pontosnews.gr
Τετάρτη, 26/11/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Μικρασιατική Καταστροφή, πυρπόληση της Σμύρνης και ο Άγιος Πόντιος Αντάρτης στη ζωγραφική του Βλάση Αγτζίδη

Πλήθος ιδιαίτερων έργων που φέρουν την υπογραφή του στο Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία» στη Θεσσαλονίκη

20/06/2024 - 6:07μμ
(Φωτ.: Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία»)

(Φωτ.: Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία»)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Μαθηματικός, ιστορικός και συγγραφέας με αγάπη για την πολιτική που εκφράζεται με διάφορους τρόπους. Όμως το ανήσυχο πνεύμα του Βλάση Αγτζίδη δεν περιορίζεται στα παραπάνω «στενά» όρια και έχει βρει διέξοδο στη ζωγραφική και τη γλυπτική.

Την πλευρά του αυτή μπορεί να την ανακαλύψει κανείς, έως τις 28 Ιουνίου, σε αναδρομική έκθεση ζωγραφικής στο Ίδρυμα Πολιτισμού Τάσου Φάλκου Αρβανιτάκη και Τιτίκας Αρβανιτάκη «Υδρία», στη Θεσσαλονίκη.

Η έκθεση αποτελείται από έργα εμπνευσμένα από τη Μικρασιατική Καταστροφή και κυρίως την πυρπόληση της Σμύρνης, καθώς και έργα αντιπροσωπευτικά διαφόρων φάσεων και επιλογών, με χαρακτηριστικότερα ίσως κάποια ιδιαίτερα μορφώματα που λειτουργούν ως προσωπικός κώδικας του δημιουργού. Αποτυπώσεις στις οποίες τα όρια του χώρου και του χρόνου όχι απλά δεν είναι αυστηρά διακριτά αλλά ταλαντεύονται και ξεφεύγουν από τις νόρμες.

(Φωτ.: Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία»)

«Θα μπορούσε κανείς να ονομάσει τα “σχεδιομορφώματα” του Βλάση Αγτζίδη – που άλλοτε θυμίζουν “εικονογράμματα”– κάποιες θαρρείς σελίδες από αθέατα μέχρι σήμερα Ημερολόγια ενός δικού του εικαστικού Καταστρώματος, καθώς τα έχει εκείνος διαμορφώσει κατά την διάρκεια ενός μεγάλου χρονικού διαστήματος, ως πάρεργα. Αναφέρω τούτο το τελευταίο χαρακτηριστικό, που διακρίνει τα νοερά του αποθησαυρίσματα, (τα οποία μεταμορφώνονται σε τροχιές, αναμονές κι αναχωρήσεις υφαίνοντας τα φαντασιακά του ταξίδια), προκειμένου να τονίσω το κύριο γνώρισμα των συγκεκριμένων του συνθέσεων.

(Φωτ.: Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία»)

»Κι αυτό δεν είναι άλλο, από το αβίαστο, το παρορμητικό και παράλληλα το ψυχοδυναμικό κάθε φορά αποτύπωμα μιας γραφής αυτοματικής και αδιαμεσολάβητης, χειρονομιακά εξπρεσιονίζουσας και ρευστής, με οριακές ωστόσο εσωτερικές ισορροπίες και συνεχόμενες μεταλλαγές…», είχε αναφέρει σε παλαιότερη κριτική της η Αθηνά Σχινά, κριτικός και ιστορικός τέχνης.

(Φωτ.: Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία»)

Ο ίδιος ο Βλάσης Αγτζίδης μίλησε στο pontosnews.gr για το άλλο του πρόσωπο, εκείνο του εικαστικού δημιουργού.

«Η αγάπη για τη ζωγραφική, όπως και για τις κατασκευές ήταν μια παιδική αυθόρμητη τάση. Στη συνέχεια η τάση αυτή εκφράστηκε πολύ συγκεκριμένα με την άμεση συμμετοχή σε όσα με γοήτευαν. Αργότερα, την εποχή της μεγάλης πολιτικοποίησης μετά την κατάρρευση της δικτατορίας η προσπάθεια για εικαστική έκφραση συνάντησε την ιδεολογική κάλυψη.

(Φωτ.: Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία»)

»Ήταν η εποχή που το χάσμα μεταξύ των πάσης φύσεως ελίτ και του απλού λαού θεωρήθηκε τεχνητό και τέθηκε σε αμφισβήτηση. Η έμπρακτη δική μου αμφισβήτηση ήταν η περιπλάνηση σε διάφορους εικαστικούς τομείς: αγιογραφία, μπατίκ, ξυλόγλυπτα, ρεαλιστική απεικόνιση της φύσης, γλυπτική, κατασκευές κ.λπ.

(Φωτ.: Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία»)

»Η μορφή της τέχνης που πραγματικά μορφοποίησε την ανάγκη για εικαστική δημιουργία ήταν όταν πρωτοσυνάντησα την Έκθεση Κωστάκη. Δηλαδή την έκθεση που περιλαμβάνει περισσότερα από εκατό έργα και σχεδόν όλες τις τάσεις της ρωσικής πρωτοπορίας των αρχών του 20ού αιώνα. Η έκθεση αυτή φιλοξενείται μόνιμα στη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη και θα πρότεινα σε όλους φιλότεχνους να την επισκεφτούν.

(Φωτ.: Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία»)

»Οπότε η ώριμη δική μου επιλογή για τη μορφή της τέχνης που με εκφράζει είναι η μη παραστατική, η αφαιρετική που έχει ως βασικό στοιχείο την άρνηση της αναπαράστασης του εξωτερικού χώρου. Μια τέχνη που αρνείται όχι μόνο τη φωτογραφική αποτύπωση της φύσης ή τη στράτευση σε μια ιδέα και σε ένα στόχο, αλλά βασίζεται στην ενστικτώδη πρόσληψη ερεθισμάτων και συναισθημάτων και σε τεχνικές που επιτρέπουν την επανασύνθεση αυτών με μια νέα οπτική αισθητική.

Τώρα μπορώ να πω ότι και η αγάπη προς την αγιογραφία σχετιζόταν με την υπερβατικότητα που αποπνέουν και την άρνηση της ρεαλιστικής αποτύπωσης είτε του περιβάλλοντος, είτε στιγμών της ιστορίας.

(Φωτ.: Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία»)

»Από την άλλη βέβαια, η τέχνη όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι, μου έδινε τη δυνατότητα να αποτυπώσω με τη δική μου εικαστική γλώσσα πράγματα που με συγκινούσαν. Έτσι ζωγράφισα τον Άγιο Πόντιο Αντάρτη καθώς και την αίσθηση της Καταστροφής από τον τραγικό Σεπτέμβρη του 1922 της ιωνικής μας Σμύρνης.»

Εάν βρεθείτε αυτές τις μέρες στη Θεσσαλονίκη η έκθεση ζωγραφικής του Βλάση Αγτζίδη στο Πολιτιστικό Ίδρυμα «Υδρία» είναι μια σοβαρή επιλογή για να περάσετε ποιοτικά τον ελεύθερο χρόνο σας.

INFO
• «ΥΔΡΙΑ» Ίδρυμα Τάσου Φάλκου Αρβανιτάκη & Τιτίκας Αρβανιτάκη, Παπαμάρκου 28, περιοχή Πλ. Άθωνος, Θεσσαλονίκη
• Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα με Παρασκευή 11:00-15:00, ενώ την Τετάρτη  υπάρχει και η επιλογή 18:00-21:00.
• Πληρ.: Τηλ. 2310 221289, email: [email protected].

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

H «Αγία» σε επίσκεψη στο γηροκομείο που έφτιαξε στη Μάνδρα Αττικής και δημοσιεύματα της εποχής (φωτ.: EUROKINISSI / εικ.: Γεωργία Βορύλλα)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Αγία» Αθανασία του Αιγάλεω: Ψεύτικα θαύματα – Μια ζωή που έγινε… μιούζικαλ και αναμένεται ξανά στο θέατρο

25/11/2025 - 3:13μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI/Λυδία Σιώρη)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η τρυφερή ιστορία του τραγουδιού «Το παλιό μου παλτό» – Οι σταρ που το απέρριψαν και μετά …χτυπούσαν το κεφάλι τους στον τοίχο

22/11/2025 - 2:04μμ
(Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Στην Αλεξάνδρεια ταξιδεύουν 53 έργα του Μάκη Βαρλάμη – Μια νέα γέφυρα ανάμεσα στην Πέλλα και την Αίγυπτο

21/11/2025 - 7:22μμ
Ο Πάρις Γαβριηλίδης με τη φωτογραφία του ανθρώπου ο οποίος ισχυρίζεται ότι ο παππούς του καταγόταν από τη φυλή των Καλάς, μια κοινότητα που θεωρείται απόγονος στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Οδοιπορικό στ’ αχνάρια του Μ. Αλεξάνδρου – Στη Θεσσαλονίκη η έκθεση φωτογραφίας του Πάρι Γαβριηλίδη

20/11/2025 - 10:58πμ
Το σημείο των ανασκαφών στη Λίμυρα (φωτ.: Anadolu)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τουρκία: Βρέθηκε «χαμένος» ναός του Δία – Τον αναζητούσαν 40 χρόνια!

18/11/2025 - 10:35πμ
(Φωτ.: Facebook/ Θέατρα που έκλεισαν)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Το μεγάλο μας τσίρκο»: Η παράσταση-μύθος που τάραξε το καθεστώς της χούντας, ανεβαίνει ξανά

17/11/2025 - 1:07μμ
Αεροφωτογραφία του αρχαιολογικού χώρου του Ευρωπού (φωτ.: ΕΦΑ Κιλκίς)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εφορεία Αρχαιοτήτων Κιλκίς: Οι «Ψηφιακές πολιτιστικές διαδρομές» απέσπασαν βραβείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

14/11/2025 - 10:49πμ
(Φωτ.: youtube/
Black Sea Music Productions)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Κώστας Αγέρης μάς δίνει μία γεύση από τα backstage του βίντεο κλιπ του τραγουδιού «Οι Ρωμαίοι και η Συμέλα»

13/11/2025 - 9:58μμ
O Kώστας Τσάκωνας στην πρεμιέρα της επιθεώρησης «ΠΑΣΟΚ μου σόρι» στο θέατρο Περοκέ, το 2003 (φωτ.: EUROKINISSI / Βάιος Χάσιαλης)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Κώστας Τσάκωνας: Ο άνθρωπος που έσπαγε πλάκα – Η καριέρα, ο σοβαρός τραυματισμός και η μάχη με τον καρκίνο

13/11/2025 - 6:44μμ
(Φωτ.: ΟΠΑΠ)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τα highlights του 66ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

11/11/2025 - 7:35μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: facebook/Εύξεινος Λέσχη Βέροιας)

Η Εύξεινος Λέσχη Βέροιας ετοιμάζει τον ετήσιο χορό της με ολίγον από… Ξάνθη

24 λεπτά πριν
(Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αρχείο)

Από την Κωνσταντινούπολη στη Νίκαια: Το ιστορικό ταξίδι του πάπα Λέοντα και η συνάντηση με τον πατριάρχη Βαρθολομαίο

53 λεπτά πριν
(Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Φωτό Αρχείου)

Πόλεμος Ρωσία-Ουκρανία: Διπλωματικά παζάρια, ρωσική κλιμάκωση και αβέβαιη εκεχειρία

1 ώρα πριν
Σαμψούντα. Κάτοικοι με τοπικές ενδυμασίες (πηγή: Φωτογραφικό Αρχείο Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών)

Σαν σήμερα, 26 Νοεμβρίου 1916 – Η ημέρα που καταγράφηκε η πρόθεση εξόντωσης των Ελλήνων του Πόντου

2 ώρες πριν
(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI/Γιώργος Κονταρίνης)

Λαγκαδάς: Ανήλικοι κατήγγειλαν ιερέα για σεξουαλική παρενόχληση

2 ώρες πριν
(Φωτ. αρχείου: facebook.com/enosipontionnikaiaskoridallou)

Χριστουγεννιάτικο παζάρι από την Ένωση Ποντίων Νίκαιας-Κορυδαλλού

3 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign