Σκέψεις για νέες αλλαγές στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς κάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ. Μετά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ξεκινά και πάλι η συζήτηση για το ζωνικό σύστημα τιμολόγησης, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής.
Με στόχο την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ ετησίως, η καθιέρωση ζωνικού συστήματος κρίνεται πιο δίκαιη.
Αυτή την περίοδο γίνεται συλλογή και επεξεργασία όλων των στοιχείων που αφορούν το νέο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Τα δεδομένα αυτά θα αναλυθούν, θα γίνει ενδελεχής καταμέτρηση των επιδόσεων των σταθμών και εκτίμηση των τάσεων μετακίνησης. Μόλις οι αρμόδιοι έχουν μια σαφή εικόνα, κάτι που υπολογίζεται σε έξι μήνες, αναμένεται να σχεδιαστεί το νέο ζωνικό σύστημα τιμολόγησης. Με αυτό ο επιβάτης θα χρεώνεται ανάλογα με τη διαδρομή που θα εκτελεί. Όποιος διανύει μεγαλύτερη απόσταση θα πληρώνει περισσότερο και εκείνος που μετακινείται σε μικρότερη απόσταση θα έχει αναλογικά πιο περιορισμένη χρέωση.
Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, το ζωνικό σύστημα θα διαχωρίσει το κέντρο, όπως και τα κοντινά σημεία, από τα πιο μακρινά προάστια. Σημειώνεται ότι σήμερα είτε κάποιος διανύει μία απόσταση 25 σταθμών είτε 2 ή 3 σταθμών χρεώνεται ακριβώς το ίδιο. Η αναλογικότητα θα φέρει μειώσεις, αλλά και αυξήσεις στην τιμή μετακίνησης και κρίνεται από στελέχη του ΟΑΣΑ ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των εσόδων του Οργανισμού.