pontosnews.gr
Δευτέρα, 30/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Τέλη κυκλοφορίας κάθε μήνα. Αλλαγές στους φόρους των ΙΧ

23/07/2013 - 9:08πμ
Τέλη κυκλοφορίας ΕΙΧ με τον μήνα – Επιστροφή πινακίδων χωρίς «πέναλτι» 5
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Ένα δικαιότερο σύστημα εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Κινείται στα ευρωπαϊκά πρότυπα και ορθολογικοποιεί την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με την Ημερησία, στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας των ιδιοκτητών Ι.Χ., αλλά και του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας, επεξεργάζονται ένα σχέδιο, βάσει του οποίου το τίμημα των Τελών Κυκλοφορίας και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω να μπορούν να καταβάλλονται ισόποσα για κάθε μήνα κυκλοφορίας των οχημάτων και όχι για το σύνολο του έτους.

Αν δηλαδή κάποιος ιδιοκτήτης έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του, για να προβεί σε άρση της ακινησίας, θα πρέπει σήμερα να καταβάλει το συνολικό τίμημα του τρέχοντος έτους για τα Τέλη. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, τα Τέλη Κυκλοφορίας θα επιμερίζονται ισόποσα στους 12 μήνες του κάθε έτους, με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει να κυκλοφορήσει το Ι.Χ. του για ένα ή περισσότερους μήνες να καταβάλει το ανάλογο τίμημα.

Αν δηλαδή κάποιος κάτοχος ενός οχήματος τετραετίας με κινητήρα 2,4 λίτρα αποφασίσει να το κινήσει για έναν μόνο μήνα θα καταβάλει 73,3 ευρώ για Τέλη και 25,8 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Άλλος ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου τετραετίας με κινητήρα 3,6 λίτρων για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να καταβάλλει 1.100 ευρώ, τα οποία στο δωδεκάμηνο επιμερίζονται σε 91,6 ευρώ για κάθε μήνα. Αντίστοιχα, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στις 2.500 ευρώ, το οποίο αναλογικά στο δωδεκάμήνο ισούται με 208,3 ευρώ για κάθε μήνα.

Όσον αφορά στα δίλιτρα που αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων, το κόστος για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται στα 660 ευρώ ή 55 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας. Αντίστοιχα, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στα 440 ευρώ για Ι.Χ. μέχρι πέντε έτη ή 36,6 ευρώ για κάθε μήνα του έτους.


Από τα τρίμηνα… στα δωδεκάμηνα

Τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. εδώ και δεκαετίες έχουν θεσπίσει δίκαια και φθηνά Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους Ι.Χ., ενώ σε αρκετά κράτη δεν υπάρχουν καθόλου Τέλη Κυκλοφορίας! Στην Ελλάδα από την αρχή ύπαρξης της αυτοκίνησης τα Τέλη Κυκλοφορίας καταβάλλονταν σε τέσσερα τρίμηνα, ωστόσο, τότε δεν υπήρχαν τα σημερινά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα τεκμήρια, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ούτε όμως και το φαινόμενο της κατάθεσης των πινακίδων Κυκλοφορίας. Το 1981, για πρώτη φορά, άλλαξε ο τρόπος καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας και από τέσσερα τρίμηνα η τότε κυβέρνηση θέσπισε την καταβολή των Τελών σε δύο εξάμηνα.

Η επόμενη αλλαγή στα Τέλη Κυκλοφορίας έγινε το 1985 όποτε και θεσπίστηκε να καταβάλλονται τα Τέλη Κυκλοφορίας στα τέλη του κάθε έτους και μάλιστα αν κάποιος αγόραζε καινούριο αυτοκίνητο τον Δεκέμβριο θα έπρεπε να καταβάλλει όχι μόνο όλο το τίμημα των Τελών για τους προηγούμενους μήνες, αλλά και ολόκληρο το τίμημα για την επόμενη χρονιά. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής ήταν να εισπράττονται, για μερικούς τουλάχιστον παράνομα, προκαταβολικά τα Τέλη Κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς.

To μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) Ευριπίδης Κωνσταντινίδης σχετικά με το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών για την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας, αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, αναφέρει μεταξύ άλλων πως: «Αν εφαρμοστεί το συγκεκριμένο σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να τα κινήσουν έστω και ένα μήνα καταβάλλοντας το 1/12 των Τελών κυκλοφορίας, αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σίγουρα θα σταματήσει το φαινόμενο κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας και βέβαια θα ξανακυκλοφορήσουν και πάλι στους δρόμους αυτοκίνητα με δίλιτρους και άνω κινητήρες έστω και για λίγους μήνες. Από την άλλη μεριά, ο κάθε ιδιοκτήτης θα γνωρίζει από την αρχή τι θα πρέπει να πληρώσει, για να κινήσει έστω και ένα μήνα το ακινητοποιημένο όχημά του, συνεισφέροντας ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία. Άλλωστε, το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε., δίνοντας τη δυνατότητα στους κατόχους Ι.Χ. να τα κινούν με σύνεση και οικονομία…».

Λύση ανάγκης

Το νέο καθεστώς καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες χρήσης του εκάστοτε οχήματος, σίγουρα θα αποτελέσει λύση ανάγκης για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι είτε έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους είτε σκέφτονται να τις καταθέσουν, αλλά και για όσους σκέφτονται να αγοράσουν κάποιο νέο Ι.Χ. στα τέλη του έτους. Παράλληλα, η μηνιαία καταβολή των Τελών, επίσης, θα αποτελέσει κίνητρο, για να ξανακυκλοφορήσουν και πάλι τα εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία.

Τεκμήρια

Το νέο μέτρο που αφορά στο μηνιαίο επιμερισμό των Τελών, αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, περιλαμβάνει και τα τεκμήρια διαβίωσης, τα οποία ούτως ή άλλως επιβάλλονται ανά μήνα χρήσης. Ωστόσο, ειδικά για το θέμα των Τεκμηρίων, αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξετάζεται η ριζική αλλαγή του τρόπου υπολογισμού τους και σύμφωνα με πληροφορίες, θα εδράζεται στην αξία λιανικής και όχι στον κυβισμό του κινητήρα. Ο στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να επιβάλλονται στα πραγματικά ακριβά Ι.Χ. και όχι σε εκείνα που έχουν δίλιτρους και άνω κινητήρες χωρίς καμία απολύτως αξία.

Αντιδράσεις…

Το θέμα επιμερισμού των Τελών Κυκλοφορίας πάντως βρίσκεται στο στόχαστρο κάποιων καρεκλοκένταυρων στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι με διάφορες γελοίες προφάσεις του τύπου δεν υπάρχει νόμος ώστε να γίνει κάτι τέτοιο ή δεν υπάρχει το κατάλληλο σύστημα, για να υποστηρίξει τον επιμερισμό των Τελών ή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης προσπαθούν να διατηρήσουν το υπάρχον σύστημα για να μην… ταλαιπωρούνται.

Πηγή: madata.gr

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΠΕΚΑ: Τα επιδόματα που θα καταβληθούν τη Δευτέρα 30 Ιουνίου – Τι ισχύει για όσους δεν έχουν προπληρωμένη κάρτα

27/06/2025 - 1:44μμ
(Φωτ.: eppo.europa.eu)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκή Εισαγγελία: Βαρύτατες κατηγορίες στους Έλληνες συλληφθέντες για τη μεγάλη απάτη τελωνειακών δασμών

27/06/2025 - 9:06πμ
(Φωτ. αρχείου: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αλέξανδρος Βλάχος)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΑΣ: Έφοδος στο Γ’ Τελωνείο Πειραιά – Οκτώ συλλήψεις – Κατασχέθηκαν 4,5 εκατ. ευρώ

25/06/2025 - 11:56μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Επτά στους δέκα έχουν ήδη υποβάλει φορολογική δήλωση – Έρχονται στοχευμένοι ψηφιακοί έλεγχοι

14/06/2025 - 3:17μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ & ΔΥΠΑ: Ποια επιδόματα θα καταβληθούν έως τις 20 Ιουνίου

13/06/2025 - 6:43μμ
(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεκάδες χιλιάδες κατοικίες σχεδιάζει να βγάλει στην αγορά η κυβέρνηση

9/06/2025 - 9:30πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ & ΔΥΠΑ: Ποια επιδόματα καταβάλλονται έως τις 13 Ιουνίου

8/06/2025 - 4:58μμ
Οι εγκαταστάσεις της ΑΑΔΕ (φωτ.: EUROKINISSI/ Γιάννης Παναγόπουλος)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Αρχίζει η επιχείρηση «καθαρό μητρώο» – Στόχος ληξιπρόθεσμες οφειλές 108,4 δισ. ευρώ

7/06/2025 - 10:19πμ
(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει η συζήτηση για 13ο-14ο μισθό και για τις αντίστοιχες συντάξεις

30/05/2025 - 9:56πμ
Στιγμιότυπο από το 9ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής (φωτ.: Papadakis Press)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιοι θα είναι οι αυριανοί ναυτικοί, πώς θα τους κρατήσουμε στα πλοία

28/05/2025 - 6:44μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Εύξεινο Λέσχη Φλώρινας

17 λεπτά πριν
Η Σπ. Τσεβρενίδου (δεξιά) με έργα της (στιγμιότυπο από το βίντεο της εκπομπής «Περίμετρος»)

Σπυριδούλα Τσεβρενίδου: Μια Πόντια αστυνομικός που υπηρετεί την τέχνη της αγιογραφίας

44 λεπτά πριν
Tα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ στην Αθήνα (φωτ.: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεν πάει άλλο – Οι Πόντιοι στα «κάγκελα»

1 ώρα πριν
(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI)

Δίκη ΟΠΕΚΕΠΕ: Ενοχή των επτά κατηγορουμένων ζήτησε η εισαγγελέας – «Αδικούνται οι πραγματικοί γεωργοί»

2 ώρες πριν
(Φωτ. αρχείου: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Δήμος Αθηναίων: Επιχείρηση κατεδάφισης επικίνδυνων κτισμάτων σε 21 περιοχές – Υπόσχεση για πάρκα και χώρους πρασίνου

2 ώρες πριν
Στιγμιότυπο από το κονσέρτο (φωτ.: facebook/Syndesmos Connecting People and Their Stories)

Το Σίδνεϊ πλημμύρισε με ακούσματα της Μικρασίας

3 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign