Μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου θα πρέπει οι τρεις κοινοπραξίες που διεκδικούν την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας να καταθέσουν τις οικονομικές και τεχνικές προσφορές τους προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει την επόμενη δεκαετία.
Χθες η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε ότι οι τρεις κοινοπραξίες που πέρασαν στη δεύτερη φάση είναι οι:
- ΑΚΤΩΡ, Ansalso STP, Hitachi Rail Italy.
- TEPNA, Vinci, Siemens.
- J&P ΑΒΑΞ, Ghella, Alstom Transport.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ και θεωρείται ιδιαίτερα περίπλοκο. Σε αυτή τη φάση ερωτηματικό παραμένει εάν όλες οι πτυχές έχουν μελετηθεί επαρκώς μιας και υπήρξαν αλλαγές της τελευταίας στιγμής για τη θέση ορισμένων σταθμών και επομένως για τη διαδρομή της σήραγγας, και σε ποιο βαθμό είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση και ποιο κομμάτι θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ.
Το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδί θα πρέπει να παραδοθεί μέσα σε οκτώ χρόνια. Η γραμμή 4 περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί), και 12,8 χιλιόμετρα σήραγγας.
Επιπλέον ο ανάδοχος θα πρέπει να παραδώσει εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα, δύο επίσταθμους πριν από το σταθμό Άλσος Βεΐκου και μετά το σταθμό Γουδί και δύο κτηριακά συγκροτήματα μέσα στο αμαξοστάσιο των Σεπολίων. Επίσης, η προκήρυξη του έργου περιλαμβάνει όλα τα απαιτούμενα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα, καθώς και 20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγούς όπως αυτά που θα κυκλοφορήσουν στο μετρό της Θεσσαλονίκης.
Τις επόμενες ημέρες η Αττικό Μετρό θα αποφασίσει για τον προσωρινό ανάδοχο για τις πρόδρομες εργασίες, όπως είναι οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές εργασίες. Το συγκεκριμένο έργο είναι ύψους 48,3 εκατ. ευρώ, είναι υπό ένταξη στο ΕΣΠΑ και στο διαγωνισμό συμμετέχουν οκτώ εταιρείες.