Στη Θεσσαλονίκη, και συγκεκριμένα στο αμαξοστάσιο που βρίσκεται στην Πυλαία, έφτασαν σήμερα τα ξημερώματα τα τέσσερα πρώτα βαγόνια συρμού του μετρό της Θεσσαλονίκης. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, η βασική γραμμή θα ξεκινήσει τη λειτουργία της τον Νοέμβριο του 2020, ενώ η επέκτασή της στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη το 2021.
Τα βαγόνια κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της Hitachi στη νότια Ιταλία και μεταφέρθηκαν από την Ηγουμενίτσα πάνω σε δύο τράκτορες. Οι νταλίκες έκαναν την απόσταση με ταχύτητα που δεν ξεπέρασε τα 30 χλμ την ώρα.
«Η σημερινή ημέρα είναι μια δικαίωση για όσους πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα, και δουλέψαμε επίμονα τα τελευταία 3-3,5 χρόνια για να γυρίσουμε σελίδα και να κάνουμε το ανέκδοτο πραγματικότητα», έγραψε στο Facebook ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος.
Τα εγκαίνια του πρώτου συρμού με τα τέσσερα βαγόνια θα γίνουν αύριο από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να γίνουν και τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια. Το επόμενο διάστημα θα παραδοθούν οι σταθμοί «Ευκλείδης» και «Παπάφη», ενώ για το σταθμό «Βενιζέλου» έχουν ξεκινήσει οι κατασκευές για την πλάκα της οροφής και για τους διαφραγματικούς τοίχους στη νότια πλευρά.
Υπολογίζεται ότι οι συρμοί του μετρό της Θεσσαλονίκης θα κινούνται με μέση ταχύτατα τα 30 χλμ/ώρα. Συνολικά θα δρομολογηθούν 18 συρμοί, οι οποίοι σε πλήρη λειτουργία και ώρα αιχμής θα μεταφέρουν 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.