pontosnews.gr
Πέμπτη, 14/08/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Δεκαπενταύγουστος στη Λέσβο: Ανταπόκριση από το πανηγύρι της Αγιάσου, έναν αιώνα πριν

Τι έγραφαν οι ανταποκριτές εφημερίδων του 1925 και του 1926 για τη μεγάλη γιορτή

14/08/2025 - 10:14μμ
Πλήθος κόσμου συνέρρεε στην Αγιάσο για το πανηγύρι του Δεκαπενταύγουστου (φωτ.: Δημόσια Κεντρική βιβλιοθήκη Μυτιλήνης)

Πλήθος κόσμου συνέρρεε στην Αγιάσο για το πανηγύρι του Δεκαπενταύγουστου (φωτ.: Δημόσια Κεντρική βιβλιοθήκη Μυτιλήνης)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Εκτός από θρησκευτική γιορτή, μέρα προσευχής, ακόμη και κοινωνικής συνάντησης ή εμπορίου, το πανηγύρι του Δεκαπενταύγουστου στην Παναγία της Αγιάσου, στη Λέσβο, φαίνεται ότι έχει υπάρξει και θέμα  ειδησεογραφικού ενδιαφέροντος.

Κάθε χρόνο συγκεντρώνει πλήθος προσκυνητών από κάθε γωνιά της Λέσβου και όχι μόνο και, ιδιαίτερα κατά την περίοδο του μεσοπολέμου, οι εφημερίδες της Μυτιλήνης συνήθιζαν να στέλνουν στην Αγιάσο ανταποκριτές, ώστε να καλύψουν το γεγονός από κοντά.

Με σημειωματάριο στο χέρι, κατέγραφαν όχι μόνο τις εκδηλώσεις μέσα στο ναό, αλλά και όλο το ταξίδι, αφού άλλοι πήγαιναν πεζοί και άλλοι με αμάξια. Κατέγραφαν, επίσης, τους δρόμους, το χωριό, τα πρόσωπα, τα ήθη.

Μέσα από αυτά τα ρεπορτάζ, με τις γλαφυρές περιγραφές και τις ανθρώπινες στιγμές, ξεδιπλώνεται μια πολύχρωμη εικόνα, άλλοτε με θρησκευτική κατάνυξη, άλλοτε ως λαϊκό πανηγύρι, που διασώζει ωστόσο το πνεύμα μιας άλλης εποχής.

Τι έγραφαν τα ρεπορτάζ

Η Δημόσια Κεντρική βιβλιοθήκη Μυτιλήνης, όπως λέει στο ΑΠΕ ΜΠΕ η διευθύντριά της, Μαρία Γρηγορά, αξιοποιώντας το πλούσιο αρχειακό και έντυπο υλικό της, ανοίγει ένα παράθυρο στο παρελθόν της Λέσβου και αναδεικνύει ιστορίες από την καθημερινή ζωή, τα έθιμα και τις παραδόσεις του νησιού. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πανηγύρι της Παναγιάς της Αγιάσου, όπως περιγράφεται στα εκτενή αφιερώματα των εφημερίδων «Ελεύθερος Λόγος» το 1925 και «Ταχυδρόμος» το 1926.

Όλοι οι δρόμοι της Λέσβου, όπως μας λένε στις ανταποκρίσεις τους οι δημοσιογράφοι της εποχής, οδηγούσαν προς την Αγιάσο.

Από τα χαράματα, παρέες, οικογένειες, ακόμα και μοναχικοί προσκυνητές έπαιρναν τον δρόμο για την Αγιάσο. Δρόμοι κακοτράχαλοι, αδιάβατοι σε ορισμένα σημεία.

Ο δρόμος είναι γεμάτος κοσμάκη. Άντρες, γυναίκες με τα μικρά τους στην αγκαλιά, ξυπόλητες και μαντηλικωμένες, παιδάκια, γριούλες με μαύρα τσιμπέρια στο κεφάλι και γέροι με άλικα κόκκινα φέσια, καβαλικεμένοι πάνω σε γαϊδουράκια και μουλάρια, παληκάρια φορτωμένα μαύρα κριάρια που τα πάνε «κουρμπάνια» στη χάρη της, άλλοι με χήνες, πάπιες, πετεινούς, περιστέρια, ταξίματα της Παναγιάς, σε μεγάλες και χαρούμενες παρέες τραβούνε σιγά σιγά. Προσπερνούμε πολλά τέτοια καραβάνια και με το ρόδισμα της ανατολής φτάνουμε σ’ ένα καφενεδάκι στου «Κλίτα», μας πληροφορεί ο ανταποκριτής του Ταχυδρόμου το 1926.

Ανταποκρίσεις από την Αγιάσο δημοσιευμένες στα φύλλα της εποχής (φωτ.: Δημόσια Κεντρική βιβλιοθήκη Μυτιλήνης)

Τα τάματα και οι Αγιασώτισσες με τα γιορτινά τους

Άλλοι πάλι με δεμένα πισθάγκωνα τα χέρια τους ή κρατώντας μια πέτρα εκτελούν το τάμα τους: «Αξπόλτσα τσι διμέν’ πστάγκνα, θαν έρτου στ’ χαρς» (*Ξυπόλυτη και πισθάγκωνα δεμένη θα έρθω στη χάρη σου), τάμα που λύνεται μόνο μπροστά στην Παναγιά. Στην Καρύνη, κάτω από τους αιωνόβιους πλατάνους και τα τρεχούμενα παγωμένα νερά, ήταν η πρώτη μεγάλη ανάπαυλα. Από εκεί οι προσκυνητές συνεχίζουν, όπως άλλωστε συμβαίνει ακόμη και σήμερα την ανάβαση της Πατωμένης, τoυ πλακόστρωτου ανηφορικού μονοπατιού που οδηγεί στην Αγιάσο.

Φτάνοντας στο χωριό, ο επισκέπτης συναντούσε την πρώτη μεγάλη χαρά: τις Αγιασώτισσες στα γιορτινά τους. Καθισμένες μπροστά στις πόρτες, με πολύχρωμα σαλβάρια σε κάθε απόχρωση, κίτρινα, μπλε, ροζ, κόκκινα, πράσινα, όλα συνδυασμένα θαυμάσια με τα ροδοκόκκινα πρόσωπα και τα τσακίρικα μάτια τους. Αρμαθιές φλουριά, πεντόλιρα και τρακοσάρες λίρες στον λαιμό, πλατιά μαλαματένια βραχιόλια στα χέρια. Οι δρόμοι γέμιζαν από την παρουσία τους και, όπως σημείωναν οι παλιοί ρεπόρτερ, θα ενθουσίαζαν κάθε ζωγράφο ή φωτογράφο της εποχής.

Περπατούσαν με λεβέντικο και αργό βήμα, χαμογελώντας παιχνιδιάρικα στους νεαρούς που συναντούσαν. Συχνά κοντοστέκονταν, αντάλλασσαν χαιρετισμούς:

— «Γειά σας», έλεγαν τα παλικάρια.

— «Γειά σας…», απαντούσαν εκείνες με συρτή, παιχνιδιάρικη φωνή.

Άλλοτε πάλι, όταν συναντούσαν νεαρούς από τη Μυτιλήνη, έπαιρναν πρώτες τον λόγο:

— «Ε, παλκάρια! Καστρινοί, σαστι*;» (Είσαστε)

Κι όταν οι «Καστρινοί», οι του κάστρου της Μυτιλήνης κάτοικοι δηλαδή, έμεναν άναυδοι, ξεσπούσαν σε δυνατά γέλια.

Η Αγιασώτισσα, έγραφαν οι τότε ανταποκριτές, είχε μια χαρακτηριστική «αντάρτικη» θηλυκή αυθόρμητη εκδήλωση, γεμάτη χιούμορ και πείραγμα. Κανένα σκαλοπάτι ή πεζούλι δεν έμενε άδειο. Παντού κοπέλες καταστολισμένες, γελαστές, εύθυμες και μαργιόλες, που «κατατρώνε» τον περαστικό με το βλέμμα, κουβεντιάζουν, γελούν δυνατά και τσατίζουν τους πρωτευουσιάνους Μυτιληνιούς με ένα δυο λόγια που θα πουν.

Νέοι και νέες της Αγιάσου χορεύουν στη διάρκεια του πανηγυριού (φωτ.: Δημόσια Κεντρική βιβλιοθήκη Μυτιλήνης)

Χόρευαν μέχρι το πρωί επειδή δεν είχαν πού να κοιμηθούν

Το χωριό ασφυκτιούσε από κόσμο. Ο επισκέπτης έπεφτε πάνω σε μια σκηνή πρωτόγνωρη: δρόμοι ασφυκτικά γεμάτοι, μαγαζιά και καφενεία ανοιχτά ως τα ξημερώματα, και κάθε σπίτι να φιλοξενεί δεκάδες ανθρώπους. Οι τυχεροί έβρισκαν στέγη σε συγγενείς ή φίλους, οι υπόλοιποι κοιμούνταν όπου υπήρχε χώρος, σε αυλές, σε σοκάκια, ακόμα και μέσα στην εκκλησία. Κάθε σπίτι φιλοξενεί από δέκα πέντε και είκοσι άτομα. Οι απόκεντροι δρόμοι είναι όλοι στρωμένοι, από ανθρώπινα σώματα, που ήλθον να ταλαιπωρηθούν και να προσευχηθούν. Οι αγρυπνούντες χορεύουν υπό τους ήχους του ζουρνά και του νταουλιού.

Χιλιάδες κόσμου χορεύει ως το πρωί, γιατί δεν έχει που να κοιμηθεί.

Οι ανταποκριτές περιγράφουν ανθρώπους να έχουν στρώσει κουβέρτες μέσα στο ναό, ο οποίος είναι ασφυκτικά γεμάτος από κόσμο.

Δεξιά και αριστερά κοιμούνται, δεν αγρυπνούν, πιστοί. «Προχωρούμε με ευλάβεια προς τον ιερόν τόπον, αλλά και με προσοχή να μην πατήσουμε τους ονειρευομένους. Πάρα-πέρα μικρά παιδιά κλαίγουν. Ζητούν να βυζάξουν. Ένας άλλος βγάζει άξαφνα μια φωνή άγρια πόνου και εκτοξεύει μιαν ύβριν. Άλλος ροχαλίζει, άλλος τρώγει, άλλος ομιλεί, άλλος ψάλλει, άλλος κάμνει κόρτε, άλλος προσπαθεί να κλέψη τα φλουριά της Αγιασσώτισας που κρέμουνται στον τράχηλό της κι’ άλλοι άλλα. Ο θόρυβος και ο αναβρασμός -έγραφε ο ανταποκριτής- θύμιζαν εβραϊκή χάβρα ή σκηνές διωγμού. Μέσα σε αυτό το χάος και αφού με δυσκολία κατάφεραν να εισέλθουν στην εκκλησία ο ίδιος και οι συνοδοί αναρωτιούνται: “Μήπως είμεθα αμαρτωλοί; Μήπως η Μεγαλόχαρη δεν δέχεται την προσευχή μας;”

Αδύνατο, η Παναγία αγαπά εξίσου αγνούς και αμαρτωλούς. Και κείνους που μπαίνουν και δέονται γονατιστοί στα πόδια του εικονίσματός της, και κείνους που μπαίνουν αγέρωχοι με το μέτωπο υψηλά».

Ενώ περιγράφουν και ένα αστείο περιστατικό που συνέβη μέσα στην εκκλησία, όταν ξαφνικά κάποιος τους άγγιξε στον ώμο. Γυρνώντας, είδαν μια γνώριμη φυσιογνωμία, ντυμένη στα λευκά.

– «Την ευλογία σου, αδελφέ μου. Έχεις χειροτονηθεί; Φοράς τα ιερά άμφια;»

– «Όχι», αποκρίθηκε εκείνος. «Φοράω το νυχτικό μου. Κοιμούμαι με τη γυναίκα μου και τα παιδιά μου στον οίκο του Θεού».

– «Βοήθειά σου, αδελφέ μου», του απάντησαν.

Εικόνα από μια άλλη εποχή στην Αγιάσο της Λέσβου (φωτ.: Δημόσια Κεντρική βιβλιοθήκη Μυτιλήνης)

Ατμόσφαιρα γεμάτη ζάλη και αδιάκοπο γλέντι

Στο μεταξύ, το γλέντι συνεχιζόταν σε όλους τους καφενέδες. Νταβούλια, κλαρίνα, τρομπόνια, απ’ παντού ανακατωμένοι ήχοι ξεχύνονται, ενώ ένας αλαλαγμός γεμίζει ολόκληρη την αγορά. Μεθυσμένες παρέες τραγουδούν αμανέδες εδώ, ο «Λέανδρος» παρεκεί, καντάδες παραπέρα. Το κέφι είναι ζωηρό, γενικό και αδιάκοπο. Οι καμπάνες της εκκλησιάς χτυπούν ασταμάτητα, οι μικροπωλητές φωνάζουν να πουλήσουν τα προϊόντα τους και η ατμόσφαιρα είναι γεμάτη ζάλη και ένταση, όπου χωρίς να είσαι μεθυσμένος, ζαλίζεσαι και γυρνάς σαστισμένος από δω κι από κει.

Οι περισσότεροι ξημερώνουν με αδιάκοπο, τρελό γλέντι. Από τα μεσάνυχτα και ύστερα, λίγοι ήταν εκείνοι που στέκονταν καλά στα πόδια τους και περπατούσαν με σταθερότητα. Στις «μικρές ώρες», μέσα στο διαβολεμένο μεθύσι και τον ενθουσιασμό, φαινόταν η ψυχή του χωριανού Αγιασσώτη: αγνή, πλούσια ψυχή απαλλαγμένη από κάθε επήρεια, γεμάτη πάθος, αίσθημα και ζωή. Τον ακούσαμε να τραβά αμανέδες, τον είδαμε να χορεύει τον «Καρσυλαμά», τον «τζάμικο» και τον συρτό, πετώντας σαν ζαρκάδι πάνω από τη γη, να σέρνει μαζί του τη γυναίκα του, την αρραβωνιαστικιά του, την αδερφή του στον χορό. Τον είδαμε στο μεθύσι του και τον αγαπήσαμε.

Ξημέρωσε, και άλλους τους βρήκε η μέρα γύρω από τραπεζάκια, άλλους στον αυλόγυρο της Παναγιάς και πολύ λίγους στα σπίτια τους.

Με το χτύπημα της καμπάνας για τη λειτουργία σταματά κάθε κλαρίνο και κάθε τραγούδι. Ο χωριανός πηγαίνει στο μαγαζί του κι ο προσκυνητής στην εκκλησιά. Ο πολύς κόσμος ξεχύνεται στις γειτονιές, αγοράζοντας ένα κουμαράκι χρωματιστό, ένα πήλινο ανθοδοχείο, ένα βαζάκι ή λίγα φρούτα για να τα πάει στο σπίτι του.

Τα τσουκαλάδικα συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη κίνηση, πωλητές που με κάθε τρόπο θέλουν να εξυπηρετήσουν τον πελάτη, ώστε κανείς δεν φεύγει με άδεια χέρια. Ο κόσμος κάνει τα ψώνια του, καθίζει έξω από την Παναγιά περιμένοντας να τελειώσει η λειτουργία για να προσφέρει το τελευταίο «αντέτι».

Μετά την απόλυση, η εικόνα της Μεγαλόχαρης, παμπάλαια και καπλαντισμένη με πολλά ασημένια διακοσμητικά και τάματα, κρέμεται στην είσοδο της εκκλησιάς, ανάμεσα στις μεσαίες κολώνες.

Όσοι βγαίνουν περνούν κάτω από την εικόνα, σκύβουν και την φιλούν, ολοκληρώνοντας έτσι με σεβασμό και δέος την εμπειρία του πανηγυριού.

Μετά τον ασπασμό της εικόνας, ο κόσμος παίρνει τα παναγυριώτικα και κατευθύνεται είτε στην «Περασά», όπου σταθμεύουν τα αυτοκίνητα για να φύγει στον προορισμό του, είτε στην Καρήνη όπου ανήμερα της Παναγιάς, το γλέντι μεταφέρεται εκεί. Ο κόσμος ξαπλώνει κάτω από τα δέντρα, πίνει, τρώει, χορεύει, τραγουδά και απολαμβάνει τους αμανέδες και τις λατέρνες που παίζουν ασταμάτητα. Το γλέντι κρατάει ως το βράδυ με τους πανηγυριστές να μη θέλουν να φύγουν, όπως άλλωστε και ο ανταποκριτής του Ταχυδρόμου που αναφέρει: «Πρασινάδες, δροσιά, ομορφιές. Μετάνιωσα χίλιες φορές που έφυγα με τ’ αυτοκίνητο. Θα΄θελα να καθίσω ως το βράδυ εδώ. Μα τώρα μας περιμένει. Φεύγουμε! […] Θα μου είναι δύσκολο να τις ξεχάσω αυτές τις δυο μέρες που τόσο ωραία τις πέρασα εκεί απάνω. Η Αγιάσος είναι ίσως το χωριό που έχει τις περισσότερες ομορφιές στο νησί μας».

«Και κάπως έτσι, το πανηγύρι της Παναγιάς της Αγιάσου ζει ακόμα μέσα από τις σελίδες των παλιών εφημερίδων και τις αναμνήσεις όσων το έζησαν. Δεν είναι μόνο θρησκευτική γιορτή, είναι η στιγμή όπου η πίστη συναντά τη χαρά, η κατάνυξη το γλέντι και η παράδοση την ανεμελιά. Μέσα από αυτά τα μικρά στιγμιότυπα, μπορούμε να νιώσουμε ξανά τον παλμό του νησιού, την ομορφιά της Αγιάσου και τη ζωντάνια της λεσβιακής ζωής, που κάθε Δεκαπενταύγουστο χτυπούσε δυνατά και συνεχίζει μέχρι και σήμερα να κρατιέται ζωντανή και ανέπαφη έναν αιώνα μετά» καταλήγει η Μ. Γρηγορά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Στρατής Μπαλάσκας

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: Μιχάλης-Δανιήλ Βαμβακάς / ΑΠΕ-ΜΠΕ)
ΠΙΣΤΗ

Κομοτηνή: Πίστη, τέχνη και ιστορία συνυπάρχουν στον μητροπολιτικό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου

14/08/2025 - 1:30μμ
Το «Μακάριο της Παναγίας» αναβιώνει στην Αγία Παρασκευή, στο Σιδηρόκαστρο Σερρών (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)
ΠΙΣΤΗ

«Μακάριο της Παναγίας»: Αναβιώνει στο Σιδηρόκαστρο Σερρών το έθιμο που τηρούσαν με ευλάβεια οι Έλληνες στον Πόντο και τη Μικρά Ασία

14/08/2025 - 12:26μμ
Στιγμιότυπο από τους εορτασμούς στην Παναγία Σουμελά της Βέροιας, το 2023 (πηγή: flickr.com/photos/imverias)
ΠΙΣΤΗ

Δεκαπενταύγουστος 2025 στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

13/08/2025 - 10:07μμ
Η εξωτερική όψη του ιερού ναού Αγίου Γεωργίου στο Μελισσοχώρι (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)
ΠΙΣΤΗ

Θεμέλιο της συλλογικής μνήμης ο ναός Αγίου Γεωργίου στο Μελισσοχώρι – Η επιβλητική εικόνα του Ακάθιστου Ύμνου

12/08/2025 - 10:36μμ
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου στο νέο θρονί της Παναγίας Σουμελά στην Καστανία Ημαθίας (φωτ. αρχείου: flickr.com/photos/imverias)
ΠΙΣΤΗ

Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο: Πόλος έλξης για τουρίστες απ’ όλον τον κόσμο τον Δεκαπενταύγουστο

12/08/2025 - 3:47μμ
Η Μονή Πέτρας Ολύμπου (φωτ.: Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος)
ΠΙΣΤΗ

Μονή Πέτρας Ολύμπου: Από σανατόριο και ψυχιατρείο ξανά στην Εκκλησία, 100 χρόνια μετά

10/08/2025 - 11:26πμ
(Φωτ.: Οικουμενικό Πατριαρχείο / Νίκος Παπαχρήστου)
ΠΙΣΤΗ

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Είναι ντροπή για το γένος των ανθρώπων οι σκηνές στη Γάζα

6/08/2025 - 9:22μμ
Η μονή δεσπόζει στη Νέα Κρώμνη (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)
ΠΙΣΤΗ

Η μνήμη του ποντιακού ελληνισμού είναι διάχυτη στη Λαυρεντιανή Μονή

6/08/2025 - 2:15μμ
(Φωτ. & Εικ.: Αλεξία Ιωαννίδου)
ΠΙΣΤΗ

Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος: Ο «Σωτηράκης» των Θεσσαλονικέων

6/08/2025 - 9:02πμ
(Πηγή φωτ.: orthodoxalbania.org)
ΠΙΣΤΗ

Αλβανία: Έφυγε από τη ζωή η πιο στενή και πιστή συνεργάτιδα του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αναστάσιου, Αργυρώ Κοντογεώργη

5/08/2025 - 6:20μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πλήθος κόσμου συνέρρεε στην Αγιάσο για το πανηγύρι του Δεκαπενταύγουστου (φωτ.: Δημόσια Κεντρική βιβλιοθήκη Μυτιλήνης)

Δεκαπενταύγουστος στη Λέσβο: Ανταπόκριση από το πανηγύρι της Αγιάσου, έναν αιώνα πριν

25 λεπτά πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI - MEGA PRESS / Παύλος Μακρίδης)

Βελτιώθηκε και νίκησε στο φιλικό το Μαυροβούνιο η Εθνική

59 λεπτά πριν
Στιγμιότυπο από την άφιξη στα δικαστήρια Πάτρας των δύο κατηγορούμενων για εμπρησμό (φωτ.: EUROKINISSI)

Φωτιά στην Αχαΐα: Αναζωπύρωση στον Μπάλα – Εξαγριωμένο πλήθος προπηλάκισε τους κατηγορούμενους για τον εμπρησμό

2 ώρες πριν
O ναός της Παναγίας Σουμελά στο Βέρμιο, παραμονή Δεκαπενταύγουστου (φωτ.: Πόπη Παπαγεωργίου)

Η Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο γιορτάζει – Πλήθος κόσμου στο ιερό προσκύνημα

2 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Β. Παπαδόπουλος)

14 Αυγούστου 2005: Η τραγωδία της Helios Airways – Πώς αποτυπώθηκε η μοιραία πτήση σε επεισόδιο της σειράς «Mayday»

3 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)

Λαυρεωτική: Ολοκληρώθηκαν οι αυτοψίες για τις ζημιές από την πρόσφατη πυρκαγιά

3 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign