Κανονικά συνεχίζει το δρομολόγιό του το επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) «Κίσσαμος», καθώς απέπλευσε πριν από λίγο από το λιμάνι της Μήλου με προορισμό τη Σούδα Χανίων. Η άδεια απόπλου χορηγήθηκε από την αρμόδια Λιμενική Αρχή αμέσως μετά την ολοκλήρωση των απαραίτητων ελέγχων, οι οποίοι πιστοποίησαν την ασφάλεια και την αξιοπλοΐα του σκάφους.
Νωρίτερα, το πλοίο είχε καθηλωθεί στο λιμάνι μετά από προσάραξη σε αβαθή περιοχή που σημειώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου. Το Λιμεναρχείο Μήλου είχε επιβάλει προσωρινό απαγορευτικό προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια της ολικής απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας (blackout) που οδήγησε στο ατύχημα.
Το «Κίσσαμος», το οποίο εκτελούσε τη γραμμή Πειραιάς – Μήλος – Σούδα, είχε αναχωρήσει από τη Μήλο μεταφέροντας 1.246 επιβάτες και 108 μέλη πληρώματος.
Ενώ στην περιοχή έπνεαν βόρειοι άνεμοι έντασης 5-6 μποφόρ, το πλοίο υπέστη ξαφνικά ολικό blackout, με αποτέλεσμα να χάσει προσωρινά τον έλεγχο και να ακουμπήσει σε αβαθή.
Υπό τον άμεσο συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.) του Λιμενικού Σώματος, εφαρμόστηκε το σχετικό πρωτόκολλο:
- Ιδιώτης δύτης βούτηξε άμεσα για να ελέγξει τα ύφαλα του πλοίου πριν γίνει οποιαδήποτε κίνηση.
- Το πλοίο αποκολλήθηκε με δικά του μέσα, χωρίς να αναφερθεί εισροή υδάτων ή θαλάσσια ρύπανση.
- Συνοδευόμενο από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού, επέστρεψε με ασφάλεια στις προβλήτες της Μήλου.
Πριν ανάψει το «πράσινο φως» για την αναχώρηση προς την Κρήτη, κλιμάκια επιθεωρητών πραγματοποίησαν εκτεταμένες δοκιμές στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα του πλοίου για να αποσαφηνιστούν τα αίτια της βλάβης. Παράλληλα, διενεργήθηκε και δεύτερος υποβρύχιος έλεγχος στα ύφαλα για να αποκλειστεί οποιαδήποτε μεταγενέστερη φθορά.
Μετά την έγγραφη βεβαίωση των πραγματογνωμόνων ότι το πλοίο είναι απόλυτα ασφαλές, οι επιβάτες συνεχίζουν πλέον το ταξίδι τους προς τα Χανιά.
















