pontosnews.gr
Τετάρτη, 10/06/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Καρκίνος του εντέρου και αντιβιοτικά – Γιατί αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου

Σουηδική έρευνα σε δείγμα 40.000 περιστατικών καρκίνου

3/09/2021 - 11:06πμ
(Φωτ.: pixabay.com/ AVAKAphoto)

(Φωτ.: pixabay.com/ AVAKAphoto)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Σαφής σχέση ανάμεσα στη συχνή λήψη αντιβιοτικών και στον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου μέσα στα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, διαπιστώνει μια νέα σουηδική έρευνα.

Η επίπτωση των αντιβιοτικών στο μικροβίωμα («οικοσύστημα» μικροοργανισμών) στο έντερο εκτιμάται ότι εξηγεί την αύξηση του κινδύνου για καρκίνο.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Ουμέα, με επικεφαλής τη δρ Σοφία Χαρλίντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Journal of the National Cancer Institute του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου, ανέλυσαν στοιχεία για 40.000 περιστατικά καρκίνου, σε σύγκριση με μια ομάδα ελέγχου 200.000 ατόμων χωρίς καρκίνο. Διαπιστώθηκε ότι τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες που έπαιρναν αντιβιοτικά για περισσότερους από έξι μήνες, είχαν κατά μέσο όρο 17% μεγαλύτερη πιθανότητα εκδήλωσης καρκίνου στο ανώτερο τμήμα του παχέος εντέρου (μετά το λεπτό έντερο), αλλά όχι στο κατώτερο τμήμα του (στο ορθό).

Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος για όσους έχουν πάρει τα περισσότερα αντιβιοτικά, αλλά παρατηρείται μια μικρή αύξηση του κινδύνου ακόμη και σε μερικούς ανθρώπους μετά από μία μόνο θεραπεία με αντιβιοτικά.

Για να βεβαιωθούν, οι ερευνητές μελέτησαν ένα μη αντιβιοτικό βακτηριοκτόνο φάρμακο που χρησιμοποιείται κατά των ουρολοιμώξεων και το οποίο δεν επηρεάζει το μικροβίωμα του εντέρου. Διαπιστώθηκε ότι όντως το εν λόγω φάρμακο δεν αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου, κάτι που υποδηλώνει ότι είναι τα αντιβιοτικά αυτά που, εξαιτίας της επίπτωσής τους στο εντερικό μικροβιακό οικοσύστημα, διευκολύνουν την εκδήλωση καρκίνου.

Μολονότι η μελέτη αφορούσε μόνο αντιβιοτικά χορηγούμενα από το στόμα, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι και τα ενδοφλέβια αντιβιοτικά μπορούν να επιδράσουν στο μικροβίωμα του εντέρου.

«Τα ευρήματα δείχνουν ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι να είναι κανείς συγκρατημένος με τα αντιβιοτικά. Αν και σε πολλές περιπτώσεις είναι αναγκαία η θεραπεία με αυτά και σώζει ζωές, στην περίπτωση λιγότερο σοβαρών παθήσεων που αναμένεται να θεραπευτούν έτσι κι αλλιώς, χρειάζεται επιφύλαξη. Πάνω απ’ όλα για να αποτραπεί η ανάπτυξη αντίστασης από τα βακτήρια, αλλά επίσης, όπως δείχνει η μελέτη μας, επειδή τα αντιβιοτικά μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο μελλοντικού καρκίνου του εντέρου», ανέφερε η Χαρλίντ. «Δεν υπάρχει πάντως απολύτως καμία αιτία για πανικό, απλώς επειδή έχετε πάρει αντιβιοτικά. Η αύξηση του κινδύνου για καρκίνο είναι μέτρια και η επίπτωση στον απόλυτο κίνδυνο για έναν άνθρωπο είναι σχετικά μικρή», πρόσθεσε.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://academic.oup.com/jnci/advance-article/doi/10.1093/jnci/djab125/6360113?searchresult=1

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΔΡ.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γυναίκα κάνει ένεση με φάρμακο της κατηγορίας GLP-1
ΥΓΕΙΑ

Φάρμακα για αδυνάτισμα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δείχνει μεγάλη μελέτη

6/06/2026 - 12:51μμ
(Φωτ.: pexels.com)
ΥΓΕΙΑ

ΠΟΥ: 1,5 εκατομμύριο θάνατοι ετησίως από μολυσμένα τρόφιμα – Στο «στόχαστρο» τα παιδιά κάτω των 5 ετών

4/06/2026 - 7:42μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/matthiasboeckel-3930681/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΦΕΤ: Άμεση ανάκληση παρτίδας γνωστής συσκευασμένης σαλάτας λόγω λιστέριας

3/06/2026 - 5:37μμ
Στιγμιότυπο από την κεντρική αγορά Πειραιά (φωτ.: EUROKINISSI / Αναστάσιος Ναρεκιάν)
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ και υγεία: Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση με αυξημένο κίνδυνο για 20 παθήσεις

3/06/2026 - 12:34μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Νέα ελπίδα για τον καρκίνο στο πάγκρεας: Χάπι φαίνεται να διπλασιάζει τον χρόνο επιβίωσης των ασθενών

1/06/2026 - 8:33μμ
Συντονιστής του προγράμματος U-Report της UNICEF φορά προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια εκστρατείας ενημέρωσης για τον Έμπολα στην Γκόμα, στην επαρχία Βόρειο Κίβου της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Marie Jeanne Munyerenkana)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προκρίνει πειραματικές θεραπείες και νέα εμβόλια για το στέλεχος που πλήττει το Κονγκό

30/05/2026 - 11:23μμ
Διάφορες εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο, για πρόσβαση στα social media (φωτ.: EPA / Andy Rain)
ΥΓΕΙΑ

«Τα social media είναι σαν το κάπνισμα για τα παιδιά»: Σήμα κινδύνου από Βρετανούς γιατρούς

27/05/2026 - 5:54μμ
Μέρος της εξωτερικής άποψης της έδρας του ΠΟΥ στη Γενεύη (φωτ. αρχείου: EPA/ Salvatore di Nolfi)
ΥΓΕΙΑ

Συναγερμός από τον ΠΟΥ για τον έμπολα: Η επιδημία μάς ξεπερνά σε ρυθμό, είμαστε ένα βήμα πίσω

25/05/2026 - 6:50μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/nickype-10327513/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΟΦ: Νέο «μπλόκο» στη λιανική πώληση ξηρού άνθους κάνναβης

21/05/2026 - 10:00μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Με τρία νέα δωρεάν προγράμματα πρόληψης διευρύνεται το «Προλαμβάνω»

16/05/2026 - 3:08μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πανό για το 11ο «Τη Περιστέρι το Λάλεμαν» (φωτ.: Γεωργία Βορύλλα)

Team Παρχαρίδη ή Team Σοφιανίδη; Το Περιστέρι ετοιμάζεται για το μεγάλο ποντιακό γλέντι της χρονιάς

10 λεπτά πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Λεωνίδας Τζέκας)

Δίκη για τα Τέμπη: Στο αρχείο η προκαταρκτική εξέταση για την αίθουσα – Δεν διαπιστώθηκαν αξιόποινες πράξεις

34 λεπτά πριν
(Φωτ.: Allwyn)

Ημέρα εθελοντικής δράσης από το Allwyn Care στις 16 Ιουνίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

42 λεπτά πριν
Γλέντι εκτοπισμένων Ποντίων στο Καζακστάν (πηγή: «Άτλας της Ελληνικής Διασποράς», τ. 1, εκδ. Αλέξανδρος, 2001)

O ελληνισμός της Κεντρικής Ασίας – 84 χρόνια ιστορίας

1 ώρα πριν
(Φωτ. αρχείου: marinetraffic.com / Steve J. Henderson)

Στενά του Ορμούζ: Δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει πετρέλαιο έφυγε από τον Κόλπο με προορισμό την Ευρώπη

2 ώρες πριν
(Φωτ.: facebook / Christos Kaliontzidis)

Βέροια, «Εύηχη πόλη»: Ταξίδι στους ήχους του Πόντου με την Ορχήστρα Νέων ΙΑΣΩΝ – Μια ομάδα νέων μουσικών με επικεφαλής τον Χρήστο Καλιοντζίδη

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign