pontosnews.gr
Δευτέρα, 30/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Διατροφή και καταναλωτικές τάσεις των Ελλήνων την επόμενη 10ετία

16/10/2019 - 1:19μμ
Διατροφή και καταναλωτικές τάσεις των Ελλήνων την επόμενη 10ετία
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Οι αλλαγές στις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις των Ελλήνων βρέθηκαν στο επίκεντρο νέας μελέτης που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2019 με δείγμα 950 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν επτά διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις οι οποίες αναμένεται να διαμορφώσουν τον κλάδο των σουπερμάρκετ και των προμηθευτών τους την επόμενη δεκαετία.

1. Χορτοφαγία – Χορτοφαγική διατροφή
Οι διεθνείς δημογραφικές εξελίξεις και οι πολιτισμικές αλλαγές, σε συνδυασμό με τις παραγωγικές δυνατότητες της παγκόσμιας οικονομίας για παραγωγή ζωικών πρωτεϊνών, αποτελούν παράγοντες που συνεισφέρουν στην παγκόσμια αύξηση των καταναλωτών που επιλέγουν την χορτοφαγική δίαιτα. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν χώρες όπως η Σουηδία που το ποσοστό των χορτοφάγων φτάνει ακόμα και το 15%, ενώ σε χώρες όπως η Ινδία ξεπερνάει το 35%.

Στην Ελλάδα το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν χορτοφάγοι δεν ξεπερνά το 3%, αλλά υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, το οποίο είναι σημαντικά πιο έντονο από άλλες χώρες, με το 62% του κοινού να δηλώνει ότι έχει αυξήσει την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών με στόχο τη βελτίωση της υγείας του.

2. Εναλλακτικά τρόφιμα
Η προαναφερθείσα τάση αναμένεται να κάνει πιο έντονη την αναζήτηση για εναλλακτικά υλικά, τρόφιμα και προϊόντα προκειμένου να καλυφθούν οι υπάρχουσες διατροφικές συνήθειες. Προϊόντα όπως το φυτικό τυρί, τα φυτικά γάλατα κτλ. υπάρχουν ήδη στην ελληνική αγορά, με το επόμενο βήμα να είναι το κρέας εργαστηρίου ή από φυτικά συστατικά. Υπάρχει άλλωστε ήδη ένα καταναλωτικό κοινό που κάνει τις συγκεκριμένες διατροφικές επιλογές, αν και σε χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με το εξωτερικό.

Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως φαίνεται στο σχήμα 2, το 25% του κοινού θεωρεί αυτές τις επιλογές πιο υγιεινές, έναντι 51% στις ΗΠΑ.

3. Νέες γεύσεις
Η πολυπολιτισμικότητα, η πρόσβαση στο διαδίκτυο και οι δύο προηγούμενες τάσεις οδηγούν την επιθυμία του καταναλωτικού κοινού για νέες γεύσεις και ποικιλία διαφορετικών επιλογών. Το 71% του κοινού δηλώνει ότι του αρέσει να ανακαλύπτει καινούργιες γεύσεις (ποσοστό μεγαλύτερο από το 67% των ΗΠΑ), ενώ το 66% δηλώνει ότι η ποικιλία ειδών είναι βασικός παράγοντας για την επιλογή σημείου πώλησης. Ήδη σήμερα οι εταιρείες τροφίμων πειραματίζονται με νέους συνδυασμούς γεύσεων προσπαθώντας να καλύψουν αυτή την ανάγκη, ενώ και οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις επεκτείνουν το κωδικολόγιό τους με νέες κατηγορίες και νέα προϊόντα.

4. Αύξηση των σνακ και του φαγητού ευκολίας
Οι αυξανόμενοι ρυθμοί ζωής στην καθημερινότητα, η αύξηση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι δημογραφικές αλλαγές διαμορφώνουν ένα καταναλωτικό κοινό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Πρόκειται για ένα κοινό το οποίο έχει περιορισμένο χρόνο για να αφιερώσει στη μαγειρική, και το οποίο όλο και περισσότερο λειτουργεί τις βραδινές ώρες. Το κοινό αυτό αναζητά όλο και περισσότερο εύκολες λύσεις για να καλύψει τη διατροφή του, αντικαθιστώντας γεύματα με σνακ, αντικαθιστώντας τη μαγειρική με έτοιμες λύσεις και αξιοποιώντας όλο περισσότερο το food delivery. Οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν τόσο τη βιομηχανία προϊόντων, η οποία καλείται να απαντήσει με νέα προϊόντα, όσο και το λιανεμπόριο το οποίο πρέπει να παρέχει πλέον λύσεις και όχι μόνο προϊόντα.

5. Υγεία και διατροφή
Σε αντίθεση όμως με την προηγούμενη τάση, η πλειοψηφία των καταναλωτών (και ειδικά οι μεγαλύτερες ηλικίες) αναμένεται να αφιερώνουν όλο και περισσότερο χρόνο για το σχεδιασμό-προγραμματισμό της διατροφής τους, ως αποτέλεσμα της αύξησης του επιπέδου εκπαίδευσης και του μέσου προσδόκιμου ζωής. Το κοινό θα θέλει να ζει πιο υγιές για όλο μεγαλύτερο χρόνο. Η υγεία, όπως φαίνεται στο σχήμα 5, είναι αλληλένδετη με τη διατροφή (88%), ενώ η υγιεινή διατροφή είναι αλληλένδετη με τη μαγειρική (89%). Το κοινό θα ψάχνει πιο υγιεινές επιλογές για τη διατροφή του και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες να απαντήσουν σε αυτή την ανάγκη, καθώς το τι είναι υγιεινό σε μεγάλο βαθμό θα είναι ασαφές για μεγάλες ομάδες του αγοραστικού κοινού.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι μια από τις τροφές η οποία ενοχοποιείται όλο και περισσότερο στα μάτια του καταναλωτικού κοινού ως ανθυγιεινή είναι η ζάχαρη. Η στροφή προς εναλλακτικές πηγές όπως η ζαχαρίνη και η στέβια φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος, με το 28% του κοινού να επιλέγει αυτές τις εναλλακτικές.

Παράλληλα, ένα 38% του κοινού δηλώνει ότι γενικότερα αποφεύγει την κατανάλωση γλυκών και ζάχαρης με το –θεωρητικό– αθροιστικό ποσοστό να φτάνει το 66%, αφήνοντας πλέον μια μειοψηφία να παραμένει αφοσιωμένη στην παραδοσιακή κρυσταλλική επιλογή.

6. Η μανία με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Τα social media όλο και πιο έντονα θα διαμορφώνουν τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού, με τις αγορές τροφίμων, τη μαγειρική και την κατανάλωση να συνδέονται με το internet όλο και περισσότερο.

Το 39% του κοινού μαγειρεύει σήμερα έχοντας ανοιχτό το κινητό δίπλα για να βλέπει συνταγές, ενώ το 22% έχει ζητήσει συμβουλές μέσω των social media. Πλέον η νοικοκυρά του σπιτιού δεν μαγειρεύει μόνο για την οικογένεια, αλλά και για έναν ευρύτερο κύκλο, με το 40% των ερωτώμενων να δηλώνουν ότι έχουν ανεβάσει φωτογραφία με το φαγητό τους στο διαδίκτυο.

Οι influencers θα αποκτήσουν πιο ενεργό ρόλο και επηρεάζουν περισσότερο τις εξελίξεις. Οι ταχύτητες διάδοσης πληροφοριών και υιοθέτησης τάσεων γίνονται όλο και πιο γρήγορες, δημιουργώντας την ανάγκη για τις επιχειρήσεις να ακολουθούν σε αυτούς τους ρυθμούς, αλλά κυρίως να έχουν παρουσία σε αυτά τα μέσα.

7. Κλιματική αλλαγή και βιώσιμη ανάπτυξη
Η κλιματική αλλαγή και το ολοένα εντονότερο ενδιαφέρον του κοινού για το περιβάλλον αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί και κριτικοί σε σχέση με τη λειτουργία τους. Τα ποσοστά είναι συγκρίσιμα σε Ελλάδα και εξωτερικό σε σχέση με την πρόθεση αγοράς από επιχειρήσεις που λειτουργούν με ηθικό και με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Συγκεκριμένα, η πρόθεση αγοράς με κριτήριο την ειλικρίνεια και διαφάνεια των επιχειρήσεων για τον τρόπο λειτουργίας τους καταγράφεται σε ποσοστό 74% στην Ελλάδα έναντι 80% στις ΗΠΑ.

Οι παραπάνω τάσεις λειτουργούν μέσα στο οικονομικό περιβάλλον στο οποίο καλούνται να αγοράσουν οι πολίτες. Από τη μια πλευρά ο καταναλωτής προσπαθεί να ακολουθήσει πιο υγιεινή διατροφή, αλλά από την άλλη προσπαθεί να εξισορροπήσει τις επιλογές του με το διαθέσιμο εισόδημα που έχει. Αξιοσημείωτο όμως είναι ότι μια μειοψηφική αλλά σημαντική μερίδα του κοινού, περί το 40%, είναι διατεθειμένη ακόμα και να πληρώσει υψηλότερη τιμή για προϊόντα που έχουν παραχθεί με προδιαγραφές και διαδικασίες πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Πάντα θα υπάρχει ευαίσθητη ισορροπία ανάμεσα στα θέλω του καταναλωτή και στις δυνατότητες προσφοράς από τις επιχειρήσεις. Οι οργανισμοί που θα καταφέρουν να λειτουργήσουν κοντά σε αυτήν τη λεπτή γραμμή θα είναι και αυτές που θα αναδειχθούν την επόμενη δεκαετία.

  • Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Μ.Τσ.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI)
ΕΛΛΑΔΑ

Άνω Λιόσια: Συνελήφθη 29χρονος – Πυροβολούσε κατά ριπάς έξω από νυχτερινό κέντρο στην Τρούμπα

30/06/2025 - 8:40μμ
(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Ραφαήλ Γεωργιάδης)
ΕΛΛΑΔΑ

«Μαφία των λουκουμάδων»: Στη φυλακή ο αρχηγός της εγκληματικής ομάδας  

30/06/2025 - 4:37μμ
VIP εμπειρία στο μπαλκόνι του opaponline.gr (φωτ.: ΟΠΑΠ)
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πιο δυνατές συναυλιακές αναμνήσεις στο Release Athens Festival – VIP στιγμές παρέα με το opaponline.gr στην Πλατεία Νερού

30/06/2025 - 3:41μμ
Tα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ στην Αθήνα (φωτ.: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)
ΕΛΛΑΔΑ

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεν πάει άλλο – Οι Πόντιοι στα «κάγκελα»

30/06/2025 - 2:14μμ
(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI)
ΕΛΛΑΔΑ

Δίκη ΟΠΕΚΕΠΕ: Ενοχή των επτά κατηγορουμένων ζήτησε η εισαγγελέας – «Αδικούνται οι πραγματικοί γεωργοί»

30/06/2025 - 1:48μμ
(Φωτ. αρχείου: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΕΛΛΑΔΑ

Δήμος Αθηναίων: Επιχείρηση κατεδάφισης επικίνδυνων κτισμάτων σε 21 περιοχές – Υπόσχεση για πάρκα και χώρους πρασίνου

30/06/2025 - 1:20μμ
Πανό έξω από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Αθηνών για την δολοφονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβας (φωτ. αρχείου: Eurokinissi/Γιάννης Παναγόπουλος)
ΕΛΛΑΔΑ

Κυριακή Γρίβα: Διακόπηκε για τις 2 Ιουλίου η δίκη για τη δολοφονία της – Τι φώναξε στον κατηγορούμενο ο πατέρας της

30/06/2025 - 11:22πμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Βασίλης Ψωμάς)
ΕΛΛΑΔΑ

Πυροσβεστική: 48 αγροτοδασικές πυρκαγιές σε ένα 24ωρο

30/06/2025 - 9:44πμ
Κεριά και λουλούδια στο σημείο όπου δολοφονήθηκε η Κυριακή Γρίβα, έξω από το ΑΤ Αγίων Αναργύρων, είχαν βάλει συγγενείς και φίλοι, αμέσως μετά το έγκλημα (φωτ.: EUROKINISSI / Σωτήρης Δημητρόπουλος)
ΕΛΛΑΔΑ

Κυριακή Γρίβα: Αρχίζει η ακροαματική διαδικασία για τη δολοφονία της έξω από το ΑΤ Αγίων Αναργύρων

30/06/2025 - 9:08πμ
(Φωτ.: pixabay.com/
users/dimitrisvetsikas1969-1857980/)
ΕΛΛΑΔΑ

Αίθριος ο καιρός με υψηλές θερμοκρασίες και ισχυρούς ανέμους

30/06/2025 - 8:06πμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Οι κεντρικές εγκαταστάσεις της ΑΑΔΕ (φωτ.: EUROKINISSI/Κώστας Τζούμας)

ΑΑΔΕ: Ποιοι χρωστάνε πάνω από 150.000 ευρώ στο Δημόσιο – Δείτε όλα τα ονόματα και τα «φέσια»

23 λεπτά πριν
(Φωτ.: facebook/Εύξεινος Λέσχη Σερβίων)

Με ποντιακό γλέντι θα υποδεχθεί τον Χορτοθέρτς η Εύξεινος Λέσχη Σερβίων

58 λεπτά πριν
Η ομάδα του απερχόμενου προέδρου Μπιλ Παπαστεργιάδη σε αναμνηστική φωτογραφία (φωτ.: facebook/Bill Papastergiadis)

Ψήφισε για το νέο δ.σ. η Ελληνική Κοινότητα Μελβούρνης – Σε δύο εβδομάδες το νέο σώμα

2 ώρες πριν
Ο πρόεδρος του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP) της Τουρκίας Οζγκιούρ Οζέλ κινδυνεύει με καθαίρεση το δικαστήριο κρίνει άκυρο το συνέδριο μέσω του οποίου εξελέγη επικεφαλής του κόμματος (φωτ.: EPA/Erdem Sahin)

Τουρκία: Αναβλήθηκε για τον Σεπτέμβριο η δίκη του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος

2 ώρες πριν
(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI)

Άνω Λιόσια: Συνελήφθη 29χρονος – Πυροβολούσε κατά ριπάς έξω από νυχτερινό κέντρο στην Τρούμπα

3 ώρες πριν
Κούρδος διαδηλωτής κρατά σημαία με το πρόσωπο του Οτζαλάν (φωτ. αρχείου: EPA / Erdem Sahin)

Τουρκία: Με συμβολική τελετή θα ξεκινήσει ο αφοπλισμός των μελών του PKK

3 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign