Από αύριο, Τρίτη 15 Ιουλίου, τίθεται σε λειτουργία η νέα δωρεάν τετραψήφια γραμμή 1566, μέσω της οποίας οι πολίτες από όλη την Ελλάδα θα μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες Υγείας.
Το νέο ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης, το οποίο τίθεται από σήμερα στη διάθεση των πολιτών, παρουσιάστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό.
Πρόκειται για εφαρμογή μέσω της οποίας ο πολίτης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας του, έχει τη δυνατότητα μέσω του axiologisi.esy.gov.gr, με εύχρηστο τρόπο, σε λίγα λεπτά, με πλήρη ανωνυμία και διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, να αξιολογήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην αναβάθμισή τους.
Το ερωτηματολόγιο (35 σύντομες ερωτήσεις) απευθύνεται στους άνω των 18 ετών που έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μία μέρα σε δημόσιο νοσοκομείο, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν ενεργοποιήσει την άυλη συνταγογράφηση, και διαρθρώνεται στους εξής άξονες:
• προσβασιμότητα ασθενών στις υπηρεσίες υγείας (τρόπος και χρονικό διάστημα για την εισαγωγή στο νοσοκομείο),
• οργάνωση και ποιότητα της φροντίδας που τους παρασχέθηκε,
• αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια, εμπιστοσύνη),
• καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση,
• υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων, καθώς και
• υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο.
Οι απαντήσεις θα συλλέγονται και θα αποθηκεύονται σε ιστορική βάση δεδομένων ώστε να προκύπτει συγκεκριμένη βαθμολογία ανά άξονα αξιολόγησης, ανά νοσοκομείο και ανά κλινική και να είναι εφικτή η αποτίμηση της πορείας τους στο χρόνο, ενώ θα συγκεντρώνονται και σε ετήσια βάση πεπραγμένων, στην οποία θα επισημαίνονται τα θετικά σημεία, οι αδυναμίες και οι ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν.
Θα εκδίδεται ετήσια έκθεση απολογισμού με κωδικοποίηση συμπερασμάτων ανά μονάδα υγείας και συστάσεις για βελτίωση.
Στόχοι του νέου ψηφιακού εργαλείου, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι ο έγκαιρος εντοπισμός προβλημάτων και η επίλυσή τους, ο εντοπισμός και η ανάδειξη καλών πρακτικών, η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των δημόσιων νοσοκομείων, η χάραξη τεκμηριωμένων πολιτικών και η ενίσχυση της ανθρωποκεντρικής διάστασης του ΕΣΥ.