Από την περασμένη Παρασκευή, 1 Αυγούστου, λειτουργεί η νέα ψηφιακή πλατφόρμα Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων του υπουργείου Ανάπτυξης για την πλήρη καταγραφή των ανελκυστήρων που λειτουργούν σε όλη τη χώρα. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, η πλατφόρμα καλύπτει ένα πολυετές θεσμικό και τεχνικό κενό και αποτελεί το πρώτο βήμα για την καθολική συμμόρφωση των ανελκυστήρων της χώρας με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και τις τεχνικές απαιτήσεις ασφάλειας.
Η απογραφή (από τους ιδιοκτήτες, διαχειριστές ή εξουσιοδοτημένους συντηρητές και εγκαταστάτες) είναι υποχρεωτική για όλους τους ανελκυστήρες ανεξαρτήτως ηλικίας, πιστοποίησης ή τεχνικής κατάστασης, ακόμα και αν είναι απενεργοποιημένοι ή κι αν έχουν καταχωριστεί στο παρελθόν σε άλλα μητρώα.
Η ηλεκτρονική απογραφή γίνεται μέσω της εισόδου στην πλατφόρμα με κωδικούς Taxisnet (ή με τους Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης για τους υπεύθυνους λειτουργίας ενός δημόσιου κτηρίου) και απαιτεί: Στοιχεία ιδιοκτήτη, διαχειριστή ή νόμιμου εκπροσώπου, διεύθυνση του κτηρίου όπου είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας, αριθμός στάσεων, έτος εγκατάστασης, καθώς και στοιχεία του υπεύθυνου συντηρητή.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας κάθε ανελκυστήρας αποκτά Μοναδικό Κωδικό Αναγνώρισης (UUID), ο οποίος θα τον συνοδεύει σε κάθε μεταγενέστερη διαδικασία συντήρησης, ελέγχου, ασφάλισης ή μεταβίβασης ακινήτου.
Η απογραφή πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 30 Νοεμβρίου.