pontosnews.gr
Δευτέρα, 8/06/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Καφές και καρδιά: Μελέτη καταρρίπτει δύο δημοφιλείς μύθους

Τα οφέλη για όσους έχουν πάθει έμφραγμα ή εγκεφαλικό

10/02/2021 - 1:47μμ
(Φωτ.:  Pixabay)

(Φωτ.: Pixabay)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Τα μέχρι σήμερα δεδομένα που συσχέτιζαν τον καφέ με την αύξηση των καρδιακών παλμών και την υπέρταση, ανατρέπονται από μια νέα αμερικανική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Κολοράντο και δημοσιεύτηκε στο καρδιολογικό περιοδικό Circulation: Heart Failure.

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας στην οποία συμμετείχαν 21.000 άτομα, η κατανάλωση του καφέ (με καφεΐνη) μειώνει τον κίνδυνο της καρδιακής ανεπάρκειας σε αρκετά μεγάλο ποσοστό.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας, επίκουρος καθηγητής καρδιολογίας Ντέηβιντ Κάο, «όσοι ανέφεραν πως έπιναν έναν ή περισσότερους καφέδες την ημέρα είχαν μικρότερο κίνδυνο να διαγνωσθούν με καρδιακή ανεπάρκεια. Ο κίνδυνος σε βάθος δεκαετιών ήταν μειωμένος κατά 5% έως 12% για κάθε παραπάνω φλιτζάνι καφέ την ημέρα, σε σχέση με τη μη κατανάλωσή του. Όπως εκτιμήθηκε, ο κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας ήταν περίπου 30% χαμηλότερος για όσους έπιναν τουλάχιστον δύο καφέδες καθημερινά».

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, όπως προέκυψε από έρευνα, πως η κατανάλωση καφέ χωρίς καφεΐνη, είναι αυτή που αυξάνει τον κίνδυνο της καρδιακής ανεπάρκειας.  

Το νέο αυτό, όπως δήλωσε ο Aμερικανός ερευνητής προκάλεσε έκπληξη στους καρδιολόγους που συμμετείχαν στην έρευνα. Είπε σχετικά: «Ο καφές και η καφεΐνη συχνά θεωρούνται από τον γενικό πληθυσμό ότι κάνουν κακό στην καρδιά, επειδή οι άνθρωποι τα συσχετίζουν με τους αυξημένους παλμούς και την υπέρταση. Όμως, η σαφής σχέση ανάμεσα στην αυξημένη κατανάλωση καφέ και στη μείωση του κινδύνου για καρδιακή ανεπάρκεια έρχεται να αντιστρέψει τελείως αυτήν την αντίληψη».

Παρ’ όλα αυτά, δεν υπάρχουν ακόμη επαρκώς σαφή στοιχεία που να οδηγούν στη σύσταση για αύξηση της κατανάλωσης καφέ ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας, τουλάχιστον με την ίδια σαφήνεια και βεβαιότητα που υπάρχουν για τη διακοπή του καπνίσματος, την απώλεια βάρους ή τη σωματική άσκηση.

Από την άλλη, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι δημοφιλείς καφέδες με πολλές θερμίδες λόγω προσθήκης ζάχαρης και λιπαρών γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να επιβαρύνουν την καρδιά.

Επίσης, η καφεΐνη, παρά τα οφέλη της, μπορεί να γίνει επικίνδυνη σε μεγάλες ποσότητες, ενώ τα παιδιά πρέπει να αποφεύγουν την καφεΐνη και όσα ροφήματα την περιέχουν.

Τα οφέλη του καφέ για όσους έχουν πάθει έμφραγμα ή εγκεφαλικό

Ο καφές και το πράσινο τσάι είναι ευεργετικά και για όσους έχουν πάθει έμφραγμα ή εγκεφαλικό. Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από νέα έρευνα που έγινε στην Ιαπωνία και αφορούσαν περισσότερους από 46.000 ανθρώπους, ηλικίας  40 έως 79 ετών.

Επικεφαλής της έρευνας ήταν ο καθηγητής Δημόσιας Υγείας Χιρογιάσου Ίσο του Πανεπιστημίου της Οσάκα.

Όπως αναφέρεται στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό Stroke, όπου δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας, όσοι είχαν ζήσει μετά από ένα πρώτο έμφραγμα και έπιναν έναν καφέ την ημέρα, είχαν περίπου 22% μικρότερο κίνδυνο θανάτου σε σχέση με όσους σπάνια έπιναν καφέ.

Επίσης, οι άνθρωποι χωρίς ιστορικό εγκεφαλικού ή εμφράγματος που έπιναν έναν ή περισσότερους καφέδες ημερησίως, είχαν 14% μικρότερο κίνδυνο θανάτου, σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου καφέ.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γυναίκα κάνει ένεση με φάρμακο της κατηγορίας GLP-1
ΥΓΕΙΑ

Φάρμακα για αδυνάτισμα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δείχνει μεγάλη μελέτη

6/06/2026 - 12:51μμ
(Φωτ.: pexels.com)
ΥΓΕΙΑ

ΠΟΥ: 1,5 εκατομμύριο θάνατοι ετησίως από μολυσμένα τρόφιμα – Στο «στόχαστρο» τα παιδιά κάτω των 5 ετών

4/06/2026 - 7:42μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/matthiasboeckel-3930681/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΦΕΤ: Άμεση ανάκληση παρτίδας γνωστής συσκευασμένης σαλάτας λόγω λιστέριας

3/06/2026 - 5:37μμ
Στιγμιότυπο από την κεντρική αγορά Πειραιά (φωτ.: EUROKINISSI / Αναστάσιος Ναρεκιάν)
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ και υγεία: Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση με αυξημένο κίνδυνο για 20 παθήσεις

3/06/2026 - 12:34μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Νέα ελπίδα για τον καρκίνο στο πάγκρεας: Χάπι φαίνεται να διπλασιάζει τον χρόνο επιβίωσης των ασθενών

1/06/2026 - 8:33μμ
Συντονιστής του προγράμματος U-Report της UNICEF φορά προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια εκστρατείας ενημέρωσης για τον Έμπολα στην Γκόμα, στην επαρχία Βόρειο Κίβου της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Marie Jeanne Munyerenkana)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προκρίνει πειραματικές θεραπείες και νέα εμβόλια για το στέλεχος που πλήττει το Κονγκό

30/05/2026 - 11:23μμ
Διάφορες εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο, για πρόσβαση στα social media (φωτ.: EPA / Andy Rain)
ΥΓΕΙΑ

«Τα social media είναι σαν το κάπνισμα για τα παιδιά»: Σήμα κινδύνου από Βρετανούς γιατρούς

27/05/2026 - 5:54μμ
Μέρος της εξωτερικής άποψης της έδρας του ΠΟΥ στη Γενεύη (φωτ. αρχείου: EPA/ Salvatore di Nolfi)
ΥΓΕΙΑ

Συναγερμός από τον ΠΟΥ για τον έμπολα: Η επιδημία μάς ξεπερνά σε ρυθμό, είμαστε ένα βήμα πίσω

25/05/2026 - 6:50μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/nickype-10327513/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΟΦ: Νέο «μπλόκο» στη λιανική πώληση ξηρού άνθους κάνναβης

21/05/2026 - 10:00μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Με τρία νέα δωρεάν προγράμματα πρόληψης διευρύνεται το «Προλαμβάνω»

16/05/2026 - 3:08μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στον εισαγγελέα ο 37χρονος παλαιστίνιος που φέρεται να είναι μέλος της Χαμάς και κατηγορείται για τρομοκρατία. Δευτέρα 8 Ιουνίου 2026 (φωτ.: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)

Χρυσοχοΐδης για τον Παλαιστίνιο της Χαμάς: Εξετάζουμε αν υπάρχουν ανάλογες απόπειρες και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες

14 λεπτά πριν
Καπνός από τη φωτιά στο Λουτράκι, Δευτέρα 8 Ιουνίου 2026 (φωτ.: Facebook / Πυρκαγιά Ενημέρωση / Iraklis Nikolaidis)

Φωτιά στο Λουτράκι: Ενισχύθηκαν οι δυνάμεις, ίσως ξεκίνησε από χορτοκοπτικό μηχάνημα

38 λεπτά πριν
Παλαιό ελληνικό αρχοντικό στην Κερασούντα (φωτ.: Θωμαΐς Κιζιρίδου)

Ο Πόντος «έπεσε» στις Πανελλαδικές – Τι απέγινε όμως ο πλούτος που δημιούργησαν οι Έλληνες του;

1 ώρα πριν
Η Καίτη Γαρμπή (φωτ.: EUROKINISSI / Αλέξανδρος Γεωργιάδης)

Είναι η Καίτη (Γαρμπή) που αγαπούσες, που αγαπάς και που θα αγαπάς – Και έχει και γενέθλια

1 ώρα πριν
Υπερορθόδοξοι Εβραίοι παρατηρούν τα συντρίμμια ιρανικού βαλλιστικού πυραύλου που έπεσε σε κοντά στον ισραηλινό οικισμό Μεβότ Γεριχώ, στην Κοιλάδα του Ιορδάνη. 8 Ιουνίου 2026 (φωτ.: EPA / Abir Sultan)

Στο «κόκκινο» η Μέση Ανατολή: Εκεχειρία υπό πίεση, απειλές για νέα χτυπήματα και φόβοι για ενεργειακή κρίση

2 ώρες πριν
Μεταγωγή του 55χρονου Ελληνοαυστραλού Τζέιμς Δαλαμάγκα στα δικαστήρια της Πάτρας, Δευτέρα 8 Ιουνίου 2026 (φωτ.: EUROKINISSI / Ανδρέας Αλεξόπουλος)

Στη μάχη κατά της έκδοσής του στην Αυστραλία ο Τζέιμς Δαλαμάγκας

2 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign