pontosnews.gr
Δευτέρα, 15/06/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Θηλασμός: Τεράστια η σημασία του για την υγεία των πνευμόνων του μωρού

Ποιο θεωρείται το ιδανικό διάστημα θηλασμού για ένα βρέφος

20/09/2024 - 12:48μμ
(Φωτ.: M Ameen / Pixabay)

(Φωτ.: M Ameen / Pixabay)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Το μητρικό γάλα ρυθμίζει το μικροβίωμα του μωρού κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους ζωής του, και αυτό με τη σειρά του μειώνει τον κίνδυνο να αναπτύξει το παιδί άσθμα. Αυτό διαπιστώνει μελέτη που διενεργήθηκε με επικεφαλής ερευνητές του NYU Langone Health και του Πανεπιστημίου της Μανιτόμπα στον Καναδά, και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cell.

Οι ερευνητές μελέτησαν δεδομένα από 3.500 παιδιά που συμμετείχαν στο μακροχρόνιο ερευνητικό πρόγραμμα «CHILD Cohort Study», στον Καναδά.

Τα δεδομένα της μελέτης επέτρεψαν στους ερευνητές να αποσυνδέσουν την επίδραση του θηλασμού στο μικροβίωμα του βρέφους από μια σειρά άλλων περιβαλλοντικών παραγόντων όπως η προγεννητική έκθεση σε καπνό, τα αντιβιοτικά και το ιστορικό άσθματος της μητέρας.

(Πηγή: Cell Press)

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ο θηλασμός για πάνω από τρεις μήνες υποστηρίζει τη σταδιακή ωρίμανση του μικροβιώματος στο πεπτικό σύστημα του βρέφους και στη ρινική κοιλότητα. Αντίθετα, η διακοπή του θηλασμού νωρίτερα διαταράσσει τη σταδιακή ανάπτυξη του μικροβιώματος και συνδέθηκε με υψηλότερο κίνδυνο προσχολικού άσθματος.

Ορισμένα συστατικά του μητρικού γάλακτος –όπως οι ολιγοσακχαρίτες– μπορούν να διασπαστούν μόνο με τη βοήθεια ορισμένων μικροβίων.

Αυτό παρέχει πλεονέκτημα στα μικρόβια που έχουν τη δυνατότητα να αφομοιώσουν αυτά τα σάκχαρα. Αντίθετα, τα βρέφη που σταματούν να θηλάζουν νωρίτερα από τους τρεις μήνες φιλοξενούν ένα διαφορετικό σύνολο μικροβίων, τα οποία τα βοηθούν να χωνέψουν τα συστατικά της φόρμουλας. Ενώ πολλά από αυτά τα μικρόβια καταλήγουν τελικά σε όλα τα μωρά, οι ερευνητές εντόπισαν ότι η πρώιμη άφιξή τους συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο άσθματος. Επιπλέον, οι ερευνητές σημειώνουν ότι πέρα από την υποβοήθηση της πέψης, το μικροβίωμα ενός βρέφους διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη του ανοσοποιητικού του συστήματος.

«Ο θηλασμός και το ανθρώπινο γάλα ρυθμίζουν το ρυθμό και την αλληλουχία του μικροβιακού αποικισμού στο έντερο και τη ρινική κοιλότητα του βρέφους, διασφαλίζοντας ότι η διαδικασία αυτή γίνεται με ομαλό και έγκαιρο τρόπο. Η υγιής ανάπτυξη του μικροβιώματος δεν έχει να κάνει μόνο με την ύπαρξη των σωστών μικροβίων. Πρέπει επίσης να φτάνουν με τη σωστή σειρά και τη σωστή στιγμή», εξηγεί η Λιάτ Σενχάβ, κύρια ερευνήτρια της μελέτης και επίκουρη καθηγήτρια στην Ιατρική Σχολή NYU Grossman, στο Τμήμα Μικροβιολογίας της Σχολής.

• Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Μ. Κουζινοπούλου.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Παραγωγή ελαιόλαδου σε ελαιοτριβείο στη Βουλιαγμένη Ηλείας (φωτ.: EUROKINISSI / Αντώνης Νικολόπουλος)
ΥΓΕΙΑ

Καθηγητής του Yale: Το ελαιόλαδο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό

14/06/2026 - 6:14μμ
Παιδιά παίζουν στο προαύλιο του σχολείου Amaranta στο Σαντιάγο της Χιλής, 9 Μαΐου 2019 (φωτ.: EPA / Alberto Valdes)
ΥΓΕΙΑ

Το «πείραμα» της Χιλής κατά της παιδικής παχυσαρκίας φαίνεται να αποδίδει: Τι έδειξε έρευνα σε 300.000 παιδιά

13/06/2026 - 1:17μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)
ΥΓΕΙΑ

Γιατί ο Τραμπ πιέζει για να ακριβύνουν τα φάρμακα στην Ευρώπη

12/06/2026 - 4:01μμ
Γυναίκα κάνει ένεση με φάρμακο της κατηγορίας GLP-1
ΥΓΕΙΑ

Φάρμακα για αδυνάτισμα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δείχνει μεγάλη μελέτη

6/06/2026 - 12:51μμ
(Φωτ.: pexels.com)
ΥΓΕΙΑ

ΠΟΥ: 1,5 εκατομμύριο θάνατοι ετησίως από μολυσμένα τρόφιμα – Στο «στόχαστρο» τα παιδιά κάτω των 5 ετών

4/06/2026 - 7:42μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/matthiasboeckel-3930681/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΦΕΤ: Άμεση ανάκληση παρτίδας γνωστής συσκευασμένης σαλάτας λόγω λιστέριας

3/06/2026 - 5:37μμ
Στιγμιότυπο από την κεντρική αγορά Πειραιά (φωτ.: EUROKINISSI / Αναστάσιος Ναρεκιάν)
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ και υγεία: Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση με αυξημένο κίνδυνο για 20 παθήσεις

3/06/2026 - 12:34μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Νέα ελπίδα για τον καρκίνο στο πάγκρεας: Χάπι φαίνεται να διπλασιάζει τον χρόνο επιβίωσης των ασθενών

1/06/2026 - 8:33μμ
Συντονιστής του προγράμματος U-Report της UNICEF φορά προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια εκστρατείας ενημέρωσης για τον Έμπολα στην Γκόμα, στην επαρχία Βόρειο Κίβου της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Marie Jeanne Munyerenkana)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προκρίνει πειραματικές θεραπείες και νέα εμβόλια για το στέλεχος που πλήττει το Κονγκό

30/05/2026 - 11:23μμ
Διάφορες εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο, για πρόσβαση στα social media (φωτ.: EPA / Andy Rain)
ΥΓΕΙΑ

«Τα social media είναι σαν το κάπνισμα για τα παιδιά»: Σήμα κινδύνου από Βρετανούς γιατρούς

27/05/2026 - 5:54μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Πηγή: YouTube/Forbes Breaking News)

Τραγωδία στο Ρίο: Έξι νεκροί από σύγκρουση ελικοπτέρων – Ανάμεσά τους ο διάσημος τραγουδιστής Όλιβερ Τρι

5 λεπτά πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Δημήτρης Μπίρνταχας)

ΑΕΚ: Ξεκινά το ταξίδι του τροπαίου – Θα ταξιδέψει και στην Κωνσταντινούπολη

30 λεπτά πριν
(Φωτ.: EPA / Sam Wasson)

Μουντιάλ 2026: Η Γερμανία διέλυσε το Κουρασάο

49 λεπτά πριν
Ο Δούρειος Ίππος δεσπόζει στην έκθεση «Troy and Rome: Myths, Legends and Stories of the Ancient Mediterranean», η οποία φιλοξενείται στο Κολοσσαίο (φωτ.: Anadolu Agency)

Η Τροία στο Κολοσσαίο: Πώς η Τουρκία προβάλλει διεθνώς έναν από τους πιο εμβληματικούς μύθους του αρχαίου κόσμου

1 ώρα πριν
(Φωτ.: Ελληνική Ομοσπονδία Κάνοε-Καγιάκ, SUP, Surfing)

Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κάνοε καγιάκ: Χάλκινο μετάλλιο ο Στέφανος Δημόπουλος

2 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Ραφαήλ Γεωργιάδης)

Αποθεωτική υποδοχή του Βασίλη Σπανούλη στη Θεσσαλονίκη από τους φίλους του Άρη

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign