pontosnews.gr
Σάββατο, 6/09/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Αναβάλλεται ο εκσυγχρονισμός του ΗΣΑΠ

3/10/2012 - 12:45μμ
Αναβάλλεται ο εκσυγχρονισμός του ΗΣΑΠ
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Δύο χρόνια απραξίας, από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών, οδήγησαν τελικά στην απώλεια κάθε ευκαιρίας για κοινοτική χρηματοδότηση του έργου της υπογειοποίησης των ΗΣΑΠ στον Πειραιά, η οποία, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του σχεδίου επέκτασης του συγκοινωνιακού μέσου προς Βορράν, μεταθέτουν στις… ελληνικές καλένδες την συνέχιση του εκσυγχρονισμού του «Ηλεκτρικού».

Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, η χώρα μας θα πρέπει να περιμένει το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, τα χρήματα του οποίου αποτελούν αντικείμενο σκληρής διαπραγμάτευσης μεταξύ Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να βρεθούν πόροι για το έργο, αφού λεφτά στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων απλώς δεν υπάρχουν.

Κορυφαίο ρόλο σε αυτή την αρνητική εξέλιξη, παρατηρούν, έχει διαδραματίσει η μεγάλη καθυστέρηση λήψης απόφασης για την έγκριση ή μη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που είχε κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος από τους τότε ΗΣΑΠ πριν από σχεδόν δύο χρόνια. Το αποτέλεσμα ήταν να χαθεί το «παράθυρο» ευκαιρίας για ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, ακόμη και ως έργου – «γέφυρας».

Παράλληλα, την επανεκκίνηση του εγκαταλελειμμένου από το πρώην υπουργείο Υποδομών έργο της επέκτασης των ΗΣΑΠ προς Βορράν, επιθυμεί, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.

Ήδη συνεργάτες του υπουργού αναζητούν τη βέλτιστη λύση για την επιτάχυνση ενός σχεδίου που είχε εξαγγελθεί στο παρελθόν. Σημειωτέον ότι οι μελέτες για την επέκταση προς Άγιο Στέφανο, αλλά και την δημιουργία εμβόλιμων σταθμών μέσα στο ήδη υπάρχον δίκτυο, δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα υπάρχει στην διάθεση του υπουργείου κάτι που δεν ήταν διαθέσιμο το 2008. Η Αττικό Μετρό, μέσω του «Νόμου Ρέππα», έχει αναλάβει όλα τα έργα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα και πλέον μπορεί να εκπονήσει γρήγορα τις μελέτες εσωτερικά.

Έμπειροι συγκοινωνιολόγοι παρατηρούν ότι το κόστος δημιουργίας έργων επίγειου σιδηροδρόμου – όπως οι ΗΣΑΠ – κυμαίνεται μόλις στο 15% της κατασκευής Μετρό και σημειώνουν ότι πρόκειται για μέσο ιδανικό για επέκταση μέσα στον αστικό ιστό. Μάλιστα, θεωρούν ότι θα μπορούσε να «κατέβει» προς Δραπετσώνα και να επεκταθεί προς άλλα σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος, καλύπτοντας συγκοινωνιακά χάσματα.

Οι δυσκολίες της επέκτασης προς Πειραιά

Για να γίνει το έργο, θα πρέπει να σταματήσει η λειτουργία των ΗΣΑΠ μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά για τρία χρόνια. Η πρώτη λύση που επεξεργάζεται η Αττικό Μετρό είναι η κατασκευή του Τραμ να ξεκινήσει από το τέλος, δηλαδή να δοθεί προτεραιότητα στην χάραξη ΣΕΦ – Σκυλίτση – Εθνικής Αντιστάσεως – Λιμάνι, εγχείρημα, που σύμφωνα με αρμόδιους κύκλους, μπορεί να προχωρήσει γρήγορα και να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό.

Η δεύτερη λύση που εξετάζεται είναι το έργο της υπογειοποίησης να προχωρήσει εναλλάξ ανά γραμμή με τη μέθοδο της επικάλυψης και εκσκαφής (cover and cut), η οποία, όμως, απαιτεί νέα συμπληρωματική μελέτη και κυρίως δημιουργεί υψηλότερο κόστος στο έργο – έως και κατά 15% – σε σχέση με το υφιστάμενο σχέδιο, ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ) έχει παραδώσει στην Αττικό Μετρό τη μελέτη για την υπογειοποίηση των ΗΣΑΠ μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά.

Αντίθετα, δεν έχει μεταβιβάσει την μελέτη για την αναβάθμιση του αμαξοστασίου των ΗΣΑΠ στον Πειραιά (έργο ύψους 97 εκατ. ευρώ), καθώς η ΣΤΑΣΥ επιθυμεί να το δημοπρατήσει από μόνη της. Μάλιστα, απέστειλε νέα επιστολή προς την Αττικό Μετρό στις 27 Σεπτεμβρίου για τον ίδιο λόγο, επαναλαμβάνοντας ότι «η αναγκαιότητα της εύρυθμης λειτουργίας, τόσο της κατασκευής του έργου, όσο και της λειτουργίας του δικτύου και της παράλληλης συντήρησης των συρμών, επιβάλλουν την κατασκευή του έργου από τον ίδιο φορέα».

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΣΤΑΣΥ έχει ταχθεί ενάντια στην υπογειοποίηση της γραμμής των ΗΣΑΠ, αφού, όπως υποστηρίζει, δεν θα φέρει ούτε επιβάτες ούτε έσοδα στην εταιρία και μάλιστα θα οδηγήσει σε απώλεια εσόδων, ζητώντας την ακύρωση του έργου.

Αδύνατον να γίνει πριν το 2016

«Το έργο είναι ώριμο κι έτοιμο για το ΕΣΠΑ», σημειώνουν πηγές κοντά στην υπόθεση. «Εάν το καλοκαίρι του 2011 όλοι οι εμπλεκόμενοι συνεργάζονταν στενά, το έργο θα είχε δημοπρατηθεί τον Φεβρουάριο του 2012. Τώρα, έτσι που έγιναν τα πράγματα, δεν μπορεί να προχωρήσει ο διαγωνισμός πριν από τα μέσα του 2013, κάτι που ακόμη και εάν όλα πάνε κατ’ ευχήν, συνεπάγεται ότι το έργο δεν θα είναι έτοιμο πριν από το 2016».

Σημειωτέον ότι η Αττικό Μετρό έχει υπογράψει σύμφωνο συνεργασίας με τον Δήμο Πειραιά με στόχο την ταχεία προώθηση των έργων του Μετρό, των ΗΣΑΠ και του Τραμ στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Η βελτίωση των ΗΣΑΠ προς Νότον προβλέπει την υπογειοποίηση της γραμμής μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά (με αποδέσμευση του υφιστάμενου χώρου της γραμμής και παραχώρηση του σε δημόσια χρήση) και την δημιουργία ενός νέου σταθμού στο ύψος του «Κεράνη».

Παράλληλα, προβλέπεται και δημιουργία νέου αμαξοστασίου. Το συνολικό κόστος τού έργου φτάνει τα 200 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 100 εκατ. για το πρώτο σκέλος του (υπογειοποίηση) και τα υπόλοιπα για τη νέα επισκευαστική βάση.

Πηγή: hbnews.gr

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: pixabay.com)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ & ΔΥΠΑ: Τα επιδόματα που θα καταβληθούν έως τις 12 Σεπτεμβρίου – Πότε θα πληρωθούν οι συντάξεις του Οκτωβρίου

5/09/2025 - 7:36μμ
Προετοιμασίες για τη 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025 (φωτ.: EUROKINISSI / Ραφαήλ Γεωργιάδης)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΘ: «Κλείδωσαν» τα τεκμήρια – Ποια άλλα μέτρα θα ανακοινωθούν για οικογένειες, ενστόλους και συνταξιούχους

4/09/2025 - 12:50μμ
(Φωτ. αρχείου:  EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο χάρτης των παράνομων επιδοτήσεων ανά Περιφέρεια – Θεαματική πρωτιά για την Κρήτη

2/09/2025 - 2:52μμ
(Φωτ.: MOTION TEAM / Βασίλης Βερβερίδης)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρυσοχοΐδης για ΟΠΕΚΕΠΕ: 1.036 ΑΦΜ με παράνομες επιδοτήσεις 22,7 εκατ. ευρώ – Δέσμευση περιουσιών

2/09/2025 - 12:57μμ
Η είσοδος της ΔΕΘ (φωτ.: Έλλη Τσολάκη)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΘ: 1,5 δισ. στο πρωθυπουργικό καλάθι για μειώσεις φόρων, ενισχύσεις σε ένστολους και συνταξιούχους και στεγαστικό

31/08/2025 - 11:26πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ & ΔΥΠΑ: Τα επιδόματα που θα καταβληθούν από 1 έως 5 Σεπτεμβρίου

29/08/2025 - 6:30μμ
Κρουαζιερόπλοιο στο Ναύπλιο
(φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Βασίλης Παπαδόπουλος)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ναυτιλία: Γυρίζει μπούμερανγκ το τέλος κρουαζιέρας – Τι διαπιστώνουν φορείς του κλάδου

29/08/2025 - 1:41μμ
Το κτήριο του υπουργείου Οικονομικών (φωτ.: EUROKINISSI / Κώστας Τζούμας)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πλεόνασμα 2,168 δισ. ευρώ για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

25/08/2025 - 11:51πμ
(Φωτ.: MOTIONTEAM / Φανή Τρυψάνη)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Πότε θα πληρωθούν συντάξεις και επιδόματα

22/08/2025 - 5:36μμ
ΕΦΚΑ: Με έκπτωση 25% και οι εισφορές Μαΐου εάν πληρωθούν έως τις 3 Ιουλίου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ: Ποιοι συνταξιούχοι θα λάβουν αναδρομικά στις 25 Αυγούστου

22/08/2025 - 10:15πμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Ραφαήλ Γεωργιάδης)

89η ΔΕΘ: Τα μέτρα της ΕΛΑΣ, οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

4 λεπτά πριν
Οι βραβευθέντες μαθητές με τα διπλώματά τους (φωτ.: neoskosmos.com)

Ομογένεια: Μαθητές της Βικτόριας μίλησαν ελληνικά και βραβεύτηκαν στο 7ο Φεστιβάλ Προφορικού Λόγου

34 λεπτά πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιώργος Κονταρίνης)

Το καλοκαιράκι συνεχίζεται με μικρή άνοδο της θερμοκρασίας

1 ώρα πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Αργυρώ Αναστασίου)

Εθνική πέντε… αστέρων – Ιδανικό ξεκίνημα στα προκριματικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου

9 ώρες πριν
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη στη διάρκεια της εκδήλωσης (φωτ.: EUROKINISSI/Νάσος Σιμόπουλος)

Πιλοτικό πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης σε 20 λύκεια – «Τεράστια πρόκληση αλλά και ευκαιρία»

10 ώρες πριν
O γενικός διευθυντής του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Βενιζέλος», Νικόλαος Παπαδάκης (φωτ.: facebook/Kyriakos Pierakkakis)

Πέθανε ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» Ν. Παπαδάκης

10 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign