pontosnews.gr
Τετάρτη, 10/12/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Αναβάλλεται ο εκσυγχρονισμός του ΗΣΑΠ

3/10/2012 - 12:45μμ
Αναβάλλεται ο εκσυγχρονισμός του ΗΣΑΠ
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Δύο χρόνια απραξίας, από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών, οδήγησαν τελικά στην απώλεια κάθε ευκαιρίας για κοινοτική χρηματοδότηση του έργου της υπογειοποίησης των ΗΣΑΠ στον Πειραιά, η οποία, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του σχεδίου επέκτασης του συγκοινωνιακού μέσου προς Βορράν, μεταθέτουν στις… ελληνικές καλένδες την συνέχιση του εκσυγχρονισμού του «Ηλεκτρικού».

Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, η χώρα μας θα πρέπει να περιμένει το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, τα χρήματα του οποίου αποτελούν αντικείμενο σκληρής διαπραγμάτευσης μεταξύ Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να βρεθούν πόροι για το έργο, αφού λεφτά στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων απλώς δεν υπάρχουν.

Κορυφαίο ρόλο σε αυτή την αρνητική εξέλιξη, παρατηρούν, έχει διαδραματίσει η μεγάλη καθυστέρηση λήψης απόφασης για την έγκριση ή μη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που είχε κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος από τους τότε ΗΣΑΠ πριν από σχεδόν δύο χρόνια. Το αποτέλεσμα ήταν να χαθεί το «παράθυρο» ευκαιρίας για ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, ακόμη και ως έργου – «γέφυρας».

Παράλληλα, την επανεκκίνηση του εγκαταλελειμμένου από το πρώην υπουργείο Υποδομών έργο της επέκτασης των ΗΣΑΠ προς Βορράν, επιθυμεί, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.

Ήδη συνεργάτες του υπουργού αναζητούν τη βέλτιστη λύση για την επιτάχυνση ενός σχεδίου που είχε εξαγγελθεί στο παρελθόν. Σημειωτέον ότι οι μελέτες για την επέκταση προς Άγιο Στέφανο, αλλά και την δημιουργία εμβόλιμων σταθμών μέσα στο ήδη υπάρχον δίκτυο, δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα υπάρχει στην διάθεση του υπουργείου κάτι που δεν ήταν διαθέσιμο το 2008. Η Αττικό Μετρό, μέσω του «Νόμου Ρέππα», έχει αναλάβει όλα τα έργα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα και πλέον μπορεί να εκπονήσει γρήγορα τις μελέτες εσωτερικά.

Έμπειροι συγκοινωνιολόγοι παρατηρούν ότι το κόστος δημιουργίας έργων επίγειου σιδηροδρόμου – όπως οι ΗΣΑΠ – κυμαίνεται μόλις στο 15% της κατασκευής Μετρό και σημειώνουν ότι πρόκειται για μέσο ιδανικό για επέκταση μέσα στον αστικό ιστό. Μάλιστα, θεωρούν ότι θα μπορούσε να «κατέβει» προς Δραπετσώνα και να επεκταθεί προς άλλα σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος, καλύπτοντας συγκοινωνιακά χάσματα.

Οι δυσκολίες της επέκτασης προς Πειραιά

Για να γίνει το έργο, θα πρέπει να σταματήσει η λειτουργία των ΗΣΑΠ μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά για τρία χρόνια. Η πρώτη λύση που επεξεργάζεται η Αττικό Μετρό είναι η κατασκευή του Τραμ να ξεκινήσει από το τέλος, δηλαδή να δοθεί προτεραιότητα στην χάραξη ΣΕΦ – Σκυλίτση – Εθνικής Αντιστάσεως – Λιμάνι, εγχείρημα, που σύμφωνα με αρμόδιους κύκλους, μπορεί να προχωρήσει γρήγορα και να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό.

Η δεύτερη λύση που εξετάζεται είναι το έργο της υπογειοποίησης να προχωρήσει εναλλάξ ανά γραμμή με τη μέθοδο της επικάλυψης και εκσκαφής (cover and cut), η οποία, όμως, απαιτεί νέα συμπληρωματική μελέτη και κυρίως δημιουργεί υψηλότερο κόστος στο έργο – έως και κατά 15% – σε σχέση με το υφιστάμενο σχέδιο, ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ) έχει παραδώσει στην Αττικό Μετρό τη μελέτη για την υπογειοποίηση των ΗΣΑΠ μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά.

Αντίθετα, δεν έχει μεταβιβάσει την μελέτη για την αναβάθμιση του αμαξοστασίου των ΗΣΑΠ στον Πειραιά (έργο ύψους 97 εκατ. ευρώ), καθώς η ΣΤΑΣΥ επιθυμεί να το δημοπρατήσει από μόνη της. Μάλιστα, απέστειλε νέα επιστολή προς την Αττικό Μετρό στις 27 Σεπτεμβρίου για τον ίδιο λόγο, επαναλαμβάνοντας ότι «η αναγκαιότητα της εύρυθμης λειτουργίας, τόσο της κατασκευής του έργου, όσο και της λειτουργίας του δικτύου και της παράλληλης συντήρησης των συρμών, επιβάλλουν την κατασκευή του έργου από τον ίδιο φορέα».

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΣΤΑΣΥ έχει ταχθεί ενάντια στην υπογειοποίηση της γραμμής των ΗΣΑΠ, αφού, όπως υποστηρίζει, δεν θα φέρει ούτε επιβάτες ούτε έσοδα στην εταιρία και μάλιστα θα οδηγήσει σε απώλεια εσόδων, ζητώντας την ακύρωση του έργου.

Αδύνατον να γίνει πριν το 2016

«Το έργο είναι ώριμο κι έτοιμο για το ΕΣΠΑ», σημειώνουν πηγές κοντά στην υπόθεση. «Εάν το καλοκαίρι του 2011 όλοι οι εμπλεκόμενοι συνεργάζονταν στενά, το έργο θα είχε δημοπρατηθεί τον Φεβρουάριο του 2012. Τώρα, έτσι που έγιναν τα πράγματα, δεν μπορεί να προχωρήσει ο διαγωνισμός πριν από τα μέσα του 2013, κάτι που ακόμη και εάν όλα πάνε κατ’ ευχήν, συνεπάγεται ότι το έργο δεν θα είναι έτοιμο πριν από το 2016».

Σημειωτέον ότι η Αττικό Μετρό έχει υπογράψει σύμφωνο συνεργασίας με τον Δήμο Πειραιά με στόχο την ταχεία προώθηση των έργων του Μετρό, των ΗΣΑΠ και του Τραμ στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Η βελτίωση των ΗΣΑΠ προς Νότον προβλέπει την υπογειοποίηση της γραμμής μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά (με αποδέσμευση του υφιστάμενου χώρου της γραμμής και παραχώρηση του σε δημόσια χρήση) και την δημιουργία ενός νέου σταθμού στο ύψος του «Κεράνη».

Παράλληλα, προβλέπεται και δημιουργία νέου αμαξοστασίου. Το συνολικό κόστος τού έργου φτάνει τα 200 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 100 εκατ. για το πρώτο σκέλος του (υπογειοποίηση) και τα υπόλοιπα για τη νέα επισκευαστική βάση.

Πηγή: hbnews.gr

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ. αρχείου: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/Βασίλης Βερβερίδης)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Αλλάζει ημερομηνία διεξαγωγής η Agrotica

10/12/2025 - 2:02μμ
Προϋπόθεση για την εφαρμογή του πορτοκαλί τιμολογίου θα είναι η ύπαρξη έξυπνου μετρητή (φωτ. αρχείου: EUROKINISSI/Γιώργος Κονταρίνης)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται το πορτοκαλί τιμολόγιο στο ρεύμα – Ποιες ώρες θα συμφέρει περισσότερο

10/12/2025 - 9:10πμ
Εικόνα από την καταστροφική πλημμύρα στη Μάνδρα Αττικής (φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΥΠΟΙΚ: Ειδική σύνταξη 1.700 ευρώ, διαγραφή οφειλών και άλλες ρυθμίσεις στήριξης για τους πληγέντες σε Μάτι και Μάνδρα

9/12/2025 - 10:33πμ
Στιγμιότυπο από την υπογραφή της συμφωνίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη η συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον Κάθετο Διάδρομο στον Εύξεινο Πόντο

4/12/2025 - 11:59πμ
Πολυκατοικίες σε γειτονιά της Αθήνας (φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιστροφή ενοικίου: Χωρίς πρόστιμο οι διορθώσεις στο Ε1 – Τι πρέπει να δηλώσουν οι δικαιούχοι

1/12/2025 - 12:44μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ θα μοιράσουν πάνω από 81 εκατ. ευρώ

30/11/2025 - 9:39πμ
(Φωτ. αρχείου: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λαϊκές αγορές: Απεργία στις 3 Δεκεμβρίου αποφάσισε η Γενική Συνομοσπονδία Παραγωγών – Τα αιτήματα

29/11/2025 - 11:57πμ
(Φωτ. αρχείου: freepik)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιστροφή ενοικίου: 11 ερωτήσεις και απαντήσεις – Ποιοι το δικαιούνται, ποιοι πρέπει να κάνουν αίτηση

28/11/2025 - 10:27μμ
Κτηνοτρόφοι στην Αθήνα, σε πανελλαδικό συλλαλητήριο μαζί με τους αγρότες. Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025 (φωτ.: EUROKINISSI / Κώστας Τζούμας)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενίσχυση 56 εκατ. ευρώ στους κτηνοτρόφους, για ευλογιά και πανώλη

26/11/2025 - 6:47μμ
(Φωτ. αρχείου: EPA / Roman Pilipey)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συναγερμός στην Ευρώπη για τις ελλείψεις φυσικού αερίου

26/11/2025 - 6:22μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

MAT μπλοκάρουν την πρόσβαση στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025 (φωτ.: EUROKINISSI)

Ένταση με αγρότες στην Πάτρα: Δακρυγόνα, φραγμοί των ΜΑΤ και ασθενοφόρα στο… περίμενε

24 λεπτά πριν
Πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Εποχή» και ο Νίκος Καπετανίδης (εικ.: Γεωργία Βορύλλα)

Νέα έκδοση για τον Νίκο Καπετανίδη: Συνεργασία του Σωματείου «Δράσης Νίκος Καπετανίδης» με το Ίδρυμα της Βουλής

47 λεπτά πριν
(Φωτ.: facebook/Ένωση Ποντίων Πανοράματος/Νεολαία Αγίου Αντωνίου)

Χριστουγεννιάτικο πάρτι από την Ένωση Ποντίων Πανοράματος

1 ώρα πριν
Όπλα, γεμιστήρας και ένα κράνος στο κλεμμένο ΙΧ που εντοπίστηκε σε μάντρα στα Καλύβια (φωτ.: ΕΛΑΣ)

Καλύβια: Το κλεμμένο ΙΧ-οπλοστάσιο αποκάλυψε σχέδιο εκτέλεσης

2 ώρες πριν
(Φωτ. αρχείου: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/Βασίλης Βερβερίδης)

Θεσσαλονίκη: Αλλάζει ημερομηνία διεξαγωγής η Agrotica

2 ώρες πριν
Κινητοποίηση Θεσσαλών αγροτών, κτηνοτρόφων και αλιέων της Μαγνησίας στο λιμάνι του Βόλου, Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025. (φωτ.: EUROKINISSI / Βασίλης Οικονόμου)

Βόλος: Αποχώρησαν τα τρακτέρ από το λιμάνι – Τι αφήνει πίσω του το μεγάλο μπλόκο

3 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign