής γλυκόζης (OGTT) εκτελέσθηκαν στην αρχή, μαζί με το ύψος, το βάρος, το σωματικό λίπος, την περιφέρεια μέσης, καθώς και με τις μετρήσεις πίεσης του αίματος. Μια διαιτητική ανάκληση 24ώρου ολοκληρώθηκε με έναν εγγραμμένο διαιτολόγο και οι αισθήσεις «πείνα», «πληρότητα» και «επιθυμεί να φάει» αντιλήφθηκαν/κατανοήθηκαν χρησιμοποιώντας τις οπτικές αναλογικές κλίμακες. Οι εντατικές συνεδρίες/συναντήσεις σίτισης που περιλαμβάνουν μία ολονύκτια νηστεία και διαδοχικές δειγματοληψίες αίματος μετά από την κατάποση των κύριων γευμάτων ή των ενδιάμεσων, πραγματοποιήθηκαν μια εβδομάδα μετά από το OGTT (στοματική εξέταση ανοχής γλυκόζης) και στο τέλος των τεσσάρων εβδομάδων.

Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε εβδομαδιαίες επισκέψεις παρακολούθησης, όπου καταγράφηκε το βάρος, αξιολογήθηκαν η 24 ώρη διαιτητική πρόσληψη και τα επίπεδα της όρεξης. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πρόσληψη μονοακόρεστων λιπαρών και βιταμίνης Ε ήταν σημαντικά αυξημένη σε όλες τις ομάδες που κατανάλωναν αμύγδαλα συγκριτικά με την αρχική τιμή και την ομάδα ελέγχου. Ολοήμερες αξιολογήσεις της πείνας και της επιθυμίας για φαγητό έδειξαν ότι τα επίπεδα τους μειώθηκαν σημαντικά στις συνδυασμένες (δεκατιανό και απογευματινό) ομάδες σνακ και τα συνδυασμένες (πρωινό και μεσημεριανό) ομάδες κύριου γεύματος σε σχέση με την ομάδα ελέγχου, με τις εντονότερες μειώσεις να έχουν σημειωθεί όταν αμύγδαλα είχαν καταναλωθεί ως σνακ, σε ενδιάμεσο γεύμα δηλαδή.

Παρά την πρόσληψη 250 θερμίδων από την κατανάλωση 15-20 αμυγδάλων ημερησίως , το σωματικό βάρος δεν αυξήθηκε μεταξύ των συμμετεχόντων, τα οποία οι ερευνητές δείχνουν ότι μπορεί να οφείλεται στην ενεργειακή αποζημίωσης της δίαιτας και στην ανεπαρκή αποθήκευση ενέργειας.

«Αυτή η έρευνα δείχνει ότι τα αμύγδαλα μπορεί να είναι μια καλή επιλογή για σνακ, ειδικά για εκείνους που ανησυχούν για το βάρος», δήλωσε ο Richard Mattes, καθηγητής της Επιστήμης Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Purdue και κύριος ερευνητής της μελέτης. Σε αυτή τη μελέτη, όπως αναφέρει η διατροφολόγος διαιτολόγος Σεβαστή Παπαιωάννου, οι συμμετέχοντες αποζημιώθηκαν για τις επιπλέον θερμίδες που παρέχονται από τα αμύγδαλα έτσι ώστε η καθημερινή πρόσληψη ενέργειας δεν αυξήθηκε και καταγράφηκαν μειωμένα επίπεδα της πείνας και της επιθυμίας να φάνε σε επόμενα γεύματα, ιδιαίτερα όταν αμύγδαλα καταναλώνονται ως ενδιάμεσα γεύματα.”

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η μελέτη ήταν μικρής διάρκειας και δεν  μέτρησε τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις από την κατανάλωση αμυγδάλων ως σνακ. Οι μετρήσεις της αίσθησης της πείνας, της επιθυμίας για φαγητό, και της πληρότητας αποτελούν υποκειμενικά μέτρα με αβέβαιες επιδράσεις στην πραγματική πρόσληψη θερμίδων ή θρεπτικών ουσιών.

Πηγή: onmed.gr

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pxhere.com)
ΥΓΕΙΑ

Οδηγίες προστασίας από την έκθεση στον καπνό και τα αιωρούμενα σωματίδια

31/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος της ογκολογικής μονάδας του Ιπποκρατείου, στην Αθήνα (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος: «Έκρηξη» στα 34 εκατ. περιστατικά έως το 2050 – Οι παράγοντες κινδύνου που μπορούμε να περιορίσουμε

27/07/2026 - 5:36μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/alicia_harper-16897639/)
ΥΓΕΙΑ

Ανεπάρκεια ωοθηκών: Τα 88 ενοχοποιητικά γονίδια και τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25/07/2026 - 1:43μμ
Έτοιμος καφές και κόκκοι καφέ (φωτ.: American Heart Association)
ΥΓΕΙΑ

Έως πέντε καφέδες την ημέρα: Τι λέει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

20/07/2026 - 3:49μμ
Μπίρες και αναψυκτικά σε καλάθια σουπερμάρκετ
(φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)
ΥΓΕΙΑ

Τα φάρμακα για την παχυσαρκία μπορεί να «κόβουν» και την επιθυμία για αλκοόλ

19/07/2026 - 7:00μμ
Η είσοδος του Κέντρου Θεραπείας Έμπολα στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα στην επαρχία Ιτούρι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Dieudonne Dirole)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Η επιδημία καλπάζει στο Κονγκό – 796 νεκροί μέσα σε δύο μήνες

16/07/2026 - 8:27μμ
(Φωτ.: Pixabay)
ΥΓΕΙΑ

Παχυσαρκία: Γιατί οι ειδικοί λένε ότι η θεραπεία δεν πρέπει να διακόπτεται

12/07/2026 - 12:00μμ
(Φωτ.: pixabay.com / stevepb)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Πέντε συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα που δυσκολεύουν την αντιμετώπιση του καύσωνα

9/07/2026 - 11:20μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Υψηλή γλυκόζη στο αίμα και εγκέφαλος: Νέα έρευνα φωτίζει τον ρόλο της στην επιτάχυνση της γήρανσης

8/07/2026 - 12:08πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Παπανικολάου)
ΥΓΕΙΑ

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες – Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη

7/07/2026 - 3:15μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ναυτεμπορική TV

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)

Μύθος του στίβου ο Μίλτος Τεντόγλου – Πρωταθλητής Ευρώπης για 4η φορά!

4 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Klodian Lato)

Champions League: Αποχαιρέτησε τα… αστέρια ο Ολυμπιακός και πάει στη League Phase του Europa League

5 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI)

Conference League: Λυτρώθηκε στην παράταση ο Παναθηναϊκός

5 ώρες πριν
Απαραίτητα τα ειδικά γυαλιά για να δει κανείς την έκλειψη Ηλίου (φωτ. αρχείου: EPA / Rodrigo Sura)

12 Αυγούστου: Ολική έκλειψη Ηλίου – Από ποιες περιοχές θα περάσει το «μονοπάτι της ολότητας»

6 ώρες πριν
Τα κατάλοιπα της ρωμαϊκής έπαυλης της Αγίας Ευφημίας (φωτ.: ΥΠΠΟ)

Κεφαλονιά: Η ρωμαϊκή έπαυλη με τα ψηφιδωτά που έγινε χώρος ταφής

6 ώρες πριν
Συντροφιά Ελλήνων στα Κοτύωρα. Ανάμεσά τους ο Βασίλης Χατσιπαυλίδης. Καρτ ποστάλ με ημερομηνία 6 Ιουλίου 1929 (φωτ.: Ελληνικό Μωσαϊκό / Ιωάννα Πασαλίδου)

Κοτύωρα: Όταν το καλοκαίρι δεν είχε όνομα – Οι «σάπιες μέρες» του Αυγούστου

7 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign