Να παραταθεί η προσωρινή κράτηση του 49χρονου ελαιοχρωματιστή, ο οποίος συμπληρώνει 6 μήνες προφυλάκισης κατηγορούμενος για την μεγάλη κλοπή ζωγραφικών έργων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012, ζητά από το δικαστικό συμβούλιο ο ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης.
Ο δικαστικός λειτουργός αιτήθηκε παράλληλα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, η οποία έκανε δεκτό το αίτημα του, την αποσαφήνιση με ορθότερο νομικό χαρακτηρισμό της πράξης που αποδίδεται στον ελαιοχρωματιστή.
Έτσι πλέον ο 49χρονος, που φέρεται να ισχυρίζεται πως από «αγάπη στην Τέχνη» έκλεψε τους τρεις πίνακες, βαρύνεται με το κακούργημα της διακεκριμένης περίπτωσης κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένης και σε απόπειρα πραγμάτων καλλιτεχνικής αξίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένη σε κοινή θέα σε δημόσιο οίκημα, άνω των 120.000 ευρώ σε βάρος Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου.
Αυτό σημαίνει ότι εφόσον κηρυχθεί ένοχος είναι αντιμέτωπος με ποινή κάθειρξης τουλάχιστον 10 ετών, από έως 10 έτη που ήταν πριν.
Ο κατηγορούμενος έχει ομολογήσει ότι το 2012 έκλεψε τον περίφημο πίνακα του Πικάσο με τίτλο «Γυναικείο Κεφάλι» το οποίο ο καλλιτέχνης είχε δωρίσει το 1949 στον ελληνικό λαό, τον πίνακα του Πιτ Μοντριάν «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ», και ένα σχέδιο σε χαρτί των αρχών του 17ου αιώνα που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).
Το τελευταίο έργο, όπως είπε στην απολογία του, το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει τα αίματα από τραύμα στο χέρι του τη νύχτα της κλοπής και στη συνέχεια το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας του πιστεύοντας πως έχει καταστραφεί.
Τα δύο από τα τρία κλαπέντα έργα έχουν ήδη επιστρέψει στην Εθνική Πινακοθήκη μετά από σχετικό βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών.