pontosnews.gr
Πέμπτη, 11/06/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Ενεργειακά ποτά: Μελέτη τα συνδέει με την ποιότητα ύπνου και την αϋπνία

Ερευνητές από τη Νορβηγία κατέγραψαν τις συνήθειες 53.000 φοιτητών και φοιτητριών

23/01/2024 - 9:19μμ
(Φωτ.: Pixabay / JayMantri)

(Φωτ.: Pixabay / JayMantri)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Η κατανάλωση ενεργειακών ποτών, και πώς αυτή επηρεάζει τον ύπνο, βρέθηκε στο επίκεντρο νορβηγικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 53.000 φοιτητών και φοιτητριών ηλικίας 18 έως 35 ετών. Η δημοσίευση έγινε στο περιοδικό BMJ Open.

Όσοι και όσες συμμετείχαν στη μελέτη ρωτήθηκαν πόσο συχνά καταναλώνουν ενεργειακά ποτά, και ταυτόχρονα κλήθηκαν να καταγράψουν λεπτομερώς τις συνήθειες ύπνου τους.

Συμπερασματικά, η μεγαλύτερη κατανάλωση ενεργειακών ποτών συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο προβλημάτων ύπνου σε όλες τις πτυχές που μελετήθηκαν, με τις ισχυρότερες συσχετίσεις να εντοπίζονται στη σύντομη διάρκεια του ύπνου.

Οι άνδρες που ανέφεραν καθημερινή κατανάλωση ενεργειακών ποτών είχαν υπερδιπλάσιες πιθανότητες να δηλώσουν ότι κοιμούνταν λιγότερο από έξι ώρες τη νύχτα σε σύγκριση με εκείνους που ανέφεραν ότι δεν κατανάλωναν καθόλου ή κατανάλωναν περιστασιακά ενεργειακά ποτά. Οι γυναίκες είχαν 87% περισσότερες πιθανότητες.

Όσο μεγαλύτερη ήταν η συχνότητα κατανάλωσης, τόσο λιγότερες οι ώρες νυχτερινού ύπνου. Επιπλέον, ακόμα και η περιστασιακή κατανάλωση (1 με 3 φορές το μήνα) συνδέθηκε με αυξημένο κίνδυνο διαταραγμένου ύπνου.

Η αϋπνία ήταν επίσης πιο συχνή τόσο μεταξύ των γυναικών όσο και των ανδρών που ανέφεραν καθημερινή κατανάλωση από ό,τι μεταξύ εκείνων που ανέφεραν περιστασιακή ή καθόλου κατανάλωση: 51% έναντι 33% στις γυναίκες και 37% έναντι 22% στους άνδρες.

Ως αϋπνία ορίστηκε η δυσκολία να πέσει κάποιος για ύπνο και να παραμείνει κοιμισμένος, το πρώιμο ξύπνημα τουλάχιστον τρεις νύχτες της εβδομάδας, καθώς και η υπνηλία και η κούραση κατά τη διάρκεια της ημέρας για τουλάχιστον τρεις ημέρες της εβδομάδας και για τουλάχιστον τρεις μήνες.

Οι απαντήσεις έδειξαν και σαφείς διαφορές μεταξύ των δύο φύλων στα πρότυπα κατανάλωσης ενεργειακών ποτών. Οι γυναίκες ήταν πιο πιθανό από τους άνδρες να αναφέρουν ότι δεν κατανάλωναν ποτέ ή κατανάλωναν σπάνια ενεργειακά ποτά (50% έναντι 40%). Από εκείνες που δήλωσαν ότι κατανάλωναν αυτά τα ποτά, το 5,5% είπε ότι τα κατανάλωνε 4-6 φορές την εβδομάδα και λίγο πάνω από το 3% ανέφερε καθημερινή κατανάλωση. Τα αντίστοιχα ποσοστά στους άνδρες ήταν 8% και 5%, αντίστοιχα.

Πάντως, οι ερευνητές σημειώνουν ότι πρόκειται για μελέτη παρατήρησης και ως εκ τούτου δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την αιτία.

• Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ / Μ. Κουζινοπούλου.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γυναίκα κάνει ένεση με φάρμακο της κατηγορίας GLP-1
ΥΓΕΙΑ

Φάρμακα για αδυνάτισμα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δείχνει μεγάλη μελέτη

6/06/2026 - 12:51μμ
(Φωτ.: pexels.com)
ΥΓΕΙΑ

ΠΟΥ: 1,5 εκατομμύριο θάνατοι ετησίως από μολυσμένα τρόφιμα – Στο «στόχαστρο» τα παιδιά κάτω των 5 ετών

4/06/2026 - 7:42μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/matthiasboeckel-3930681/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΦΕΤ: Άμεση ανάκληση παρτίδας γνωστής συσκευασμένης σαλάτας λόγω λιστέριας

3/06/2026 - 5:37μμ
Στιγμιότυπο από την κεντρική αγορά Πειραιά (φωτ.: EUROKINISSI / Αναστάσιος Ναρεκιάν)
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ και υγεία: Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση με αυξημένο κίνδυνο για 20 παθήσεις

3/06/2026 - 12:34μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Νέα ελπίδα για τον καρκίνο στο πάγκρεας: Χάπι φαίνεται να διπλασιάζει τον χρόνο επιβίωσης των ασθενών

1/06/2026 - 8:33μμ
Συντονιστής του προγράμματος U-Report της UNICEF φορά προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια εκστρατείας ενημέρωσης για τον Έμπολα στην Γκόμα, στην επαρχία Βόρειο Κίβου της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Marie Jeanne Munyerenkana)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προκρίνει πειραματικές θεραπείες και νέα εμβόλια για το στέλεχος που πλήττει το Κονγκό

30/05/2026 - 11:23μμ
Διάφορες εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο, για πρόσβαση στα social media (φωτ.: EPA / Andy Rain)
ΥΓΕΙΑ

«Τα social media είναι σαν το κάπνισμα για τα παιδιά»: Σήμα κινδύνου από Βρετανούς γιατρούς

27/05/2026 - 5:54μμ
Μέρος της εξωτερικής άποψης της έδρας του ΠΟΥ στη Γενεύη (φωτ. αρχείου: EPA/ Salvatore di Nolfi)
ΥΓΕΙΑ

Συναγερμός από τον ΠΟΥ για τον έμπολα: Η επιδημία μάς ξεπερνά σε ρυθμό, είμαστε ένα βήμα πίσω

25/05/2026 - 6:50μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/nickype-10327513/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΟΦ: Νέο «μπλόκο» στη λιανική πώληση ξηρού άνθους κάνναβης

21/05/2026 - 10:00μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Με τρία νέα δωρεάν προγράμματα πρόληψης διευρύνεται το «Προλαμβάνω»

16/05/2026 - 3:08μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Κωνσταντίνα Λαμπροπούλου)

Λευκάδα: Βέλγος τουρίστας κόντεψε να χάσει τη ζωή του για μια σέλφι

26 λεπτά πριν
(Φωτ.: poe.org.gr)

ΣΕΝ ΠΟΕ: Στο Παρανέστι Δράμας η 20ή Πανελλήνια Συνάντηση Ποντιακής Νεολαίας – Αφιερωμένη στη μνήμη του Γιώργου Παρχαρίδη

56 λεπτά πριν
(Φωτ.: travel.gr / Δημήτρης Σταθόπουλος)

Χίος: Έφυγε από τη ζωή μια εμβληματική μορφή του νησιού, η Σμαράγδα Παπαστυλιανού – Η τελευταία κάτοικος της καστροπολιτείας του Αναβάτου

1 ώρα πριν
(Φωτ.: Facebook/Caitlin Tough MLA)

Γενοκτονία Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων: Βουλευτής στην Αυστραλία εισηγήθηκε στο Κοινοβούλιο της Καμπέρας τη διδασκαλία των γεγονότων στα σχολεία

2 ώρες πριν
Ο Ιωσήφ Στάλιν τον Μάρτιο του 1935 (πηγή: commons.wikimedia.org

Βλάσης Αγτζίδης: Με το ζήτημα του σταλινισμού και των διώξεων που υπέστη το ελληνικό στοιχείο κλείνει ο 16ος κύκλος του Σεμιναρίου Ιστορίας

3 ώρες πριν
Στιγμιότυπο από τον καλοκαιρινό χορό της Ευξείνου Λέσχης Αθηνών, το 2025 (πηγή: facebook / Εύξεινος Λέσχη Αθηνών)

Ο καλοκαιρινός χορός που δεν πρέπει να χάσουμε! – Η Εύξεινος Λέσχη Αθηνών μάς προσκαλεί στον Κεραμεικό

3 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign